بهترین وقت برای ثبت نام آزمون آیلتس چه زمانی است؟

 
مهمترین بخش برنامه ریزی برای آزمون آیلتس و تافل تعیین زمان برای نام نویسی آزمون است که اگر در زمان مناسب انجام نشود و بدون آمادگی لازم زبان آموز همراه باشد بدون شک با ناکامی در آزمون و نیاز به نام نویسی دوباره همراه خواهد بود. در نتیجه اهمیت این موضوع است که برخی از زبان آموزان به ویژه زبان آموزانی که بصورت خودآموز یا خودخوان در پی رسیدن به نمره مورد نظر خود هستند بارها و بارها در آزمون آیلتس یا تافل شرکت میکنند و ناگزیر از پرداخت هزینه بسیاری خواهند بود

بهترین موقع برای ثبت نام آزمون آیلتس چه زمانی است؟

مهمترین بخش برنامه ریزی برای آزمون آیلتس و تافل تعیین زمان برای نام نویسی آزمون است که اگر در زمان مناسب انجام نشود و بدون آمادگی لازم زبان آموز همراه باشد بدون شک با ناکامی در آزمون و نیاز به نام نویسی دوباره همراه خواهد بود. در نتیجه اهمیت این موضوع است که برخی از زبان آموزان به ویژه زبان آموزانی که بصورت خودآموز یا خودخوان در پی رسیدن به نمره مورد نظر خود هستند بارها و بارها در آزمون آیلتس یا تافل شرکت میکنند و ناگزیر از پرداخت هزینه بسیاری خواهند بود.

چطور میتوان زمان مناسب برای آزمون را تعیین کرد؟

برای تعیین بهترین زمان ثبت نام در آزمون آیلتس میتوان از کتاب هایی که آزمون های شبیه سازی شده دارند کمک گرفت. برای آزمون آیلتس بهترین سنجه و براورد میتواند تست های دوره پیشین کتاب های آیلتس کمبریج و برای آزمون تافل بهترین مرجع و سنجه میتواند کتاب دربرگیرنده 5 آزمون پیشین تافل ETS باشد. با انجام آزمون های مرجع مورد نظر خواهد توانست به سادگی به براوردی مناسب از سطح خود در دو مهارت لیسنینگ یا شنیداری و ریدینگ یا خواندن دست یابید.

تست های شبیه سازی شده یا تست های دوره های قبلی بالا تر نخواهد بود.

به دیگر سخن اگر نمره شما در تست های سری کمبریج آیلتس یا ETS تافل در هر مهارت به ترتیب برابر 6 و 20 است و بدنبال نمره 7 و 25 آیلتس و تافل هستید و دو دل هستید در آزمونی برای ماه آینده نام نویسی کنید یا خیر به احتمال بالا به نمره مورد نظر خود نخواهید رسید و بهتر است تا زمانی که در تست ها به نمره مورد نظر نرسیدید این ثبت نام را انجام ندهید.

استفاده از  آزمون های آزمایشی آیلتس و تافل برای تعیین زمان آزمون؟

بنا به آنچه آزمون های آزمایشی(Mock Exams) آیلتس و تافل ایران در سال های گذشته از خود نشان داده اند، متاسفانه نمیتوانند سنجه ای حتی تقریبی برای تعیین سطح و تعیین زمان مناسب برای برگزاری آزمون باشند. چرایی این مساله را میتوان در (1)دشوار بودن طرح سوال های شبیه به واقعی آیلتس و تافل با توجه به بهای بسیار پایین این آزمون ها(کمتر از 100 هزار تومان) و (2)سیاست های کسب و کار آموزشگاه های برگزار کننده این آزمون ها، که خود همچنین برگزار کننده دوره های آموزشی آیلتس و تافل هستند، دانست.

برای نمونه در پاییز همین سال(1394) یکی از زبان آموزان در شرکت در یکی از نام آشنا ترین مراکز برگزار کننده آزمون های آزمایشی تافل(که نام آن برای همگی متقاضیان تافل آشناست!) در 2 آزمون به فاصله 1 هفته به ترتیب نمره های 70 و 90 را بدست آورد. در برگزاری این آزمون ها هیچ مشکل خاصی برای زبان آموز پیش نیامده و نهایت کوشش خود را برای بدست آوردن بهترین نتیجه انجام داده بود.

وضعیت استاندارد آزمون های آزمایشی و سلیقه نمره دهی آزمون گیرندگان(اگزمینرهای)آزمون های آزمایشی آیلتس نیز کمابیش در همین سطح است و هیچیک هرگز ادعایی در زمینه حتی نزدیک بودن نتیجه آزمون هایشان با آزمون اصلی نداشته اند! بنابراین تعیین زمان آزمون اصلی بر پایه دستاورد این آزمون های آزمایشی هرگز دستاورد مناسبی نخواهد داشت و در بسیاری از موارد به تکرار آزمون اصلی و تحمیل هزینه های دو چندان خواهد انجامید.

در پایان میتوان گفت زمان مناسب برای نام نویسی در آزمون اصلی آیلتس و تافل میتواند 1 ماه پیش از زمانی باشد که زبان آموز در آزمون های شبیه سازی شده یا آزمون های دوره های پیشین به نمره ای برابر با نمره مورد نظر خویش دست یافته است. در زمینه مهارت های اسپیکینگ و رایتینگ این براورد دشوار تر بوده و تنها مرجع زبان آموز باید آموزگار چیره دست و نه آزمون های آزمایشی، احساس درونی و همانند آن باشد.                                                                   

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید