10 پادکست انگلیسی برای تقویت زبان

 
10 پادکست انگلیسی برای تقویت زبان
از فلش‌کارت‌ها و خوندن چندین و چند باره‌ی لغت‌ها خسته شدین؟ وقشته گوش دادن به پادکست‌های زبان انگلیسی رو امتحان کنین. چند پادکست نِیتیو زبان انگلیسی می‌‌خوایم بهتون معرفی کنیم، تا بهتر و موثرتر بتونین این زبان رو تمرین کنین.

پادکست هایی که قراره بهتون معرفی کنیم، پادکست های عادی آموزشی نیستن، بلکه موضوعات علمی، خبری یا حتی کمدی دارن و برای مخاطب نِیتیو ساخته میشن.
گوش دادن به این نوع پادکست ها مزایای خیلی بیشتری داره، زبان انگلیسی رو در زمینه‌ها و موضوعات مختلفی می‌شنوین و با گوینده‌های متفاوتی که عادی حرف می‌زنن، نه گوینده‌های پادکست‌های آموزشی که ورژن ساده و غیرواقعی انگلیسی رو بهتون نشون میدن. گوش دادنِ هر روزه به پادکست های انگلیسی، یه تمرین فوق‌العاده برای تقویت لیسنینگ و گسترش دایره ی واژگان انگلیسی شماست.
این هم از فهرست 12 پادکست انگلیسی و لینکشون، که برای زبان آموزهای انگلیسی یه کمک بی‌نظیره:

10 پادکست انگلیسی برای تقویت زبان

1. پادکست This American Life
این پادکست، به طور مداوم عنوان محبوب‌ترین پادکست بین آمریکایی‌ها رو کسب می‌کنه. هر اپیزود از این پادکست، به طور متوسط 1 میلیون بار دانلود میشه. موضوع این پادکست‌ها اتفاقات عجیب و خارق‌العاده از زندگی آمریکایی‌هاست و بر اساس یه برنامه‌ی رادیویی به همین اسم، ساخته شده. هر اپیزود تم منحصر‌به‌فردی که داستان زندگی واقعی یه آدم در آمریکاست رو ارائه می‌کنه.
تو این پادکست با آمریکایی‌هایی از سراسر کشور مصاحبه میشه؛ از شرق تا غرب و از شما تا جنوب. این مسئله یه ابزار خیلی قوی برای شناخت لهجه های مختلف زبان انگلیسی در آمریکا و سرعت حرف زدنشون، در اختیار شما میذاره. علاوه بر این، محتوای پادکست هم تکان‌دهنده، گاهی خنده دار یا حتی شوکه‌کننده‌س.


2. پادکست Global News
این پادکست توسط سرویس جهانی بی‌بی‌سی تولید میشه. پادکست گلوبال نیوز دو بار در روز منتشر میشه و خلاصه‌ای از اخبار سرتاسر جهانه. محتواش از سرویس جهانی خبری این شبکه برداشت میشه و شامل مصاحبه‌ها و گزارش‌های مختلف گزارشگران این شبکه‌س.
یکی از بهتر محتواهای انگلیسی همین پادکست های بی‌بی‌سی هستن. مجری‌ها و گزارشگران زبان انگلیسی رو در باکیفیت‌ترین سطح ممکن حرف میزنن و دایره‌ی واژگان کامل و متنوعی رو به کار میبرن که یه تمرین باارزش برای یادگیری لغات جدیده.

3. پادکست علمی Scientific American Podcast: 60-Second Science
ساینتیفیک امریکن یکی از برترین مجله‌های علمی دنیاست، و آخرین اخبار، بررسی‌ها و پژوهش‌های علمی رو به مردم معرفی می‌کنه. این مجله‌ی علمی تصمیم گرفته تا پادکست های روزانه‌ای رو از مهم‌ترین دستاوردهای تحقیقاتی روز دنیا منتشر کنه.
یکی از جنبه‌های مثبت این پادکست ، تنوع موضوعاتشه. همچنین، گوینده‌های این پادکست ، مطالب علمی و تحقیقاتی رو به زبانی بیان می‌کنن که نه تنها برای مخاطب عادی قابل فهم باشه، بلکه برای مخاطب، هیجان‌انگیز هم باشه. افرادی که به مباحث علمی، نجوم، بایولوژی، شیمی فیزیک یا پدیده‌های طبیعی علاقمندن، حتماً از این پادکست لذت می‌برن.

4. پادکست Freakonomics Radio
این پادکست که برنده‌ی جوایز متعددی هم شده، "بخش‌های پنهان هر اتفاقی" رو مورد بررسی قرار میده، و با الهام از مجموعه کتاب‌های Freakonomics books، ساخته شده و توسط دو نویسنده‌ی این کتاب‌ها، اجرا میشه. این پادکست جالب و سرگرم‌کننده به موضوعات مختلفی مثل فرهنگ عامه، خبرهای مختلف از سراسر دنیا و اتفاقات سیاسی می‌پردازه.
این پادکست به اتفاقات به صورت عمیق‌تر و از زاویه‌ی متفاوتی نگاه می‌کنه. شوخی‌های مجری‌ها و سر به سر گذاشتن‌هاشون به درک بهتر موضوع و نقطه نظرهای مختلف کمک می‌کنه. در ضمن تنوع موضوعات هم یه پوئن مثبت برای این پادکست به حساب میاد.

5. پادکست Here’s the Thing

یکی از جالب‌ترین و مهیج‌ترین پادکست‌های سال‌های اخیر. تو این پادکست ، هنرپیشه‌ی مطرح سینما، تئاتر و تلویزیون، الک بالدوین، با چهره‌های سرشناس دنیای سیاست، هنر و نمایش، مصاحبه می‌کنه. بالدوین در نقش مصاحبه‌گر حسابی چالش ایجاد می‌کنه و از مصاحبه‌شونده‌ها در مورد کارهایی که دوست دارن انجام بدن، چیزهایی که براشون الهام‌بخش بوده و تصمیمات مهمی که باعث موفقیتشون شده، می‌پرسه.
این پادکست، علاوه بر این که به یادگیری زبان انگلیسی کمک می‌کنه، در بخش سعی و تلاش‌های مستمر شخصیت‌های معروف و داستان موفقیت اون‌ها هم درس‌های آموزنده‌ای رو برای شنونده داره. در واقع با گوش دادن به این پادکست، با یه تیر دو نشون میزنین.

6. پادکست NPR
NPR یه شبکه‌ی عمومی رادیوییه که اخبار و برنامه‌های فرهنگی رو به صدها ایستگاه رادیویی در سرتاسر آمریکا مخابره می‌کنه. این شبکه، بخشی از محتواش رو در قالب پادکست هایی در اختیار شنونده‌ها قرار میده. موضوعاتی که در پادکست ها گنجونده شدن شامل اخبار در سطح ملی و بین‌المللی و تازه‌ها و رویدادهای اقتصادی جهان هستن.
زبان‌آموزها می‌تونن از پادکست های این شبکه به خوبی استفاده کنن. لهجه‌ها خیلی تمیز و قوی هستن و کلمه‌ها خیلی واضح و رسا تلفظ میشن. این مسئله باعث میشه گوش دادن بهش آسون باشه. لغات جدید، اصطلاحات متنوع و کاربردی که در زندگی روزمره استفاده میشه هم برگ برنده‌ی این پادکست ها محسوب میشن. با گوش دادن به این پادکست در مدت زمان خیلی کوتاهی، متوجه پیشرفت دایره ی واژگان زبان انگلیسیتون میشین.

7. پادکست Stuff You Should Know
جهان پر از حقایق و داستان‌های عجیب و جالبه و ما انسان‌ها هم موجودات فوق‌العاده کنجکاوی هستیم. این پادکست ، ذهن‌های تشنه‌ی مارو با حقایق بامزه، مهیج و سوالات و موضوعات عجیب و غریب، قلقلک میده. چند مثال از موضوعات قبلی این پادکست رو ببینین: "زامبی‌ها وجود دارند؟"، "جعبه‌های سیاه چطور کار می‌کنن؟" و "آیا اشیا یا تجربه‌های مختلف باعث خوشحال‌تر شدن ما میشن؟"
اگه جهانی که توش زندگی می‌کنیم واستون جالبه و دوست دارین بیشتر در مورد دنیا، پدیده‌های خارق‌العاده‌ی روزمره که به ظاهر برامون تکراری شدن و ... بیشتر بدونین، حتماً به طرفدار پر و پا قرص این پادکست تبدیل میشین. این پادکست هم به دلیل موضوعات متنوعی که داره و کاربرد ساختارهای زبانی متنوع، یه منبع یادگیری خیلی خوب برای زبان‌آموزهای زبان انگلیسیه.

8. پادکست The Nerdist
یه پادکست مخصوص نِردها که توش یه سری نِرد در مورد موضوعات نِردی صحبت می‌کنن. مجری‌های این پادکست ، سه استند‌آپ کمدین هستن که این برنامه رو با سبک و سیاق مصاحبه‌ای حول موضوعاتی مثل کتاب‌های کامیک، بازی‌های ویدیویی و برنامه‌های تلویزیونی و فیلم و سریال، برگزار می‌کنن. در ضمن مصاحبه‌های با کمدین‌های معروف یا بقیه‌ی اشخاص سرشناس هم تو این پادکست پیدا میشه.
یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که باعث اثرگذاری پادکست ها و سایر ابزارهای آموزشی میشه، لذت بردن از اون‌هاست. یکی از نکاتی که در مورد این پادکست وجود داره ریتم سریع مکالمه‌ها و شوخی‌های متعدده که باعث میشه تا این پادکست برای زبان‌آموزهای سطح اینترمدیت مناسب باشه. البته ممکنه برای همین سطح هم تا حدی چالش برانگیز باشه، اما به امتحانش میارزه.

9.پادکست Comedy Bang Bang

اسکات آکرمن و مهمون‌های مختلف برنامه‌ش این پادکست رو با شوخی‌های جالب، آهنگ‌ها و اجراهای متعدد کمدی پیش می‌برن. هر اپیزود، که به صورت هفتگی منتشر میشه، در مورد مسائل مختلفی مثل دنیای گیم و بازی، مصاحبه، شخصیت‌های مختلف، اجراهای بداهه و صحبت با افراد سرشناسه. با این پادکست، ظرف مدت 1 ساعت، خنده از رو لب‌هاتون محو نمیشه.
این پادکست کمدی، ریتم تندی داره ولی دنبال کردنش و فهمیدنش راحته. تنوع لهجه‌ها و گویش‌های مختلف هم یکی دیگه از نکات مثبت این پادکسته.

10. پادکست Stuff You Missed in History Class
برای خیلی‌ها، تاریخ یه درست خشک و حوصله‌سر بره که یادآور درس‌های طولانی و خسته کننده‌ی تاریخ دوران مدرسه‌س. اما این پادکست، یه برنامه‌ی هیجان‌انگیز با داستان‌های جالب تاریخه. دو مجری این برنامه، از دوستداران تاریخ هستن و در مورد اتفاقات مهم گذشته صحبت می‌کنن. نگاه اون‌ها به مسائل تاریخی خیلی غیررسمی و باحاله و برنامه‌شون پر از حقایق سرگرم‌کننده‌س. چیزهایی که تو کلاس تاریخ هرگز واستون تعریف نکردن.
محتوای این پادکست خیلی درگیرکننده‌س و حسابی شما رو با خودش همراه می‌کنه. مجری‌ها به خوبی برنامه رو اجرا می‌کنن طوری که نه تنها حوصله‌ی شنونده سر نمیره، بلکه بی‌صبرانه مشتاق شنیدن ادامه‌ی ماجراس. ریتم و سرعت مکالمه‌ها عادیه و صد البته، لغت‌های متعددی که در برنامه مطرح میشه به گستردهتر کردن دایره‌ی واژگان انگلیسیتون خیلی کمک می‌کنه.

به طور کلی لسنینگ جزو مهارت‌هاییه که اغلب زبان‌آموزها اون رو دست کم میگیرن. تو سایت ما، مقالات متعددی وجود داره که اهمیت این مهارت رو گوشزد می‌کنه و راه‌هایی رو برای تقویت مهارت لسنینگ پیشنهاد میده که بهتون توصیه می‌کنیم حتماً تو بخش اخبار و مقالات سایت اون‌هارو بخونین. پادکست های انگلیسی هم یکی از بهترین ابزارها برای تقویت مهارت لسنینگ ، آشنایی با ساختارهای متعدد زبانی و لغات جدیده.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید