هشت راه برای بهبود نمره لیسنینگ در آزمون آیلتس

 
همانطور که می دانید تمامی آزمون های Listening در آیلتس یکسان هستند، به این معنی که غالب همه ی آنها مشابه است. مدت زمان آن 30 دقیقه است و در هر دو آزمون Academic و General کاملا مشابه است

هشت راه برای بهبود نمره لیسنینگ در آزمون آیلتس

1.ســــــورپرایزی در کار نیست: آزمون را بشناسید
همانطور که می دانید تمامی آزمون های Listening در آیلتس یکسان هستند، به این معنی که غالب همه ی آنها مشابه است. مدت زمان آن 30 دقیقه است و در هر دو آزمون Academic و General کاملا مشابه است. برای درک بهتر بخش های مختلف آن، جدول زیر را بررسی کنید

 

2. فقط یک بار خواهید شنید

 دقیقا شبیه زندگی واقعی! فقط یک بار فرصت گوش دادن دارید. بسیاری از ما ترجیح می دهیم دوبار گوش دهیم اما آیلتس این فرصت را به ما نمی دهد. در اینجا به چند نکته برای عملکرد بهتر این بخش ارائه می شود:

  • وقتی تمرین می کنید، فقط یک بار گوش کنید تا به این مساله عادت کنید.
  • سعی کنید نقاط ضعف خود را در Listening شناسایی کنید و بر بهبود آن ها تمکرز کنید.
  • در صفحه سوال، زیر کلمات کلیدی خط بکشید و برای شنیدن همان کلمات و یا مترادف هایشان آماده باشید.
  • انواع مختلف سوالات Listening را تمرین کنید (سخنرانی ها، گفتگوها، گپ ها و غیره ...).

3. به صدای قلب خود گوش دهید
هنگام تمرین، موضوعاتی را انتخاب کنید که برای شما جذاب هستند. اگر شما به تنیس حرفه ای علاقه مند هستید به پادکست هایی در این زمینه گوش دهید. اگر به تاریخ رم علاقه مند هستند به داستان هایی درباره رم گو کنید. ثابت شده است که افراد به موضوعاتی که علاقه مند هستند با لذت بیشتری گوش فرا می دهند. اگر واقعا می خواهید به خودتان انگیزه دهید و بهترین نتیجه را از تمرینات Listening خود بگیرید، این راه را حتما امتحان کنید. حتی ممکن است برای شما سرگرم کننده باشد!

4. Audio Scripts (پیاده سازی متن شنیداری)
به هنگام جستجو برای انتخاب تمرین Listening، به دنبال فایل هایی باشید که متن Listening  را نیز به همراه دارند. اسکریپ ها متون لغت به لغت فایل صوتی هستند که شما آن را گوش می دهید. فعالیت های زیادی وجود دارد که می توانید با اسکریپت ها انجام دهید که در اینجا به چند مورد اشاره می شود :

  • بررسی دقیق: در مرحله اول بدون توجه به متن اسکریپ سعی کنید خودتان ار فایل شنیداری نت برداری کنید. سپس یادداشت های خود را از لحاظ دقت، غلط املایی و درک مطلب با اسکریپ مقایسه کنید.
  • با صدای بلند بخوانید: پس از خواندن با صدای بلند، به صدای خود گوش دهید. چقدر دقیق بودید؟ آیا شبیه به آنها صحبت می کردید؟
  • همزمان گوش دهید و بخوانید: هنگام گوش دادن متن را دنبال کنید. این نکته در رابطه با تلفظ و درک کلمات کلیدی کمک بیشتری می کند. توجه کنید چگونه کلمات کلیدی واضح تر و بلندتر بیان می شوند.

5. مترادف ها
آیا در کلاس آمادگی آزمون آیلتس شرکت کرده اید؟ اگر این طور است، احتمالا می دانید که مترادف ها در تمامی بخش های آزمون مهم هستند. در آزمون Speaking و Writing باید نشان دهید که می دانید چگونه از مترادف ها باید استفاده کنید. در آزمون Reading و Listening بسیاری از سوالات به صورت مترادف مطرح می شوند. به مثال زیر دقت کنید :

Listening text: “Duchess, who is the only King’s daughter...”   

Listening test question:

11.Who is the princess?

  1. Duchess
  2. Duke
  3. Not given

6. به موضوعات روزانه گوش دهید
انگلیسی فقط یک آزمون نیست بلکه یک زبان است. آزمون آیلتس دانش و مهارت شما را در این زبان ارزیابی می کند. یکی از بهترین راه های یادگیری زبان انگلیسی و گرفتن نتیجه مطلوب از آزمون آن، استفاده از آن در زندگی واقعی است. هر روزی که شما به زبان انگلیسی مکالمه ای ندارید در واقع یک فرصت را از دست داده اید! بنابراین فرصت بعدی شما زمانی است  که .... چت، متن، تماس، ایمیل، بحث به زبان انگلیسی داشته باشید!

7. دو بار چک کنید - دقیق باشید
اشتباهات کوچک می توانند بزرگ به حساب بیایند. چند امتیاز کوچک احمقانه می تواند تفاوت میان نمره 5.5 و 6 باشد.

8. به زبان انگلیسی فکر کنید
بسیاری از متخصصان زبان در مورد یک قاعده کلیدی توافق دارند. اندیشیدن به یک زبان خاص به یادگیری آن زبان کمک می کند. بسیاری از زبان آموزان همه چیز را در ذهنشان ترجمه می کنند.
این روش درستی نیست!
این کار دو مشکل اساسی دارد. اولاً کندتر است و دوماً، شما زبان خود را به یاد می آورید و انگلیسی را فراموش می کنید. در آزمون
Listening شما فرصت کافی برای ترجمه کردن ندارید. همچنین، شما باید کلمات کلیدی انگلیسی را به یاد داشته باشید. بنابراین، زمانی که انگلیسی تمرین می کنید ... به زبان انگلیسی فکر می کنید

منبع : vip-talk

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید