چرا باید امروز شروع به یادگیری زبان ترکی استامبولی کنیم؟

 
چرا باید امروز شروع به یادگیری زبان ترکی استامبولی کنیم؟
صدها دلیل مهم برای یادگیری یک زبان وجود دارد ، مانند ملاقات با افراد جدید ، فرصت های شغلی بیشتر ، مسافرت آسان تر و لذت بخش تر ، ایجاد اعتماد به نفس و درک فرهنگ های مختلف. برخی روانشناسان می گویند باعث تقویت حافظه ، توانایی چند وظیفه ای و حتی تحقیقاتی وجود دارد که نشان می دهد این امر به مبارزه با زوال عقل و بیماری آلزایمر کمک می کند. ما می خواهیم این مقاله را بنویسم زیرا یک مزیت وجود دارد که منحصر به زبان ترکی است که اکثر مردم هرگز آن را نشنیده اند. در حالی که هر زبان دارای جوانب مثبت و منفی است ، اکثر مردم از چگونگی اهمیت زبان ترکی آگاه نیستند. به همین دلیل ما می خواهیم 5 دلیل که چرا امروز باید شروع به یادگیری زبان ترکی کنید را ذکر کنیم.

مختصری از زبان ترکی

زبان ترکی تاریخ طولانی و پیچیده ای دارد ، اما اگر بخواهیم آنرا ساده کنیم ، عموماً می تواند در 2 مرحله اصلی تقسیم شود. در زمان امپراتوری عثمانی ، ترکی زبان کمی از عربی و فارسی بود. در حقیقت ، بسیاری از کلمات ترکی در این مرحله ناپدید شدند و ترکی بسیاری از آن را منحصر به فرد "ترکی بودن" از دست داد.

با این وجود ، در سال 1928 ، اندکی پس از تأسیس ترکیه به عنوان جمهوری ، رهبری به نام کمال آتاتورک تحولات عظیمی را در سراسر کشور انجام داد (بیشتر ترکها آتاتورک را مانند آمریکایی ها به جورج واشنگتن ، آبه لینکلن و روزولت می نگرند)

یکی از این تغییرات تلاش برای پاک کردن زبان ترکی با جایگزین کردن الفبای عربی با لاتین بود که تمایل داشت بسیاری از کلمات خارجی را از زبان بیرون کند. تا به امروز ، بسیاری از کلمات به زبان ترکی هنوز کلمه "ترکی جدید" و "ترکی قدیمی" را برای آنها دارند.

در مورد خود این زبان ، ترکی یک زبان واقعاً منحصر به فرد است که با ویژگی هایی مانند تجمع ، هارمونی مصوت ، عدم جنسیت و فعل هایی که در انتهای جملات قرار می گیرد برجسته می شود.

در مورد دلایل یادگیری زبان ترکی بیشتر صحبت خواهیم کرد. بیایید به اهمیت این که چرا امروز باید شروع به یادگیری ترکی کنیم پی ببریم.

1- وزارت امور خارجه آمریکا زبان ترکی را به یک زبان مهم منتسب کرده است.

این بدان معناست که طبق دولت ایالات متحده ، ترکی یکی از مهمترین زبانها برای مردم است که از همین حالا شروع به یادگیری می کنند.به این دلیل است که ترکیه واقعاً یکی از مهمترین کشورهای کره زمین است.

از آنجا که تنها کشوری است که در دو قاره مختلف قرار دارد ، مانند پلی بین اروپا ، آسیای میانه و خاورمیانه عمل می کند.

دلیلی وجود دارد که ناپلئان (رهبر فرانسه ، نه ناپلئون دینامیت) یک بار گفت: "اگر زمین یک کشور واحد بود استانبول پایتخت آن میشد".

موقعیت ژئوپلیتیکی مهم دیوانه وار ترکیه باعث می شود این کشور نقش مهمی در دنیای تجارت بین المللی و محافل سیاسی داشته باشد و همچنان یکی از برجسته ترین بازارهای نوظهور جهان باشد.

این بدان معناست که ترکیه در مکانی واقعاً مهم قرار دارد و دانستن زبان ترکی ، درهای صدها فرصت برای تجارت ، مسافرت و کارهای بشردوستانه را باز خواهد کرد.

2- ترکیه یکی از مطلوب ترین مقصد های سفر بر روی کره زمین است.

 

سالانه بیش از 25 میلیون گردشگر به ترکیه می آیند و طبق آمار یکی از 10 مقصد برتر گردشگری در جهان است.

با فرهنگ غنی استانبول ، سواحل زیبای آنتالیا ، فتحیه و عزم ، تجربه های زندگی کاپادوکیا و تاریخچه عمیق کلیسای مسیحی ، قابل درک است که چرا خیلی از مردم عاشق بازدید از ترکیه هستند.

این گردشگران به تاریخ عمیق ، مناظر شگفت انگیز و قیمت پایین در سراسر کشور جذب می شوند.

بنابراین نتیجه نهایی این است.

دانستن زبان ترکی نه تنها سفر به این مکان ها را لذت بخش می کند بلکه به شما امکان می دهد تا با افراد محلی ارتباط برقرار کنید ، با صاحبان مغازه ها معامله کنید ، بومیان را تحت تأثیر قرار دهید ، دوستان ترکی خود را دوست داشته باشید و درک کنید و به شما این امکان را می دهید تا با فرهنگ آنان بیشتر آشنا شوید!

3- تعداد زیادی از گویشوران ترکی در سراسر جهان وجود دارند.

براساس اعلام دانشگاه بوستون ، 60 میلیون نفر وجود دارند که به عنوان زبان اول به زبان ترکی صحبت می کنند و 15 میلیون نفر دیگر نیز به عنوان زبان دوم صحبت می کنند ، که آن را به یکی از پرگویشورترین زبان های روی زمین تبدیل می کنند.

همچنین 12 کشور مختلف وجود دارد که ترکی را به عنوان زبان اقلیت میشناسند. این تعداد آمار حتی با در نظر نگرفتن تعداد زیادی از جوامع ترک زبان در سراسر کشورهایی مانند آلمان ، بلغارستان ، یونان ، انگلیس و غیره میباشد.

این گروه زبانی از 35 زبان تشکیل شده است که بیش از 109 میلیون نفر از مردم ترک از اروپای شرقی تا غرب چین صحبت می کنند! این زبان ها کاملاً در هم تنیده شده اند ، به این معنی که اگر به زبان ترکی صحبت می کنید ، ورودی اصلی به ده ها زبان دیگر خواهید داشت.

خبر خوب با همه اینها این است که یادگیری زبان ترکی این امکان را به شما می دهد تا با میلیون ها نفر در سراسر جهان صحبت کنید.

حتی در کشور خودمان نیز ترکی یکی از اصلی ترین زبان ها به حساب می آید که گویشوران این زبان در سرتاسر ایران وجود دارند.

 

4- ترکی یکی از بی نظیرترین و زیباترین زبانهای جهان است.

اگرچه بسیاری تصور می کنند که ترکی فقط یک زبان عربی مستقر از خاورمیانه است ، اما در واقع یکی از بی نظیرترین زبان های روی زمین است.

به عنوان مثال ، جمله انگلیسی "I was able to go"  "gidebilirdim"  جایی که فعل "رفتن" "to go" به معنی ریشه است و پسوندهای اضافی توانایی ارتباط ، تنش و شخص را به انتها اضافه می کند (git + ebil + ir + di + m).

ترکی از چیزی به نام هماهنگی واکه استفاده می کند. این یک مفهوم واقعاً خارجی برای انگلیسی زبانان است ، اما در واقع بدین معنی است که پسوندها باعث تغییر واکه ها (و حتی گاهی اوقات صامت) می شوند تا با کلماتی که به آنها اضافه می شوند مطابقت داشته باشند.

به همین دلیل ، کلمات دارای صدای منحصر به فرد زیبایی برای آنها هستند. کلمات همچنین "گزاف گویی" به بالا و پایین دارند ، زیرا آنها اغلب بین صامت و مصوت ها جایگزین عقب و جلو هستند.

سرانجام ، این یک زبان بسیار ریاضی و قابل پیش بینی است. خوشبختانه برای زبان آموزان ، این بدان معناست که استثنائات بسیار کمی وجود دارد و به محض یادگیری قوانین ، می توانید هر جملهای را که می خواهید امتحان کنید بسازید!

5- ملت ترکیه گرمترین ، مهمان نوازترین افرادی هستند که تاکنون ملاقات کرده اید.

اگر واقعاً آن را تجربه نکرده اید ، برقراری ارتباط بسیار دشوار است ، اما مردم ترکیه بسیار گرم و صمیمی هستند.

آنها به عنوان یک فرهنگ شرقی ، مردم را نسبت به وظایف و روابط به مرور زمان ارزیابی می کنند.

این بدان معناست که اگر اتومبیل شما خراب شود ، 5 غریبه تصادفی برای کمک به رفع آن جمع می شوند ، با سرویس های اضطراری محلی تماس گرفته و شما را به آنجا که باید برود هدایت می کنند.

اگر به دنبال یک مدل مو هستید ، قبل از شروع کار 45 دقیقه نوشیدن چای با آرایشگر و معاشرت با سایر مشتریان را سپری خواهید کرد.

اگر به یک وعده غذایی در خانه یک دوست ترک دعوت شوید ، مانند میهمان افتخاری در یک کاخ با شما رفتار می شود. هنگامی که وارد خانه آنها می شوید ، یک جفت کفش خانگی در ورودی به شما داده می شود و ساعت ها مکالمه در مورد قهوه ترکی انجام می دهید.

یک گرما ، مهربانی و غرور واقعی در بین مردم ترکیه وجود دارد که یک لذت واقعی برای تجربه کردن است.

 

برای اطلاع از دوره آموزش زبان ترکی آموزشگاه سپانو بر روی دوره ترکی استانبولی  کلیک کنید و برای اطلاع از دوره های دیگر زبان های آموزشگاه زبان های خارجه سپانو رشت وارد سایت سپانو شوید.

 

 

کانال تلگرام سپانو http://www.telegram.me/sepanoec

صفحه اینستاگرام سپانو :https://www.instagram.com/sepanola/

 

 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید