کلاس های فری دیسکاشن برای تقویت زبان

 
کلاس های فری دیسکاشن برای تقویت زبان
مهارت اسپیکینگ یکی از مهم‌ترین مهارت‌ها هنگام یادگیری زبان محسوب میشه. راه‌های مختلفی برای تقویت و بهبود این مهارت وجود داره اما قطعاً موثرترین اونها حرف زدنه. بدون حرف زدن به زبان مقصد، تمرین اسپیکینگ بی‌معنیه.

کلاس‌های فری دیسکاشن یکی از بهترین راه‌ها برای تقویت مهارت اسپیکینگ هستن، هدفتون از یادگیری زبان هرچیزی که باشه، لازمه تا روی مهارت اسپیکینگ هم به طور جدی کار کنین؛ چه برای شرکت در یک آزمون مهم زبان بخونین، چه مهاجرت یا ادامه تحصیل. حتی اگه برای دل خودتون هم مشغول یاد گرفتن یه زبان هستین، براتون مهمه که بتونین نتیجه‌ی تلاش و کوششتون رو ببینین و اگه با یه نیتیو برخورد داشتین، بتونین راحت باهاش هم‌کلام شین و از هر دری صحبت کنین.
در سطوح مقدماتی یک زبان، نیاز ما به مکالمه و کار کردن روی مهارت اسپیکینگ، اغلب با مکالمه‌هایی که در قالب تمرین در کلاس درس برقرار می‌کنیم، حل میشه. به دلیل دانش محدودمون از اون زبان عملاً امکان حرف زدن در مورد موضوعات گسترده‌تر رو نداریم. اما با بالا رفتن سطح و دانش زبانیمون، نه تنها تواناییمون برای حرف زدن به زبان مقصد بیشتر میشه، بلکه با دیدن مهارت زبانیمون خودمون هم دلمون میخواد بیشتر و بیشتر به زبان مقصد صحبت کنیم.
اغلب به دلیل چارت آموزشی، پیشرفته‌تر شدن سطح زبان و متعاقباً تمرین‌های متعددی که در سطوح بالاتر وجود داره، امکان اختصاص زمانی به اسپیکینگ اون هم به صورت فری دیسکاشن، در هر جلسه وجود نداره. در این بین زبان‌آموزهایی هستن که به این حد از بحث‌های آزاد به زبان مقصد راضی نمیشن، و دلشون میخواد این تمرین رو پررنگ‌تر در آموزششون داشته باشن. اینجاست که کلاس های فری دیسکاشن وارد صحنه میشن.

کلاس های فری دیسکاشن چی هستن
کلاس فری دیسکاشن همونطور که از اسمش پیداست، یه کلاس بحث آزاده، کلاسی که محور و اساسش رو مکالمه تشکیل میده. منابع یا موضوعات هر جلسه از پیش تعیین میشن و افراد اغلب با مطالعه در این جلسات شرکت می‌کنن. در این کلاس‌ها چیزی به اسم مونولوگ وجود نداره و استاد نقش اصلی کلاس رو بر عهده نداره. دانش‌آموزها در کنار هم در یه محیط دوستانه، به زبان مقصدشون، تحت هدایت معلم، صحبت می‌کنن.
نکته‌ی مهمی که در مورد این کلاس‌ها وجود داره، اینه که افراد شرکت کننده لازمه حداقل از سطح متوسط بالا (upper intermediate) باشن. اغلب کلاس های فری دیسکاشن با زبان‌آموزهای سطوح B1، B2 و C1 برگزار میشه. اگه سطح زبانیتون پایین‌تراز سطح B1 هست بهتره فعلاً برای شرکت در این کلاس‌ها دست نگه دارید، چون ممکنه حجم لغات و ساختار‌های زبانی ناآشنا براتون بیشتر از حد مفید باشه.
در کلاس‌های فری دیسکاشن، افراد در یه محیطی با حضور افراد دیگه‌ای که سطح زبانی مناسبی دارن، به زبان مقصد، در مورد موضوعات متنوع مکالمه می‌کنن. هدف اصلی این کلاس های فری دیسکاشن ، کمک در رسیدن افراد به بالاترین سطح تسلط بر زبان مقصد و نزدیک کردن اسپیکینگ اون‌ها به افراد نیتیو هست.

در کلاس های فری دیسکاشن چه خبره؟
روال کار در کلاس‌های فری دیسکاشن به این صورته که یک موضوع به عنوان محور اصلی کلاس تعیین میشه و تمام دیالوگ‌ها و مکالمه‌ها حول اون موضوع پیش میره.
بخشی از موضوعات کلاس فری دیسکاشن:
-می‌تونه صرفاً یه موضوع گفت و گو باشه، مثلاً صحبت در مورد سنت و مدرنیته، گرمایش زمین (موضوعاتی با دامنه‌ی لغت خاص یا مفاهیم انتزاعی)
-می‌تونه نقد و بررسی فیلمی باشه که از قبل به زبان‌آموزها اعلام شده. افراد بعد از دیدن اون فیلم تحلیلشون از داستان یا حتی نقدشون بر ساخت فیلم رو در کلاس مطرح می‌کنن.
-می‌تونه تحلیل و بررسی یه متن ادبی یا یک شعر باشه. در این حالت هم افراد در خصوص مفاهیم مطرح شده در اون و یا حتی ساختارهای ادبیش بحث می‌کنن.
-می‌تونه شبیه‌سازی یه موقعیت واقعی به زبان مقصد باشه؛ مثلاً کارگاهی بشه برای تمرین حضور در یک مصاحبه‌ی شغلی.

کلاس فری دیسکاشن چه نتیجه‌‌ای برای ما داره؟
هدف ابتدایی یادگیری هر زبانی، توانایی حرف زدن به اون زبانه. صرفاً با یادگیری لغت یا گرامر نمیشه از پس ارتباطات انسانی و مکالمه‌ی درست براومد. پس لازمه روی مهارت اسپیکینگ زوم کنیم. اما این تنها هدف ابتدایی ماست؛ هدف نهایی یادگیری هر زبانی و اون گام آخر که رویای هر زبان‌آموزیه، صحبت کردن به روانی و راحتی یک نیتیوه. همه‌ی ما تو رویاهامون می‌بینیم که راحت و بی‌دردسر داریم به سرعت نور به زبان مقصدمون حرف می‌زنیم. کلاس های فری دیسکاشن یکی از ابزارهایی هستن که به ما در عملی شدن این رویا کمک زیادی می‌کنن.
گذشته از این موضوع، دور هم جمع شدن افرادی از سطوح بالای زبان هم اتفاقی نیست که خیلی راحت رخ بده. کسانی که در کلاس‌های فری دیسکاشن سپانو شرکت می‌کنن، بعد از گذشتن از فیلتر تعیین سطح وارد این گروه‌ها میشن. اهمیت این مسئله به ویژه در مورد زبان‌های غیرانگلیسی به چشم میاد. پیدا کردن افرادی که آلمانی یا فرانسوی یا هر زبان دیگه‌ای رو در سطوح upper interdmediate حرف بزنن، کار ساده‌ای نیست. در واقع فراهم شدن همچین بستری، فرصت ایده‌آلیه که باید به نحو احسن ازش سود ببرین.
در خلال موضوعات مختلفی که برای کلاس فری دیسکاشن مطرح کردیم، روی تمامی مهارت‌های زبان‌آموزها کار میشه. در این حین شما با لغات و ساختارهای جدید آشنا میشین، حتی استاد ممکنه گاهی رو تعدادی از اینها پافشاری کنه و اون ساختارها در طول جلسه در کانون توجه قرار بگیرن. علاوه بر این، همه‌ی ما در پروسه‌ی یادگیری یک زبان، ناخواسته ممکنه مرتکب خطاهای تلفظ شده باشیم، و بعضی از این اشتباهات تو ذهنمون نشسته باشن. در کلاس های فری دیسکاشن این دسته از اشکلات احتمالی تلفظت هم برطرف میشه.

فری دیسکاشن و فرهنگ زبان مقصد
یکی دیگه از جنبه‌های دوست داشتنی کلاس های فری دیسکاشن ، آشنایی با فرهنگ مردم کشور زبان مقصده. معمولاً در طول جلسات دوره‌ی فری دیسکاشن، موضوعاتی مطرح میشه که به طور مستقیم یا غیرمستقیم با فرهنگ اون کشور در ارتباطه. برای مثال ممکنه فیلمی از اون کشور موضوع کلاس باشه، یا حتی به طور مستقیم در مورد یکی از عادت‌های مردم اون کشور بحث بشه. یادگیری زبان و فرهنگ دو مقوله‌ی جدا از هم نیستن و ارتباط خیلی نزدیکی دارن. شاید شما در حرف زدن به یک زبان به بالاترین سطح برسین اما تصور درستی از فرهنگ یا زندگی مردم اون کشور نداشته باشین؛ ممکنه یک روز این مسئله براتون مشکل‌ساز شه. در دوره‌های فری دیسکاشن، فرهنگ مردمی که به زبان مقصدتون صحبت میکنن، از جنبه‌های مختلفی مورد بحث قرار میگیره.

دوره های فری دیسکاشن در موسسه سپانو رشت
هدف ما در سپانو همیشه فراهم کردن محیطی بوده که در رسوندن زبان‌آموزها به بالاترین سطح دانش و مهارت‌های زبانی کمک کنه. کلاس های فری دیسکاشن هم از این قضیه مستثنی نیستن. توجه به فرهنگ کشورِ زبان مقصد و مهارت اسپیکینگ، جزو مقوله‌هایی که همیشه در راس توجه موسسه سپانو بوده.
دوره های فری دیسکاشن در آموزشگاه سپانو با بالاترین کیفیت و با حضور بهترین اساتید برگزار میشن. نقش اساتید در طول کلاس فری دیسکاشن شاید به اندازه‌ی دوره های آموزش زبان پررنگ نباشه، اما قطعاً اهمیتش به همون اندازه و یا شاید بیشتره. مدیریت کلاسی که دانش‌آموزاش دانش بالایی دارن و در سطوح بالای زبان مقصد هستن نیاز به تجربه و اعتماد به نفس داره و اساتید ماهر سپانو به خوبی از عهده‌ی این امر براومدن. معلم در کلاس های فری دیسکاشن در نقش رهبر اون کلاسه، اگه رهبر یک کلاس فری دیسکاشن از عهده‌ی مدیریت اون کلاس برنیاد یا دانش زبانی لازم رو نداشته باشه، شما هیچ نتیجه‌ای از اون کلاس نمیگیرین و به دانش زبانیتون چیزی اضافه نمیشه. پس با نهایت دقت و توجه به سوابق آموزشگاه برای شرکت در دوره های فری دیسکاشن اقدام کنین.
پیش از این کارگاه‌های متعددی برای فری دیسکاشن (زبان‌های غیر انگلیسی) در سپانو برگزار شده بود اما در حال حاضر سپانو تصمیم گرفته علاوه بر دوره‌های همیشگی فری دیسکاشن زبان انگلیسی، مهارت اسپیکینگ رو در زبان‌های غیرانگلیسی هم به صورت جدی‌تر و در قالب دوره های فری دیسکاشن دنبال کنه. به همین منظور دوره فری دیسکاشن زبان آلمانی در رشت رو تدوین کردیم. یه موقعیت خاص و ایده آل برای همه ی علاقمندان زبان آلمانی در رشت. استاد این دوره، نیتیو آلمان و دارای مدرک C2 از موسسه گوته و مدرس گوته هستن. این موقعیت استثنایی رو از دست ندین.
برای اطلاعات بیشتر در خصوص کلاس های فری دیسکاشن زبان انگلیسی روی این لینک کلیک کنید.
برای اطلاعات بیشتر در خصوص کلاس های فری دیسکاشن زبان آلمانی روی این لینک کلیک کنید.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید