نکاتی راجع به رایتینگ تسک یک آزمون آیلتس

 
اشتباهات رایج خود را در آزمون آیلتس شناسایی کنید و نکاتی در مورد رایتینگ نوشتن در آزمون آیلتس یاد بگیریم

اشتباهات رایج خود را  در آزمون آیلتس شناسایی کنید.

حتماً پس از نوشتن رایتینگ آزمون آیلتس، یک دور نوشته­ ی خود را با دقت بخوانید،شما باید در کلاس آیتس تان این نکته را متوجه شوید که  اشتباهات خود را شناسایی کرده و در یک دفترچه یادداشت کنید. سعی کنید هر روز دفترچه خود را مرور کرده و فرم صحیح ایرادهایتان را یاد بگیرید. بسیاری از داوطلبین در کلاس آیلتس  می­گویند که زمان کافی برای خواندن از روی نوشته­ ی خود در روز آزمون آیلتس  را ندارند. بهتر است طوری زمان بندی کنید که حتما حداقل 5-3 دقیقه در آزمون آیلتس  را به این کار اختصاص دهید. تصحیح به موقع اشتباهات در رایتینگ  آزمون آیلتس و  یا در کلاس آیلتس می­تواند تا یک band score، روی نمره نهایی شما تأثیر گذار باشد.

 

توضیحات تسک آزمون آیلتس  را با دقت بخوانید.

یکی از اشتباهات رایج داوطلبین کلاس آیتلس، درست درک نکردن موضوع تسک یک و داده ­هاست که باعث می­شود نوشته شما غیر مرتبط شود. و در نهایت نمره پایینی از معیار Task response در آزمون آیلتس بگیرید. حتماً قبل از شروع به نوشتن چندین بار موضوع و داده ­ها را بررسی کنید و مطمئن شوید که آن را درست فهمیده ­اید.

برای نوشتن پاراگرف مقدمه، حتماً باید موضوع و سوال تسک با عبارت دیگری بیان شود.

اگر سوال را پارافریز نکنید نه تنها به خاطر این اشتباه نمره از دست می­ دهید، بلکه ممتحن آزمون آیلتس کلمات کپی شده را در هنگام شمارش لغات حساب نمی­ کند.

 

در نوشته خود نشانگرهای گفتمان(Discourse markers) را در جای مناسب به کار ببرید.

نشانگرهای گفتمان، کلماتی هستند که به ممتحن آزمون آیلتس نشان می­ دهند که راجع به چه چیزی نوشته ­اید. مثلا مقدمه حتما باید با عباراتی مثل
The graph/table/chart shows  شروع شود،  پاراگراف Overview باOverall,  all in all  نشان داده می­ شود. در حین توصیف روند و یا دیگر داده ­ها نیز باید از این کلمات به درستی استفاده کرد، مثل …. The most significant change is  .

 

حتما قبل از آزمون، برای نوشتن از برگه ­های رایتینگ آیلتس استفاده کنید.

بعضی از دانشجویان کلاس آیلتس نگران این هستند که روز آزمون آیلتس  نوشته ­شان در تسک یک  به 150 کلمه نرسد. برای اطمینان از این موضوع بهتر است، همیشه روی برگه ­های اصلی  آزمون  آیلتس بنویسید و تعداد لغات را بشمارید. پس از مدت کوتاهی به راحتی می ­توانید حدس بزنید که نوشتن تا کجای برگه به 150 کلمه می رسد.

 

بدانید که تغییرات و روند داده ­ها را چگونه توصیف کنید

در تسک یک آزمون آیلتس حتما باید به تغییرات و روند داده ­ها اشاره کنید. پس بهتر است از قبل لغات و ساختارهای مربوط به این موضوع را یاد بگیرید. و به راحتی نمره خود را نه تنها در معیار Task responseبلکه در Lexical resource نیز افزایش دهید.

 

حتما قبل از نوشتن رایتینگ آزمون آیلتس، زمان کافی برای پاراگراف بندی نوشته خود اختصاص دهید.

یکی از تفاوت­های اصلی بین نمره خوب و نمره پایین در تسک یک، همین مسئله است. سازماندهی پاراگراف­ها باعث می­شود که نوشته شما واضح­تر و منسجم ­تر باشد. به هیچ عنوان فکر نکنید که زمان گذاشتن روی این بخش، باعث هدر دادن وقت می­شود. سوالات در تسک یک آزمون آیلتس متنوع هستند و هر کدام ساختار و پاراگراف بندی مختص خود را دارند، پس از قبل همه ­ی آن­ها را در کلاس آیلتس تمرین کرده و یاد بگیرید.

 

در کلاس آیلتس نوشتن Overview را تمرین کنید.

برای گرفتن نمره بالا، حتما باید Overview  بنویسید. Overview دید کلی و خلاصه ­ای از نکات اصلی داده­ هاست دقت داشته باشید که در این پاراگراف به هیچ عنوان نباید به جزئیات و داده ­ها و اعداد و ارقام اشاره کنید. بهتر است موقع نوشتن نمودار خطی و یا میله ای از خود بپرسید چه چیزی روبه افزایش/ کاهش است و یا نوسان دارد. و یا اینکه موقع نوشتن فرایند و روند به مراحل کلیدی، تغییرات و نتایج دقت کنید.

دقت کنید که برای نوشته خود باید از چه زمانی استفاده کنید.

بسیاری ازدانشجویان کلاس آیلتس بدون توجه به این موضوع، از زمان حال برای نوشته خود استفاده می ­کنند. حتما قبل از نوشتن به قید زمان توجه کنید، ممکن است بعضی داده ­ها مربوط به گذشته و یا حتی آینده باشد.

توصیفات و نوشته­ های خود را با استفاده از داده ­های صحیح پشتیبانی کنید.

همان­طور که قبلاً اشاره کردیم، نباید از اعداد و ارقام در Overview آزمون آیلتس استفاده کرد. ولی برای نوشتن بدنه­ های اصلی(body) رایتینگ تسک یک، حتماً باید توضیحات خود را با استفاده از داده ­ها ساپورت کنید. دقت داشته باشید که داده ­­ای که به کار می­برید صحیح باشد.

 منبع : aryamcollege

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید