اهمیت زبان بدن در زبان انگلیسی و برقراری ارتباط با دیگران

 
اهمیت زبان بدن در زبان انگلیسی و برقراری ارتباط با دیگران
یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم فقط در مورد یادگیری Speaking و Lisining و vocab و... نیست. ما فقط با کلمات صحبت نمی کنیم بلکه از اشکال ارتباط غیر کلامی استفاده می کنیم که بیشتر به عنوان زبان بدن شناخته می شوند و یک زبان جهانی است. حرکاتی که باید هنگام صحبت با بدن از آنها دوری کنید چیست؟ چه حرکاتی می توانند شما را مثبت تر جلوه دهند؟ چگونه می توانید موافقت / مخالفت خود را بدون صحبت کردن نشان دهید؟ در این مقاله درمود این موضوعات بحث میکنیم.

زبان بدن چیست؟

زبان بدن وسیله دیگری برای برقراری ارتباط است. بعضی اوقات می تواند سیگنال هایی قوی تر از کلمات ارسال کند. زبان بدن توسط ذهن ناخودآگاه شما کنترل می شود ، بنابراین خواننده می تواند تفاوت میان آنچه که شما می گویید و فکر می کنید را درک کند. برای اینکه کلمات و زبان بدن شما با یکدیگر هماهنگ باشند ، باید بخوانید و تمرین کنید.

زبان بدن شامل حرکات صورت ، صحبت کردن ، حرکات بازو ، حرکات دست ، نحوه حرکت بدن و نحوه استفاده از صداست. ما به زبان انگلیسی و سایر زبان ها می توانیم احساسات ، امیدها ، رؤیاها ، آرزوها و نگرشهای خود را نشان دهیم. از آنجا که بسیاری از ارتباطات در واقع غیر کلامی است ، بسیار مهم است که یاد بگیریم که چگونه بتوانیم آن را با بدن نیز نشان دهید. اگر یک پیام مثبت و شاد دارید ، زبان بدن شما باید دنبال کننده کلمات شما باشد و اگر نیاز به ارسال پیام غم انگیز و ناراحت کننده دارید ، بدن شما باید دوباره بتواند کلمات گفته شده را دنبال کند.

حرکات دست

حرکات دست ما هنگام صحبت کردن بسیار مهم است. در حالی که همه در حال صحبت کردن هستند همزمان از حرکت دست خود نیز استفاده میکنند. حرکات دست به ما کمک می کند تا پیام خود را بطرف مقابل برسانیم.

حالات چهره

در هنگام برقراری ارتباط با دیگران ، بیان صورت بسیار مهم است. در بیشتر مواقع ، مردم هنگام صحبت کردن به صورت شما نگاه می کنند. بنابراین ، صورت شما می تواند شنونده را از احساسات و پیام شما آگاه کند.

هنگام صحبت کردن به زبان انگلیسی ، لبخند زدن در هنگام صحبت کردن روش خوبی برای نشان دادن رضایت شما از مکالمه است. اگر چیزی را متوجه نمیشوید جمع شدن شانه ها و چهره سردرگم صورت می تواند طرف مقابل را از مشکل آگاه کند. حفظ ارتباط چشمی با شخصی که در حال صحبت کردن با آن هستید ، یا گوش دادن به آن ، بسیار مهم است. این حرکت ادب شما و احترام به طرف مقابل را نشان میدهد.

تأثیر زبان بدن

زبان بدن اغلب در انتقال پیام ها به شنونده تأثیر زیادی دارد. بیان چهره و حرکات چشم و . موقعیت واقعی بدن شما هنگام صحبت کردن و انتقال احساسات بسیار مهم هستند. ایستادن دوستانه و نزدیک ، یا تکیه دادن به هنگام صحبت می تواند نشانه این باشد که شما با چه اشتیاقی به سخنان آنها گوش می دهید. از دست و بدن خود به هنگام صحبت با طرف مقابل استفاده کنید.  لبخند روی صورت نشان دهنده اعتماد به نفس است. اگر در حال سخنرانی باشید باید نگاه خود را بر حضار جابه جا کنید تا تأثیر بگذارید. برای نشان دادن شدت اهمیت موضوع باید تن صدا را مرتبا تغییر دهید. اگر وضعیت بدنی مناسبی دارید ، می توانید به راحتی صدای خود را کنترل کنید. برای داشتن وضعیت صحیح بدن ، لازم است وزن بدن به طور مساوی روی پاها متعادل شود. سعی کنید وقتی خوشحال هستین و اعتماد به نفس دارید متوجه وضعیت بدنتان شوید. خواهید فهمید که بدن شما به همان اندازه متعادل است و به همین دلیل ، شما با سهولت نفس می کشید و بدن همزمان با صدای شما در حال حرکت است.

زبان بدن در برقراری ارتباط با افراد نقش اساسی دارد. زبان بدن شامل حرکاتی است که ما هنگام برقراری ارتباط با افراد ، از قسمتهای مختلف آن استفاده میکنیم. بسیاری از اوقات زبان بدن بیشتر از کلمات صحبت می کنند و مطمئناً باید با کلمات هماهنگ باشند.

چرا زبان بدن

زبان بدن می تواند در ارزیابی شما در نظر طرف مقابل کمک کند.

وقتی کلمات کمکی نمی کنند این یک روش مناسب برای رساندن پیام به طرف مقابل است.

این ارتباط می تواند جالب و غیر یکنواخت باشد

نکاتی که باید به خاطر بسپارید:

سعی کنید هنگام انجام حرکات ، خشک و سفت نباشید.

از زبان بدنی که ممکن است سوء تفاهم ایجاد کند یا شما را غیر حرفه ای جلوه دهد خودداری کنید. به عنوان مثال: چشمک

تماس چشمی یک نشانه مثبت است و باید از آن استفاده شود.

از درگیری چشمی با چیزهای اطراف خودداری کنید. ممکن است توجه طرف مقابل را منحرف کند.

هر حرکت قسمت بدن چیزی را نشان می دهد و به تفسیر سخنان شما کمک می کند. به عنوان مثال: قرار دادن دست ها بر روی پهلوها نشانگر پرخاشگری است و ناخن خوردن نشانگر عصبی بودن.

بر خلاف ایمیل و پیامک ، زبان بدن فرصت فکر کردن را نمی دهد. از این رو باید از آنها بدرستی استفاده کنید.

حرکات مثبت بدن

حرکات مثبت بدن نشانه اعتماد به نفس و امنیت است. آنها نشانه مشارکت فعال هستند و جلوه خوبی از خود به جا می گذارند. حرکات مثبت شامل موارد زیر است:

حرکات آهسته، شمرده شده و قدم به قدم

از حرکات دستان خود با اطمینان استفاده کنید

داشتن چهره ای دلپذیر.

سر گره زدن یک ژست مثبت است

تماس چشمی ثابت تاثیری شگفت انگیز دارد

حرکات منفی بدن

دنبال کردن حرکات منفی نشانه عدم امنیت و بی قرار بودن است. چنین ژست هایی عدم اعتماد به نفس را نشان می دهد. از چنین حرکاتی باید در مصاحبه ها یا جلسات اجتناب شود.

از درگیری چشمی با چیزهای اطراف خودداری کنید

ناخن خوردن یک امتیاز منفی

پریشانی

لبخند نزدن

به هنگام صحبت ، بجای نگاه به طرف مقابل به جای دیگر نگاه کردن

آداب و رسوم مناسب را دنبال نکردن.

 

زبان بدن زبانی است که همه می توانند آن را درک کنند. به همین دلیل بسیار مهم است که شما قوانین و مقررات اساسی را بدانید. با مشاهده افراد در کشور خود و کشورهای مختلف و مطالعه چیزهای زیادی از زبان بدن خواهید آموخت.

 

 

www.sepano.net

کانال تلگرام سپانو http://www.telegram.me/sepanoec

صفحه اینستاگرام سپانو :https://www.instagram.com/sepanola/

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید