ذکر نکاتی جهت پاسخ به سوالات مکالمه آزمون ecl المانی

 
ذکر نکاتی جهت پاسخ به سوالات مکالمه آزمون ecl المانی
در آزمون مکالمه شما میتوانید به صورت دو نفره یا تک نفره وارد شوید. شما میتوانید با توجه به توصیه های لازم این مطلب، این بخش از آزمون زبان آلمانی ecl را پشت سر بگذارید.

سنجش مهارت های مکالمه آزمون ecl

اگر قصد مهاجرت به آلمان را دارید، مهارت مکالمه کمک زیادی به شما خواهد کرد. زیرا شما بعد از مهاجرت باید در اکثر اوقات به این زبان صحبت کنید. مثلا زمانی که میخواهید سوار تاکسی شوید یا به خرید کردن بپردازید و خلاصه اینکه برای برقراری کوچکترین ارتباط با اطرافیان باید بتوانید به زبان آلمانی صحبت کنید.

موفقیت در آزمون مکالمه زبان آلمانی

برای اینکه شما به مکالمه مسلط شوید، باید زیاد صحبت کنید. میتوانید با خودتان در آینه یا با دوستان و اعضای خانواده (در صورتی که زبان آلمانی بدانند) مکالمه کنید. تکرار و تمرین کردن هر کاری به صورت روزانه به شما کمک میکند تا بتوانید به آن مسلط شده و دفعات بعد راحت تر و بهتر آن را انجم دهید.

آلمانی صحبت کن.

شما میتوانید در بخش مکالمه آزمون ecl به صورت تک نفره، دو نفره و یا سه نفره حاضر شوید. اما زمان شما با توجه به سطح و اینکه چند نفره آزمون را میگذرانید، متفاوت خواهد بود. این بخش در دو تسک متفاوت برگزار میشود. اگر در آزمون سطح a2 شرکت میکنید، زمان مکالمه برای شما 10 تا 12 دقیقه است اما اگر دو نفر باشید زمانتان 15 تا 18 است  و زمانی که این بخش را سه نفره پشت سر بگذانید، زمان در نظر گرفته شده برای شما 15 تا 18 دقیقه است.

مدت زمان شما برای سطح b1 و b2 و همچنین c1 به صورت مشابه می باشد. بدین صورت که اگر تنها در آزمون شرکت کنید، 13 تا 15 دقیقه وقت دارید و اگر دو نفر  باشید 18 تا 20 دقیقه. در نهایت برای گروه سه نفره شما 28 تا 30 دقیقه زمان محاسبه خواهد شد.

سوالات آزمون مکالمه 

موفقیت در بخش Gespräch آزمون ecl آلمانی

علاوه بر توجه به نکات بالا باید به توصیه های ضروری دیگری نیز دقت کرده و آن ها را سر جلسه آزمون رعایت کنید. شما میتوانید چند مورد از آن ها را در این مطلب مطالعه کرده و به خاطر بسپارید.

 

1. تاریخ امتحان شفاهی ممکن است با قسمت های خواندنی و شنیداری، درک مطلب و ارتباط نوشتاری امتحان متفاوت باشد. (ممکن است قبل از آن نیز باشد).

2. داوطلبان به صورت دو نفره در آزمون شرکت می کنند. در صورت تمایل، می توانید شریک خود را هنگام درخواست برای امتحان مشخص کنید. در غیر اینصورت شریکی به صورت رندوم برای شما انتخاب خواهد شد.

3. توصیه می شود 20 دقیقه قبل از شروع امتحان در محل حاضر شوید.

4. لزومی به پوشیدن رسمی نیست و می توانید لباس راحتی بپوشید.

5. یک شناسنامه تصویری (کارت شناسایی، گواهینامه رانندگی، گذرنامه، مجوز اقامت) و شماره شناسایی نامزد خود را به همراه داشته باشید. دقت کنید که به ارائه کارت دانشجویی از شما پذیرفته نخواهد شد.

6. امتحان شفاهی ثبت می شود.

مکالمه آلمانی در رشت

7. آزمون 20 دقیقه طول می کشد که شامل ارزیابی داوطلبان پس از خروج از اتاق امتحان است.

8. امتیاز شما به عملکرد همراه تان بستگی ندارد. ممتحنین (مصاحبه گر و ارزیاب) عملکرد داوطلبان را به صورت جداگانه ارزیابی می کنند. اگر شریک شما خیلی کم یا زیاد صحبت می کند، این وظیفه مصاحبه کننده است که تعادل مناسب را برقرار کند.

9. به زبان مادری خود صحبت نکنید و از آن برای پرسیدن معنای یک کلمه استفاده نکنید.

10. قسمت اول امتحان تنها برای آمادگی و گرم کردن شما است. این قسمت ارزیابی نمی شود و نمره مثبت یا منفی برای شما نخواهد داشت.

11. قسمت دوم امتحان مكالمه است و باید در آن فعال باشید. از شریک خود سوال بپرسید و با خیال راحت مخالفت یا اصلاح کنید. به شریک خود توجه کنید و به گفته های او واکنش نشان دهید و در مورد آن اظهار نظر کنید. د راین صورت میتوانید نظر ممتحن را جلب کرده و نمره خوبی به دست آورید.

12. در طول مکالمه، ارتباط چشمی را با شریک خود حفظ کنید.

13. اگر متوجه شدید که اشتباه کرده اید،  نگران نشوید. فورا خود را اصلاح کنید یا به گفتگو ادامه دهید.

14. برای پاسخ به سوالات فقط از بله یا خیر استفاده نکنید. سوالات را به صورت توضیحی و تشریحی پاسخ دهید.

15. در بخش سوم باید به صورت جداگانه در مورد یک موضوع بر اساس تصاویر صحبت کنید. مصاحبه کننده ممکن است در طول این مونولوگ از شما سوالاتی بپرسد و شما باید حین گفت و گو به این سوالات پاسخ دهید.

 

*موفق باشید.*

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید