چگونه آلمانی یاد بگیرم

 
چطور آلمانی بیاموزم و یاد بگیرم، آموزشگاه زبان سپانو بهترین موسسه آموزش آلمانی در رشت برای یادگیری آلمانی چه چیزی نیاز است، کجا آلمانی یاد بگیرم

چگونه آلمانی بیاموزیم: روش های یادگیری سریع و آسان زبان آلمانی

Benny Lewisدر وبسایتش به این نکته اشاره می کند که در سفرهایش به کشورهای خارجی متوجه شده است که بنظر مردم، زبان آلمانی زبان دشواری است و اکثر آنها بدنبال روش های آسان و سریع تری برای یادگیری زبان آلمانی هستند.

در ادامه او تجارب خود و چند موسسه آموزش زبان آلمانی را یادآور می شود و معتقد است که سرعت یادگیری زبان آلمانی با استفاده از این تکنیک ها تا حد زیادی افزایش پیدا می کند.

 

خب البته که کلمات زبان آلمانی، چنسیت محور هستند، و برخی از آنها واقعا طولانی هستند. البته که گرامر آلمانی خیلی آسان نیست و تلفظش هم سخت است. اما نه تا وقتی که به این ۶ روش عمل کنید:

گام اول: یک “چرا”ی بزرگ برای یادگیری زبان آلمانی باید داشته باشید

حتی قبل از اینکه تصمیم بگیرید از چه ابزاری برای یادگیری زبان آلمانی استفاده کنید باید برای خودتان تعیین کنید که چرا باید زبان آلمانی را یاد بگیرم؟ این همان ” چرا” ی بزرگ یا همان انگیزه اولیه است.

برای یک نفر مثل خود من، یادگیری زبان آلمانی بخاطر ادامه تحصیل در رشته ای است که به آن علاقه دارم. (طراحی صنعتی)

دلیل شما می تواند:

  • ادامه تحصیل باشد
  • علاقه به صحبت حضوری یا مجازی با افراد یا دوستان آلمانی زبان باشد
  • کار کردن در شرکت های آلمانی
  • سفر توریستی به آلمان
  • مطالعه ادبیات یا فلسفه آلمانی
  • آشنایی با فرهنگ آلمانی و … باشد

گام دوم: یک آموزشگاه زبان آلمانی مقیاس کوچک در خانه خود تهیه کنید

حتما لازم نیست برای یادگیری راحت و سریع زبان آلمانی، در آن کشور زندگی کنید. راه های مختلفی هستند که می توانید با آنها، آلمان را به خانه خودتان بیاورید!

  • زبان کامپیوتر یا گوشی تان را آلمانی کنید
  • اگر اساتید آلمانی زبان (بومی آلمان) در شهر شما (احتمالا فقط تهران) هستند، با آنها ارتباط برقرار کنید.
  • فیلم و سریال های آلمانی را ببینید تا می توانید (اول با زیرنویس و بعد بدون)

توصیه های مهم یادگیری زبان آلمانی سطح مقدماتی را از دست ندهید!

گام سوم: از روش های هک زبان های مختلف استفاده کنید تا سریع تر بیاموزید

منظور از هک چیست؟ هک روشی است که باعث می شوند میانبرها (Shortcut) ی یک زبان را یاد بگیرید. مثلا همین بنی لویس در وبسایتش اشاره می کند که این هک های زیر را در مورد برخی زبان ها بکار گرفته و موفق هم بوده:

  • استفاده از سیستم های تکرار فضای خالی! (Spaced Repetition Systems): بهترین روش به خاطر سپردن لغت واژه های جدید است. این روش در واقع همان روش جعبه های لغت لایتنر است.
  • از روش های تقویت حافظه برای بخاطر سپردن طولانی مدت عبارات و کلمات آلمانی استفاده کنید. (مثل ایجاد مخفف برای عبارات، یا تصویرسازی ذهنی از کلمات و … کافی است روش های تقویت حافظه را سرچ کنید)
  • از تکنیک Pomodoro استفاده کنید که به شما می گوید فواصل خواندن را کوتاه تر کنید و تعداد استراحت ها را بیشتر.

گام چهارم: از اتصال های گفتاری استفاده کنید

مثل بیشتر زبان ها، آلمانی هم دسته ای از سوال و جواب های مختلف دارند که حتی هرماهه کارگاه های آموزشی در این زمینه برگزار می شود (Conversational connectors) با این روش شما بیشتر شبیه بومی زبان های آلمانی صحبت می کنید.

مثلا: وقتی کسی از شما می پرسد که اتاق شما در هتل چطور است؟ بجای جواب دادن با ” خوبه” یا “ممنون بد نیست”  که همانجا خودبخود مکالمه را قطع می کند! این روش به شما یاد می دهد که کمی احساس به جمله بدهید و مثلا جواب بدهید “واقعیتشو بخوای سوال خوبیه، اتاقم خوبه، اتاق شما چطوره؟” (الان به اون جمله ساده، عناصری اضافه شد که به آنهاConversational connector می گویند)

 بسیاری از وبسایت های آموزش آنلاین زبان آلمانی، موارد اشتباه زیادی از همان ابتدا به شما آموزش می دهند و این اشتباهات اصطلاحا در بدنتان جا می افتد و بعدا به مشکلات فراوان بر خواهید خورد.

گام پنجم: هر متن، یا نوشته آلمانی که می بینید…

در کتاب های آموزش آلمانی، نرم افزارها، اینترنت و اخبار و … هر متن یا جمله آلمانی که می بینید، آن را با صدای بلند بخوانید. برای خودتان یا ترجیحا برای دوستانتان

با این روش خودبخود دارید مکالمه یا صحبت به زبان آلمانی را تمرین می کنید آنهم بدون اشتباه (چون دارید از روی متن می خوانید)

گام ششم: بر روی بخش های آسان تر زبان آلمانی تمرکز کنید

خیلی از مردم می گویند که زبان آلمانی خیلی سخت است، اما من یکی زیر بار نمی روم…

در واقع زبان آلمانی بخش های زیادی دارد که آسان هستند و بهتر است شما هم برای اینکه مایوس نشوید، بیشتر روی بخش های آسان تر تمرکز کنید، بخش های سخت تر را با روش های بالا یاد بگیرید.

منبع: چرب زبان دات کام

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید