آزمون تافل چگونه است و شرایط شرکت در آن چیست ؟

 
در حقیقت TOEFL کوتاه شده عبارت Test Of English as a Foreign Language به معنای (آزمون انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی) است . یک آزمون استاندارد شده برای شناسایی توانایی زبان انگلیسی افراد غیر انگلیسی زبانی است که مایل به ادامه تحصیل در دانشگاه های ایالات متحده امریکا می باشند.
آزمون تافل چگونه است و شرایط شرکت در آزمون تافل کدامند؟


واژه تافل خیلی هم مبهم نیست !!! چرا که از سال ۲۰۰۶ خیلی ها با آزمون آن دست و پنجه نرم می کنند و با آن آشنایی دارند. آزمونی که با آن میزان یادگیری و آشنایی با انگلیسی افراد غیر انگلیسی محک زده می شود.

در حقیقت TOEFL کوتاه شده  عبارت Test Of English as  a Foreign Language به معنای (آزمون انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی) است . یک آزمون استاندارد شده برای شناسایی توانایی زبان انگلیسی افراد غیر انگلیسی زبانی است که مایل به ادامه تحصیل در دانشگاه های ایالات متحده امریکا می باشند. این آزمون برای بسیاری از مؤسسات علمی و دانشگاه های سراسر دنیا قابل قبول می باشد. آزمون تافل در کنار آزمون آیلتس یکی از ۲ آزمون بزرگ زبان انگلیسی در جهان می باشد. (بعنوان مثلا در اینجا گفتیم که آیلتس بهتر است یا تافل؟).

این آزمون یکی از آزمون های ثبت شده سازمان خصوصی خدمات آزمون های آموزشی (ETS) می باشد که طراحی آزمون و مدیریت آن را بر عهده دارد. این سازمان علاوه بر برگزاری آزمون تافل و اعلام نتایج آن به شرکت کنندگان٬ نتیجه حاصل از آزمون را برای مؤسسات آموزشی و دانشگاه های مورد نظر شرکت کنندگان ارسال می دارد.آزمون تافل به صورت سالانه در ۱۸۰ کشور جهان بین بیش از یک میلیون داوطلب به صورت هماهنگ برگزار شده و به افرادی که موفق به قبولی در این آزمون شوند مدرک ارائه خواهد شد. از جمله امتیازهایی که با قبولی در آزمون تافل بدست می آورید می توان به این موارد اشاره نمود : امکان ادامه تحصیل در کشورهای پیشرفته صنعتی را برای شما فراهم می آورد در داخل کشور هم با کمک این مدرک می توانید سطح بالای مهارت های انگلیسی خود را به خوبی نمایان ساخته و تخصص خود را افزایش دهید. لازم به ذکر است که مدرک آزمون بین المللی تافل از تاریخ صدور آن به مدت ۲ سال معتبر خواهد بود.

جلسه آزمون تافل

 ۱- آشنایی با آزمون تافل اینترنتی  TOEFL IBT

در حال حاضر تافل آی بی تی، تنها تافل معتبر در سرتاسر دنیا می باشد. این آزمون در اواخر ۲۰۰۵ معرفی شد و به میزان قابل توجهی جایگزین دو نوع دیگر «مبتنی بر کامپیوتر» و «مبتنی بر کاغذ» گردید. در این نوع آزمون شرکت‌کنندگان بایستی از طریق اینترنت آزمون را برگزار کنند. اعتبار مدرک این آزمون با مدارک امتحانات تافل قدیمی یکسان است ولی این آزمون دارای تفاوت‌هایی می‌باشد که از جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
– برخلاف تافل قدیمی که بیشتر تاکید بر روی گرامر بود، این آزمون تمامی مهارت‌های زبانی را پوشش می‌دهد.
– فاصله زمانی بین شرکت در آزمون و دریافت نتیجه بر روی اینترنت حدود دو هفته می‌باشد.
– این آزمون هر ماه چند بار برگزار شده و داوطلبان آزادی عمل بیشتری در انتخاب تاریخ آزمون دارند.
– این آزمون ۴ ساعته بوده و دارای ۴ بخش است. هر بخش ممکن است یک یا حتی چند مهارت را مورد آزمایش قرار دهد. یادداشت برداری در این روش بر خلاف روش مبتنی بر کاغذ مجاز است و انتخاب سوالات تقریبا به صورت تصادفی است.

۲-بخشهای مختلف تافل اینترنتی :

بخشمحدودیت زمانیتعداد پرسش
Reading یا درک مطلب۶۰ تا ۱۰۰ دقیقه۳۶-۷۰
Listening یا شنیداری۶۰ تا ۹۰ دقیقه۳۴-۵۱
Break۱۰ دقیقه
Speaking یا صحبت کردن۲۰ دقیقه۶ تکلیف یا پرسش
Writing یا نگارش۵۰ دقیقه(دو مقاله)

۳-امتیازدهی آزمون

امتیاز این امتحان از نمره صفر تا ۱۲۰ می باشد و اگر نمره بالای ۷۵ کسب کنید برای اکثر موسسات قابل قبول می باشد. نمره بالای ۱۰۰ جزوه بهترین نمره ها محسوب می شود که هر کسی نمی تواند آن را بدست بیاورد. نمره دهی در این آزمون به چهار بخش زیر تقسیم می شود:

IBT

۳٫شرایط شرکت در آزمون تافل

در واقع همه می توانند در آزمون تافل شرکت کنند و هیچ محدودیتی وجود ندارد. کافی است که در آزمون ثبت نام کنید(برای آشنایی با نحوه ثبت نام کلیک کنید). اما برای اینکه نمره قابل قبول (نمره بالای ۷۰ از ۱۲۰) را کسب کنید، باید در حد متوسط، زبان انگلیسی را بلد باشید. 

۴٫ چند سوال رایج که کاربران تافل از خود می پرسند

  • آیا می توانم فقط در بخش خاصی از این امتحان چند بخشی شرکت کنم؟ باید گفت خیر. برای کسب یک نمره تافل و اخذ مدرک زبان تافل داوطلب باید در تمام بخش های آزمون شرکت کند.
  • برگزاری آزمون تافل اینترنتی به چه صورت خواهد بود؟ تافل آی بی تی بر طبق جدول زمانی شامل تاریخ های متعدد، در شبکه ای از مراکز آزمون در سرتاسر جهان ارائه خواهد شد. بیشتر مناطق ، هر سال شاهد برگزاری ۳۰ تا ۴۰ آزمون خواهند بود. اتاقی که آزمون iBT در آن برگزار می شود ، معمولا یک لابراتوار رایانه ای است. برای هر داوطلب یک صندلی در نظر گرفته خواهد شد. اگر با تاخیر به محل امتحان برسید، احتمالا از شرکت شما در آزمون ممانعت خواهد شد.
  • چگونه می توانم از محل مرکز آزمون مناسب برای خودم آگاه شوم؟ سایت رسمی آزمون تافل با آدرس www.ets.org/toefl فهرست مراکز آزمون و جدول های زمانی مربوط به آن ها را ارائه می کند.
  • Toefl iBT در چه اتاقی برگزار خواهد شد؟ همان طور که در بالا اشاره شد، آزمون در یک لابراتوار رایانه ای یا در یک لابراتوار زبان برگزار خواهد شد. چنین اتاقی ممکن است کلاس درسی باشد که در آن حدود ۱۵ دستگاه رایانه با فاصله حداقل یک متر و ۲۰ سانتیمتری، فرار داده شده است.
  • چه چیز یا چیزهایی را می توانم همراه با خودم به اتاق آزمون ببرم؟ هنگام ورود به اتاق آزمون ، مجاز به همراه داشتن هیچ چیز نیستند. داشتن تلفن همراه ، کاغذ، دیکشنری ، هر نوع خودکار یا روان نویس یا مداد، ممنوع است. ناظر یا مراقب آزمون، هدفون، کاغذ و مداد در اختیار شما خواهد گذاشت.
  • منبع : charbzaban
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید