شرایط تحصیل در ترکیه

 
کشور ترکیه کشوری اوراسیایی (اروپایی- آسیایی) است که هم دارای فرهنگ غربی می باشد هم فرهنگ شرقی؛ زبان رسمی مردم ترکیه ، ترکی است اما زبان های ارمنی و کردی نیز در میان برخی از مردم و قوم ها رایج می باشد. ادامه تحصیل در ترکیه با داشتن دانشگاه های معتبر در سطح جهانی با امکانات بسیار عالی و هزینه های بسیار مناسب مقصد بسیاری می باشد. دانشگاه های ترکیه اعتبار علمی بسیار بالای برخوردار است و اغلب دانشگاه ها برای ارتقاء سطح علمی خود با دانشگاه های معتبر جهانی ارتباط مستقیم دارند به طور مثال دانشگاه حاجت تپه ترکیه به طور مستقیم با دانشگاه هاروارد آمریکا در ارتباط است

کشور ترکیه کشوری اوراسیایی (اروپایی- آسیایی) است که هم دارای فرهنگ غربی می باشد هم فرهنگ شرقی؛ زبان رسمی مردم ترکیه ، ترکی است اما زبان های ارمنی و کردی نیز در میان برخی از مردم و قوم ها رایج می باشد. ادامه تحصیل در ترکیه با داشتن دانشگاه های معتبر در سطح جهانی با امکانات بسیار عالی و هزینه های بسیار مناسب مقصد بسیاری می باشد. دانشگاه های ترکیه اعتبار علمی بسیار بالای برخوردار است و اغلب دانشگاه ها برای ارتقاء سطح علمی خود با دانشگاه های معتبر جهانی ارتباط مستقیم دارند به طور مثال دانشگاه حاجت تپه ترکیه به طور مستقیم با دانشگاه هاروارد آمریکا در ارتباط است. همکاران و وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی توسعه گران مهر راهنمای شما عزیزان جهت اخذ ویزای تحصیلی ترکیه و اخذ پذیرش از دانشگاه معتبر ترکیه می باشند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شرایط اعزام دانشجو به ترکیه یا تحصیل در ترکیه می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

شرایط تحصیل و اعزام دانشجو به ترکیه

تحصیل در ترکیه از 6 سالگی شروع می شود. مدارس ترکیه در دو نوع خصوصی و دولتی می باشد که تحصیل رایگان در ترکیه در مدارس دولتی صورت می گیرد و در مدارس خصوصی به توجه به مقطع تحصیلی شهریه دریافتی متفاوت می باشد. در مدارس ترکیه اغلب یکی از زبان های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی یا اسپانیایی تدریس می شود اما در بعضی از مدارس خصوصی دو زبان هم زمان تدریس می شود. مقطع ابتدایی در مدارس ترکیه 5 سال به طول می انجامد و بعد از آن دانش آموزان وارد مقطع راهنمایی میشوند که 3 سال به طول می انجامد.

sepano-ac.ir

اغلب هموطنان ما تحصیل در ترکیه را به جهت همسایگی و هم از جهت اشتراک های فرهنگی انتخاب می کنند، مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل نیز می تواند در کنار راه های دیگر مهاجرت مثل سرمایه گذاری در ترکیه ، اخذ ویزای کار در ترکیه ، مهاجرت به ترکیه از طریق خرید ملک با شما کمک کند. البته شایان ذکر است در این کشور معمولاً افراد به می توانند نسبت به اخذ اقامت ترکیه اقدام کنند ولی اخذ تابعیت ترکیه امری بسیار دشوار و تقریباً محال است!

معمولاً افراد متقاضی تحصیل در ترکیه سوالاتی در زمینه تحصیل پزشکی در ترکیه ، هزینه ی تحصیل در ترکیه و… را مطرح می کنند، ما در این مطلب به بررسی شرایط اعزام دانشجو و تحصیل در ترکیه می پردازیم.

تحصیل در مدارس و دبیرستان های ترکیه

تحصیل در ترکیه در مقطع دبیرستان مدارس ترکیه 4 ساله است اما در برخی از دبیرستان ها 5 سال به طول می انجامد که 1 سال آن جهت آموزش زبان های خارجی است. دبیرستان های ترکیه دو نوع آناتولی و دولتی است که در دبیرستان های دولتی آموزش به صورت استاندارد است اما در دبیرستان های آناتولی بیشتر زبان های خارجی تدریس می شود. درپایان سال چهارم دبیرستان امتحانات جامع برگزار می شود که دانش آموزان در صورت قبولی در امتحانات می توانند وارد دانشگاه بشوند. نمرات دانش آموزان در امتحانات جامع در رشته تحصیلی آن ها در دانشگاه تاثیرگذار می باشد به این صورت که دانش آموزانی که در دروس ترکی استامبولی و ریاضی نمره بیشتری کسب کنند می توانند در رشته های آموزش، مدیریت بازرگانی، اقتصاد، روانشناسی ، روابط بین الملل و حقوق در دانشگاه ها ادامه تحصیل بدهند.

آن دسته از دانش آموزانی که در دروس علوم نمره بیشتری کسب کنند می توانند در رشته های کامپیوتر، پزشکی، مهندسی و… ادامه تحصیل در ترکیه در دانشگاه های این کشور داشته باشند. دانش آموزانی که در علوم انسانی نمره بالاتری کسب کنند احتمال قبولی آنها در رشته های تاریخ، جغرافی و آموزش بیشتر می باشد و دانش آموزانی که در درس زبان نمره بیشتری اخذکنند در دانشگاه های ترکیه می توانند در رشته های زبان و زبان شناسی ادامه تحصیل بدهند.

شرایط تحصیل و پذیرش از دانشگاه های ترکیه

دانشگاه های ترکیه از اعتبار بین المللی برخوردارند و مدارک آن ها در سراسر دنیا معتبر می باشد. زبان تدریس در دانشگاه های ترکیه انگلیسی ، فرانسوی ، ترکی و آلمانی است که البته با توجه به رشته تحصیلی و دانشگاه متغیرمی باشد. دروس در دانشگاه های ترکیه به صورت ترمی- واحدی ارائه می شود و کلاس ها در 3 ترم پاییز، بهار و تابستان برگذار می شود که ترم پاییز از ماه اکتبر و انتهای ژانویه، ترم بهار از ماه فوریه تا ماه ژوئن و ترم تابستان از ماه جولای تا آگوست می باشد.

یکی از شروط اخذ پذیرش در دانشگاه های ترکیه جهت تحصیل در ترکیه داشتن مدرک دیپلم دبیرستان و کسب نمره قبولی در آزمون ورودی دانشگاه ها می باشد. آزمون ورودی برای هر دانشگاه به صورت مجزا برگزار می شود و شرایط سنی ندارد و داوطلبان با هر سنی و تنها با داشتن مدرک دیپلم دبیرستان می توانند در این آزمون شرکت کنند. زبان تدریس در اغلب دانشگاه های ترکیه ، ترکی استامبولی است و برای آن دسته از دانشجویانی که مدرک زبان ترکی استامبولی ندارند دوره های رایگان یادگیری زبان برگذار می شود.

تحصیل در دانشگاه های ترکیه

تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترا ترکیه

مقطع لیسانس در دانشگاه های ترکیه معمولاً 4 سال به طول می انجامد اما در بعضی از رشته ها مانند تحصیل پزشکی در ترکیه حدود 6 سال زمان می برد.

در دانشگاه های ترکیه پذیرش دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا از طریق آزمون سراسری نمی باشد و هر دانشگاه به صورت جداگانه اقدام به برگذاری امتحانات ورودی می کند. دانشگاه ها در سال 2 بار رشته هایی که در آن ها پذیرش دانشجو دارند را به همراه ظرفیت پذیرش اعلام می کنند و دانشجویان می بایست در رشته مورد نظر خود ثبت نام کنند و در امتحانات مربوطه شرکت کنند. جهت تحصیل در ترکیه در مقطع فوق لیسانس در دانشگاه های ترکیه حدود 2 سال و مقطع دکترا حدود 4 سال به طول می انجامد. دانشجویان در هر دو مقطع فوق لیسانس و دکترا می بایست در نیمی از دوره تحصیلی خود 20 تا 30 واحد درسی را پاس کنند و نیمه دیگر را صرف تحقیق روی پایان نامه و تحویل پایان نامه خود کنند.

منبع : estahbanaty

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید