بهترین کانال های یوتیوب برای تقویت زبان آلمانی (با لینک کانال ها)

 
بهترین کانال های یوتیوب برای تقویت زبان آلمانی (با لینک کانال ها)
برای یادگیری زبان آلمانی هیچ راهی بهتر از شرکت در کلاس های زبان آلمانی نیست؛ چون ساختار زبان آلمانی و پیچیدگی‌هاش یادگیریش رو دشوار می‌کنه. اما راه‌های خیلی زیادی وجود داره که می‌تونیم به عنوان مکمل در کنار کلاس زبان آلمانی ، برای تقویت دانش زبانمون ازشون استفاده کنیم. یکی از این راه‌ها دیدن ویدیوهای آموزشی یا غیرآموزشی در یوتیوبه.

برای یادگیری زبان آلمانی هیچ راهی بهتر از شرکت در کلاس های زبان آلمانی نیست؛ چون ساختار زبان آلمانی و پیچیدگی‌هاش یادگیریش رو دشوار می‌کنه. اما راه‌های خیلی زیادی وجود داره که می‌تونیم به عنوان مکمل در کنار کلاس زبان آلمانی ، برای تقویت دانش زبانمون ازشون استفاده کنیم. یکی از این راه‌ها دیدن ویدیوهای آموزشی یا غیرآموزشی در یوتیوبه.
برای خیلی از ما ها پیش اومده که می‌خواستیم یه ویدیوی بامزه تو یوتیوب ببینیم و بعد که به خودمون اومدیم دیدیم یه ساعته داریم فیلم شیرین‌کاری‌های حیوونای خونگی یا بچه‌هارو می‌بینیم. شاید از یوتیوب برای دیدن فیلم‌های سرگرم‌کننده یا DIYها استفاده کردیم؛ ولی می‌دونستین از این ابزار قدرتمندی که در اختیارمونه می‌تونیم برای یادگیری زبان هم استفاده کنیم؟ حتی می‌تونیم از ویدیوهاش برای تقویت زبان آلمانی هم بهره ببریم.
نمی‌دونین چطور از این شبکه ی اجتماعی بی‌نظیر برای تقویت زبان آلمانی استفاده کنین؟ مشکلی نیست، تو این مقاله بهتون یاد میدیم که برای تمرین زبان آلمانی تو یوتیوب دنبال چی بگردین.
فقط حواستون باشه وسط این ویدیوها یهو ویدیوی بازیِ یه بچه گربه حواستون رو پرت نکنه—البته اگه ویدیوش به زبان آلمانی باشه اشکالی نداره!

چرا برای تقویت آلمانی بریم سراغ ویدیوهای یوتیوب؟
دلایل متعددی هست که بتونه شمارو قانع کنه بعد از خوندن این مقاله سریع برین سراغ دیدن ویدیوهای آلمانی در یوتیوب.
اول از همه، کاملاً مجانیه! برای وارد شدن به یوتیوب و دیدن هر تعداد ویدیوی زبان که دلتون بخواد نیاز به هیچ هزینه‌ای نیست. پس دیدن ویدیوهای مجانی این شبکه ی اجتماعی در مقایسه با کتاب‌های کمک آموزشی متعددی که میخرین و احتمالاً سال به سال نگاهشون نمی‌کنین، خیلی به صرفه‌تره. می‌تونین کاملاً رایگان، مهارت هاتون در لیسنینگ و گرامر آلمانی رو تقویت کنین.
یکی از مزایای استفاده از ویدیوهای یوتیوب، گسترده بودن انتخاب‌هاست. هرکسی می‌تونه ویدیوی خودش رو در این شبکه آپلود کنه. و این کار واقعاً به سود شماست! مخصوصاً برای مهارت لیسنینگ آلمانی مفیده. نیتیوها از نقاط مختلف آلمان ویدیوهاشون رو آپلود می‌کنن و شما می‌تونین یا لهجه‌ها و گویش‌های مختلف زبان آلمانی آشنا بشین و مهارت لیسنینگ رو با لهجه‌های مختلف تمرین کنین. پس اگه می‌خواین گوشتون با لهجه‌های مختلف آشنا شه، این ویدیوها یه انتخاب کاملاً مناسب برای شما هستن.
یه شانس مهمی که ویدیوهای یوتیوب در اختیارتون قرار میده، شنیدن مکالمه ی آلمانی با سرعت یه مکالمه‌ی نرماله. اگه حس می‌کنین برای گوش دادن به یه مکالمه‌ی طبیعی و نرمال آلمانی آماده هستین، بهتره ویدیوهای آموزشی رو کنار بذارین و برین سراغ ویدیوهایی که برای نیتیوهای زبان آلمانی ساخته شده.

چطور از یوتیوب برای یادگیری زبان آلمانی استفاده کنیم؟
اگه همینطور پشت صفحه‌ی مانیتور بشینیم و پشت سر هم و برای ساعت‌ها ویدیوهای زبان آلمانی رو ببینیم، به هیچ وجه پیشرفت نمی‌کنیم. دیدن این ویدیوها فقط در صورتی بهتون کمک می‌کنه که در یادگیری فعال باشیم. یکی از راه‌های یادگیری فعال از طریق ویدیوهای یوتیوب اینه که از گزینه‌ی استفاده از زیرنویس رو روشن کنین. حتی ممکنه برخی از ویدیوها زیرنویس انگلیسی هم داشته باشن؛ می‌تونین هر موقع جایی از ویدیو براتون گنگ بود از زیرنویس انگلیسی استفاده کنین. اگه زبان‌آموز سطوح متوسط یا پیشرفته هستین، بهتره اول یه دور ویدیوهارو بدون هیچ زیرنویسی ببینین و بعد دور دوم اون‌هارو با زیرنویس نگاه کنین.

چطور ویدیوهارو ببینیم؟ همون طور که گفتیم اول ویدیوهارو بدون زیرنویس ببینین. هر چیزی که متوجه میشین رو یادداشت کنین. برای بار دوم، ویدیو رو با زیرنویس آلمانی ببینین. می‌تونین از زیرنویس‌ها برای پر کردن نقاط خالی یادداشتتون استفاده کنین. در ضمن باید لغات ناشناس آلمانی رو هم در یه دفترچه یادداشت کنین و هر روز اون لغت‌هارو مرور کنین تا کامل یادشون بگیرین.
تازه دوره های آلمانی سپانو رو شروع کردین؟ نگران نباشین، لازم نیست دقیقاً پروسه‌ای که گفتیم رو اجرا کنین. ویدیوهای خیلی زیادی هم مخصوص سطوح مقدماتی زبان آلمانی وجود داره. می‌تونین برین سراغ اون‌هایی که در مورد گرامر بیسیک آلمانی هستن. بعد از یه مدت، می‌تونین برین سراغ کارتون های آلمانی چون با این که کارتون های آلمانی برای بچه‌ها ساخته شده، ساختار زبانیش و سطحش کاملاً برای شما مناسب و مفیده.
برای سطوح متوسط و پیشرفته هم انتخاب‌های خیلی زیاد وجود داره. زبان‌آموزهای سطوح متوسط آلمانی می‌تونن برن سراغ ویدیوهایی که سطح زبانش در حد آلمانی خود نیتیوهاست. اما سطوح پیشرفته بهتر یه کار هیجان انگیزتر بکنن. زبان‌آموزهای سطوح پیشرفته زبان آلمانی می‌تونن بعد از دیدن یه ویدیوی مشخص، از دوستان یا همکلاسی‌هاشون بخوان در مورد اون ویدیو-البته به زبان آلمانی- بحث و گفت‌و‌گو کنن. حتی می‌تونین در کلاس‌های فری دیسکاشن آلمانی سپانو به استادتون یه ویدیو و موضوع خاص رو پیشنهاد بدین تا اگه فرصت بود در موردش صحبت کنین. اینطوری یه تمرین لسینینگ به تمرین اسپیکینگ زبان آلمانی تبدیل میشه.

4تا از بهترین کانال های یوتیوب برای یادگیری زبان آلمانی

 
1. Bookboxinc
کانال Bookboxinc کانالیه که تخصصش ساخت ویدیوهای آموزشی برای یادگیری زبانه. در واقع این مورد فقط برای زبان آلمانی نیست. تو این کانال برای هر زبانی می‌تونین ویدیوهای آموزشی مناسب و مفید پیدا کنین. خیلی از ویدیوهاشون مخصوص زبان‌آموزهای زبان آلمانی هستن. از اونجایی که کارتون‌ها و انیمیشن‌ها برای بچه‌ها ساخته میشه، حرف زدنشون خیلی آروم و واضحه.
زیرنویس آلمانی این ویدیوها هم موجوده و می‌تونین از طریق زیرنویس، ابهامات و مشکلاتتون رو برطرف کنین. حتی اگه با وجود زیرنویس آلمانی هم نتونستین متوجه شین، می‌تونین از زیرنویس‌های انگلیسی استفاده کنین (البته با این فرض که زبان انگلیسیتون خوبه).

2. The Ghoethe-Institut
انستیتو گوته، یه سازمان فرهنگی غیرانتفاعیه. این انستیتو، مدارس متعددی برای آموزش زبان آلمانی به غیرآلمانی‌زبان‌ها داره و علاوه بر این، سیلابس‌های موسسات معتبر اکثراً از سیلابس‌های آموزشی این انستیتو پیروی می‌کنه. در سپانو هم دوره های زبان آلمانی مطابق استانداردهای انستیتو گوته تدوین میشن.
این مدرسه‌ی زبان آلمانی، در یوتیوب هم حضور پررنگ و موثری داره. زبان‌آموزهای سطوح B1 و بالاتر، حتماً باید یه نگاهی به ویدیوهای انستیتو گوته در یوتیوب بندازن. ویدیوهای انستیتو گوته در یوتیوب موضوعات متعددی در خصوص فرهنگ آلمانی رو پوشش میده، به ویژه تمرکز خاصی روی آلمانی مخصوص کسب و کار و مصاحبه‌های کاری به زبان آلمانی داره.

3. MySpass
اهل سریال هستین؟ از اون دسته آدم‌هایی هستین که تا یه سریال پیدا می‌کنن میشینن از اول تا آخرش رو پشت سر هم می‌بینن؟ می‌خواین بشینین پای یه سریال آلمانی؟ پس بهتره یه سر به کانال MySpass.de در یوتبوب بزنین. تو این کانال کلیپ‌های زیادی از چندین سریال تلویزیون‌های آلمانی به اشتراک گذاشته شده. (در مورد چطور دیدن سریال‌ها برای یادگیری زبان، بهتره این مقاله رو مطالعه کنین)
بیشتر سریال‌های کانال MySpass کمدی هستن. دوتا از سریال‌های کمدی جالبی که می‌تونین تو این کانال پیداشون کنین “Stromberg” (ورژن آلمانی سریال “The Office” ) و سریال بی‌نظیر “Ladykracher” هستن. پس اگه دلتون یه سریال کمدی با چاشنی تمرین زبان آلمانی میخواد، حتماً به این کانال سر بزنین.

4. TEDx Talks
اگه زبان‌آموز آلمانی پیشرفته ی سپانو هستین و می‌خواین ویدیوهایی رو ببینین که مهارت‌های زبان آلمانیتون رو کاملاً درگیر کنه و براتون چالش‌برانگیز باشه و علاوه بر همه‌ی این‌ها، روی نوع نگرشتون نسبت به جهان و زندگی هم تاثیر بذاره، باید برین سرغ ویدیوهای کانال TEDx Talks.
هر سخنرانی توسط یه سخنران که در حوزه‌ی خودش یه رهبر باتجربه و پیشگامه، ارائه میشه. موضوعات سخنرانی‌ها خیلی خیلی گسترده هستن، از علوم و تکنولوژی و آموزش تا ورزش و چیزهای دیگه. با هر سلیقه و علاقه‌ای، می‌تونین تو این کانال، ویدیوهای جالبی رو پیدا کنین که هم افکارتون رو غلغلک میده و هم حسابی دانشتون از زبان آلمانی رو تقویت می‌کنه.
کانال TEDx Talks به سخنرانی‌های مختلفی در زبان‌های مختلف لینک شده. برای پیدا کردن سخنرانی های آلمانی ، کافیه به بخش play list برین و از یکی از شهرهای آلمانی، اتریشی یا سوئیسی رو انتخاب کنین.

همین طور که دیدین، در مسیر یاد گرفتن زبان آلمانی در موسسه‌ی سپانو ، ویدیوهای یوتیوب می‌تونن کمک خیلی بزرگی برای تقویت زبان آلمانی باشن. از گرامر گرفته تا موضوعات فلسفی، همه و همه رو می‌تونین در این شبکه‌ی اجتماعی پیدا کنین. هم برای مبتدی‌ها و هم برای افرادی که آلمانی رو تقریباً روان حرف می‌زنن.

اما این ویدیوها عموماً روی مهارت لیسنینگ زبان آلمانی تمرکز میکنن. یا با دیدن یه سری ویدیوها، می‌تونین روی گرامرتون کار کنین. یکی از مهارت‌های مهم در یادگیری هر زبانی، مهارت اسپیکینگه. در کلاس های زبان آلمانی سپانو که طبق استانداردهای بین‌المللی طراحی شدن ( اطلاعات بیشتر در خصوص دوره های زبان آلمانی از این لینک)، روی هر چهار مهارت تاکید میشه. اما اغلب افراد دوست دارن تمرین بیشتری در مهارت اسپیکینگ داشته باشن؛ به همین منظور، آموزشگاه سپانو، پرچم‌دار آموزش زبان آلمانی در رشت، کلاس های فری دیسکاشن زبان آلمانی رو تدوین کرده. این کلاس‌ها با اساتید نیتیو آلمان و مدرسینِ باتجربه‌ی گوته، در سپانو برگزار میشه. برای اطلاعات بیشتر در خصوص کلاس های فری دیسکاشن آلمانی می‌تونین روی این لینک کلیک کنین یا با آموزشگاه تماس بگیرین.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید