زبان های برتر دنیا در آموزشگاه سپانو رشت

 
زبان های برتر دنیا در آموزشگاه سپانو رشت
آموزشگاه زبان سپانو پرچم دار زبان های خارجی در شمال کشور. در این مقاله قصد داریم شما را با زبان های برتر دنیا که میتوانید در آموزشگاه سپانو آن ها را فرابگیرید آشنا کنیم.

بیشترین گویشور در جهان: چینی

تعداد گویشوران بومی زبان چینی 1.3 میلیارد زبان مادری تخمین زده میشود که تقریباً 917 میلیون نفر از آنها به زبان ماندارین صحبت می کنند. اما بدون شک این زبان پرگویشورترین زبان در جهان است. چینی زبانی است که هزاران لوگو و برند از آن استفاده می کنند. یادگیری چینی ماندارین یکی از هوشمندانه ترین حرکاتی است که می توانید برای تجارت انجام دهید. تولید ناخالص داخلی چین قرار است تا سال 2029 بر ایالات متحده غلبه کند و به بزرگترین کشور تجارت جهانی تبدیل شود. چین در واقع مجموعه ای از لهجه های مختلف است. از میان این لهجه ها ، ماندارین رایج ترین آن است. تقریبا 13 لهجه چینی در 39 کشور جهان وجود دارد. حدود یک سوم جمعیت یا 1.3 میلیارد نفر به زبان چینی صحبت می کنند. رایتینگ زبان چینی تشکیل شده از تعدادی ایدئوگراف است.  حدود 50،000 ایدئوگراف در فرهنگ لغت چینی وجود دارد. با این حال ، اجازه ندهید که این تعداد زیاد شما را از یادگیری چینی باز دارد. با یادگیری فقط 1000 نمونه از رایج ترین آنها ، می توانید 90٪ از روزنامه های چینی را بخوانید.

انگلیسی (983 میلیون گویشور)

اگر این مقاله را می خوانید ، ممکن است شما یکی از 379 میلیون فرد بومی انگلیسی زبان یا یکی از 611 میلیون نفری باشید که آن را به عنوان زبان دوم انتخاب کرده باشید. این نشان دهنده موفقیت چشمگیر انگلیسی به عنوان lingua franca تجارت ، مسافرت و روابط بین الملل است (حتی بیگانگان در فیلم ها انگلیسی صحبت می کنند). سهولت استفاده از انگلیسی و قدرت فراگیر فرهنگ ایالات متحده می تواند به معنای آن باشد که انگلیسی آینده ای قابل پیش بینی در تسلط بر صحنه جهانی را خواهد داشت. در واقع یادگیری انگلیسی مترادف با فرصت و کیفیت و آینده ای بهتر در زندگی است.

آلمانی(100 میلیون گویشور)

در حالی که آلمانی فقط در شش کشور (آلمان ، اتریش ، بلژیک ، سوئیس ، و لیختن اشتاین) به طور رسمی صحبت می شود ، حدود 100 میلیون نفر گویشور بومی زبان دارد. همچنین یکی از سه زبان رسمی لوکزامبورگ است. با اقتصاد قدرتمند و بازار کار ، مهاجرت به آلمان بعنوان یک انتخاب محبوب در میان مهاجران است که به دنبال کار و زندگی در خارج از کشور هستند. طبق اعلام صندوق بین المللی ، آلمان چهارمین اقتصاد بزرگ جهان است. همچنین آلمان بزرگترین اقتصاد اروپا است که زبان آلمانی را به یک زبان مهم برای تجارت و دیپلماسی بین المللی تبدیل کرده است. زبان آلمانی ممکن است یک زبان پیچیده برای یادگیری و صحبت کردن باشد ، اما کشور آلمان به دلیل مشاغل گسترده ای که در کشور دارد شناخته شده است.

روسی (250 میلیون گویشور)

در لیست پرکاربردترین زبانها در سطح جهان ، روسی در رتبه هشتم قرار دارد. نه تنها درروسیه بلکه در بلاروس ، اوکراین ، ازبکستان ، قرقیزستان ، قزاقستان ، تاجیکستان ، ترکمنستان ، ارمنستان ، جمهوری آذربایجان ، گرجستان ، مولداوی ، لتونی ، لیتوانی ، استونی و اسرائیل و.... از این زبان برای ارتباط برقرار کردن استفاده میکنند. این کشورهمچنین زبان دوم محبوب بسیاری از اروپای شرقی به دلیل تأثیرات ماندگار سیاسی میباشد. حدود ۱۵۰ میلیون نفر در جهان، زبان مادریشان روسی است ولی چیزی در حدود ۲۵۰ میلیون نفر در دنیا به این زبان صحبت می‌کنند. روسی زبان غالب منطقه اوراسیاست و همچنین، در میان زبان‌های اسلاوی، بیش‌ترین تعداد گویشور را داراست. همچنین در بسیاری از کشورهای دیگر اتحاد جماهیر شوروی سابق به طور گسترده ای صحبت می شود و در بسیاری از سرزمین ها دارای مقام رسمی است. نزدیکترین نزدیکان روسی اوکراین و بلاروس است. روسی بزرگترین زبان در اروپا با تعداد گویشوران بالا در زبان بومی است و یکی از شش زبان رسمی سازمان ملل نیز میباشد. همچنین در بعضی از مناطق آسیا در اروپای شرقی به عنوان زبان دوم و زبان lingua franca صحبت می شود.

فرانسوی (229 میلیون گویشور)

یک زبان عاشقانه دیگر. این زبان رسمی 28 کشور است و بیشترین تعداد گویشوران در فرانسه ، کانادا ، بلژیک و سوئیس است. بیشتر این کشورها همچنین عضو سازمان بین المللی هستند. همچنین در بخش هایی از آفریقای غربی و مرکزی ، در چندین جزیره کارائیب و حتی در سرزمین اصلی آمریکای جنوبی به طور گسترده ای صحبت می شود.

گرچه در رده ششم در "پر گویشورترین زبان " قرار دارد ، فرانسوی با 76.8 میلیون زبان مادری در سراسر جهان در رده چهاردهم در صدر "گویشوران بومی" قرار دارد.

ایتالیایی(60 میلیون گویشور)

زبان ایتالیایی زبان رسمی ایتالیا ، سان مارینو ، شهر واتیکان ، سوئیس و منطقه ایستیا غربی اسلواکی و کرواسی است. آلبانی ، موناکو و مالتا در یک مقطع دارای زبان رسمی ایتالیایی بودند. ایتالیایی یک زبان عاشقانه است که جزئی از خانواده زبانهای هند و اروپایی است. این فرزندی از زبان لاتین است که رومی ها نیز مانند همه زبانهای عاشقانه دیگر مورد استفاده قرار می دهند. از بین تمام زبانهای عاشقانه ، ایتالیایی نزدیکترین به لاتین است. ایتالیایی مدرن با چند گویش به زبانی تکامل یافته است. ایتالیا در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین مقاصد مهاجرتی، به ویژه برای ادامه‌ی تحصیل به شمار می آید. بورس‌های تحصیلی این کشور، فرصت مناسبی برای دانشجوهایی است که می‌خواهند در کشور دیگری به تحصیلاتشان ادامه دهند. اما قبل از مهاجرت به هر کشوری، لازم است در مورد آن کشور اطلاعات بیشتری کسب کنیم.

ترکی استامبولی(79 میلیون گویشور)

60 میلیون نفر وجود دارند که به عنوان زبان اول به زبان ترکی صحبت می کنند و 15 میلیون نفر دیگر نیز به عنوان زبان دوم آن را صحبت می کنند ، که آن را به یکی از پرگویشورترین زبان های روی زمین تبدیل می کنند.

همچنین 12 کشور مختلف وجود دارد که ترکی را به عنوان زبان اقلیت میشناسند. این تعداد آمار حتی با در نظر نگرفتن تعداد زیادی از جوامع ترک زبان در سراسر کشورهایی مانند آلمان ، بلغارستان ، یونان ، انگلیس و غیره میباشد.

این گروه زبانی از 35 زبان تشکیل شده است که از اروپای شرقی تا غرب چین صحبت می کنند! این زبان ها کاملاً در هم تنیده شده اند ، به این معنی که اگر به زبان ترکی صحبت می کنید ، ورودی اصلی به ده ها زبان دیگر خواهید داشت. یادگیری زبان ترکی این امکان را به شما می دهد تا با میلیون ها نفر در سراسر جهان صحبت کنید.

سوئدی(15 میلیون نفر)

سوئد و فنلاند از جمله کشورهای بسیار محبوب در میان ایرانیان هستند و از آنجا که کسب اقامت در آنها همانند سایر کشورهای اروپایی سخت نیست، ایرانیان زیادی سالانه جهت اقامت به این کشورها مهاجرت می نمایند. اخذ اپلای از دانشگاه های این دو کشور هم بسیار پر طرفدار است چرا که دانشگاه های سوئد و فنلاند دارای اعتبار بسیار بیشتری از دانشگاه های ایران هستند. این دلایل باعث شده است که یادگیری زبان سوئدی برای ایرانیان زیادی از اهمیت بالایی برخوردار باشد. بنابراین برای کسانی هم که قصد سفر یا کار در سوئد و کشورهای با این زبان را دارند، قطعا یادگیری زبان سوئدی لذت بخش خواهد بود. 

زبان سوئدی (Swedish) یکی از زبان هایی است که ریشه آن هندواروپایی می باشد و در کشور سوئد و فنلاند، دانمارک، آلمان، استرالیا، بلژیک، فرانسه و در تعدادی از کشورهای دیگر نیز استفاده می شود و تعداد افراد سوئد زبان بیشتر از ۱۵ میلیون نفر می باشند. اگرچه زبان های زیادی در کشور سوئد مورد استفاده قرار می گیرند اما زبان رسمی این کشور سوئدی است. این زبان با زبان کشورهای اسکاندیناویی مانند نروژ، دانمارک، ایسلند و جزایر فارو از یک ریشه می باشند هرچند که با تعدادی از این زبان ها تفاوت های زیادی دارد. در اصل این زبان را می توان زیر شاخه زبان ژرمنی شمالی دانست .

با وجود اینکه با دانستن زبان انگلیسی تا حد زیادی میتوان مسایل ارتباطاتی در جامعه سوئد را مرتفع کرد ولی در صورتی که تصمیم به کار در زمینه تخصصی تحصیلی خود و یا ورود به بطن جامعه ی سوئد را دارید ،  به طور قطع زبان انگلیسی کفایت نخواهد نمود.

ژاپنی(128 میلیون گویشور)

با داشتن 128 میلیون زبان مادری ، ژاپنی نهمین زبان پرکاربرد جهان است. گویشوران آن در ژاپن زندگی می کنند ، اما همچنین در برخی از جوامع مهاجر و مستعمرات سابق (تایوان ، کره ، چین ، فیلیپین و جزایر مختلف اقیانوس آرام) بسیاری از سالمندان این کشورها هنوز هم می توانند به زبان ژاپنی صحبت کنند.

. ژاپنی ها دارای دو سیستم نوشتن مجزا ، هیراگانا و کاتاکانا هستند ، همچنین از شخصیت های چینی Kanji چینی استفاده می کنند. بزرگترین گروه گویشور ژاپنی ساکن خارج از ژاپن را می توان در ایالات متحده ، فیلیپین و برزیل یافت.

کره ای(73 میلیون گویشور)

کره 77.2 میلیون زبان مادری در کره شمالی ، کره جنوبی و چین را داراست. همچنین توسط برخی اقلیت ها در ژاپن ، روسیه و برخی دیگر از نقاط جهان صحبت می شود.

هلندی(29 میلیون گویشور)

زبان هلندی (Dutch) یکی از زبان هایی است که ریشه آن به زبان های ژرمنی بر می گردد که خود از تیره زبان های هندواروپایی می باشد. این زبان به عنوان زبان رسمی کشور هلند، بلژیک (فلامز)، آرویا، سورینام، سنت مارین و همچنین یکی از زبان های کشور بلژیک و چند کشور دیگر نیز میباشد . زبان هلندی زبان مادری بیش تر از ۲۵ میلیون نفر در دنیاست و به عنوان یکی از زبان های رسمی در اتحادیه اروپا شناخته شده که در بیش از ۴۰ کشور دنیا تدریس می شود. 4 میلیون نفر در سراسر جهان نیز هستند که هلندی را به عنوان زبان دوم انتخاب کردند. از این رو یادگیری زبان هلندی برای عده بسیار زیادی ضروری می باشد.

 

آموزش تمامی زبان های خارجی ذکر شده در این مقاله در آموزشگاه زبان های خارجه سپانو رشت. پس فرصت را از دست ندهید. با ثبت نام در دوره های آموزشگاه سپانو رشت کیفیت و آینده شغلی خود را محکم تر از همیشه کنید.

برای اطلاع از دوره های زبان های آموزشگاه زبان های خارجه سپانو رشت از طریق لینک های زیر وارد سایت سپانو شوید.

 

***آموزشگاه زبان سپانو پرچم دار زبان های خارجی در شمال کشور***

 

www.sepano.net

کانال تلگرام سپانو http://www.telegram.me/sepanoec

صفحه اینستاگرام سپانو https://www.instagram.com/sepanola/

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید