آزمون HSK زبان چینی

 
آزمون HSK زبان چینی
چرا دریافت مدرک آزمون HSK لازم است؟آزمون زبان چینی HSK شامل چه سطوحی میباشد؟هر سطح چه دانشی را نشان خواهد داد؟ چگونه در این آزمون موفق شوم؟

همه چیز درمورد مدرک HSK زبان چینی:

آزمون زبان چینی HSK تنها آزمون استاندارد زبان چینی است که برای افراد غیر چینی زبان طراحی شده است. این آزمون توسط سازمان HANBAN اجرا می شود. این سازمان غیر دولتی است و در ارتباط با وزارت آموزش کشور چین می باشد. آزمون HSK تقریبا معادل آزمون تافل است. به همین خاطر مدرک این آزمون بدون هیچ محدودیتی در کشور چین مورد قبول است. این آزمون به زبان چینی ساده شده یا همان Simplified Chinese برگزار می شود. کسانی که نمره بسیار خوبی را در این آزمون کسب کنند  می توانند از بورسیه تحصیلی کشور چین برخوردار شوند. برای اینکه شناخت بیشتری از این آزمون داشته باشید، این مطلب را تا انتها بخوانید.

مدرک HSK زبان چینی چیست؟

آزمون زبان چینی HSK در سال 1984 توسط دانشگاه زبان و فرهنگ کشور چین ارائه شد. این آزمون در سال 1992 به یک آزمون استاندارد ملی تبدیل شد. این آزمون مهارت‌های مختلف چینی‌ زبانان غیربومی را در استفاده از زبان چینی در زندگی روزمره، تحصیلی و یا حرفه‌ای ارزیابی و رتبه‌بندی می‌کند. در سال 1991 اولین آزمونِ برون‌ کشوری HSK، برگزار شد. و همین امر باعث شد تا از آن‌موقع، مراکز تعیین سطح زبان چینی در سرتاسر کشور چین و حتی در خارج از کشور نیز گسترش بیابد.

نمره بندی آزمون زبان چینی HSK:

اگر شما در آزمون رایانه ای شرکت کرده باشید نتایج بعد دو هفته به شما اعلام میشود. اما نتایج آزمون کاغذی چهار هفته بعد به صورت آنلاین منتشر میشود و گواهی رسمی برای شما ارسال میشود اما شما باید آن را درخواست کنید. بعد ازاعلام نتایج ، نمره شما در یکی از شش سطح زیرقرار میگیرد. این سطوح بیان میکند تا سطح اطلاعات و دانش شما از زبان چینی به چه میزان است.

سطح I :

در این سطح داوطلبان می‌توانند عبارات بسیارساده چینی را درک کنند، از آن‌ها استفاده کنند و درحد ابتدایی ارتباط برقرار کنند. یعنی افراد در این مقطع میتوانند از جملات ساده و سلام و احوال پرسی در مکالمات روزمره استفاده کنند. همچنین می‌توانند برای ادامه تحصیل خود در زبان چینی آماده شوند.

سطح II:

داوطلبانی که در این سطح قرار میگیرند، تسلط خوبی به زبان چینی دارند و می توانند برای تبادل اطلاعات درخصوص مسائل ساده و شناخته‌شده و همچنین کارهای معمولی و روزمره به راحتی ارتباط برقرار کنند.

سطح III:

افراد در این سطح، میتوانند از جملات متنوع تری استفاده کنند. یعنی توانایی این را دارند که در زندگی روزمره، دانشگاه و کار خود در سطح ابتدایی به زبان چینی ارتباط برقرار کنند. همچنین هنگام سفربه چین می‌توانند اکثر معاشرت‌ها و ارتباطات را بدون هیچ مشکلی به زبان چینی پیش ببرند.

آزمون HSK
آزمون زبان چینی HSK تنها آزمون استاندارد زبان چینی است که برای افراد غیر چینی زبان طراحی شده است.

سطح IV:

افراد در این سطح توانایی دارند تا درمورد طیف گسترده‌ای از موضوعات به زبان چینی صحبت کنند. همچنین با چینی زبانان بومی در سطح بالایی ارتباط برقرار کنند.

سطح V:

داوطلبان دراین سطح میتوانند روزنامه‌ها و مجلات چینی را به راحتی بخوانند، فیلم‌ها و نمایش‌های چینی را تماشا کنند. دراین سطح افراد هنگام صحبت کردن مشکل خاصی نخواهند داشت و کاملاً به زبان چینی راحت صحبت میکنند.

سطح VI:

داوطلبان با دریافت نمره این سطح می‌توانند به‌راحتی اطلاعات نوشتاری و گفتاری را به زبان چینی درک کنند. این افراد به بهترین نحو هرچه را که می‌خواهند به زبان چینی، هم به صورت شفاهی و هم نوشتاری و روی کاغذ، بیان میکنند.

کاربردهای مدرک HSK:

حال که درمورد این آزمون اطلاعات جزئی به دست آوردید، لازم است بدانید که این آزمون چه کاربرد هایی برایتان دارد و چرا لازم است تا مدرک این آزمون را دریافت کنید.

تهیه مدرک آزمون HSK برای تحویل به کارفرمایان جهت استخدام، آموزش و ترفیع کارکنان لازم است. همچنین اگر قصد سفر و یا مهاجرت به دلیل کار یا تحصیل در چین را دارید این مدرک برای شما لازم است. مدرک آزمون HSK برای تحصیل در مقطع کارشناسی، کاشناسی ارشد و دکتری و همینطور پزشکی، داروسازی و دندان پزشکی در چین احتیاج است. البته این آزمون انواع مختلفی هم دارد که شما برای هر کدام از مقصود هایتان لازم است تا در یکی از این موارد شرکت کنید.

کدام آزمون HSK مناسب من است؟

آزمون چینی جوانان (YCT):

این نوع از آزمون، یک آزمون استاندارد بین المللی برای تسلط بر زبان چینی برای افراد زیر 16 سال است. این آزمون توانایی این افراد را در استفاده از زبان چینی به عنوان زبان دوم ارزیابی کند.YCT به آزمون های نوشتاری و گفتاری تقسیم می شود که مستقل از یکدیگرند. آزمون نوشتن شامل چهار سطح است و آزمون گفتاری دارای دو سطح ابتدایی و متوسط است.

آزمون چینی تجاری (BCT):

این آزمون برای ارزیابی توانایی های افراد غیر بومی چینی در استفاده از زبان چینی در مشاغل واقعی یا محیط های کاری مشترک است. آزمون نوشتن دو سطح را شامل میشود. یعنی ، BCT (A) و BCT (B). و آزمون های شفاهی (Oral iBT) و آزمون تطبیقی رایانه ای (CAT) که از طریق اینترنت انجام می شود. پس اگر قرار است که برای کار به چین سفر و یا مهاجرت کنید این مدرک برایتان لازم است.

تست چینی پزشکی (MCT):

این آزمون برای افرادی است که در بیمارستان چین، آزمایشگاه های مربوط به دارو یا هر چیز دیگری در رابطه با دارو کار دارند. پس زمانی که قرار است برای تحصیل در رشته های پزشکی، داروسازی و دندان پزشکی به چین مهاجرت کنید، به این مدرک احتیاح خواهید داشت.

آزمون HSK
افراد برای کار در آزمایشگاه ها و بیمارستان های چین لازم است مدرک آزمون چینی پزشکی (MCT) را داشته باشند.

مدرک آزمون HSK چه مدت اعتبار دارد؟

یکی از مهم ترین اطلاعات لازم درمورد یک مدرک دانستن مدت اعتبار آن است. گواهی HSK دارای اعتباری دائمی است. اما اگر می‌خواهید از این مدرک برای درخواست پذیرش در دانشگاه های چین استفاده کنید، نمرات شما فقط به مدت دو سال از تاریخ شرکت در آزمون معتبر است. بعد از این دو سال، برای اثبات سطح زبان فعلی خود باید دوباره در آزمون شرکت کنید.

چگونه درآزمون HSK موفق شوم؟

شا برای موفق شدن در این آزمون لازم است است تا قبل از شرکت در آزمون، زبان چینی خود را به خوبی تقویت کنید. شما میتوانید برای یادگرفتن زبان چینی به آموزشگاه سپانو مراجعه کنید. شما همچنین میتوانید در کنار زبان چینی انواع زبان ها اعم از انگلیسی، آلمانی ، ترکی استانبولی و زبان های دیگری را نیز با خیال راحت آموزش ببینید.

اما قبل از ثبت نام اگر سوالی درمورد نحوه برگزاری کلاس ها دارید میتوانید با این شماره تماس بگیرید.

 33330595_013

32330596-7_013

شما میتونید این شماره رو در تلفن همراه خودتون ذخیره کنید و به واتس اپ سپانو پیام بدید. 09215231719 و یا با یه کلیک، با ما مسقیما در واتس اپ صحبت کنید.

فراموش نکنید که اینستاگرام، توییتر و فیسبوک سپانو را هم دنبال کنی تا از اخبار ما مطلع بشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ما، وارد سایت سپانو بشوید.

 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید