واژه های لازم زبان آلمانی برای سفر

 
میتونی به راحتی به آلمان یا کشور های آلمانی زبان مسافرت کنی. اما لازمه چند مورد از اصلاحات رو برای سفر با زبان آلمانی بلد باشی. بیا تا با هم اونا رو بخونیم.

به آلمان سفر کن.


اگه بعد از مدت ها به این فکر افتادی که مسافرت کنی باید بهت بگم که داری بهترین تصمیم رو میگیری. جالبه بدونی روانشناس ها میگن که برای داشتن یه زندگی شاد سه تا شرط لازمه. همیشه لبخند زدن، خوابیدن و سفر کردن. پس اگه شرایط لازم برای مسافرت رفتن رو داری حتما انجامش بده. اما قبل از هر چیز باید بدونی که میخوای به کجا سفر کنی.

مکان مورد نظرت رو برای سفر مشخص کن.

اگه دوست داری به یه کشور خارجی سفر کنی، احتمالا کشور های زیادی رو مورد بررسی قرار دادی تا ببینی سفر به کجا برات جالب تره، کجا مناطق دیدنی بیشتری داره و در نهایت باید کجا رو برای مسافرت انتخاب کنی. تو همین زمان که داری دنبال یه مکان مناسب می گردی، حتما به فکر کشور آلمان هم افتادی. چون آلمان جاذبه های دیدنی زیادی داره و هر شهرش ‌هم زیبایی های مخصوص به خودش رو داره. خب حالا که مکان مورد نظرت رو برای سفر پیدا کردی، باید کم کم خودتو آماده کنی.

سفر به آلمان
سفر به آلمان رو تجربه کن.

وسایل مورد نیازت رو برای سفر بردار!

قبل از سفر لازمه تا بار و بندیل هاتو ببندی تا بتونی از این مسافرت بیشترین لذت برو ببری. برای برداشتن وسایل لازم هم باید خیلی دقت کنی. حتما با خودت میگی که این موضوع چه ربطی به زبان آلمانی داره. اما باید بهت بگم، درسته که برای داشتن یه سفر خوب لازمه که وسایل مورد نیازمون رو همراه خودمون ببریم اما از اون مهم‌تر اینه که بتونی با مردم کشوری که داری بهش سفر میکنی صحبت بکنی. یعنی دونستن زبان برات لازمه تا مناطقی که قراره بری و ازشون دیدن کنی رو پیدا کنی و بتونی اطلاعات لازم در موردشون به دست بیاری. پس مهم ترین چیزی که باید با خودت ببری، دانش زبان آلمانیه.

برای داشتن سفر خوب زبان آلمانی یاد بگیر.

البته باید اینو بدونی که بدون داشتن تسلط به زبان آلمانی هم میتونی به آلمان یا کشور های آلمانی زبان مثل اتریش یا سوییس مسافرت کنی و از سفرت لذت ببری. اما اگه یه سری اصطلاحات رو بلد باشی توی این سفر بیشتر کیف میکنی.

1. از جملات ساده استفاده کن.

قبل از هر چیز باید یه سری جملات ساده رو یاد بگیری تا بتونی موقع شروع کردن به صحبت با کسی ازشون استفاده کنی. جمله هایی مثل جملات پایین که میتونی بخونی و یادشون بگیری.

سلام : !Hallo

خداحافظ: Auf Wiedersehen

ببخشید: Entschuldigung

بله : JA

ممنونم : Danke

لطفا: Bitte

روز بخیر: Guten Tag

نه: Nein

2. با دیگران به زبان آلمانی آشنا شو.

حالا لازمه تا با آلمانی زبان ها بیشتر آشنا بشی و توی این سفر به زبان آلمانی با بقیه صحبت کنی. برای این کار باید بتونی خودت رو معرفی کنی و اطلاعاتی از دیگران به دست بیاری. توی این مرحله میتونی از جملات پایین استفاده کنی.

اصطلاحات لازم برای سفر به آلمان
برای مسافرت به آلمان یا کشور های آلمانی زبان لازمه چند تا جمله بلد باشی تا بتونی با دیگران ارتباط برقرار کنی.

اسم من ... است : Ich heiße …

من اهل .... هستم. …Ich komme aus 

میشه لطفا دوباره تکرار کنی؟ ?Kannst du das bitte wiederholen

اسمت چیه؟ ?Wie heißt du

اهل کجایی؟ ?Woher kommst du

از دیدنت خوشحالم. Nett Sie kennenzulernen

3. میخوای کجا بری؟

حتما ممکنه برات پیش بیاد که راه رو گم کنی یا نتونی جایی رو که میخوای بری پیدا کنی. توی این موقعیت باید از یه نفر سوال بپرسی تا بتونی مسیر درست رو پیدا کنی و سریع به مقصد دلخواهت برسی. برای سوال پرسیدن درمورد جایی که قراره بری، از جمله های پایین استفاده کن.

مغازه کجاست؟ Wo ist der Laden

قیمت بلیط به ... چنده؟ ?…Was kostet eine Fahrkarte nach

این اتوبوس/ قطار کی میرسه؟ ?Wann kommt dieser Bus/Zug an

قطار اتوبوس بعدی به .... کی حرکت میکنه؟?…Wann fährt der nächste Bus/Zug nach

4.سوغاتی یادت نره.

یکی از لازمه های سفر، خریدن سوغاتیه. اما باید بدونی که چی باید بگی تا فروشنده چیزی که میخوای رو بهت بده. اما خرید کردن برات راحت میشه زمانی که از جمله های پایین استفاده کنی.

قیمت .... چنده؟ ?…Wie viel kostet 

اتاق تست کجاست، لطفا؟ ?Wo sind die Toiletten, bitte

میتونم با عابر بانک پرداخت کنم؟ ?Kann ich mit Kreditkarte zahlen

میتونم نقدی پرداخت کنم؟Kann ich bar bezahlen

برای سفر به آلمان دونستن همین جمله ها کافیه؟

اول باید بپرسم که نظر خودتون راجع به این سوال چیه؟ حتما شما هم با من هم نظرید که دونستن این چند تا جمله نمیتونه برای مسافرت کردن کافی باشه. پس باید چی کار کنیم؟

آلمانی یاد بگیر.

اگه میخوای به آلمان مهاجرت کنی یا قراره چندین و چند دفعه به کشور هایی که آلمانی صحبت میکنن، سفر کنی، باید به زبان آلمانی مسلط بشی. حتی اگه یادگرفتن زبان آلمانی رو هم دوست داری، عجله کن و توی یه آموزشگاه معتبر مثل سپانو ثبت نام کن تا بتونی یادگرفتن این زبان رو شروع کنی.

سپانو کجاست؟

سپانو یه آموزشگاه توی شمال ایرانه که شما میتونین اینجا علاوه بر زبان آلمانی، زبان های دیگه ای هم مثل انگلیسی، فرانسوی، ترکی استانبولی و ... رو آموزش ببینی و از یادگرفتن زبان لذت ببری. پس هر زمان که تصمیم به ثبت نام گرفتی میتونی به سپانو مراجعه کنی و یا با این شماره تماس بگیری. اگه سوالی هم درمورد کلاس ها داری، ما پاسخگو هستیم.

33330595_013

32330596-7_013

تو میتونی به این شماره توی واتس اپ پیام بدی و سوالاتت رو از ما بپرسی. 09215231719 و  یا اینجا کلیک کنی و مستقیما با ما در واتس اپ صحبت کنی.

یادت نره که اینستاگرام، توییتر و فیسبوک سپانو رو هم دنبال کنی تا از اخبار ما با خبر بشی.

پس اگه دوست داری اطلاعات بیشتری از ما داشته باشی اینجا کلیک کن و وارد سایت ما شو.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید