10 دلیل برای شروع یادگیری زبان اسپانیایی

 
10 دلیل برای شروع یادگیری زبان اسپانیایی
زبان اسپانیایی یکی از محبوب ترین زبان ها برای یادگیری است و زیبا به نظر می رسد ، 20 میلیون دانش آموز در حال حاضر آن را مطالعه می کنند.زبان اسپانیایی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و دارای چندین مزیت دیگر است که با هم ترکیب می شوند تا دلیلی برای یادگیری این زبان باشند. با این حال ، برای کسانی که نیاز به دلایلی قانع کننده تر دارند ، در اینجا ده دلیل برای یادگیری زبان اسپانیایی ذکر شده است.

1. این زبان یکی از متداول ترین زبانهاست

اسپانیایی زبان مادری بیش از 400 میلیون نفر در سراسر جهان است که تقریباً با شش درصد از جمعیت جهان برابر است. در نتیجه ، آن را رسماً به عنوان دومین زبان متداول ، که توسط افراد بومی صحبت می شود ، تشخیص داده می شود و از انگلیس بالاتر است.

این کشور در 20 جای مختلف از زبان رسمی برخوردار است و بیش از 550 میلیون نفر حداقل با مقداری مهارت در زبان اسپانیایی صحبت می کنند. علاوه بر این ، محبوب ترین زبان دوم برای مردم در ایالات متحده است و 15 درصد از کل ساکنان اتحادیه اروپا به عنوان زبان دوم از آن استفاده می کنند.

2. زبان اسپانیایی آینده ای روشن دارد

از نظر محبوبیت ، اسپانیایی هیچ نشانه ای از کند شدن را نشان نمی دهد ، به طور کلی تعداد گویشوران این زبان طی یک دهه گذشته به طور پیوسته ای افزایش می یابد. گزارشی که اخیراً توسط شورای انگلیس منتشر شده است اسپانیایی را به عنوان مهمترین زبان دوم برای آموختن شهروندان انگلیسی قرار داده و آن را در جایگاه فرانسوی ، عربی و ماندارین قرار داده است. 

علاوه بر این ، تحلیلگران تخمین می زنند که جمعیت لاتین ایالات متحده تا سال 2060 نزدیک به 130 میلیون نفر برسد. پیش بینی می شود که این امر ایالات متحده را به بزرگترین کشور اسپانیایی زبان در جهان تبدیل کند که در این روند بر مکزیک پیشی بگیرد و بیشتر شود.

3. باعث افزایش چشم انداز اشتغال در شما خواهد شد

در بازار جهانی امروز ، دانش داشتن یک زبان دوم می تواند برای یک کارفرما دارایی ، و برای کارمندان بسیار با ارزش باشد. مشاغل مدرن همیشه مایل به داشتن کارمندانی هستند که بتوانند در تجارت بین المللی به آنها کمک کنند و زبان اسپانیایی به ویژه در شرایط فعلی با ارزش است.

داشتن گویشوران اسپانیایی برای شرکتهای بزرگ یک مزیت بشمار میرود و تحقیقات نشان می دهد که کشورهای اسپانیایی از چشم انداز شغلی بسیار خوبی بهره مندند. به عنوان مثال ، طبق گفته فوربس (Forbes) ، بازار آمریکای لاتین قدرت خرید 1.5 تریلیون دلار دارد و همین امر باعث می شود که گویشوران اسپانیایی برای شرکت ها با ارزش تر از همیشه باشند.

4- تجربیات سفر شما افزایش می یابد

سفر کردن یکی از غنی ترین تجربه هایی است که می توانید داشته باشید ، اما کیفیت آن تجربه با توانایی صحبت در زبان اسپانیایی به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. لیست کشورهایی که زبان اسپانیایی در آنها غالب است شامل مقصد های محبوب مانند اسپانیا ، مکزیک ، کوبا و جمهوری دومینیکن است.

در حالی که لذت بردن از تعطیلات در یک کشور اسپانیایی زبان و بدون دانستن زبان کاملاً امکان پذیر است ، محدودیت ها در سفرها همیشه وجود دارند. به طور کلی ، افرادی که توانایی صحبت کردن به این زبان را ندارند باید به مناطق توریستی بچسبند ، که اغلب به معنی از دست رفتن تمام جنبه های فرهنگ یک کشور است.

5- کار کردن یا تحصیل در خارج از کشور

در حالی که سفر می تواند به خودی خود هیجان انگیز باشد ، یادگیری زبان اسپانیایی امکان کار در یک کشور اسپانیایی زبان یا تحصیل در یک موسسه دانشگاهی اسپانیایی را باز می کند. گذراندن دوره های طولانی درخارج از کشور می تواند به شما در پیشرفت حرفه ای و شخصی کمک کند.

مطمئناً جنبه هایی از فرهنگ کشور وجود دارد که در طی سفر کوتاه مدت واقعاً نمی توان از آنها قدردانی کرد ، اما زندگی در یک کشور به شما فرصت بیشتری می دهد تا به کاوش ، صحبت با افراد محلی و کشف ماهیت واقعی مکان بپردازید. وقت گذرانی یا کار و تحصیل شما در خارج از کشور میتواند علاوه بر ثبت خاطرات خوب CV یا رزومه کاری شما را تقویت کند.

6. گزینه های سرگرمی شما را گسترش می دهد

از 'ال ماریاچی' (El Mariachi) و 'خاطرات موتور سیکلت' (The Motorcycle Diaries) گرفته تا (Pan' Labyrinth ) و [Rec] 'بسیاری از بهترین فیلمهای سینمایی 30 سال گذشته به زبان اسپانیایی تولید شده اند و اگرچه با زیرنویس انگلیسی نیز در دسترس هستند. تماشای فیلم ها به شکل اصلی آنها بهترین راه برای لذت بردن از آنهاست.

البته برخی از بهترین فیلم ها و نمایش های تلویزیونی اسپانیایی با زیر نویس در دسترس نیست ، بنابراین یادگیری زبان اسپانیایی طیف کاملا جدیدی از سرگرمی ها را باز می کند. همین اصل در مورد سایر اشکال هنری نیز صدق می کند ، با ادبیات اسپانیایی در بین بهترین ها در جهان و مهارت های زبان اسپانیایی که موسیقی اسپانیایی را در دسترس قرار میدهد.

7. افراد دو زبانه چندین فواید سلامتی را تجربه می کنند

مطالعات متعدد ، از جمله یکی از دانشگاه گنت در بلژیک ، نشان می دهد که دستیابی به یک زبان دوم می تواند به تأخیر در بروز بیماری آلزایمر کمک کند و می تواند علائم زوال عقل را به تعویق اندازد. یک مطالعه مشابه از دانشگاه کالیفرنیا ، سن دیگو ، ارتباطی بین مهارت زبان و میزان تأخیر را نشان داد.

اما مزایا به همین جا ختم نمی شود. روانشناسان الن بیالیستوک و میشل مارتین تحقیقاتی را انجام دادند که نشان داد که کودکان دو زبانه بهتر از بچه های تک زبانه در حل مسائل هستند. این مطابق با شواهد مکرر است که نشان می دهد یادگیری یک زبان جدید باعث بهبود عملکرد کلی شناختی و مغز می شود.

8- انتخاب اسپانیایی نسبتاً ساده است

در مقایسه با بسیاری از زبان های دیگر ، زبان اسپانیایی نسبتاً مستقیم است و یک گویشورانگلیسی میتواند آن را انتخاب کند ، تا زمانی که شما مایل به تلاش باشید ، از بسیاری از زبانهای آسیایی آسان تر است.

در حقیقت ، انگلیسی کلمات زیادی دارد که از لاتین سرچشمه می گیرد ، درست مانند اسپانیایی ، به این معنی که برخی از کلمات مشابه هستند. در بیشتر مواقع ، کلمات اسپانیایی نیز به صورت آوایی تلفظ می شوند ، این بدان معناست که زمان کمتری برای یادگیری قواعد پیچیده و گیج کننده املایی صرف می کنید.

9. می تواند درک زبان اول شما را بهبود بخشد

باور کنید یا نه ، مطالعات نشان داده اند که یادگیری زبان دوم می تواند درک دانش آموزان از زبان مادری خود را بهبود بخشد. وقتی بیشتر به این موضوع فکر می کنید ، کاملاً معنادار است ، زیرا دستیابی به یک زبان دوم نیاز به یک فرد دارد که با دقت در مورد نظریه زبانی یا «قواعد» فکر کند. 

به عنوان مثال ، هنگام یادگیری زبان اسپانیایی ، باید به ساختار جمله توجه ویژه ای داشته باشید. نتیجه ، وقتی به زبان مادری خود برگردید ، اغلب می توانید جملات پیچیده تر و جالب تری بنویسید. اعتقاد بر این است که این امر به دلیل توجه زیادی به جزئیات به دست آمده است.

10. یادگیری زبان اسپانیایی جالب است

سرانجام ، شاید تنها و بهترین دلیل برای یادگیری زبان اسپانیایی لذت بخش بودن آن باشد. تسلط بر یک زبان ، احساس بی نظیری از موفقیت را برای شما رقم می زند و این مهارتی است که می تواند برای شما تا آخر عمر سودمند باشد.

 

www.sepano.org.ir

www.sepano.net

کانال تلگرام سپانو http://www.telegram.me/sepanoec

صفحه اینستاگرام سپانو :https://www.instagram.com/sepanola/

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید