5 قدم برای آموزش یک زبان خارجی به فرزند خود

 
5 قدم برای آموزش یک زبان خارجی به فرزند خود
آیا می خواهید به کودک خود یک زبان خارجی بیاموزید؟ آن ها با یادگیری یک زبان دوم پیشرفت میکنند. با توجه به مزایای دو زبانه بودن ، والدین زیادی در تلاشند یک زبان خارجی را به فرزندان خود بیاموزند.

والدین دو زبانه این مزیت را دارند که می توانند خودشان به فرزند خود زبان دوم را آموزش دهند. راهکارهای زبانی زیادی برای پرورش فرزندان دو زبانه وجود دارد.

با این حال ، برای والدینی که مهارت های زبانی برای آموزش زبان خارجی به فرزند خود را ندارند می تواند یک چالش باشد. اما راه های بسیار دیگری وجود دارد. در این مقاله ما به 5 تا از مهم ترین آن ها اشاره میکنیم.

1. زبان مورد نظر را در سنین پایین به آن ها معرفی کنید

 

اولین قدم برای آموزش زبان خارجی به کودک شما این است که در اسرع وقت شروع کنید. فارغ از اینکه فرزند شما چند ساله باشد شروع کنید. حتی اگر نوزادان در بدو تولد در معرض یک زبان خارجی قرار بگیرند می توانند آن را بیاموزند.  بسیاری معتقدند که یک "دوره بحرانی" وجود دارد که در آن توانایی کودک در یادگیری یک زبان جدید با بزرگتر شدن کاهش می یابد. این بدان معنا نیست که کودکان بزرگتر نمی توانند یک زبان خارجی را بیاموزند. این فقط ممکن است بدان معنا باشد که ممکن است آنها به طور متفاوت تری یاد بگیرند یا خیلی راحت نباشد. معرفی یک زبان به فرزند شما به صورت زود هنگام  بهترین شانس را برای تسلط به یک زبان خارجی را در سنین بالاتر به آن ها می دهد.

2. آموزش اصولی را شروع کنید

حتی اگر زبان خارجی را که می آموزند نمی دانید ، می توانید با اصول اولیه شروع کنید. فقط شنیدن زبان مورد نظر می تواند به کودکان کمک کند تا صداهای مختلف زبان را گوش دهند و به آن ها عادت کنند.

رنگ ها و شکل ها را به آن ها بیاموزید ، شمارش را بیاموزید  و با آن ها آهنگ ها را بخوانید. با هم بازی کنید. چیزهای اطراف خانه را برچسب بزنید و در شناسایی آنها کمک و تمرین کنید.

یکی از راه های موثر برای یادگیری و تسلط به یک زبان خارجی برای فرزند شما گوش دادن به موسیقی است ، بنابراین آهنگ ها را که به طور مداوم پخش کنید تا بعد از مدتی کودک شما آن ها را حفظ کند و همزمان با آهنگ ها بخواند.

3. از منابع خارجی زبان استفاده کنید

 

منابع در هنگام آموزش یک زبان خارجی به فرزندتان ، بهترین دوست شما خواهند بود. منظور از منابع چیزهایی مانند کتابهای زبان خارجی ، برنامه های زبان ، برنامه های زبان آنلاین ، بازی ها و فعالیتها میباشند. از منابع به نفع خود استفاده کنید و به فرزندتان اجازه دهید کارتون یا برنامه های تلویزیونی مورد علاقه خود را به یک زبان خارجی تماشا کنند.

شما می توانید یک لیست جامع از منابع زبان را در دو زبانه Kidspot پیدا کنید ، که شامل بیش از 15 زبان است که به شما در آموزش زبان مورد نظر کمک می کند.

4. یک کلاس زبان مناسب پیدا کنید

وقتی خودتان به یک زبان دوم تسلط ندارید، یک پشتیبان خارج از خانه  می تواند بسیار مفید باشد. یک کلاس زبان خارجی در منطقه خود پیدا کنید. درس های یک گویشور بومی به زبان مورد نظر، به شما کمک بزرگی خواهد کرد ، شما فقط چند بار در هفته تکالیف فرزندان خود را مدیریت کنید. یادگیری زبان دوم فقط با قرار گرفتن در معرض آن و منابع کافی می تواند کار کند.

آیا زبان مورد نظر شما انگلیسی است؟ آموزشگاه زبان های خارجه سپانو رشت دوره های ویژه ای برای فرزندان شما قرار داده ( آموزش زبان نوجوانان و آموزش زبان کودکان ) که میتوانید با ثبت نام در این دوره ها از آینده زبانی فرزندان خود اطمینان حاصل کنید.

5. فرصت هایی را برای تمرین زبان مورد نظر ایجاد کنید

در حالی که کلاس ها ، گروه ها و سایر مطالب آموزشی ، پایه و اساس خوبی برای یادگیری زبان ایجاد می کنند اما شما باید راه هایی را برای فرزند خود پیدا کنید تا در واقع آنچه را که آموخته است تمرین کند. این که فقط کلمات را گوش دهند یا مطالعه کنند کافی نیست. کودکان برای تسلط به یک زبان باید از آن استفاده کنند.  

گرفتن معلم خصوصی و یا ثبت نام در کلاس خصوصی زبان نیز راه خوبی برای آموزش زبان خارجی به فرزند شما میباشد. داشتن یک گویشور بومی در کنارشان به آن ها کمک می کند که زبان مورد نظر را به روشی مناسب یاد بگیرند و به آنها زمان زیادی برای تمرین دهند.

با افرادی که به زبان مورد نظر صحبت می کنند یا به کشورهایی که این زبان صحبت می شود سفر کردند در معرض دید کودک صحبت کنید.

به عبارت دیگر ، افراد یا موقعیت هایی را پیدا کنید که کودک شما توسط آن ها محاصره شوند.

آسان نخواهد بود و یک شبه اتفاق نمی افتد. اما آموزش  یک زبان خارجی به کودک شما  یک هدیه ای است که می تواند یک عمر دوام داشته باشد.

 

www.sepano.net

کانال تلگرام سپانو http://www.telegram.me/sepanoec

صفحه اینستاگرام سپانو :https://www.instagram.com/sepanola/

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید