مزایای دو زبانه بودن چیست؟

 
مزایای دو زبانه بودن چیست؟
در طول سالها تحقیقات زیادی در زمینه دو زبانه بودن انجام شده است. بسیاری از مطالعات فواید دو زبانه بودن یا توانایی صحبت کردن بیش از یک زبان را نشان داده و ثابت کرده اند. اکنون مشخص شده است که صفتی که شاید غیرممکن بنظر میرسده است کاملا ممکن میباشد و دارای مزایای بسیاری برای کودکان و بزرگسالان است. در این مقاله 10 مزیت شگفت انگیز از دو زبانه بودن آورده شده است.

1- دو زبانه بودن اثرات مثبتی بر روی مغز میگذارد.

مطالعات نشان می دهد که دو زبانه بودن مزایای شناختی زیادی دارد. دو زبانه بودن بدان معناست که شما دائماً از یک زبان به زبان دیگر تغییر می کنید. بسیاری از مطالعات دیگر نشان می دهد که دو زبانه بودن همچنین می تواند خطر سکته مغزی را کاهش دهد. فواید شناختی درواقع هم بچه های دو زبانه و هم بزرگسالان را تحت تأثیر قرار می دهد. کودکان در سن هفت ماهگی که در معرض بیش از یک زبان قرار دارند ، بهتر با تغییرات محیطی سازگار می شوند. برای دو زبانه های بزرگسال ، تاخیر در زوال عقل و آلزایمر نیز وجود دارد.

2- دو زبانه بودن مزیت های آموزشی نیز به شما می دهد.

بسیاری از مزایای شناختی که در بالا به آنها اشاره شد همچنین می تواند به معنای این باشد که دو زبانه ها در مدرسه یا آموزش های دیگر از مزیت هایی برخوردار هستند. بسیاری از مطالعات نشان می دهد ، افرادی که به زبان دوم صحبت می کنند ، کمتر احتمال دارد حواسشان پرت شود و بیشتر روی کارها متمرکز شوند و سرعت یادگیری بیشتری دارند.

3- ارزش دانستن زبانهای خارجی در محیط کار بسیار بالا هستند.

صحبت کردن به زبان دوم مزایای اشتغال بیشماری دارد. دو زبانه بودن بدان معناست که فرصت های شغلی بیشتری برای شما وجود دارد بسته به اینکه به چه زبانی صحبت می کنید. ارتباطات در محل کار از اهمیت بالایی برخوردار است و شرکتهای بیشتری به ویژه شرکتهایی که دارای دفاتر بین المللی هستند ، دو زبانه بودن را اولویت بالایی قلمداد می کنند. زمینه های رشد سریع در: جهانگردی ، روزنامه نگاری و ترجمه ، ارزش زیادی را برای کارکنان دو زبانه ایجاد می کند. زبانهای اضافی موجود در رزومه شما باعث میشود تا درخواست شما در اولویت بالاتری قرار گیرد و شانس بهتری برای به دست آوردن شغل بهتر به شما بدهد.

4- دو زبانه بودن و ارتباط آن با سلامت شما

مطالعات زیادی وجود دارد که ثابت می کند دو زبانه بودن می تواند برای سلامتی ما مفید باشد. به تازگی تحقیقات نشان داده است که دو زبانه بودن می تواند شروع بیماری دمانسیا و آلزایمر را به تأخیر بیندازد. از دیگر فواید دو زبانه بودن مواردی مانند بهبود سریعتر سکته مغزی و کاهش سطح استرس میباشد.

5- صحبت کردن به بیش از یک زبان باعث بازتر شدن ذهن شما میشود.

آیا تاکنون این جمله را شنیده اید که میگوید "دانستن یک زبان دوم مانند داشتن روح دوم است". یکی از مزایای دو زبانه بودن می تواند به معنای این باشد که شما جهان را از جهات مختلف می بینید. برخی حتی می گویند صحبت کردن به دو زبان مختلف گاهی اوقات می تواند مانند داشتن دو شخصیت متفاوت باشد.

این بدان معناست که افراد دوزبانه نسبت به چیزهای جدید و تجربیات جدید فکر و ایده های بیشتری نشان می دهند ، زیرا در حال حاضر نیز جهان را از جهات مختلف می بینند.

6- هنگام مسافرت صحبت به یک زبان خارجی می تواند بسیار مفید باشد.

مطمئناً شما می توانید در بسیاری از کشورها بدون صحبت کردن به زبان خودشان بصورت دست و پا شکسته با آن ها ارتباط برقرار کنید. با این حال ، اگر به زبان محلی آنها صحبت کنید ، به این فکر کنید که چقدر برقراری ارتباط آسان تر و زیباتر میشود و چقدر میتوانید تجربه جدید کسب کنید. نیازی به کتاب عبارات یا برنامه ترجمه در تلفن نیست. امکان برقراری ارتباط با افراد محلی و غوطه ور شدن در زبان و فرهنگ می تواند تجربه سفر شما را بسیار لذت بخش تر کند.

7- دو زبانه بودن فرصتهای اجتماعی جدیدی را پیشروی شما قرار میدهد.

دو زبانه بودن می تواند دوستان بیشتری برای شما پیدا کند و به معنای فرصت های بیشتر برای دیدار با افراد جدید و لذت بردن از سرگرمی ها و فعالیت های مختلف برای شما ایجاد کند. امکان برقراری ارتباط با افرادی با فرهنگهای دیگر یک مزیت بزرگ اجتماعی است و می تواند درهای بسیاری را برای شما در زندگی باز کند.

8- دانستن بیش از یک زبان پلی بسوی زبان های دیگر را برای شما ایجاد میکند.

یک مزیت شگفت انگیز از دو زبانه بودن این است که شما می توانید زبانهای اضافی را راحت یاد بگیرید. این امر به این دلیل است که مهارتهای زبانی ، یکدیگر را تقویت می کنند. بنابراین اگر شما یک زبان دوم را قبلاً یاد گرفته اید ، پس یادگیری یک زبان سوم به معنای انتقال مهارت های زبانی شما به زبان جدید است.

9- دو زبانه بودن شما بدان معناست که شما می توانید زبان های خود را به فرزندان خود انتقال دهید.

چه فایده ای بهتر از اینکه بتوانید زبان خود را به فرزندان خود منتقل کنید تا بتوانند از مزایای دو زبانه بودن نیز بهره ببرند! به فرزندان خود بهترین شروع برای زندگی را بدهید و از بدو تولد آنها را به صورت دو زبانه بزرگ کنید. بچه های دو زبانه شما می توانند بچه های دو زبانه خود را داشته باشند و این زبان ها نیز می توانند در نسل های مختلف شما منتقل شوند. این موضوع هیجان انگیز نیست؟

10- بیش از نیمی از جهان روزانه با بیش از یک زبان صحبت می کنند.

یکی از بزرگترین تصورات غلط این است که دوزبانه بودن پدیده نادری است. اما ، در واقع دو زبانه بودن بدان معناست که شما اقلیت نیستید. بیش از نیمی از جهان روزانه با بیش از یک زبان صحبت می کنند. یادگیری یک زبان جدید می تواند جالب باشد و امکانات خوبی را به زندگی شما هدیه دهد. با این حال در دنیا زبان هايی هستند که یادگیری آن ها کار ساده ای نیست و نمی توان به راحتی به شناخت خوبی از آن ها دست یافت.

 

آموزشگاه زبان های خارجه سپانو رشت با بهره گیری از تیم مدیریت داخلی خوب و با همکاری جمعی از اساتید برتر زبان های خارجی کار خود را در شهر رشت آغاز نمود و تا کنون توانسته است با ارائه خدمات مدرن و به روز از جمله موسسات مطرح آموزشی در رشت و ایران باشد. حوزه فعالیت آموزشگاه زبان های خارجه سپانو رشت در زمینه ارائه خدمات آموزشی و برگزاری کلاس های مکالمه زبان انگلیسی ، مکالمه فرانسه ، مکالمه آلمانی  ، مکالمه ترکی استانبولی  و...  به طور حضوری، گروهی، خصوصی، نیمه خصوصی، اختصاصی ویژه دانشجویان دانشگاه ها، کارمندان ادارات و دانش آموزان و... در قالب دوره های فشرده و نیمه فشرده، عادی برگزار می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر از دوره های آموزشگاه زبان های خارجه سپانو رشت وارد سایت سپانو شوید:

 

www.sepano-ac.ir

کانال تلگرام سپانو http://www.telegram.me/sepanoec

صفحه اینستاگرام سپانو :https://www.instagram.com/sepanola/

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید