نکاتی در رابطه با سؤال بازگویی بخشی از یک کلاس درس در آزمون پی تی ای آکادمیک (RE-TELL LECTURE)

 
آزمون پی تی ای معتربرترین آزمون بین المللی می باشد که برا یادگیر و چگونگی برگزاری آن میتوان به آموزشگاه سپانو مراجعه فرمایید. آموزش آزمون پی تی ایی به به روز ترین کتاب های موجو در بازار در آموزشگاه زبان سپانو /

نکاتی در رابطه با سؤال بازگویی بخشی از یک کلاس درس در آزمون پی تی ای آکادمیک (RE-TELL LECTURE)

در این سؤال پس از گوش دادن یا تماشا کردن بخشی از یک کلاس درس باید در مدت ۴۰ ثانیه به زبان خودتان دوباره آن را بیان کنید. فایل صوتی یا تصویری به طور خودکار شروع می شود. ممکن است همزمان با فایل صوتی تصویری مرتبط به آن نیز نمایش داده شود. پس از اتمام فایل صوتی یا تصویری ۱۰ ثانیه فرصت دارید که آماده شوید. هنگامی که این ۱۰ ثانیه به پایان می‌رسد میکروفون فعال می‌شود. بلافاصله پس از شنیدن صدای کوتاه شروع به صحبت کنید. دقت داشته باشید اگر قبل از شنیدن این صدا شروع به صحبت کنید صدای شما ضبط نخواهد شد.

  • با آرامش و بدون عجله صحبت کنید.
  • قبل از به پایان رسیدن زمان، پاسخ خود را به پایان برسانید. پس از تمام شدن ۴۰ ثانیه گزینه recording به completed تغییر می یابد.
  • تنها یک بار می‌توانید صدای خود را ضبط کنید و تنها یک بار می‌توانید به فایل صوتی یا تصویری گوش دهید.
  • در هنگام پخش فایل صوتی می‌توانید یادداشت برداری کنید.
  • از تصویر استفاده کنید تا بتوانید موضوع اصلی سخنرانی را پیش‌بینی کنید. قبل از شروع فایل صوتی ۳ ثانیه فرصت دارید که به تصویر نمایش داده شده نگاه کنید. سعی کنید به کلمات مرتبط به تصویر که ممکن است در فایل صوتی نیز وجود داشته باشد فکر کنید. این کار به فکرکردن درباره موضوع سخنرانی و به پیش بینی آنچه خواهید شنید کمک خواهد کرد.

  • از ۴۰ ثانیه زمان صحبت کردن خود به خوبی استفاده کنید. شما تنها ۴۰ ثانیه فرصت دارید که پاسخ خود را بیان کنید بنابراین باید تمام نکات اصلی سخنرانی را ذکر کنید. اگر سخنان فایل صوتی را تکرار کرده، خود را تصحیح کرده و یا تردید داشته باشید زمان مفید خود را از دست داده و نمره دلخواه را کسب نخواهید کرد. بنابراین به صحبت‌های خود ادامه داده و اشتباهات خود را نادیده بگیرید.
  • طبیعتاً علاوه بر محتوای مناسب، روان و سلیس و بدون مکث صحبت کردن و تلفظ صحیح نیز به کسب نمره بالا در این بخش کمک خواهد کرد.

منبع: aryamcollege 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید