دلایل عجیب سفید شدن زودرس موها را بشناسید

 
اگر شما هم با مساله سفیدی زودرس موها مواجه هستید، بهتر است این مطلب را بخوانید تا با دلایل عجیب موثر بر سفیدی موها آشنا شوید آموزشگاه زبان سپانو در رشت بهترین موسسه آموزش زبان می باشد . با داشتن تیم حرفه ایی استفاده از متد های به روز دنیا و حیط آرام شما را بریا رسیدن به هدفتان یار ی می نماید . آموزش زبان آلمانی در رشت را بهترین اساتید و همچنین به روز تریت کتاب ها با ما تجربه کنید .

دلایل عجیب سفید شدن زودرس موها را بشناسید

دلایل عجیب سفید شدن زودرس موها را بشناسید

سفید شدن زودرس موها یکی از مسایل نگران کننده برای افراد است و سبب می شود احساس پیری زودرس به افراد دست بدهد. باید بدانیم که همه انسان ها به یک میزان یا در زمانی مشخص با سفید شدن مو مواجه نمی شوند و دانشمندان نیز توضیح خوبی برای این شرایط ندارند. دانشمندان یکی از مهمترین عوامل موثر بر سفید شدن زودرس موها را ژنتیک می دانند که بیش از هر چیز دیگر احتمالا نقش چشمگیری در تسریع سفید شدن موها دارد. در این مطلب قصد داریم به بررسی عوامل موثر بر سفیدی زودرس موها بپردازیم.

نژاد می تواند حرف بسیاری در این زمینه داشته باشد. به طور معمول، سفید پوستان در اواسط دهه سوم زندگی خود با پدیدار شدن موهای سفید مواجه می شوند؛ آسیایی ها در اواخر دهه سوم؛ و آفریقایی آمریکایی ها در اواسط دهه چهارم. بنابر گزارش وب ام‌دی، بیش از نیمی از مردم جهان هنگامی که 50 ساله می شوند، تارهای مو سفید بسیاری در سر خود دارند.

سفید شدن مو در 20 سالگی برای سفید پوستان و در 30 سالگی برای سیاه پوستان به عنوان سفید شدن زودرس مو در نظر گرفته می شود. سفید شدن پیش از موعد مو بیشتر جنبه ژنتیکی دارد. با این وجود، ممکن است کاتالیزورهایی این روند را تسریع کنند. این تغییر فیزیکی در ظاهر می تواند با سبک زندگی و دیگر ویژگی ها مرتبط باشد و در ادامه با برخی دلایل سفید شدن زودرس مو بیشتر آشنا می شویم.

ژنتیک و عوامل ارثی

یافته های علمی بیشتر پژوهش نشان داده است که سفید شدن مو در مردان به عوامل ارثی مربوط است. مصادیق این مسئله را می توان در بین نژادها و قومیت های مختلف مشاهده کرد. برای مثال به طور میانگین سفیدی مو در بین سفید پوستان از دهه سوم عمر، در آسیایی ها اواخر۳۰ سالگی و در آفریقایی ها از ۴۰ سالگی مشاهده می شود.

کمبود ویتامین

هر گونه کمبود ویتامین B۱۲ ،B۶، بیوتین، ویتامین D یا ویتامین E می تواند سبب زودتر سفید شدن موها شود. پژوهش های بسیاری نشان می دهند که کمبود ویتامین و کمبودهای تغذیه ای با سفید شدن مو رابطه دارد. همچنین نتایج برخی مطالعات حاکی از این است که با مصرف مکمل ها و ویتامین ها از روند سفیدی موها می توان پیشگیری کرد.

وضعیت پزشکی

بیماری های خودایمنی به سلول های بدن حمله می کنند و این شرایط شامل فولیکول های مو نیز می شود و از این رو، ممکن است شاهد سفید شدن زودرس موها باشید.

کمبود ویتامین B12 یا مشکلات غده هیپوفیز یا غده تیروئید نیز می توانند موجب پیری زودرس شوند. خبر خوب این است که اگر بیماری درمان شود، آثار فیزیکی پیری زودرس از جمله سفید شدن موها می تواند معکوس شود. البته سفید شدن موها در نتیجه دلایل پزشکی نادر هستند.

اختلالات هیپوفیز و تیروئید

هورمون های بدن، تاثیر زیادی در بروز پدیده های فیزیولوژیک آن دارند و هرگونه عدم تعادل در آنها، باعث بروز پدیده های مختلف همچون سفیدی زودرس موها می شود. اختلالات هیپوفیزی و تیروئیدی به همین دلیل از عوامل سفیدی زودرس مو به شمار می روند.

استرس

در حالی که ژنتیک عمده ترین علت سفیدی مو است با این حال تجربه استرس در زندگی، بر این مسئله اثرگذار می باشد. استرس موجب عدم تعادل آنتی اکسیدان ها در بدن شده و این عدم تعادل توانایی مقابله با اثرات مضر رادیکال های آزاد را از بین می برد. تجربه استرس بالا و شدید می تواند باعث بروز و یا پیشرفت روند بیماری ها و همچنین تغییر وضعیت رنگدانه های پوست شود. به طور کلی وجود استرس باعث تخریب سلول های بنیادی در فولیکول های مو می شود

منبع : alodoctor

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید