نکاتی در رابطه با سؤال توصیف تصویر در آزمون پی تی ای آکادمیک

 
در این بخش از اسپیکینگ آزمون PTE، یک تصویر (معمولاً یک نمودار یا جدول) بر روی مانیتور نمایش داده می‌شود. شما قبل از فعال شدن علامت میکروفون، ۲۵ ثاتیه زمان دارید که به تصویر نگاه کرده و آماده پاسخ دادن شوید.

نکاتی در رابطه با سؤال توصیف تصویر در آزمون پی تی ای آکادمیک – DESCRIBE IMAGE

در این بخش از اسپیکینگ آزمون PTE، یک تصویر (معمولاً یک نمودار یا جدول) بر روی مانیتور نمایش داده می‌شود. شما قبل از فعال شدن علامت میکروفون، ۲۵ ثاتیه زمان دارید که به تصویر نگاه کرده و آماده پاسخ دادن شوید. سپس یک صدای کوتاه می‌شنوید. بلافاصله بعداز شنیدن این صدا شروع به صحبت کردن کنید. برای صحبت کردن درباره جزئیات و بررسی تصویر ۴۰ ثانیه فرصت دارید. دقت داشته باشید که قبل از فعال شدن میکروفون صحبت نکنید، در غیر این صورت صدای شما ضبط نخواهد شد.


نکاتی که برای کسب نمره بالا در این بخش بسیار مهم هستند عبارتند از:
• با آرامش و واضح صحبت کنید.
• قبل از به پایان رسیدن زمان، پاسخ خود را به پایان برسانید. پس از تمام شدن ۴۰ ثانیه گزینه recording به completed تغییر می‌یابد.
• تنها یکبار می‌توانید صدای خود را ضبط کنید.
• بر اطلاعات کلی تصویر تمرکز کنید. مسلماً ۴۰ ثانیه زمان کوتاهی است و نمی‌توان در آن تمام اطلاعات یک تصویر را توضیح داد. بنابراین هنگامی که به تصویر نگاه می‌کنید از خود بپرسید «موضوع کلی این تصویر چیست؟» و «جزئیاتی که به موضوع اصلی مرتبط هستند کدام موارد هستند؟». می‌توانید نکات و عبارت‌های اصلی را برای خود یادداشت کنید و در هنگام صحبت کردن آن‌ها را به جمله تبدیل کنید.

• به توضیحات خود نظم دهید. اگر توضیحات شما دارای نظم بیشتری باشند نمره بالاتری کسب خواهید کرد. به این دلیل که توضیحات منظم تمام اطلاعات لازم (یعنی اطلاعات کلی و جزئیات) را بهتر در برگرفته و همچنین اطلاعات نتیجه‌گیری را نیز شامل می‌شود. به نمونه‌ای از توضیحات منظم و سازماندهی شده توجه کنید. در قسمت اول معرفی موضوع کلی مطرح شده است. در قسمت‌های بعدی اطلاعات مربوط به جزئیات و در نهایت نتیجه‌گیری بیان شده است.

• از کلمات مرتبط به موضوع تصویر استفاده کنید و سعی کنید که هیچ کلمه یا جمله ای را تکرار نکنید.
• علاوه بر ارائه محتوای مناسب به سلیس صحبت کردن و تلفظ خود نیز توجه داشته باشید.

منبع : aryamcollege

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید