شرایط ویزای الحاق و پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان

 
اگر شما می خواهید به سمت آلمان به منظور پیوستن به یکی از اعضای خانواده یا همسر حرکت کنید، ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان برای زندگی و کار در آلمان به شما این اجازه را می دهد.

اگر شما می خواهید به سمت آلمان به منظور پیوستن به یکی از اعضای خانواده یا همسر حرکت کنید، ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان برای زندگی و کار در آلمان به شما این اجازه را می دهد.

اگر شما یک شهروند از اتحادیه اروپا در منطقه اقتصادی اروپا هستند؛ هر عضو از خانواده شما که عضوی از (EEA) اتحادیه اروپا یا یکی از کشورهای ایسلند، لیختن اشتاین و نروژ یا سوئیس باشند، به شما اجازه می دهند برای اقامت وارد آلمان شویدو به کار و زندگی در آلمان و همچنین اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس بپردازید. به این منظور باید اجازه اقامت آلمان برای شما اعمال شود.

شرایط ویزای الحاق و پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان 

به عنوان یک عضو اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا / شهروند سوئیس، شما یک پاسپورت یا کارت شناسائی معتبر نیاز دارید، و شما باید برای ثبت نام با اداره ثبت نزدیک منطقه سکونت خود ظرف سه ماه از ورود به کشور مراجعه کنید. برای اطلاعات بیشتر، راهنمایی های ما را برای ورود به اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا اگر در حال حرکت به آلمان هستید ببینید.

عضو غیر اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا / اتباع سوئیسی

اگر شما در حال پیوستن به اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا و یا اعضای خانواده خود در سوئیس هستید اما شما از یکی از این کشورها نیستید، برای شما باید از قبل ویزا (بسته به ملیت شما) اعمال شود. بعد از آن شما کارت اقامت خود را از اداره بیگانه در منطقه دریافت خواهید کرد اگر شما میخواهید شد در آلمان زندگی کنید.

اگر در اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا / سوئیس برای شما همسر یا شریک زندگی ثبت شده است، اگر مجردید اما دارای یک کودک از یک شهروند آلمانی هستید، و یا پدر و مادر یا سرپرست قانونی مجرد یک فرزند آلمانی هستید، جزئی از شهروندان آلمان هستید و به شما اجازه اقامت داده خواهد شد، تا زمانی که شرایط تغییر کند.

شرایط و الزامات ویزای الحاق یا پیوستن همسر و فرزند به خانواده

اگر می خواهید به آلمان بپیوندید:

  • اجازه اقامت
  • اتاق به اندازه کافی برای اقامت شما (توسط سفارت آلمان / پردازش برنامه کنسولگری قضاوت)
  • منابع مالی کافی و امن (ارزیابی توسط مقامات آلمانی)

هر کس دیگری که مایل به پیوستن به یک از اعضای خانواده خود در آلمان است باید برای اجازه اقامت به منظور پیوستن به خانواده اقدام کند.

شرایط همسران برای ویزای پیوستن یا الحاق خانواده در آلمان

اگر شما در حال پیوستن به همسر خود (ازدواج و یا شریک زندگی مدنی) هستید، هر دوی شما باید بیش از 18 سال سن داشته باشید و باید مهارت های اولیه زبان آلمانی داشته باشید. مگر اینکه، همسر شما یک یا بیشتر از مقوله های زیر را دارا باشد:

  • دارای کارت آبی اتحادیه اروپا،
  • در آلمان به عنوان یک محقق حضور داشته باشد،
  • یک فرد مجرب،
  • خود اشتغالی،

اگر چنین است، هیچ الزامی برای سن شما وجود ندارد و شما نیاز به صحبت به زبان آلمانی ندارید.

اگر اجازه اقامت خود را به عنوان یک دانش آموز، کارمند و یا یک فرد خود اشتغال در حالی که ازدواج کرده اید (یا همکاری مدنی) خود را آغاز کردید گرفتید، پس از آن تا زمانی که برنامه ریزی مورد نیاز برای اقامت در آلمان برای بیش از یک سال را آغاز کردید، شما می توانید اجازه اقامت خود را دریافت کنید. اگر به شما بعد از ازدواج با همسر خود اجازه اقامت اهدا شد، شما باید صبر کنید تا همسر شما به مدت دو سال مجوز اقامت را اخذ کند.

شرایط فرزندان ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده

کودکان زیر 16 می توانند پدر و مادر خود را بدون انجام هر گونه شرایط در صورتی که کودک بین 16 تا 18 سال باشد پدر مادرش در هر صورت که ازدواج کرده / طلاق / بیوه، /  باشد باید مسلط به زبان آلمانی نیز باشد و یا قادر به درک راحت زبان آلمانی باشد به منظور دریافت اجازه اقامت برای الحاق به خانواده اقدام کند (که توسط سفارت آلمان / برنامه پردازش کنسولگری قضاوت).

اگر پدر و مادر شما دارای کارت آبی، اجازه اسکان و یا اجازه اقامت برای اهداف بشر دوستانه هستند ، پس از آن موارد مورد نیاز دومی صدق نمی کند.

نحوه و شرایط درخواست ویزای پیوستن همسر در آلمان

چگونه باید درخواست داد؟

شما باید درخواست را به سفارت آلمان یا کنسولگری این کشور در کشور خود ارسال کنید.

در اصل، به منظور صادر شدن اجازه اقامت، زن و شوهر باید قادر باشند مهارت های زبان عمومی خود را نشان دهند. این مسئله ملزم به این است که شما قادر به درک و استفاده از عبارات روزمره و جملات ساده مانند، درخواست جهت معرفی خودتان، پاسخ به سوالات ساده و نوشتن نام و آدرس بر روی فرم باشید.

شما ممکن است نیاز به شرکت در یک امتحان زبان باشید، از جمله:

  • زبان Deutsch اجرا شده توسط انستیتو گوته و یا شرکت Telc ،
  • زبان Deutsch’Grundstufe بخشی از زبان دیپلم اتریشی  است (ماخذ Österreichisches Sprachdiplom (OSD)،
  • آزمون TestDaF “توسط تست انستیتو داف V.

به وب سایت سفارت آلمان برای اطلاعات بیشتر مراجعه کنید.

در موارد زیر شما لازم نیست برای اثبات توانایی زبان خود فعالیتی انجام دهید:

  • شما یا همسرتان دارای کارت آبی اتحادیه اروپا باشید.
  • همسر شما یک کارگر مجرب، یک محقق و یا خود اشتغالی باشد و شما در حال حاضر با او ازدواج کرده باشید و یا هنگام ثبت نام با شریک زندگی خود به آلمان منتقل شده باشید.
  • زمانی که شما فارغ التحصیل یک سطح زبان هستید (به عنوان مثال شما در حال تحصیل یا فارغ التحصیل یک سطح هستید).
  • شما یک شماره ملی استرالیایی، کانادایی، اسرائیلی، ژاپن،ی جمهوری کره، نیوزیلند و یا ایالات متحده آمریکا را دارید.
  • شما به دلیل یک مشکل فیزیکی، روانی یا ذهنی یادگیری نیاز دارید برای درمان وارد آلمان شوید.

اگر شما در حال پیوستن به همسر آلمانی خود در آلمان هستید، شما همچنین اگر شریک زندگی خود در گذشته در یکی دیگر از کشورهای اتحادیه اروپا / کشور منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس زندگی می کردند از این مورد معاف هستند، غیر ممکن است ظرف یک سال بودن در آلمان به یادگیری زبان آلمانی بپردازید (باید درخواست شما توسط سفارت آلمان / کنسولگری رسیدگی و در نظر گرفته شود)

شرایط ویزای الحاق به همسر پس از ورود به آلمان

هنگامی که شما به آلمان می رسید

نیاز است شما هر عضو خانوادهخود در دفتر ثبت نام اقامت و سازمان بیگانگان ثبت نام کنید. در این زمان شما، نیاز دارید که گذرنامه خود و دیگر اسناد مربوط به وضعیت خود را، برای مثال، شناسنامه، اسناد و مدارک گواهی ازدواج یا مشارکت مدنی، حقوق و دستمزد ورقه، گواهی مالیاتی و قراردادهای اجاره را تحویل دهید.

همکاران و بستگان   چه کسانی می توانند کار کنند؟

شما می توانید در آلمان کار اگر در حال پیوستن به بستگان خود هستید اجازه اقامت و مجوز اشتغال خود را اخذ کنید، برای اقامت در آلمان شما نیاز به یک کارت آبی اتحادیه اروپا، و یا در آلمان به عنوان یک محقق و یا یک فرد بسیار ماهر در خواست اقامت دهید.

منبع : estahbanaty

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید