شرایط اخذ بورسیه تحصیلی کانادا

 
کمک هزینه تحصیلی، کمک های مالی و بورسیه نوعی کمک مالی به دانشجویان جهت تحصیل است. بورس های تحصیلی به طور معمول بر اساس شایستگی به شخص تعلق می گیرد، در حالی که کمک های مالی و بورسیه معمولا برای افراد با نیاز مالی بایستی در نظر گرفته شود

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی کانادا

کمک هزینه تحصیلی، کمک های مالی و بورسیه نوعی کمک مالی به دانشجویان جهت تحصیل است. بورس های تحصیلی به طور معمول بر اساس شایستگی به شخص تعلق می گیرد، در حالی که کمک های مالی و بورسیه معمولا برای افراد با نیاز مالی بایستی در نظر گرفته شود. برخی بورس های تحصیلی، کمک های مالی و بورسیه برای پیشرفت تحصیلی، مهارت های ورزشی، مشارکت های فوق برنامه، و یا توانایی های خاص به شخص اهدا می گردد. این مقاله در رابطه با بورسیه تحصیلی کانادا اطلاعات مفیدی در اختیار متقاضیان قرار می دهد.

علاقه مندان به مهاجرت تحصیلی به این کشور ممکن است گاهی به سبب هزینه های بالا از تحصیل در این کشور صرف نظر کنند اما مهاجرت از طریق بورسیه تحصیلی کانادا امکان مهاجرت ارزان تحصیلی را برای شخص فراهم می کند.

شرایط گرفتن و اخذ بورسیه تحصیلی کانادا

کانادا یکی از سیستم های آموزش عالی برتر جهان را دارا می باشد، و یکی از مقصدهای پرطرفدار برای دانشجویان بین المللی است، اما تحصیل در کانادا متاسفانه اصلا ارزان نیست. اما برای کسانی که مشتاق به تحصیل در کانادا هستند ولی نیاز به حمایت مالی دارند، این کشور کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی قرار داده است، این کمک هزینه ها توسط دولت کانادا، دانشگاه فرد کانادا، و دیگر سازمان های دولتی و خصوصی ارائه شده است.

بورسیه تحصیل رایگان کانادا معمولا به افرادی با رزومه های بالا تعلق می گیرد، معمولا بورسیه تحصیلی مقطع دکترا یا Phd و اخذ بورسیه مقطع فوق لیسانس یا کارشناسی ارشد کانادا بیشتر از بورسیه های تحصیلی دوران کارشناسی در دسترس هستند.

زبان تحصیل در کانادا در این کشور به زبان انگلیسی می باشد. در این کشور اخذ بورسیه تحصیلی بدون مدرک زبان کانادا ممکن نیست.

 

بورسیه دولتی تحصیلی کانادا

  •  بورسیه Banting برای تحصیلات تکمیلی- این بورسیه برای کمک به دانشجویان بین المللی جهت تحصیل در مقطع  کارشناسی ارشد و دکتری در رشته های علوم طبیعی و اجتماعی و یا در زمینه تحقیقات بهداشتی قرار داده شده است.
  •  کمک هزینه های دانشجویی کانادا برای برنامه های کارشناسی ارشد : بورس های تحصیلی کانادا معمولا برای دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا در یک (CGS-M اختصاصی) می باشد.
  • بورسیه پژوهش IDRC – بورس های تحصیلی دولت کانادا برای دانش آموزان کشورهای در حال توسعه برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یا پژوهش در سطح دکترا در یک دانشگاه به رسمیت شناخته شده در کانادا است.
  • مبلغ بورسیه و فاند تحصیلی کانادا بسته به دانشگاه انتخابی شما متفاوت می باشد. و بسته به مقدار کمک هزینه تحصیلی شهریه دانشجویان بورسیه کانادا به طور کامل چشم پوشی میگردد یا مقداری از آن کسر میگردد.
  • بورس های تحصیلی کارشناسی ارشد -NSERC  انواع کمک هزینه تحصیلی دولت کانادا، کمک های مالی و برای دانش آموزان برجسته از لحاظ علمی، برای انجام تحصیل در رشته های علوم طبیعی و مهندسی در یک دانشگاه معتبر کانادا ارائه میگردد.
  • سازمان برنامه کمک هزینه تحصیلی علمی کشورهای آمریکایی  -(OAS) کمک هزینه تحصیلی دولت کانادا از سازمان کشورهای آمریکاییمنشا می گیرد (OAS)، و برای دانشجویان فارغ التحصیل از هر کشور عضو سازمان کشورهای آمریکایی می باشد (از جمله کشورهای منتخب در امریکای لاتین و جزایر کارائیب).
  • کمک هزینه های دانشجویی Vanier  کانادا – کمک هزینه تحصیلی دولت کانادا برای دانشجویان دکترای بین المللی، برای تحصیل در یک دانشگاه معتبر کانادا می باشد.

برای اطلاعات بیشتر در بورس های تحصیلی دولتی کانادا و فرصت های مالی خارجی بیشتر، با سفارت کانادا در کشور خود تماس حاصل فرمایید.

بورسیه تحصیلی پزشکی کانادا نیز در این کشور در برخی دانشگاه های خاص ارائه می شود برای اطلاعات بیشتر بایستی به سایت دانشگاه مربوطه مراجعه کنید. شرایط اخذ بورسیه پذیرش از دانشکاه های کانادا متفاوت می باشد.

بورسیه تحصیلی کانادا غیر دولتی

این بورسیه از صندوق محیط زیست تامین میگردد- بورس های تحصیلی برای دانشجویان بین المللی جهت تحقیقات در رابطه با حیوانات در سطح دکترا در یک دانشگاه معتبر کانادا در کبک و یا بریتیش کلمبیا است.

بورس های تحصیلی و فرصت های مطالعاتی ترودو – بنیاد ترودو تعدادی از بورس های تحصیلی و فرصت های مطالعاتی را به افراد واجد شرایط ارائه می دهد، کمک هزینه های تحصیلی و تعلیماتی به دانشجویان بین المللی در مقطع دکترا تعلق می گیرد.

انواع بورسیه تحصیلی کانادا برای دانشگاهی خاص

  • بورسیه دانشگاه کارلتون برای دانشجویان بین المللی – بورس های تحصیلی برای تحصیل در کانادا در دانشگاه کارلتون، به همه دانشجویان تحصیلات تکمیلی، که دارای مدارج علمی خاصی هستند به طور خودکار تعلق میگیرد.
  •  بورسیه بین المللی دانشگاه کونکوردیا – بورسیه های مختلف برای دانشجویان بین المللی برای تحصیل در کانادا در دانشگاه کنکوردیا در مونترال، برای دانشجویان بین المللی در سطح کارشناسی در نظر گرفته شده است.
  • بورس های تحصیلی برای دانشجویان بین المللی در دانشگاه فایرلیگ دیکنسون – بورس های تحصیلی برای دانشجویان بین المللی در تمام سطوح تحصیل در کانادا در دانشگاه فایرلیگ دیکنسون در ونکوور وجود دارد.
  • بورسیه تحصیلی برای BBA دانشگاه مونترال – بورسیه کانادا بر اساس لیاقت به دانشجویان بین المللی پس از ورود به کارشناسی برای رشته های مدیریت بازرگانی در HEC مونترال بدون نیاز به درخواست جداگانه به افراد تعلق میگیرد.
  •  بورس های بین المللی دانشجویی در کالج هامبر کانادا – طیف وسیعی از بورس های تحصیلی در کانادا به دانشجویان بین المللی در مقطع تحصیلی کارشناسی در کانادا را در کالج هامبر در تورنتو تعلق میگیرد.
  • بورس های دانشگاه بین المللی ملکه – تعدادی کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی برای تحصیل در کانادا در دانشگاه ملکه در کینگ استون، انتاریو وجود دارد. برخی از بورسیه ها تنها به دانش آموزان هند، پاکستان و ایالات متحده آمریکا تعلق میگیرد.
  • بررسیه بین المللی فردا UBC – کمک هزینه تحصیلی بر اساس لیاقت و توانایی دانشجو برای تحصیل در دانشگاه بریتیش کلمبیا در ونکوور به افراد تعلق میگیرد، و همچنین ممکن است بورسیه به دانشجویان دوره کارشناسی که دارای مهارت های بالا و پیشرفت تحصیلی استثنایی باشند نیز تعلق گیرد.
  •     کمک هزینه های دانشجوییUBC – یک پایگاه داده قابل جستجو برای کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه بریتیش کلمبیا وجود دارد، از جمله کمک هزینه های تحصیلی چهار ساله دکترا و حمایت از دانشجویان فوق لیسانس.
  •     بورس های بین المللی دانشگاه کلگری- مجموعه ای از کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان بین المللی برای تحصیل در کانادا در دانشگاه کلگری تعلق میگیرد. این بورسیه ها در حدود $ 500 به $ 60،000 می باشد.
  •     بورس تحصیلی برای تحصیل در دانشگاه مانیتوبا – بورس هایه های تحصیلی برای تحصیل در کانادا در دانشگاه مانیتوبا، به دانشجویان فارغ التحصیل از هر نقطه در جهان تعلق میگیرد.
  •  بورسیه تحصیلی دانشگاه ساسکاچوان برای دانشجویان بین المللی – کمک هزینه تحصیلی بر اساس لیاقت و توانایی برای تحصیل در کانادا، به دانشجویان مقطع کارشناسی بین المللی در دانشگاه ساسکاچوان تعلق میگیرد.
  •     بورسیه تحصیلی برای تحصیل در دانشگاه تورنتو انتاریو – این بورس های تحصیلی به دانش آموزان داخلی و بین المللی برای تحصیل در دانشگاه تورنتو برای تحصیلات تکمیلی تعلق میگیرد.
  •     دانشگاه بین المللی واترلو – انواع بورسیه تحصیلی کانادا برای دانشجویان بین المللی جهت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا در دانشگاه واترلو وجود دارد.
  •     بورس های تحصیلی بین المللی دانشگاه غربی – بورسیه های مختلفی برای دانشجویان بین المللی جهت تحصیل در دانشگاه وسترن انتاریو موجود است.
  •     بورسیه  دانشگاه نیویورک برای دانشجویان بین المللی – دانشگاه نیویورک تعدادی کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی برای تحصیل در تورنتو ارائه می دهد.

مبلغ بورسیه و فاند تحصیلی کانادا بسته به دانشگاه انتخابی شما متفاوت می باشد. و بسته به مقدار کمک هزینه تحصیلی شهریه دانشجویان بورسیه کانادا به طور کامل چشم پوشی میگردد یا مقداری از آن کسر میگردد.

ثبت نام آنلاین اخذ بورسیه تحصیلی کانادا

وب سایت بورسیه تحصیلی کانادا از جمله www.studentawards.com و www.scholarshipscanada.com  در پایگاه خود آماده ثبت نام آنلاین متقاضیان برای بورسیه تحصیلی کانادا می باشند. هنگامی که دانش آموزان در سایت های ثبت نام می کنند بایستی یک پروفایل ایجاد کنند (که شامل اطلاعات تحصیلات دانشگاهی خود، رشته تحصیلی، مدارس که در آن تحصیلات متوسطه خود را گذرانده است، سرگرمی، حرفه هنری، خدمات اجتماعی، و غیره) باشد.

در برخی مناطق این کشور امکان استفاده از بورسیه مدارس شبانه روزی کانادا برای دانش آموزان پیشرو در علم و دارای افتخارات تحصیلی که برای تحصیل خود نیازمند بورسیه می باشند وجود دارد.

پیدا کردن بهترین کمک هزینه بورسیه تحصیلی کانادا

شما ممکن است فکر کنید فرزند خود شما یک نابغه علمی است، اما انواع دیگری از کمک هزینه تحصیلی به جز این موارد نیز ممکن است به وی تعلق بگیرد. برای مثال بورسیه تحصیلی لورن هزاران کمک هزینه تحصیلی در رابطه با هزینه تحصیل، هزینه غذا و هزینه محل زندگی را به دانشجویان نیازمند اعطا میکند، مسئولان اعطای این بورسیه تابستان ها به کنیا می روند و برای کمک به ساخت مدارس جهت تحصیل رایگان کودکانان اقدام میکنند.

شروع اخذ بورسیه تحصیلی

بورسیه تحصیلی در کانادا اگر چه انواع متعددی را دارا می باشند. اما توجه کنید که اخذ بورسیه تحصیلی کانادا کاری بسیار رقابتی است و تنها تعداد محدودی از این بورسیه ها وجود دارد و علاقه مندان از سراسر دنیا خواستار دریافت این بورسیه های برای تحصیل هستند. بنابراین ضروری است برای دریافت این بورسیه های تحصیلی سریعتر اقدام گردد. و دقت کنید برای دریافت بورسیه تحصیلی فرم های متعددی بایستی تکمیل گردد.

نتیجه نهایی

شاید سوال پیش آید که آیا این همه تلاش برای اخذ بورسیه ارزش دارد؟ جواب مثبت است در صورتی که شما موفق شوید بورسیه تحصیلی را دریافت کنید چیزی معادل 11000 $ الی 16،000 $ در سال هزینه تحصیل و زندگی دریافت خواهید کرد. و همچنین در برخی موارد محل اقامت خوابگاه یا اقامت گاهی به صورت رایگان در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در این مقاله تا حد توان سعی کردیم شرایط بورسیه تحصیلی شدن کانادا و شرایط اخذ بورسیه و فاند را شرح دهیم. امیدواریم به شما متقاضی تحصیل در این کشور کمک به سزایی کرده باشیم.

بورس های تحصیلی در دسترس و جهانی کانادا

 

علاقه مندان به تحصیل در کانادا برای کسب اطلاعات در رابطه شرایط اعزام دانشجو بورسیه تحصیلی کانادا و اخذ ویزای بورسیه تحصیل در کانادا به صورت تضمینی در این کشور می توانند با کمک  وکلای مجرب ما، در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی از بهترین موسسات اعزام دانشجو به راحتی و در کمترین زمان ویزای تحصیل در این کشور را دریافت کرده و به ادامه تحصیل در این کشور بپردازند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین تهران و شیراز موسسه تماس حاصل فرمایید

منبع :estahbanaty

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید