چگونه انگیزه خود را برای یادگیری زبان حفظ کنیم؟

 
چگونه انگیزه خود را برای یادگیری زبان حفظ کنیم؟
وقتی صحبت از یادگیری زبان می شود ، داشتن انگیزه برای یادگیری زبان بسیار مهم است. یادگیری زبان یک فرایند طولانی مدت است و نیاز به داشتن انگیزه و اشتیاق دارد و دقیقاً مانند هر هدف بلند مدت ، همه ما برای ادامه کار خود ، هر از گاهی نیاز به تشویق داریم. در این مقاله نکاتی مهم در مورد حفظ انگیزه برای یادگیری زبان ذکر شده است.

دلیل  شروع یادگیری شما چه بود؟

وقتی برای اولین بار یادگیری زبان خود را شروع کردید ، دلیل شما چه بود؟ شاید به فکر ارتقا شغل خود بودید یا در فکر مهاجرت به کشور خارجی  ، یا فقط برای سرگرمی و به چالش کشیدن خود شروع به یادگیری زبان کردید. هنگامی که مغز شما روی یادگیری گرامر و پیوندهای فعل متمرکز میشود ، منطقی خواهد بود که این اهداف مشخص ممکن است از ذهن شما خارج شود. اما تحقیقات نشان می دهد که بازگشت به این تصاویر و تجسم اهداف می تواند به شما در موفقیت کمک کند. بنابراین به یادگیری ادامه دهید.

در مورد آنچه تاکنون آموخته اید تأمل کنید

یادگیری یک زبان جدید بدون شک یک کار بزرگ است . اما قبل از اینکه به جلو نگاه کنید ، مدتی وقت بگذارید تا درباره اینکه تاکنون به کجا رسیده اید تأمل کنید. به عنوان یک تمرین ، سعی کنید یک داستان کوتاه یا شعر را به زبانی جدید که یاد گرفته اید بنویسید. قادر به نگه داشتن و نوشتن و خواندن چیزی که نتیجه مستقیم تلاش شماست ، به شما کمک می کند تا با افزایش مهارت های خود ، در مسیر یادگیری بمانيد.

حواس پرتی های خود را بشناسید

استراتژی هایی وجود دارد که می توانیم از آنها استفاده کنیم تا انگیزه ما کم نشود و به یادگیری ادامه دهیم. یک راه این است که حواس پرتی هایی را که ما را از اهداف خود دور می کنند شناسایی کنیم. ما زمان و انرژی محدودی داریم ، به این معنی است که هر تصمیمی که می گیریم دارای اهمیت است. نکته اصلی یافتن تعادل است به گونه ای که برای دستیابی به مواردی که برای ما بسیار مهم هستند وقت کافی بذاریم.

به خودتان پاداش دهید

هدف اصلی خود از یادگیری یک زبان جدید را به اهداف و نقاط عطف کوچکتر تقسیم کنید و پس از رسیدن به هرکدام به خود پاداش دهید. بطور مثال میتوانید بعد از اینکه به کلمات واژگان در گروه غذا و نوشیدنی تسلط پیدا کردید ، به خود یک غذا یا نوشیدنی خوب جایزه دهید یا یک پاداش بزرگ در پایان کار ، مانند یک سفر بین المللی ، مطمئناً می تواند انگیزه بخش باشد ، اما فراموش نکنید که در این راه نیز پیروزی های کوچک خود را جشن بگیرید.

اهداف خود را بدانید

تعیین اهداف یادگیری زبان یکی دیگر از عناصر مهم باقی ماندن در انگیزه و متمرکز شدن بر روی آنچه که برای دستیابی به آن تلاش میکنید می باشد.

به نظر شما موفقیت چیست؟ سعی کنید آن را تجسم کنید. آن را بنویسید و مرتباً به آن فکر کنید تا تصویر ذهنی موفقیت در ذهن شما تازه بماند. هر بار که انگیزه شما کمی کاهش می یابد ، به خود یادآوری کنید که دستیابی به اهداف چه شکلی به نظر می رسد و چه حسی دارد.

اشتباهات خود را در آغوش بگیرید

یکی از مهم ترین عنصرباقی ماندن و حفظ انگیزه ، پذیرش اشتباهات است. بسیاری از ما وقتی متوجه می شویم که اشتباه زبانی کردیم یا کسی ما را تصحیح کرد ، کمی تغییر وضعیت میدهیم. ما باید از دیدن اشتباهات به عنوان چیزی منفی دست برداریم. درعوض ، ما باید آنها را به عنوان یک عنصر ضروری برای دستیابی به زبان بدانیم. چیزی مثبت که به ما امکان می دهد بهتر شود!

خود را با افراد دیگر مقایسه نکنید

به جای مقایسه خود با سایر زبان آموزان ، سطح فعلی خود را با سطح خود در گذشته ، مثلاً ماه گذشته یا سال گذشته مقایسه کنید. به این ترتیب ، می توانید میزان پیشرفتی که انجام داده اید را ببینید و انگیزه خود را تقویت کنید. همیشه مقایسه خود با افراد دیگر می تواند تأثیر متضادی داشته باشد.

یادگیری زبان را به یک عادت روزانه تبدیل کنید

چه کسی دوست ندارد که یادگیری زبان برای او کاری عادی باشد؟ هیچ چیزی مانند مجبور بودن به انجام کاری انگیزه یک آدم را کاهش نمیدهد. نکته اصلی این است که تفکر خود را در مورد یادگیری متحول کنید تا آن را نه تنها بعنوان عادت روزانه بلکه به عنوان بخشی ذاتی از روز خود ببینید. کارهای مختلفی وجود دارد که شما به عنوان بخشی از کارهای روزمره خود انجام می دهید مانند: ورزش کردن ، تماشای اخبار عصرانه ، ناهار با یک دوست و... . این کارها تقریبا در تمام روزهای  شما جریان دارد. سعی کنید یادگیری زبان را به یکی از آنها تبدبل کنید.

سبک یادگیری مورد علاقه خود را پیدا کنید

برای اینکه فرایند یادگیری جذاب و هیجان انگیز باشد ، باید سبکهای یادگیری دلخواه خود را نیز مشخص کنید. از روشی که دوست ندارید استفاده نکنید. اگر دوست ندارید بخوانید ، به جای آن کتاب صوتی گوش دهید یا فیلم تماشا کنید. پیروی از استراتژی های یادگیری مشخص شده مهم  نیست ، بلکه پیروی از مواردی است که برای شما مؤثرتر است.

 

www.sepano.net

کانال تلگرام سپانو http://www.telegram.me/sepanoec

صفحه اینستاگرام سپانو https://www.instagram.com/sepanola/

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید