10 نکته برای تلفظ کامل زبان انگلیسی

 
10 نکته برای تلفظ کامل زبان انگلیسی
تلفظ دقیق بخش مهمی از یادگیری هر زبانی است ، به خصوص وقتی که در حال یادگیری انگلیسی هستید. نحوه گفتار شما می تواند تأثیر زیادی در درک مردم داشته باشد. اینکه چه می گویید و برداشت اولیه آنها از شما چیست. نکته جالب در تلفظ این است که فقط مسئله کسب دانش نیست بلکه این یک مهارت جسمی است که باید به طور مرتب تمرین کنید.

نحوه بهبود تلفظ انگلیسی

هیچ کلید میانبری برای تسلط بر تلفظ کامل وجود ندارد ، با این وجود راه هایی وجود دارند که می توانید با مهارت بیشتری تمرین کنید و مهارت های خود را سریعتر بهبود بخشید. ده نکته برتر ما را دنبال کنید ، امروز بهبود تلفظ خود را شروع کنید و قدمی به هدف خود برای تلفظ کامل انگلیسی بردارید.

به خودتان گوش دهید

شنیدن خطاهای تلفظ در گفتار خودتان غالباً دشوار است زیرا شما با صدایی که ایجاد می کنید در واقع در حال برقراری ارتباط هستید. اگر نمی توانید مشکلات تلفظ خود را بشنوید ، اصلاح آنها دشوار است. سخنرانی خود را با تلفن هوشمند یا رایانه شخصی خود ضبط کنید و یادداشت هایی خاص از قسمت های مورد نیاز برای بهبود انجام دهید.

آهسته صحبت کنید!

بسیاری از زبان آموزان انگلیسی فکر می کنند صحبت کردن روان به این معنی است که آنها باید سریع صحبت کنند. این اشتباه است. خیلی سریع صحبت کردن ، عادات بد را تقویت می کند. به آرامی صحبت کردن به شما فرصت تنفس و فکر کردن در مورد آنچه می خواهید بگویید را می دهد.. از آنجا که به شما فرصت می دهد تا هنگام صحبت کردن فکر کنید ، احساس آرامش بیشتری خواهید کرد و قادر خواهید بود برای تلفظ انگلیسی تمرکز کنید.

آن را تصور کنید

قبل از گفتن چشمان خود را ببندید و در مورد چگونگی ایجاد صدا فکر کنید. موقعیت دهان و صورت خود را تجسم کنید. درباره صدایی که می سازید و چگونگی ارتباط آن با سایر واج های انگلیسی فکر کنید. اگر از نمودارهای دهان و زبان استفاده کرده اید ، اگر می خواهید صدا را به درستی تلفظ کنید ، به شکل صدایی که باید در داخل دهان خود بسازید ، فکر کنید.

حالت فیزیکی!

تلفظ یک مهارت جسمی است. شما روش جدیدی برای حرکت و استفاده از ماهیچه های مختلف را به دهان خود می آموزید. هر روز بر صداهای دشوار متمرکز می شوید. با ‘th 'مشکل دارید؟ زبان خود را بین دندان های خود قرار دهید و هوا را از دهان خود بیرون بزنید. حرکت هوا از بالای زبان خود را احساس کنید.

مقابل آینه باستید

در مقابل آینه بایستید تا هنگام ایجاد صداهای خاص ، جای زبان ، لب و شکل دهان خود را ببینید. آنچه را که می بینید با ویدئویی از یک زبان مادری که همان حرف را می زند مقایسه کنید.

 

تقلید کنید

هیچ جایگزینی برای یادگیری تلفظ از طرف متخصصان وجود ندارد. پس گوش کنید. به برنامه های رادیویی انگلیسی گوش دهید و به زبان انگلیسی تلویزیون و فیلم تماشا کنید. از آنچه می شنوید تقلید کنید. حتی اگر هنوز مطمئن نیستید که آنها چه می گویند.

انگلیسی را به تنهایی تمرین کنید

مشکلات تلفظ همچنان ادامه دارد زیرا می ترسیم اشتباه کنیم. سناریو ایجاد کنید. برای اولین بار با شخصی ملاقات کنید ، در رستوران سفارش دهید ، از کسی راهنمایی بخواهید ، سپس گفتگوی خودتان را انجام دهید. خجالتی نباشید.

یک شریک برای تمرین پیدا کنید

دریافت بازخورد از یک ناظر بیرونی بسیار مهم است. دوستی پیدا کنید که علاقه مند به بهبود زبان انگلیسی باشد. تبادل پیام های ضبط شده را امتحان کنید تا بتوانید تلفظ دقیق یکدیگر را از نزدیک گوش دهید.

به تن های صدا و استرس آنها توجه کنید

تلفظ خوب در تسلط صداهای فردی نیست. بلکه درک ذهنی و تن صدا (بالا آمدن و افتادن صدا) و استرس (برخی از صداها در کلمات و برخی از کلمات در جملات بلندتر یا واضح تر از دیگران است) نیز مهم هستند. شعر ، گفتار و آهنگ را با صدای بلند و با تمرکز بر استرس و تن صداها بخوانید.

آواز بخوانید!

آهنگ های معروف انگلیسی را بیاموزید و همراه با آنها آواز بخوانید. آواز خواندن به شما کمک می کند تا آرامش داشته باشید و کلمات را بیرون بگویید ، همچنین به استرس و ریتم و تن صدا به شما کمک می کند. از آنجا که دیگر نیازی به تمرکز بر ساختن جملات برای خود ندارید ، می توانید بر روی تلفظ خود تمرکز کنید!

 

دفعه بعد که فرصتی کسب کردید نکات بالا را امتحان کنید و دریابید که کدام یک از آنها برای شما بهتر است. به یاد داشته باشید ، هیچ یک از آنها برای یادگیری سریع نیست اما همه آنها در رسیدن به اهداف خود به عنوان بخشی از تمرین منظم به شما کمک می کنند. آیا شما برای بهبود تلفظ انگلیسی خود آماده هستید؟

 

 

www.sepano.org.ir

www.sepano.net

کانال تلگرام سپانو http://www.telegram.me/sepanoec

صفحه اینستاگرام سپانو :https://www.instagram.com/sepanola/

 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید