5تا از بهترین اپلیکیشن های یادگیری زبان

 
5تا از بهترین اپلیکیشن های یادگیری زبان
شاید یادگیری زبان به طور کامل از طریق اپلیکیشن ها امکان پذیر نباشه، اما نباید از نقش پر رنگ اونها به عنوان یک مکمل در یادگیری زبان غافل شده. با ما باشید با نقد و بررسی بهترین اپلیکیشن های یادگیری زبان .

زندگی ما در ابعاد مختلفی به اپلیکیشن های موبایل وابسته‌س؛ کمتر کسی می‌تونه نقش مهمی که انواع مختلف برنامه های موبایل در زندگیمون ایفا می‌کنند رو نادیده بگیره. این اپلیکیشن ها خیلی زندگیمون رو راحت‌تر کردن؛ می‌تونیم باهاشون خرید کنیم، آهنگ گوش بدیم، فیلم ببینیم، عکس بگیریم و حتی زبان تمرین کنیم.
یکی از بهترین مزایای تمرین زبان از طریق اپلیکیشن ها ، اینه که همه جا در دسترستونه، در واقع هرجایی که موبایلتون همراهتون باشه، می‌تونین زبان یاد بگیرین.
استفاده از اپلیکیشن های یادگیری زبان می‌تونه دلایل مختلفی داشته باشه؛ یه سری می‌خوان ازش به عنوان یه تمرین برای یادگیری لغت در کنار کلاس های زبان استفاده کنن، یه سری میخوان با یادگیری یه سری مکالمه های ساده و مفید، برای یه سفر کوتاه به یه کشور خاص آماده شن، یه عده هم به خاطر علاقه به زبان دوس دارن با زبان های مختلف آشنا شن. هر هدفی که داشته باشین، این اپلیکیشن های یادگیری زبان براتون یه ابزار خیلی مفید و موثر محسوب میشن.
یکی دیگه از مزایای این اپلیکیشن ها ، اینه که زبان های متعددی رو می تونین باهاشون تمرین کنین، از آلمانی و اسپانیایی تا عبری و روسی. البته شاید یکی از معایب این اپلیکیشن ها برای ما فارسی زبان‌ها این باشه که برای استفاده ازشون، باید با زبان انگلیسی آشنا باشیم. خیلی از این اپلیکیشن های یادگیری زبان ، وب سایت هم دارن که تو این وب سایت ها، معمولاً میتونین از آپشن‌های بیشتری استفاده کنین.
در این مقاله چندتا از بهترین اپلیکیشن های یادگیری زبان رو معرفی می‌کنیم و نکات مثبت و منفی هر کدوم رو هم براتون میگیم؛ اگه دنبال یه اپلیکیشن برای یادگیری زبان و تمرین زبان هستین با ما همراه باشین.


بهترین اپلیکیشن های یادگیری زبان


1. Duolingo
نکات مثبت:
-نیاز به حساب کاربری نداره
-زبان های متعددی رو آموزش میده
-روش‌های آموزشی متنوعی داره
-تعداد زیادی درس رایگان داره
نکات منفی:
-بعضی وقت‌ها درک مسیرهای هر درس یه کم مشکله
بررسی ما:
شروع کار با دولینگو خیلی راحته؛ کافیه اپلیکیشن دولینگو رو نصب کنین، وارد برنامه بشین و زبان مورد نظرتون رو انتخاب کنین. به همین راحتی می‌تونین یادگیری رو شروع کنین و حتی نیازی به ساختن حساب کاربری هم ندارین. اما اگه یه حساب کاربری ایجاد کنین می‌تونین دستاوردهاتون رو ذخیره کنین و همینطور مراحل پیشرفتتون رو ثبت کنین.
دولینگو آموزش رو با متن، تصویر و صدا شروع می‌کنه. ایده‌ی اصلیش اینه که شما آوایی که می‌شنوین رو با متن و تصویری که می‌بینین مرتبط کنین، و بعد ازتون می‌خواد اون جمله یا عبارتی رو که شنیدین به زبان خودتون (ما فارسی زبان ها متاسفانه باید از زبان انگلیسی، یا سایر زبان هایی که بهش مسلطیم استفاده کنیم) برگردونین.
با تکمیل کردن هر بخش، باید سطح‌های بالاتری از اون بخش رو با تمرینات سخت‌تر پشت سر بذارین تا یادگیری دایره ‌ی واژگان و ساختارهای جمله در شما به طور کامل صورت بگیره.
زبان هایی که میتونین یاد بگیرین: اسپانیایی، فرانسوی، آلمانی، چینی، انگلیسی، ژاپنی، کره‌ای، ایتالیایی، پرتغالی، هلندی، ایرلندی، سوئدی، ترکی استانبولی، اسپرانتو، نروژی، اوکراینی، سواحیلی، هاوایی، روسی، لهستانی، هندی، ولش، عبری، ویتنامی، مجاری، یونانی، رمانیایی، اندونزیایی، چکی، ناواهو، کلینگون و حتی زبان والریایی اصیل!
دولینگو برای اندروید، آیفون، آی‌پد و ویدوز قابل دانلوده.

2.Memrise
نکات مثبت:
-متد آموزش منحصربفرد
-امکان یادگیری زبان‌های متعدد
-آپشن‌های آپگرید (البته پولی)
نکات منفی:
-باید حساب کاربری داشته باشین
-طراحی وب سایتش چنگی به دل نمیزنه و خیلی به اصطلاح "user friendly" نیست.
بررسی ما:
ممرایز یه اپلیکشن یادگیری رایگان زبانه. به اندازه‌ی دولینگو روان و راحت نیست و برای شروع هم باید حساب کاربری داشته باشین؛ اما کار باهاش راحته و حتی به صورت آفلاین هم میشه ازش استفاده کنین. می‌تونین از سطوح ابتدایی زبان شروع کنین، یا اگه با زبانی آشنایی دارین، مراحل اولیه رو رد کنین و از سطوح پیشرفته‌تر شروع کنین.
نکته‌ی جالبی که در مورد روش تدریس ممرایز وجود داره، نحوه‌ی تدریس لغات و عبارات جدیده. کلمه‌های جدید در حالی که کنارشون کلمات مشابه به زبان مادری فرد قرار گرفتن، تو جمله میشینن، تا بهتر تو ذهن فرد موندگار شن. ممرایز گاهی وقت‌ها هم برای آموزش از تصاویر استفاده میکنه.
زبان هایی که میتونین یاد بگیرین: اسپانیایی، فرانسوی، آلمانی، چینی، انگلیسی، ژاپنی، کره‌ای، ایتالیایی، پرتغالی، هلندی، ایسلندی، سوئدی، ترکی استانبولی، مغولی، نروژی، روسی، لهستانی، اسلوواک، دانمارکی.
اپلیکیشن ممرایز برای اندروید، آیفون، آی‌پد قابل دانلوده، علاوه بر این می‌تونین از وب‌سایتش هم استفاده کنین.

3.busuu
نکات مثبت:
-برای همه‌ی زبان آموزها با سطح‌های مختلف
-قابلیت برقراری ارتباط با سایر زبان‌آموزها
-قابلیت فیدبک دادن به سایر زبان‌آموزها
نکات منفی:
-انتخاب زبان‌های محدود
-خیلی از ویژگی‌های این برنامه رایگان نیستن
-نیاز به ایجاد حساب کاربری
بررسی ما:
کار با این اپلیکیشن خیلی راحته و محیط روونی داره. یه حساب کاربری میسازین، زبان مورد نظرتونو انتخاب می‌کنین، و بعد کافیه سطح مورد نظرتون رو انتخاب کنین (سطوح ابتدایی، اصلی، متوسط، متوسط پیشرفته و حتی سطح مجزایی مخصوص سفر).
این اپ به طور خاص، بیشتر برای کسایی مفیده که در محیط اون زبان زندگی می‌کنن و نیاز دارن خیلی زود با کلماتی که نیتیوها به طور روزمره ازشون استفاده می‌کنن، آشنا شن.
آموزش لغات و عبارت در این اپلیکیشن یادگیری زبان ، هم به صورت تکی و هم در قالب جمله صورت می‌گیره، و بعد یه سری کوئیز رو پشت سر میذارین تا به سطوح بالاتر برین.
برخی از آزمون‌های این اپلیکیشن پولی هستن، و خیلی از آموزش‌ها و آزمون‌ها کاملاً رایگانن.
زبان هایی که می‌تونین یاد بگیرین: آلمانی، اسپانیایی، پرتغالی، فرانسوی، انگلیسی، ایتالیایی، روسی، لهستانی، ترکی استانبولی، چینی.
این اپلیکیشن برای اندروید، آیفون، آی‌پد قابل دانلوده، علاوه بر این می‌تونین از وب‌سایتش هم استفاده کنین.

4. AccellaStudy Essential Apps
نکات مثبت:
-اپلیکیشن مجزا برای هر زبان به طور تخصصی
-حالت‌های یادگیری مختلف
-قابلیت ویژه‌ی استفاده حین رانندگی
نکات منفی:
-به روزرسانی با فاصله‌‌ی زمانی زیاد
-محدودیت تعداد زبان‌ها
-نداشتن نسخه‌ی اندروید
بررسی ما:
استفاده از این اپلیکیشن خیلی خیلی ساده‌س، برای هر زبان اپلیکیشن مجزایی وجود داره، یه مزیت مهمش اینه که به صورت آفلاین هم می‌تونین ازش استفاده کنین، تمام قابلیت‌های اپلیکیشن‌های مختلفش مثل همه و فقط زبانی که یاد می‌گیرین فرق می‌کنه.
متدهای مختلفی برای یادگیری زبان در این اپلیکیشن ها وجود داره: فلش کارت ها، تست‌های صوتی، یادگیری و مرور چندباره. حالت ویژه‌ی رانندگی، یه آپشن فوق‌العاده برای یادگیری زبان در حین رانندگیه که هیچ نیازی به نگاه کردن به گوشی نداره.
یکی دیگه از مزیت‌های این اپلیکیشن اینه که می‌تونین انتخاب کنین کدوم لغات رو مرور کنین، با این روش می‌تونین روی لغاتی که بیشتر ضعف دارین، وقت بیشتری بذارین.
زبان هایی که می‌تونین یاد بگیرین: انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، هلندی، یونانی، عبری، عربی، ژاپنی، چینی (ماندارین)، کره‌ای، پرتغالی، رومانیایی، روسی، اوکراینی، ترکی استانبولی.
کسایی که از آیفون یا آی‌پد استفاده می‌کنن می‌تونن از این اپلیکیشن که فقط برای iOS طراحی شده، استفاده کنن.

5.Rosetta Stone
نکات مثبت:
-با در نظر گرفتن یادگیری زبان برای مسافرت طراحی شده
-ویژگی‌های منحصربه‌فرد
-تنوع زبان‌ها
-پشتبانی از پلتفرم‌های مختلف
نکات منفی:
-متدهای یادگیری ناکارآمد
بررسی ما:
همه با نرم‌افزارهای رزتا استون آشنا هستن، اما جنبه‌ای که شاید برای خیلی‌ها ناآشنا باشه، اپلیکیشن رزتا استونه که مخصوص سفره و عبارت‌ها و لغات ابتدایی زبان رو یاد میده.
آموزش از طریق عکس‌ها و لغت یا عبارت مربوط بهش صورت میگیره، و شما باید با تکرار، روی تلفظتون کار کنین. می‌تونین از ابتدا تا انتها به ترتیب پیش برین یا هر درسی رو که دوست داشتین انتخاب کنین.
کتابچه‌های لغتی هم در این اپ هست که توش یه سری عبارت ابتدایی مربوط به رستوران، هتل و موارد شبیه اینه که برای سفر خیلی مناسبه. می‌تونین از کتابچه‌های لغت دیگه با موضوعات متنوع هم استفاده کنین اما اون‌ها رایگان نیستن.
زبان هایی که می‌تونین یاد بگیرین: اسپانیایی، انگلیسی، فرانسوی، ژاپنی، ایتالیایی، آلمانی، چینی، پرتغالی، روسی، عربی، کره‌ای، هلندی، تاگالوگ، یونانی، عبری، هندی، فارسی، ایرلندی، لهستانی، سوئدی، ترکی استانبولی، ویتنامی.
این اپلیکیشن رزتا استون برای اندروید، آیفون، آی‌پد قابل دانلوده، علاوه بر این می‌تونین از وب‌سایتش هم استفاده کنین.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید