چگونه کلمات جدید زبان انگلیسی را حفظ کنیم؟

 
شاید بسیاری از شما احساس می‌کنید که نمی‌توانید کلمات جدید زبان انگلیسی را به خاطر بسپارید. ممکن است وقتی به یک مکالمه گوش می‌دهید، بسیاری از کلمات را متوجه شوید اما هنگام صحبت‌کردن، کلماتی که لازم دارید را فراموش می‌کنید.

چگونه کلمات جدید زبان انگلیسی را حفظ کنیم؟

شاید بسیاری از شما احساس می‌کنید که نمی‌توانید کلمات جدید زبان انگلیسی را به خاطر بسپارید. ممکن است وقتی به یک مکالمه گوش می‌دهید، بسیاری از کلمات را متوجه شوید اما هنگام صحبت‌کردن، کلماتی که لازم دارید را فراموش می‌کنید.

بعضی از کلمات زبان انگلیسی هرگز در خاطر شما نمی‌مانند، اما اگر ۵ اشتباه زیر را تکرار نکنید می‌توانید به راحتی آن‌ها را به خاطر سپرده و از آن‌ها استفاده کنید.

  • اشتباه اول ـ منظم و سازمان‌یافته نیستید

این رایج‌ترین اشتباه بین زبان‌آموزان است. اغلب دانشجویان از راه‌های منظمی مانند فلش‌کارت برای یادگیری کلمات جدید زبان انگلیسی استفاده نمی‌کنند. نوشتن کلمات و عبارت‌هایی که باید حفظ کنید بسیار مهم است.

مطلب پیشنهادی:پیشرفت زبان انگلیسی برای محیط کار

  • اشتباه دوم ـ از تکنولوژی استفاده نمی‌کنید.

اغلب زبان‌آموزان موفق از نرم‌افزار‌ها و فلش‌کارت‌های دیجیتال استفاده می‌کنند. این نرم‌افزارها در یادگیری کلمات بسیار موثر هستند و از امکانات زیادی برخوردار هستند.  به طور مثال بسیاری از آن‌ها به شما یادآوری می‌کنند که امروز باید کدام کلمات را مرور کنید. نرم‌افزارهای رایگان زیر از بهترین نرم‌افزارهای فلش‌کارت محسوب می‌شوند:

  • Anki
  • Mosalingua
  • Mental case )also called Studies)
  • اشتباه سوم ـ کلمات را ترجمه می‌کنید
  • دلیل اشتباه بودن این روش این است که باعث کندشدن فکرکردن می‌شود. در واقع شما با این کار به ذهن خود یاد می‌دهید که همیشهبه عقب برگشته و به زبان مادری شما فکر کند. اگر واقعا به ترجمه‌ی کلمات نیاز دارید حداقل معنی کلمه را با کلمات بیشتری به زبان انگلیسی در دفتر یا فلش‌کارت خود بنویسید. می‌توانید معنی کلمه را از یک دیکشنری کپی کنید و حتما یک جمله‌ی مثال نیز برای آن بنویسید. به یاد داشته باشید که کلمات از جملات و از محیط طبیعی خود مجزا نیستند.

    • اشتباه چهارم ـ کلمات مشابه زبان انگلیسی را همزمان حفظ می‌کنید

    مطالعات نشان می‌دهند که اگر کلمات مشابه زبان انگلیسی را همزمان با هم یاد بگیرید به خاطر سپردن تک‌تک آن‌ها دشوارتر خواهد شد. همه‌ی ما یاد گرفته‌ایم که لیست میوه‌ها، سبزی‌ها و اعداد را یک‌جا یاد بگیریم. اما ما در کودکی با این روش کلمات را یاد نگرفته‌ایم! زیرا این کار گیج‌کننده است و باعث می‌شود کلمات مشابه زبان انگلیسی با هم اشتباه گرفته‌ شوند.

    بهترین روش این است که کلمات مشابه زبان انگلیسی را در روزهای مختلف بخوانید و برای هریک در ذهن خود داستان متفاوتی بسازید و سعی کنید در فلش‌کارت و دفتر خود آن‌ها را از هم جدا کنید.

    مطلب پیشنهادی: چگونه خود را در زبان انگلیسی برای سفر  آماده کنیم؟

    • اشتباه پنجم ـ کلمات را دربافت و موقعیت مشخصی یاد نمی‌گیرید

    تصور کنید که امتحان تاریخ دارید. آیا سعی می‌کنید که تاریخ‌ها و اسم‌ها را به صورت یک لیست به خاطر بسپارید؟ حتی اگر قرار باشد شما یک لیست را حفظ کنید به نظر شما این کار خیلی سخت است. اما تصور کنید که همزمان با خواندن تاریخ یک واقعه، فیلمی درباره‌ی آن واقعه‌ی تاریخی را نیز تماشا می‌کنید. شما راحت‌تر خواهید توانست آن را به خاطر بسپارید چون کل داستان را در بافت و موقعیت آن تماشا کرده‌اید.

    بنابراین بهتر است که برای یادگیری هر کلمه یک داستان بسازید. در این صورت حتماً آن کلمه در خاطر شما خواهد ماند.

    • این روش‌ها را امتحان کنید و هر روشی و یا خلاقیتی که در یادگیری شما موثرتر است را به کارگیرید.
  • منبع : aryamcollege
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید