بهترین سن برای شروع یادگیری زبان دوم کدام است؟

 
بهترین سن برای شروع یادگیری زبان دوم کدام است؟
مطالعات در مورد بهترین سن برای شروع یادگیری زبان دوم بی نتیجه است ، اگرچه آنها به طور کلی در مورد یک چیز توافق دارند )هر چه زودتر بهتر( بسیاری از والدین معتقدند که آموزش فرزندان به زبان دوم از همان سنین پایین باعث سردرگمی و تأخیر در رشد روانی می شود. در این زمینه مطالعاتی انجام شد که ادعا می کرد که ترغیب کردن فرزندان به یادگیری زبان دوم در سنین پایین منجر به مضاعف شدن "نیمه زبانی" شدن زبان آنها میشود. آنها هرگز مهارت های کاملی نسبت به همکلاسی های خود نخواهند داشت ، زیرا سعی می کنند در یک زمان به دو زبان تسلط داشته باشند. طبق این مطالعه ، بهترین سن برای شروع یادگیری زبان دوم در حدود 11 تا 13 سالگی میباشد که زمان رشد مغز بیشتر است. این ترس امروزه تا حد زیادی بی اساس است و واقعیت چیز دیگریست . هرچه فرزندان شما دیرتر شروع به یادگیری زبان دوم کنند ، شانس آنها برای رسیدن به تسلط کامل به زبان مادری و زبان دوم پایین می آید.

تفاوت بین صحبت کردن بصورت روان و دو زبانه بودن

در واقع ، افراد زیادی ادعای دو زبانه بودن دارند. دو زبانه بودن به معنای این است که شما زبان مادری و زبان دوم را به یک اندازه خوب صحبت می کنید و می توانید با سهولت میان آنها جابجا شوید. حتی مترجمانی که به دو زبان صحبت می کنند تقریباً همیشه به زبان مادری خود ترجمه می کنند. این نوع دو زبانه بودن کاملاً نادر است.

شما اشتباهات گرامری نمی کنید و هر دو را به طورطبیعی و مانند زبان مادری خود صحبت میکنید. لهجه شما غیر قابل کشف است. این به معنای صحبت روان و در عین حال دوزبانه بودن است. حال شما میتوانید بگویید که یک دوزبانه هستید. یادگیری زبان دوم در سنین بالاتر تقریباً همیشه به این نوع مشکلات منجر می شود.

از زبان استفاده کن یا آن را دور بیانداز

همه با این واقعیت موافق نیستند که شخص باید به طور مداوم از یک زبان استفاده کند یا خطر از دست دادن آن را داشته باشد. درست است که مانند بدن ، ذهن شما نیز حافظه دارد. به عنوان مثال ، یک ورزشکار حرفه ای ، که چند ماه مرخصی گرفته و از ورزش دور بوده ، سریعتر از کسی که هیچ تمرین بدنی قبلی نداشته ، بدن خود را به حالت اول برمیگرداند.

در مورد یادگیری زبان دوم نیز همین مسئله صادق است. در اینجا مثالی برای شما وجود دارد.

 شخصی فرانسوی را از همان سنین پایین و تا 18 سالگی می آموزد. پس از آن استفاده از زبان فرانسه را متوقف میکند و خیلی زود پس از آن شروع به یادگیری زبان اسپانیایی میکند. زبان فرانسوی شخص زبان آموز با استفاده نشدن آن رو به فراموشی میرود. همانطور که کمتر و کمتر  فرانسوی صحبت می کند و بسیار کم از آن استفاده می کند ، اسپانیایی جای آن را میگیرد و زبان فرانسوی رو به فراموشی میرود ، با این حال شخص هنوز هم می تواند L'Etranger را از روی جلد بدون مشکل بخواند زیرا مانند ورزشکار که قبلا از بدن خود استفاده کرده بود شخص زبان آموز نیز از ذهن خود برای زبان فرانسوی استفاده کرده بود.

پس بهترین سن برای شروع یادگیری زبان دوم کدام است؟

بهترین سن قبل از هفت سالگی و قبل از بلوغ است. دستیابی به دو زبانه بودن پس از آغاز بزرگسالی نیز امکانپذیر است. اما همه بر این باور دارند که پنجره یادگیری زبان بعد از بلوغ باریک تر میشود و هرچه پیرتر می شوید ، یادگیری زبان دوم سخت تر می شود.

طبق یک مطالعه علمی آمریکایی ، هنگام یادگیری زبان دوم دلایل دیگری برای استفاده از آن یا از دست دادن آن وجود دارد ، زیرا زبانها با گذشت زمان تغییر و تکامل می یابند. اگر چندین سال را در خارج از حلقه استفاده از آنها بگذرانید ، در واژگان عقب خواهید ماند. کلمات و عبارات جدیدی بوجود خواهند آمد که شما آنها را نمیدانید.

 

برای درک بهتر مفهوم این مقاله بیایید تا با هم ویدیوی زیر را تماشا کنیم.

 

my page

 

 

آموزشگاه زبان های خارجه سپانو رشت دوره های ویژه ای برای کودکان شما در نظر گرفته. دوره انگلیسی کودکان در سپانو را می توان دوره ای بی نقص از هر نظر دانست. کتابهای خانواده فامیلی فرندز (Family and Friends ) با شروع Little Friends یک جلد و با دو جلد First Friends  و پس از آن با 6 جلد کتاب Family and Friends بهترین ترکیب را به وجود آورده است تا کودکان در محیطی بسار شاد و مفرح به همراه بازی، موسیقی و کتاب ، زبان انگلیسی را به آسانی بیاموزند.

 

www.sepano-ac.ir

کانال تلگرام سپانو http://www.telegram.me/sepanoec

صفحه اینستاگرام سپانو :https://www.instagram.com/sepanola/

 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید