بهترین سریال ها برای یادگیری زبان آلمانی

 
بهترین سریال ها برای یادگیری زبان آلمانی
تو این مقاله چنتا از سریال ها و برنامه های تلویزیونی که برای یادگیری زبان آلمانی مناسبن آوردیم.

سریال هایی که به زبان آلمانی تولید شدن یه منبع بسیار قوی برای آشنایی با زبان آلمانی واقعی هستن و میتونن برای تقویت زبان آلمانی بسیار سودمند باشن.با این وجود مشکلاتی هم وجود دارن ، انتخاب سریال با توجه به سلیقه شخصی و مسایل فرهنگی و سطح بالای آلمانی که تو سریال ها بکار رفتن و سخت بودن درکشون برای زبان آموزان و علاقه مندان از جمله اونا هستش.

سایت‌های زیادی تو اینترنت به بررسی بهترین سریال‌ها برای تقویت زبان آلمانی پرداختن. ما تمامی این منابعو با دقت بررسی کردیم و در نهایت برآیندی از بهترین اونارو تو این مقاله معرفی کردیم. چند سریال برتر و مورد تأیید جهت یادگیری زبان آلمانی، تقویت Listening و Speaking تو این پست معرفی ‌شدن.

در سپانو ما تلاش میکنیم تا فهرستی از سریال های مناسبو ارایه بدیم و زبان آموزان رو تو این زمینه یاری کنیم.

1. Dark

این سریال که یه سریال تو ژانر فراطبیعی و علمی تخیلیه تو سال 2017 منتشر شد. دارک یکی از محصولات اورجینال نت فلیکس هستش و توسط همین شرکتم ساخته و توزیع شد. همچنین این سریال اولین سریالیه که به زبان آلمانیه و توسط خوده کشور آلمان ساخته شده. داستان دارک روایتگر گم شدن مرموز دوتا کودکه که خانواده های خودشون و چند خانواده دیگرو وارد چالش و داستان میکنه.

فصل اول این سریال که 10 قسمته یک ساعتس با استقبال خوبی از طرف منتقدا و تماشاگرا مواجه شده. بسیاری این سریالو به نوعی نسخه آلمانی سریال چیزهای عجیب(Stranger Things) میدونن و معتقدن که از نظر فضاسازی و قصه پردازی تحت تاثیر سریال چیزهای عجیب(Stranger Things) بوده. این سریال که فصل دومشو با 8 قسمت تموم کرده و درحال حاضر فصل سومش نیز درحال ساخته.

ممکنه یکم برای اوایلش سخته باشه که درکش کنین چون این سریال به زبان آلمانی نیتیوه. برای همین بهتره از زیرنویس استفاده کنین.

2.Babylon Berlin

این سریال که یه سریال جنایی آلمانیه و داستان اون بین دو جنگ جهانی تو برلین سال 1929 اتفاق می افته و شخصیت اصلی اون کارگاهی به اسم گرئون رات هستش که از کلن به برلین اومده تا یه پرونده باج گیری که مربوط به انتخابات شهرداری میشه رو پیگیری کنه. این سریال تا بحال گرون ترین سریال آلمانی هستش که ساخته شده و مناسب کساییه که میخان زبان آلمانیو یاد بگیرن.

3. Alarm für Cobra 11

سریال معروف هشدار برای کبرا 11 که تو کشور خودمونم پخش میشه و فک کنم کمتر کسی پیدا میشه که این سریالو ندیده باشه. این سریال تلویزیونی آلمانی که داستانش درباره یه تیم دو نفره از پلیس بزرگراهه که تو 120 کشور دنیا از جمله ایران خودمون پخش میشه و تاحالا 45 فصل از این سریال منتشر شده. درواقع از وقتی که من بدنیا اومدم و یادم میاد این سریال درحال پخش شدن بوده تا همین الان.

این سریال شروع موفقیت‌آمیز خودشو تو سال ۱۹۹۶ در شبکه RTL آلمان آغاز کرد. ۲ شخصیت اصلی سریال ۲ افسر پلیس بزرگراه آلمان هستن که کار تعقیب مجرمارو تو بزرگراه‌ها و تأمین امنیت در جاده‌های اطراف شهرو به عهده دارن. حادثه؛ برخورد، تصادف؛ پرواز خودروها تو هوا و انفجار تقریباً پایه ثابت همه قسمت‌های این سریال آلمانیه. به‌طور متوسط تو هر قسمته این سریال ۲ تا ۳ نفر کشته می‌شن و ۵ تا ۶ خودرو هم نابود می‌شه.

این یه سریال هیجانی و تموم نشدنیه که اصلا براتون خسته کننده نمیشه. میتونین تا دلتون میخاد این سریالو ببینین و باهاش زبان آلمانی تمرین کنین ، چون نه تموم میشه و هم اینکه تو سریال شخصیت ها خیلی خوب و خوانا آلمانیو صحبت میکنن.

4.“Wetten, dass..?” (“Wanna bet that..?”)

سریال و برنامه های زیادی برای سرگرمی و یادگیری زبان آلمانی وجود دارن اما بدون شک موفق ترین اونا برنامه تلوزیونی “Wetten, dass..?” هستش. موضوع اصلی برنامه روی شرط بندی افراده که آیا میتونن یه کار غیرمعمول و دشوار انجام بدن یا نه. به عنوان مثال یکی از موضوعات این برنامه این بود که آیا 13 تا شناگر میتونن یه کشتی 312 تنی رو 25 متر جابه جا کنن یا نه.

هرچند که جذابیت دیگه این برنامه به مصاحبه هاش با افراد معروف مثل مایکل جکسون یا کارل لاگرفلد و افراد معروف دیگه هستش.

اگه فک میکنین که از ژانر های تخیلی و درام و ژانرهای دیگه خسته شدین و اما همچنان میخواین با تماشا کردن زبان آلمانیو یاد بگیرین و دنبال یه تنوع میگردین این یه پیشنهاد عالیه که واقعا تو یاد دادن زبان آلمانی موفق بوده.

5.Tatort

 هیچ لیستی از برنامه های یادگیری زبان آلمانی بدون این سریال کامل نمیشه. تارتوت که به انگلیسی به صحنه جرم ترجمه میشه ، طولانی ترین درام تلویزیونی آلمانه که از دهه 1970 تو اپیزودای بلنده 90 دقیقه ای در حال پخشه. این سریال یکی از بهترین گزینه های یادگیری فرهنگ و زبان آلمانیه چون تقریبا تو همه جای آلمان فیلم برداری شده و لهجه ها و فرهنگ های شهرهای مختلف آلمان توی اون وجود داره.

6.Stromberg

استرومبرگ که اسمه این نمایش تلویزیونی و شخصیت اصلیشه درواقع یه سریال کمدیه که زندگی عادی رئیسه یه شرکت بیمرو نشون میده. این سریال محتویات طعنه آمیز و طنزآمیز زیادی داره که افراد تو برخورد با همدیگه نشون میدن. این سریال واقعا خنده داره که علاوه بر یادگیری زبان آلمانی لحظات شما رو هم شاد میکنه.

7.Die Sendung mit der Maus

 اگه هنوز زبان آلمانیه شما تو سطح مبتدیه ولی همچنان دلتون میخاد با تماشای برنامه تلویزیونی اونو پیشرفت بدین شاید (برنامه با موش) مناسبتون باشه. این برنامه طنزآمیز و آموزشی ، بسیار تحسین شدس و تو آلمانم پرطرفداره درواقع کودکان بین 4 تا 8 سالو هدف قرار داده اما تا سن 40 سالم میتونه اونو تماشا کنه و زبانشو تقویت کنه. این برنامه یه راه عالی برای یادگیری واژگان آلمانیه ، چون تنوعش در عین سادگی و سطح ابتدایی بودنش بالاس. این برنامه نمایشی علاوه بر یا دادن زبان آلمانی بینش فرهنگی شما رو هم بالا میبره چون روی توضیح مباحث درشوار برای کودکان تمرکز داره مثل:  آلمان بعد از جنگ جهانی دوم و چرنوبیل و... ، بنابراین شمارو به خوبی با گذشته و فرهنگ آلمان هم آشنا میکنه.

8.Türkisch für Anfänger 

 این سریال تا حالا برنده چندین جایزه  شو شده و برای زبان آموزان آلمانی به شدت توصیه میشه چون تقریبا بطور بین المللی تو 70 کشور دنیا پخش میشه. داستانش درباره یه خانواده ترکی آلمانیه که تفاوت های فرهنگیشونو تو قالب طنز به تصویر کشیدن. این سریال که تو 52 تا قسمت ساخته شده و ارتباط بین این دو خانوادرو نشون میده که با یه ازدواج به هم متصل میشن. درضمن این مجموعه جایزه رسانه مدنی سال 2007 رو تو بخش سرگرمی به خاطر تقویت اتحاد و همزیستی مسالمت آمیز بین مردم با پس زمینه های مختلفو دریافت کرده.

9.Gute Zeiten Schlechte Zeiten

ما یه اپرا سواپ هم تو لیستمون داریم که انگار مردم آلمان عاشق اپرا سواپ هستن. که درواقع برنامه ایه که ویژگی های زندگی افراد مختلف عادیو در بر میگیره و با موضوعاتی مثل: روند بزرگسالی و مشکلاتش ، تغییر شخصیت ، نحوه برخورد با عشق تو زندگی و همچنین موضوعات سیاسی ، اعتیاد به مواد مخدر ، بیماری های روانی و تغذیه و... سروکار داره و یکی از برنامه های تلویزیونی محبوب برای نوجوانان آلمانیه چون دست اندر کاران جوانی داره و جوانان رو مورد هدف قرار داده. این برنامه برای اولین بار تو سال 1992 پخش شد و نزدیکای برلین فیلم برداری شده و هرهفته میلیون ها نفرو پای تلویزیون میشونه. این برنامه که برای زبان آموزان آلمانی مناسبه تا به امروز بیش از 6000 قسمت از اون پخش شده.

 

www.sepano-ac.ir

کانال تلگرام سپانوhttp://www.telegram.me/sepanoec

صفحه اینستاگرام سپانوhttps://www.instagram.com/sepanola/

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید