چرا آموزش زبان عربی ؟؟

 
چرا آموزش زبان عربی ؟؟
چطوری عربی یاد بگیرم؟ چرا لازمه که زبان عربی رو یادبگیرم؟ کجا این زبان رو آموزش ببینم و بهش مسلط بشم؟ شما میتونین به سپانو مراجعه کنین.

آموزش زبان عربی در رشت :

بیشتر از 250 میلیون نفر توی کل دنیا به زبان عربی صحبت می کنن. زبان عربی اهمیت زیادی بین مسلمان های جهان داره. در عین حال دونستن این زبان از لحاظ چرخه اقتصادی و بازرگانی توی منطقه خاورمیانه و همچنین سراسر دنیا اهمیتی ویژه ای داره. زبان عربی از جهت نوشتاری هم برای فارسی زبان ها ساده تره و این یه مزیته، علتش هم اینه که الفبای تقریبا مشترکی دارن. همچنین دین رسمی کشورما، اسلامه. و زمان ورود اسلام به ایران، کلمات عربی زیادی هم به فارسی وارد شده. درنتیجه کلمات متعددی در زبان فارسی وجود داره که ریشه در این زبان داره. پس یادگرفتن این زبان میتونه برامون تا حدی راحت باشه.

یادگرفتن زبان عربی
بیشتر از 25 کشور در جهان به عربی صحبت میکنن.

چه کشور هایی عربی صحبت میکنن؟

قبل از یادگرفتن این زبان لازمه که بدونین بیشتر از 25 کشور در جهان به عربی صحبت میکنن. کشور هایی مثل عربستان، بحرین، امارات متحده عربی، الجزیره، عراق، کویت، لبنان، مراکش، لیبی و ... علاوه بر این کشور های دیگه ای هم هستن که زبان کاری شون عربیه. و یا کشور هایی که اقلیت هایی از مردمش به این زبان صحبت میکنن مثل کشور خودمون که مردم در جنوب ایران اغلب به این زبان آشنایی کامل دارن.

آموزش زبان عربی:

قدم اول:

قبل از اینکه شروع به یادگرفتن کنین باید بدونین که این زبان چندین نوع مختلف داره. و شما از ابتدا باید تصمیم بگیرید که کدوم یکی از اون ها رو قراره یاد بگیرید. چون توی بعضی از موارد جزئی با هم اختلاف هایی دارن. شما میتونین اینجا در مورد انواع مختلف این زبان بخونید تا تصمیم بگیرین که کدوم یکی رو باید آموزش ببینید.

 استاندارد مدرن:

 امن ترین گزینه برای یادگیری زبان عربی، یادگرفتن همین نوعه. اگه شما کلاسی ثبت نام کنین، تمرکز اصلی اون ها به روی این نسخه از زبان هستش، مگه اینکه شما به کشور خاصی علاقه مند باشین. این زبان در سراسر جهان عرب مورد استفاده قرار میگیره. اما به طور کلی محدود به نوشتار و متن های رسمی مثل روزنامه ها، آموزش، برنامه های خبری رادیو وتلویزیونه.

کلاسیک (قرآنی):

اگه شما بیشتر به مطالعات عصر طلایی اسلام علاقه مند هستین، به یه دوره شرکت در آموزش زبان عربی قرآنی/کلاسیک نیاز دارین. این زبانیه که توی قرآن کریم به کار رفته، همچنین متون کلاسیک مذهبی، فلسفی و علمی در زمان قدیم هم از این نوع استفاده میشه.

محاوره ای:

اگر قراره توی یکی از کشور های عربی زندگی کنین و یا با یه منطقه یا کشور عربی خاصی سر و کار دارین، عربی استاندارد مدرن به نمیتونه تمام نیازهای شما رو برطرف کنه. عرب ها با گویش های منطقه ای به عنوان زبان مادری شون صحبت میکنن، و تفاوت بین لهجه ها میتونه خیلی قابل توجه باشه. به طور کلی، پنج خانواده گسترده از لهجه ها وجود داره که هر کدوم با لهجه های فرعی مطابق کشور، شهر، محله و حتی مذهب تفاوت هایی باهم دارن: عربی خلیج فارس، بین النهرین، لاوانتین، مصری و مغربی.

قدم دوم:

برای قدم دوم شما باید الفبا رو یاد بگیرین و همچنین بدونین که چطوری باید از دیکشنری یا لغت نامه زبان عربی استفاده کنین.

الفبا:

وقتی که یه متن عربی میبینید اولش فکر میکنید که چقدر دلهره آور و پیچیده به نظر می رسد. بعضی از افراد هم با حرکت گذاشتن روی کلمات و یا حرف به حرف نوشتن سعی میکنن این کار رو راحت تر کنن. اما این کار فقط مشکلات بعدی رو بیشتر میکنه. بهتره از همون اول، از این کارها چشم پوشی کنین و از متن های اصلی کمک بگیرین.

آموزش زبان عربی
برای پیداکردن کلمات عربی در لغت نامه باید دنبال ریشه اون کلمه بگردین.

استفاده از دیکشنری:

وقتی کلمات رو توی دیکشنری های عربی پیدا میکنین، معمولاً زیر کلمات ریشه های سه حرفی شون نوشته شده. پس شما برای راحت تر پیدا کردن کلمات باید به ریشه اون ها توجه کنین. مثلا برای پیدا کردن کلمه استقبال باید دنبال حرف قاف بگردین. چون حروف ریشه این کلمه «قبل یعنی ق ب ل » هستش. البته عادت کردن به این کار به کمی تمرین نیاز داره و ممکنه طول بکشه اما سخت نیست. نگران نباشید.

گام سوم:

بعد از انجام این کارها فقط باید تمرین کنید. آنقدر تمرین کنید تا ذهنتون کاملا با این زبان آشنا بشه. اینجا براتون چندمورد رو میگم که با انجام دادنشون حسابی به این زبان مسلط بشی.

توی خونه زبان عربی رو تمرین کنین.

شما برای یادگرفتن هر کاری علاوه بر کلاس رفتن باید توی خونه هم تمرین کنین. برای مسلط شدن به عربی هم کافیه روزی 2 تا 5 ساعت تمرین کنید تا بتونین از پس این زبان بر بیاین.

با عرب زبان های بومی صحبت کنین.

اگه شما افرادی رو پیدا کنین که بتونین باهاشون عربی صحبت کنین، هم علاقه تون به این زبان بیشتر میشه و هم اینکه مهارت گفتاری تون رو تقویت میکنین. نگران پیدا کردن هم کلام و دوست هم نباشید. ما الان توی عصر ارتباطات زندگی میکنیم یعنی توی دنیایی که تکنولوژی کارها رو برامون راحت تر کرده. مثلا شما میتونین با استفاده از اپلیکیشن هایی مثل اینستاگرام، تلگرام و… به راحتی با هر فردی و توی هر جای این جهان ارتباط برقرار کنین.

کلاس زبان شرکت کنید.

یادگرفتن زبان به تنهایی و تو خونه خیلی کار خسته کننده ایه و از شما وقت و انرژی زیادی میگیره درحالی که بازده چندانی نداره. همچنین شرکت کردن توی کلاس های زبان اگه با تمرین و تکرار همراه نباشه اصلا کارساز نیست. اما اگه تمرین توی خونه رو در کنار کلاس رفتن داشته باشین پیشرفت کردنتون رو کاملا احساس میکنین.

 چه کلاسی ثبت نام کنم؟

شما میتونین برای یادگرفتن زبان عربی به یه آموزشگاه زبان معتبر مثل سپانو مراجعه کنین. سپانو یه آموزشگاه توی استان گیلانه. که به شما برای یادگرفتن انواع زبان ها اعم از انگلیسی، ایتالیایی، آلمانی، فرانسوی، ترکی استانبولی، چینی، کره ای و… کمک میکنه. سپانو همچنین نماینده رسمی خانه آیلتس آفرینش هم هست و شما میتونین برای آمادگی آزمون آیلتس به ما مراجعه کنین. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ما، وارد سایت سپانو بشوید.

قبل از ثبت نام اگه سوالی درمورد کلاس ها دارید میتونین با این شماره ها تماس بگیرین.

 33330595_013

32330596-7_013

شما میتونید این شماره رو در تلفن همراه خودتون ذخیره کنید و به واتس اپ سپانو پیام بدید. 09215231719 و یا با یه کلیک، با ما مسقیما در واتس اپ صحبت کنید.

فراموش نکنید که اینستاگرام، توییتر و فیسبوک سپانو را هم دنبال کنی تا از اخبار ما مطلع بشید

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید