بهترین سریال های فرانسوی برای یادگیری زبان فرانسه

 
بهترین سریال های فرانسوی برای یادگیری زبان فرانسه
همه می‌دونیم یکی از راه‌های تقویت یادگیری یه زبان ، دیدن فیلم یا سریاله. زبان فرانسه هم از این قاعده مستثنی نیست. با دیدن سریال های زبان اصلی ، می‌تونین با مکالمات عادی و روزمره آشنا شین و به پیشرفت دانش زبانیتون کمک کنین.

همونطور که می‌دونین کلاس های فرانسوی سپانو با بهترین کیفیت و طبق استانداردهای آموزشی بین‌المللی برگزار می‌شن و کیفیت این دوره های فرانسوی در رشت نظیر نداره. حالا امروز می‌خوایم برای تمرین زبان فرانسوی ، روی یکی از بهترین روش‌ها، یعنی تماشای سریال های زبان اصلی مانور بدیم. قبلاً در مورد سریال های آلمانی صحبت کردیم (قسمت اول از این لینک، و قسمت دوم از اینجا )، حالا میخوایم تعدادی سریال فرانسوی بهتون معرفی کنیم. برای رسیدن به بالاترین سطح تسلط در هر زبانی، از جمله زبان فرانسوی ، علاوه بر شرکت منظم در کلاس های فرانسوی و انجام تکالیفتون، لازمه در منزل هم تمرین داشته باشین. هرچی بیشتر تمرین کنین، نتیجه‌ی بهتری می‌گیرین.
برای راحتی شما، در این مقاله قصد داریم چندتا از بهترین سریال‌های فرانسوی رو بهتون معرفی کنیم. بهترین روش تماشای سریال های فرانسوی برای یک زبان‌آموز، اینه که اول سریال رو بدون زیرنویس ببینه و هرجا لازم بود از زیرنویس استفاده کنه. البته توجه به سطح دانشتون از زبان فرانسه و انتخاب سریال مناسب هم خیلی مهمه. برای استفاده‌ی بهتر و کامل‌تر از روش دیدن سریال برای تقویت زبان، قبلاً مقاله‌ای در سایت قرار دادیم، که می‌تونین از طریق این لینک، بخونینش. برای بهره‌ی بیشتر از دیدن سریال ها ، به توصیه‌هایی که برای دیدن سریال زبان اصلی در اون مقاله بهش اشاره کردیم، توجه کنین.
طرفدار هر ژانری که باشین، جنایی، معمایی، کمدی و... بالاخره یکی از این سریال های فرانسوی به دلتون میشینه. با دیدن این سریال ها با ساختارهای گرامری زبان فرانسوی و تلفظ‌های خاص و همینطور سرعت حرف زدن نیتیوهای زبان فرانسه آشنا میشین و ضمن دیدنشون کلی لغات و اصطلاحات جدید هم یاد می‌گیرین. دیدن سریال، برای یاد گرفتن اصطلاحات روزمره‌ی فرانسوی هم خیلی روش خوبیه. چون خیلی از اصطلاحات و ضرب المثل‌‌هایی که تو کتاب های فرانسوی بهشون برمیخوریم، ممکنه در مکالمات روزمره‌ی فرانسوی ها اصلاً به کار نرن.

با دیدن سریال زبان فرانسوی رو تمرین کنین!

1. 7 jour sur la planète (“7 days on the planet”)
با دیدن این برنامه، در واقع با یه تیر دو نشون می‌زنین؛ هم از آخرین اخبار روز دنیا باخبر میشین، و هم زبان فرانسوی رو تمرین می‌کنین. این برنامه‌ی تلویزیونی، یه جمع‌بندی از آخرین خبرهای هفته از سرتاسر جهان بهتون ارائه میده. البته طبیعیه که بیشترین تمرکز این برنامه روی کشورهای فرانکوفون (فرانسوی زبان) باشه. در این صورت باز هم برای یه زبان‌آموز فرانسوی خیلی مفیده چون با لهجه‌های مختلف زبان فرانسوی و فرهنگ مردم فرانسوی زبان آشنا میشه.
طبق روال برنامه، هر جمعه، دو گزارش برای ما مخاطبین برنامه انتخاب میشه، و به طور ویژه روی اون دو گزارش نقد و بررسی صورت می‌گیره. در ضمن می‌تونین به سایتشون هم سر بزنین و اونجا تمرین‌های جالب و درگیرکننده‌ای رو که با توجه به سطح زبان فرانسه ، طبقه بندی شدن، پیدا کنین و بیشتر روی تقویت زبانتون کار کنین.

2. Plus belle la vie ( “Life is more beautiful”)
"مارسی" یکی از شهرهای خیلی زیبای کشور فرانسه محسوب میشه. این شهر، که در جنوب فرانسه قرار داره، تقریباً در 300 روز از سال، آسمونش آفتابیه؛ به همین دلیل به یکی از مقصدهای رویایی برای تعطیلات تبدیل شده. تو این شهر میشه زندگی به سبک مدیترانه‌ای ها رو تجربه کرد. سریال "Plus belle la vie"، تو این شهر زیبای ساحلی اتفاق میافته. موضوع این سریال فرانسوی به زندگی روزمره‌ی ساکنان یه محله‌ی تخیلی در مارسی به اسم "میستغَل" (Mistral) می‌پردازه.
سریال حول دور محور اصلی پیش میره: زندگی خصوصی ساکنان "میستغَل" به صورت روزمره، سیر تحول دوستی‌ها و عشق‌ها و گاهی هم داستان‌های کارآگاهی که کمی هم با تخیل قاطی شدن. درک شوخ‌طبعی زبان فرانسوی ممکنه کمی برای زبان‌آموزهایی که در سطوح مقدماتی هستن دشوار باشه، اما چشم‌اندازهای زیبای سریال و داستان‌های بامزه‌ش می‌تونه برای همه جذاب باشه.

3. Les aventures de Tintin (“The adventures of Tintin”)
احتمالاً همه‌ی ما تو دوره‌ای از زندگیمون با ماجراجویی‌های تن تن برخورد داشتیم؛ یا کتاب کامیکش رو خوندیم، یا کارتون‌هاش رو دیدیم، یا حتی عروسکش رو داشتیم و... . تن تن یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های کامیکه که در فرانسه خلق نشده! درست خوندین، شخصیت تن تن در اصل در کشور بلژیک خلق شده. تماشای ماجراجویی‌های تن تن به زبان اصلی علاوه بر تمرین زبان فرانسه، می‌تونه خاطرات بچگی خیلی‌ها رو هم تجدید کنه.
این سریال در سال 1991 از روی مجموعه کتاب های کامیک "ماجراجویی‌های تن تن" ساخته شد. به طور معمول، هر اپیزود 45 دقیقه طول میکشه. این سریال در اصل برای کودکان و نوجوانان ساخته شده، اما یه تمرین فوق‌العاده برای تقویت زبان فرانسویه.

4. Qui veut gagner des millions? (“Who wants to be a millionaire?”)
"کی می‌خواد میلیونر بشه" این برنامه به زبان‌های مختلف و در کشورهای مختلف ساخته شده و این ورژنی که ما معرفی کردیم، ورژن فرانسویشه. این برنامه که در دسته‌بندی "گِیم شو" قرار می‌گیره، چندین سوالِ چند‌گزینه‌ای با موضوعات اطلاعات عمومی یا فرهنگی رو از شرکت‌کننده می‌پرسه. هدف مسابقه، پاسخ درست به همه‌ی سوال‌ها و رسیدن به جایزه‌ی یک میلیون دلاریه.
در طول مسابقه، شرکت کننده می‌تونه از چند گزینه به عنوان کمک استفاده کنه: 50/50، تماس با یه دوست و کمک گرفتن ازش و نظر تماشاچی‌ها. دیدن این برنامه می‌تونه اطلاعات خیلی مفیدی از فرهنگ، تاریخ، آداب و رسوم کشور فرانسه در اختیارتون قرار بده. در ضمن می‌تونین با یه سری تکنیک‌های این برنامه هم آشنا شین، شاید یه روزی شما شرکت‌کننده‌ی این برنامه شدین.

5. Engrenages (“Spiral”)
این سریال یه تریلر جناییه که شما رو به قلب جامعه‌ی فرانسه میبره. با دیدن این سریال، اطلاعات خیلی خوبی در خصوص سیستم قضایی فرانسه به دست میاریم. یه دادستان جوان، یه افسر پلیس، یه قاضی و یه وکیل جنایی ، ما رو به دنیای پیچیده‌ی دادگاه‌های پاریس میبره و فعالیت هاش، نحوه‌ی کار سیستم قضایی و ترفندهای خاصش رو به ما نشون میده.
طبق نظر تعدادی از وکیل‌ها و دادستان‌ها، مسائلی که در سریال نشون داده شده، دقیقاً مطابق واقعیت نیستن، اما در مقایسه با مزایایی که دیدن این سریال همراه خودش داره، این قضیه خیلی آزاردهنده نیست. این یکی از معدود سریال‌های فرانسویه که به کشورهای دیگه هم صادر شده و بیش از 70 کشور حق پخشش رو خریدن و موفقیت عظیمی برای Engrenages رقم زدن.

6. Caméra Café (“Hidden Camera Café”)
خیلی‌ها تو خونه یا محل کارشون دستگاه قهوه‌ساز دارن. قهوه طوری با زندگی فرانسوی ها عجیب شده که تقریباً مثل خون توی رگهاشونه و هر روز صبح رو با قهوه شروع می‌کنن و در طول روز هم این نوشیدنی محبوب رو کنار نمیذارن. قرار گرفتن دستگاه قهوه‌ساز در یه بخش دنج از محل کار، باعث میشه که خیلی از مکالمات بین کارکنان در اطراف این دستگاه رخ بده. تو هر اپیزود این برنامه، مکالمه‌ای که در کنار دستگاه قهوه‌ساز رخ میده، شروع کننده‌ی جریانه.
بیننده می‌تونه خیلی سریع با کارکنان این سریال، که در دفتر مرکزی یک کمپانی بزرگ فرانسوی کار میکنن، و دیالوگ‌هاشون کنار دستگاه قهوه‌ساز، ارتباط برقرار کنه. شخصیت‌های اصلی این سریال راننده‌ی مدیر شرکت، مدیر منابع انسانی و یه روانشناس تمام وقت هستن. شغل این شخصیت‌ها، باعث شده تا در جریان اتفاقات خصوصی زندگی بقیه قرار بگیرن و گاهی کنار دستگاه قهوه‌ساز باهاشون مکالمات خصوصی برقرار کنن. اتفاقات سریال سرگرم کننده هستن و گاهی بیننده رو به خنده میندازن.


فراموش نکنین که دیدن سریال های فرانسوی می‌تونه در کنار کلاس های زبان فرانسوی سپانو، یه تمرین فوق‌العاده برای تقویت زبان فرانسه تون باشه. این کار علاوه بر این که خسته‌کننده بودن تمرین‌ها عادی زبان رو نداره، شما رو با روی دیگه‌ی زبان فرانسوی و اصطلاحات عامیانه‌ی روزمره هم آشنا می‌کنه. مواردی که کمتر در کتاب‌های آموزشی ازشون استفاده میشه.
سپانو زبان فرانسوی رو به صورت تخصصی دنبال می‌کنه و کلاس های زبان فرانسوی در موسسه‌ی ما، طوری تدوین شدن که با گذروندن هر سطح به راحتی می‌تونین در آزمون‌های مربوطه شرکت کنین و نتیجه‌ی مطلوبتون رو بدست بیارین. کلاس های فرانسه سپانو در دو دسته‌ی خصوصی و گروهی و به صورت ترمیک، فشرده و فوق فشرده برگزار میشن. برای دریافت مشاوره‌های لازم می‌تونین با آموزشگاه تماس بگیرین تا همکاران ما به طور کامل راهنماییتون کنن.

ناشناس
۱۳۹۸/۰۸/۲۱
5
0
0

عالی بود ممنون


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید