فرانسوی جالب است. _ آموزش زبان فرانسوی در رشت

 
فرانسوی جالب است. _ آموزش زبان فرانسوی در رشت
زبان فرانسوی، زبان مورد علاقه خیلی از افراده. علتش هم ویژگی های جالبیه که توی این زبان وجود داره. برای آموزش زبان فرانسوی در رشت به آموزشگاه سپانو مراجعه کنید.

در مورد ویژگی های جالب زبان فرانسوی اینجا بخوانید.

زبان ها راه ارتباطی ما به بیرون و دنیای اطرافمون هستن. با انواع زبان ها میتونیم با مردم مختلفی صحبت کنیم و همچنین به صحبت هاشون گوش بدیم تا متوجه شرایط و حال دلشون بشیم. هر زبانی توی دنیا ویژگی ها و خصوصیات مخصوص به خودش رو داره که اون رو از بقیه زبان ها متفاوت میکنه. حالا تو قراره توی این مطلب درمورد ویژگی های زبان فرانسوی بخونی و بیشتر با این زبان آشنا بشی.

اما قبل از اینکه درمورد ویژگی های جالب این زبان بخونی، باید اطلاعات کلی درمورد زبان رو بدونی.

زبان فرانسوی:

این زبان، زبان رسمی 29 کشور توی کل دنیاست. حتما از قبل میدونستین که این زبان، توی کشورهای کانادا، بلژیک، کبک یا سوییس زبان رسمیه. اما آیا میدونستین که فرانسوی، زبان رسمی کشور های نیجریه، سنگال و جیبوتی هم هست؟ یا اینکه توی کشور های ماداگاسکار و وانواتو هم به عنوان زبان رسمی محسوب میشه؟ اصلا میدونین ونواتو کجاست؟

ویژگی های فرانسوی
زبان فرانسوی در کشور های مختلفی صحبت میشه.

در واقع میشه گفت هر جای این دنیا که سفر کنین، فرانسوی یا زبان رسمی اون کشوره، یا عده زیادی از مردم به این زبان صحبت میکنن و یا حداقل به این زبان آشنایی دارن. یعنی با حدود 300 میلیون نفر توی دنیا که به فرانسوی صحبت میکنن، پنجمین زبان دنیا بعد از چینی،انگلیسی، اسپانیایی و عربی هستش. حالا علت چی میتونه باشه؟

علتش چیه؟

فرانسوی ها سال ها قبل از انگلیسی ها که به استعمار پیر شناخته میشن، راهی سراسر دنیا شدن و در جنگ های مختلفی شرکت کردن. این موضوع باعث شده که فرانسوی توی خیلی از نقاط دنیا گسترده و فراگیر بشه و به عنوان زبان رسمی و رایج شناخته بشه. همچنین افرادی هم که به این زبان آشنایی ندارن، علاقه زیادی به یادگرفتنش نشون میدن. به طوری که گفته میشه این زبان، دومین زبان محبوب دنیاست. دلیل این موضوع هم اینه که با یادگرفتن این زبان دنیای جدیدی از هنر که شامل مد، سینما، موسیقی، ادبیات، آشپزی و ... هستش به روی شما باز میشه.

یکی دیگه از علت های محبوبیت زبان فرانسوی ویژگی های جالبی هست که داره. ویژگی هایی که مخصوص به این زبانه و اون رو منحصر به فرد کرده. حالا بیا تا با هم ببینیم که اون ویژگی ها چی هستن؟

حقایق جالب درمورد زبان فرانسوی:

الفبای همه جوره

الفبای این زبان، بر اساس الفبای زبان لاتین هستش و 26 حرف ساده داره. اما علاوه بر اون حرف ترکیبی «œ» و حروف دیگه ای که نشانه دار هستن مثل «à â è é ê ë î ï ô û» هم در نوشتار این زبان وجود داره. اما چرا الفبای این زبان همه جوره اس؟ به خاطر اینکه 85 درصد کلمات زبان فرانسوی از لاتین، 1/5 درصد از آلمانی، 0/1 درصد از عربی، 0/1 درصد از اسکاندیناوی و 12 درصد از اسپانیایی و ایتالیایی و انگلیسی و بقیه زبان‌ها گرفته شده‌.

حرف W نداریم.

حتما میگی داریم. اما جالبه بدونین که هیچ کدوم از کلمات اصیل زبان فرانسوی حرف W ندارن. یعنی کلماتی که این حرف رو دارن، از زبان های دیگه ای وارد این زبان شدن. مثل کلمه wagon یا western که ریشه فرانسوی نداره. به خاطر همین بعضی از این کلمات بعدا تغییر پیدا کردن. مثلا کلمه Warsaw که به Varsovie تبدیل شده.

پر تکرار ترین حرف را بشناسید.

اگه چند تا کلمه فرانسوی بلد باشین متوجه شدین که حرف E چقدر توی این زبان کاربرد داره و استفاده میشه. مثل کلمه های Je, elle, au revoir, merci . کاربرد این حرف توی کلمات اونقدر زیاده که میتونیم بگیم حرف E همه جا هست. اگه حرف من رو باور نمی کنین، سعی کند چند خط به این زبان بنویسید یا چند دقیقه صحبت کنید بدون اینکه از این حرف استفاده کنید. میتونین؟

چیزی که نوشته میشه، خونده نمیشه.

توی زبان آلمانی گفته میشه، هر چیزی اونطوری که نوشته میشه خونده میشه. اما این قضیه برای زبان فرانسوی کاملا برعکسه. براتون با یه مثال توضیح میدم. زمانی که می خواهید حرف h رو تنهایی تلفظ کنین صدایی شبیه به «ahsh» داره اما وقتی توی جمله میاد، توی بیشتر مواقع خونده نمیشه. به خاطر همین خیلی از افراد برای یادگرفتن املای کلمات توی این زبان به مشکل بر میخورن. پس اگه قراره این زبان رو یاد بگیرین، روی املای کلمات بیشتر دقت کنید.

ویژگی های جالب زبان فرانسوی
زبان فرانسوی، ویژگی های جالب مخصوص به خودش رو داره.

همه کلمات جنسیت دارن.

توی زبان فرانسه اسم ها همیشه جنسیت گرامری دارن. جنسیت یعنی کلمات یا مذکرهستن یا مؤنث. علاوه بر اون حالت جمع هم به شکل یه جنسیت سوم توی این زبان شناخته میشه. جنسیت اسامی رو میتونیم از حروف تعریف شون بشناسیم. به این صورت که حرف تعریف le اسامی مذکررو نشون میده، حرف تعریف la اسامی مؤنث و حرف تعریف les اسامی جمع رو مشخص میکنه.

اگه انگلیسی بلدی، فرانسوی هم یاد بگیر.

حتما الان با خودتون میگین که این دو زبان چه ربطی به هم دارن. اما باید بگم که زبان انگلیسی و فرانسوی تا حد زیادی به هم شبیه هستن. این شباهت از حروف الفبا شروع میشه و تا ریشه کلمات ادامه داره. حتی توی این زبان ممکنه کلماتی وجود داشته باشن که به هم شبیه هستن اما ریشه متفاوتی دارن. اما در حالت کلی میتونیم بگیم که این دو زبان اونقدر به هم شبیه ان که اگه شما یکی از اون ها رو بلد باشیم، یعنی زبان بعدی رو هم تا حد زیادی یاد گرفتین.

کجا زبان یاد بگیرم؟

حالا که متوجه شباهت زبان فرانسوی و انگلیسی شدی، باید بهت بگم که حتی میتونی این دو تا زبان رو همزمان هم یاد بگیری. اما باید تلاش بیشتری داشته باشی و وقت بیشتری صرف کنی. البته باید به یه آموزشگاه خوب مراجعه کنی که بتونه بهت کمک کنه. چون یاد گرفتن زبان به تنهایی کاری سخت و حوصله سر بره. ما برای حل این مشکل به شما شرکت توی کلاس های آموزشگاه سپانو رو معرفی میکنیم.

سپانو کجاست؟

سپانو یه مرکز آموزش زبان در شمال کشوره که انواع زبان های فرانسوی، انگلیسی، آلمانی، ترکی استانبولی، روسی، کره ای، چینی و زبان های دیگه رو به شما آموزش میده.

راستی سپانو نماینده رسمی خانه آیتلس آفرینش هم هست. و تو میتونی برای آماده شدن برای آزمون آیلتس توی کلاس های آمادگی آیلتس ما ثبت نام کنی. اگه دوست داری اطلاعات بیشتری از ما داشته باشی، وارد سایت ما شو و اطلاعات بیشتری از ما بگیر.

پس هر زمانی که تصمیم گرفتی زبان فرانسوی یا هر زبان دیگه ای رو یادبگیری میتونی با این شماره تماس بگیری و با ما در سپانو صحبت کنی.

33330595_013

32330596-7_013

شما میتونید این شماره رو در تلفن همراه خودتون ذخیره کنید و به واتس اپ سپانو پیام بدید. 09215231719 و یا با یه کلیک، با ما مسقیما در واتس اپ صحبت کنید.

راستی یادت نره که اینستاگرام،توییترو فیسبوک سپانو رو هم دنبال کنی تا از اخبار ما با خبر بشی.

 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید