مهاجرت از طریق ویزای نیروی کار متخصص

 
مهاجرت از طریق ویزای نیروی کار متخصص
یکی از محبوب‌ترین و نسبتا کم هزینه ترین راه های مهاجرت به خارج از کشور، مهاجرت از طریق ویزای نیروی کار ماهر (Skilled Worker ) است، در این مقاله، با هم به بهترین کشورها برای اقدام به مهاجرت در قالب برنامه‌ی نیروی کار ماهر نگاه دقیق‌تری میاندازیم.

افرادی که تخصص و مهارتی دارن، برای مهاجرت به کشورهای خارجی، می‌تونن از طریق ویزای نیروی کار ماهر اقدام کنن. مهارت ها و تخصص فرد یا زمینه‌ی تحصیلاتی متقاضی ویزای نیروی کار ماهر، اساس این برنامه‌ی مهاجرتی رو تشکیل میده. این ویزا از طریق یک سری کشورها، در اختیار افراد ماهری قرار میگیره که می‌خوان در کشور متفاوتی به شغلشون بپردازن و سهمی در کمک به اقتصاد کشورِ مقصد داشته باشن. برای شرکت در این برنامه‌ی مهاجرتی، متقاضی باید مراحل مختلفی رو پشت سر بذاره که قابلیت اون شخص رو طبق مقررات "رزیدنت دائم" ماهر، مشخص می‌کنه.
افراد ماهر، بر اساس سن، شغل و تسلط به زبان مثل زبان انگلیسی، ارزیابی میشن. در ضمن، در بعضی موارد، متقاضی ویزای نیروی کار ماهر ، می‌تونه از طریق گواهی حضور اقوامش در کشور مورد نظر ( از طریق ارائه‌ی مدارک هویتی و اقامتی افراد )، برای درخواست این نوع ویزا، اقدام کنه. برای تایید ویزای نیروی کار ماهر ، ممکنه نیاز باشه متقاضی یک سری آزمون‌های پزشکی رو هم پشت سر بذاره.
در حال حاضر خیلی از قوانین مهاجرتی جدید، علامت سوال بزرگی در مقابل آینده و زندگی افرادی که قصد مهاجرت برای کار در کشور مقصد داشتن، گذاشته. خبر خوب اینه که بیشتر کشورهای توسعه یاقته‌ی دنیا، پذیرای نیروی کار ماهر هستن؛ به یک دلیل ساده، چون به نيروهای متخصصی دست پیدا می‌کنن که یا تعدادشون در کشور خودشون کمه، یا تخصصشون برای یک شغل خاص کافی نیست و یا به هر دلیلی اون شغل در کشورشون کار گرونی محسوب میشه.
اول با هم تعدادی از محبوب‌ترین مقاصد مهاجرتی برای متقضیان پلن نیروی کار ماهر ایرانی رو بررسی می‌کنیم، بعدد رنکینگ بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق ویزا نیروی کار ماهر رو بررسی می‌کنیم.

محبوب‌ترین کشورها برای ویزای نیروی کار ماهر
کانادا
تقریباً همه حداقل یک بار اسم ویزای نیروی کار ماهر ( Skilled Worker ) و کشور کانادا همزمان به گوششون خورده، خیلی حالا این ویزا رو با کشور کانادا میشناسن. کانادا یکی از کشورهاییه که همیشه با آغوش باز از مهاجرهای متخصص استقبال کرده و برای استعداد، مهارت، تجربه و تخصصشون در پیش بردن اقتصاد و صنعت کانادا ارزش و احترام قائل بوده. البته، مسلماً لازمه که متقاضی‌ها خودشون رو به استانداردهای این کشور برسونن و مدارک خاصی رو در اختیار داشته باشن. هرچند کارفرماهای کانادایی هم می‌تونن، با برنامه‌ها و خدمات متعدد، راه‌های مختلفی پیش روی این افراد بذارن.
در حال حاضر چندین زمینه‌ی شغلی برای دریافت ویزای نیروی کار در کانادا وجود داره، مثل هوا-فضا، آموزشی، مهندسی، مالی، مدیریت، طراحی گرافیک، های تک، منابع انسانی، حقوق، توریسم، خدمات بهیاری و موارد دیگه.
دوره های زبان انگلیسی سپانو از اینجا؛ و دوره های زبان فرانسوی از این لینک

سوئد

کشور سوئد هم استقبال خوبی از نیروی کار متخصص می‌کنه، به ویژه به متخصص‌های دندان پزشک، داروساز، معمار، مهندس و تکنسین‌های عمران، افراد فعال در کارهای تبلیغاتی، پزشک، مکانیک، معلم، روانشناس و... .
در کشور مثل سوئد یکی از موارد تعیین کننده به ویژه با توجه به نوع تخصص‌های مورد نیاز، تسلط فرد به زبان سوئدیه. برای آشنایی با دوره های زبان سوئدی سپانو، میتونین با موسسه تماس بگیرین.
برای رسیدن به هر یک از موقعیت‌های شغلی ذکر شده، در کشور سوئد، باید با دفترهای مشاوره در این کشور تماس بگیرین تا پرونده‌تون رو بررسی کنن و فرصت‌های خوب رو پیش روتون بذارن و حتی برای رسوندن پرونده‌تون به استانداردهای مورد نظر این کشور بهتون کمک کنن. در گام بعدی، این دفاتر پرونده‌تون رو برای کارفرماهای مختلف ارسال می‌کنن تا در نهایت اسپانسرشیپ شما برای دریافت ویزا کاری سوئد رو بر عهده بگیرن.

آلمان
در سال‌های 1950، سیستم کار مهاجرها در آلمان به طور گردشی بود، یعنی تعدادی مهاجر متخصص وارد این کشور میشدن و بعد از 2 یا 3 سال کار در آلمان، به کشور خودشون بازگردونده میشدن. بعدها ناکارآمد بودن این سیستم به مقامات این کشور ثابت شد، چون لازم بود هر بار نیروی جدید استخدام شه، با شرایط مورد نظر خودش رو تطبیق بده و بعد از مدت کوتاهی به کشور خودش برگرده.
تخمین زده شده که تا سال 2025، کشور آلمان با کمبود 3 میلیون نیروی متخصص مواجه میشه. همین باعث شده مقامات این کشور اروپایی تشویق شن تا شرایط رو برای جذب مهاجرهای متخصص، بیشتر از قبل فراهم کنن. در واقع کشور آلمان یکی از بزرگترین وارد کننده‌های نیروی کار متخصص در تمام دنیاست.
دوره های زبان آلمانی سپانو از این لینک

نروژ
نروژ کشوریه که به هر نوع نیروی متخصصی که فکرش رو بکنین نیاز داره؛ پزشک، مهندس، استاد دانشگاه، راننده، آشپز و... . اولین چیزی که به افراد خارجی برای کار در نروژ بهش نیاز دارن، اجازه‌ی اقامته. برای دریافت مجوز اقامت، باید یه پیشنهاد کار قطعی از یک کارفرمای نروژی داشته باشین.
البته در یه سری موارد استثنایی، اگه پرونده‌ی فرد متقاضی در حال بررسی باشه و تایید پلیس مهاجرتی رو دریافت کرده باشه، می‌تونه کارش رو در نروژ شروع کنه.

فهرست برترین کشورهای جهان در جذب نیروی کار متخصص

مهاجرت از ظریق ویزای نیروی کار متخصص  

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید