سؤال تکرار جمله در اسپیکینگ آزمون پی تی ای آکادمیک – REPEAT SENTENCE

 
در سوال دوم بخش اسپیکینگ و رایتینگ آزمون پی تی ای آکادمیک، جمله‌ای به صورت خودکار پخش می‌شود. پس از پایان جمله علامت میکروفون و علامت recording فعال می‌شود و شما باید بلافاصله جمله پخش شده را در میکروفون عیناً تکرار کنید

سؤال تکرار جمله در اسپیکینگ آزمون پی تی ای آکادمیک – REPEAT SENTENCE

در سوال دوم بخش اسپیکینگ و رایتینگ آزمون پی تی ای آکادمیک، جمله‌ای به صورت خودکار پخش می‌شود. پس از پایان جمله علامت میکروفون و علامت recording فعال می‌شود و شما باید بلافاصله جمله پخش شده را در میکروفون عیناً تکرار کنید. این سوال نیز مانند سوال قبلی این بخش با توجه به معیارهای محتوا (خواندن تمام کلمات متن)، تلفظ و سلیس و طبیعی خواندن متن ارزیابی می‌شود. این سوال علاوه بر تلفظ حافظه کوتاه مدت شما را نیز ارزیابی می‌کند. معمولاً جملات این سوال کوتاه بوده و شامل ۷ یا بیش از ۷ کلمه هستند.

 

ویدئوی بخش تکرار جمله از سایت PEARSON برگزارکننده و مبتکر آزمون پی تی ای:

 

اگر می‌خواهید در این بخش نمره بالایی را کسب کنید، به موارد زیر توجه کنید:

  • اگر نمی‌توانید کلمات را به خاطر بسپارید می‌توانید کلمات کلیدی و یا تنها حرف اول کلمات را برای خود یادداشت کنید تا با نگاه کردن به آن‌ها به راحتی جمله را تکرار کنید.
  • در گفتن جمله عجله نکنید و جمله را خیلی واضح و شمرده تکرار کنید.
  • قبل از تمام شدن زمان مشخص شده، جمله را تمام کنید.
  • به محض دیدن علامت recording شروع به تکرار جمله کنید. دقت داشته باشید اگر سه ثانیه پس از فعال شدن علامت recording صحبت نکنید میکروفون قطع خواهد شد.
  • برای تصحیح خود به عقب برنگردید.
  • تنها یکبار می‌توانید به فایل صوتی گوش داده و تنها یکبار می‌توانید صدای خود را ضبط کنید. هرچه بیشتر جمله و عبارت‌ها را متوجه شوید بهتر می‌توانید جمله را تکرار کنید. مثلاً در جملة زیر ۳ عبارت وجود دارد که با / از هم جدا شده اند و هریک دارای اطلاعات و معنای خاصی هستند. با دسته بندی و به خاطر سپردن این کلمات مرتبط به هم به راحتی می‌توانید جمله را سلیس و بدون اشتباه بیان کنید.

New week’s tutorial/ on Tuesday/ has been cancelled.

  • سعی کنید در عین واضح و شمرده صحبت کردن، آهنگ جمله (افزایشی یا کاهشی) و استرس‌ کلمات را دقیقاً تکرار کنید. به طور مثال در جمله زیر آهنگ کاهشی جمله با فلش به سمت پایین مشخص شده است.

 ⇓ I’m going to attend the briefing ⇓ for students

 

منبع : aryamcollege
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید