آیا سوالات رایتینگ تکرار می‌شوند؟

 
موضوعات مشخصی در رایتینگ تکرار می‌شود که بر اساس اطلاعات جمع‌آوری شده در سال های اخیر حدود 50 موضوع می‌باشند

آیا سوالات رایتینگ تکرار می‌شوند؟

موضوعات مشخصی در رایتینگ تکرار می‌شود که بر اساس اطلاعات جمع‌آوری شده در سال های اخیر حدود 50 موضوع می‌باشند. اگر زمان کافی دارید با این موضوعات و کلمات مربوط به آنها آشنا شوید.

10 موضوع پرتکرار شامل:

Globalisation

Development

Education

Environment

Health

Government

Technology

Youth crime

Criminal justice

Public transportation

حال که موضوعات رایج را می‌دانید 3 انتخاب برای انجام دادن دارید:

برای هر موضوع لیستی از کلمات ایجاد کنید.

دانستن ِلغات مرتبط برای هر موضوع مزیت‌های بسیاری برای شما دارد. بسیاری از داوطلبین به خاطر ندانستن لغات مرتبط در امتحان نمره از دست می‌دهند. وقتی به کلمات جدید نگاه می‌کنید سعی کنید معنی آنها را بدون نگاه کردن به دیکشنری حدس بزنید. وقتی معنی کلمات را یادداشت می‌کنید آن را به گونه‌ای انجام دهید که آنها را راحت‌تر به خاطر بیاورید. هرکسی شیوه‌ی متفاوتی دارد. بعضی از افراد کلمات ترجیح می‌دهند کلمات را با متضاد و مترادف آنها یاد بگیرند، بعضی دیگر با مثال زدن. آن کلمه در جمله آن را به خاطر می‌سپارند. هر روشی که برایتان مناسب است انجام دهید. نکته‌ی مهم در یادگیری کلمات مرور آنها به صورت منظم است. این فعالیت ناثیرگذارترین راه فراموش نکردن کلمات است. بهتر است روز بعد از یادگیری کلمات، اولین دوره را انجام دهید. سپس هفته‌ی بعد و در آخر ماه بعدی آنها را مرور کنید.

ریدینگ و لیسنینگ‌هایی در رابطه با این موضوع‌ها تمرین کنید.

برای عملکرد بهتر در آیلتس باید حتما در خانه تمرین داشته باشید. حتی روزی شصت دقیقه بسیار تاثیرگذار خواهد بود. این روش نه تنها باعث بهبود عملکرد شما در لیسنینگ و ریدینگ می‌شود بلکه تمرینی برای یادگیری لغات و موضوعات مربوطه است. اگر روزنامه‌های انگلیسی می‌خوانید دنبال موضوعات رایج باشید و کلمات نا آشنا را هایلایت کنید.

مطالعاتی مرتبط با موضوعات پرتکرار انجام دهید.

قصد مطالعه یا تمرین دارید؟ آن را در زمینه‌های مربوط به موضوعات پرتکرار انجام دهید. به طور مثال اگر با دوستتان در اسکایپ در حال صحبت هستید، چرا راجع به یکی از موضوعات بحث نمی‌کنید؟ اگر قصد تمرین رایتینگ دارید، سوالی مرتبط به این موضوعات پیدا کرده و تمرین کنید.

آیا تنها با تمرکز بر این موضوعات می‌توان نمره‌ی بالایی گرفت؟

مشخص است که فاکتورهای بسیاری به جز موضوع برای گرفتن نمره‌ی بالا موردنیاز است اما تمرکز بر روی این موضوعات به شما اجازه می‌دهد موثرتر و هوشمندتر مطالعه کنید.

آیا باید ایده‌هایی جذاب داشته باشیم؟

بعضی از زبان آموزان نگرانند که ایده‌های آنها جذاب نیست و بسیار کسل کننده است. ممتحن به دنبال افکار جذاب برای سرگرم شدن نیست بلکه آنها به دنبال سنجش شما در نوشتن مقاله و ساپورت کردن آن با مثال‌ها  و مسائل مربوط هستند. شما می‌توانید کسل ترین ایده‌ها را در جهان داشته باشید و در عین حال نمره‌ی 9 بگیرید. به این شرط که ایده‌های شما مرتبط به موضوع باشند. هیچ نمره‌ای برای جذابیت ایده در نظر گرفته نمی‌شود!

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید