اثرات یادگیری زبان جدید بر روی ذهن و مغز

 
اثرات یادگیری زبان جدید بر روی ذهن و مغز
ذهن بهتر را دوست دارید؟ یک حافظه بهتر را چطور؟خوب ، ممکن است ساده تر از آن چیزی باشد که فکر می کنید .مشخص است که یادگیری یک زبان خارجی جدید می تواند شما را در حرفه خود پیش ببرد.اما شواهد و مدارکی وجود دارد که نشان می دهد یادگیری یک زبان جدید بر روی ذهن نیز اثرات مثبتی دارد.یادگیری زبان می تواند شما را باهوش تر کند ، تصمیم گیری را بهبود ببخشد و حتی مغز شما را در دوران پیری سالم نگه دارد. بنابراین ، اکنون زمان آن رسیده است که یادگیری یک زبان جدید را شروع کنید.

بیایید این موضوع را بررسی کنیم و ببینیم که تا چه حد یادگیری یک زبان جدید میتواند مفید باشد تا شما الهام بگیرید که از همین امروز شروع به یادگیری یک زبان جدید کنید.

مهارت های تصمیم گیری بهتر

توانایی صحبت به دو یا چند زبان می تواند در تصمیم گیری بهتر به شما کمک کند. مطالعات نشان داده که افرادی که به چند زبان صحبت می کنند ، در هر شرایطی بهتر قادر به انتخاب تفاوت های ظریف و تصمیمات مهم هستند.

تشخیص بهتره پیچیدگی های یک وضعیت می تواند منجر به تصمیم گیری منطقی تر در بسیاری از زمینه های زندگی شود. از طرف دیگر ، افراد چند زبانه تمایل دارند تصمیمات خود را بیشتر بر اساس احساسات بنا کنند.

به عبارت دیگر ، صحبت کردن به چند زبان می تواند زندگی شما را از طریق تصمیم گیری بهتر بهبود بخشد.

بهبود حافظه

یادگیری یک زبان خارجی به بهبود حافظه کمک می کند. مطالعه جدیدی که در مجله روانشناسی کودک منتشر شده است ، با هدف کشف این مطلب که یادگیری یک زبان خارجی چه تاثیری در حافظه کودک دارد انجام شده است.

این مطالعه نشان داد که کودکان دو زبانه در انجام کارهایی با استفاده از حافظه کاری خود بسیار بهتر از کودکان یک زبانه عمل می کنند. (حافظه کاری به ذخیره سازی و پردازش اطلاعات در طی مدت زمانی کوتاه می گویند.) نتیجه گیری از این تحقیق این بود که دانش بیش از یک زبان به حافظه کاری بهتر آنها کمک کرده است.

بهبود تمرکز

 

اما مزایای مهارت های یادگیری شما در اینجا متوقف نمی شود! براساس مطالعه‌ای که در مجله Brain and Language انجام شده است ، صحبت کردن به چند زبان به شما کمک می کند تا تمرکز کنید و به طور مناسب با حواس پرتی برخورد کنید.

یک فرد دو زبانه عادت دارد که بین زبانهای مختلف جابجا شود ، تصمیم بگیرد که کدام زبان مناسب تر برای استفاده در یک موقعیت معین است (و از کدام زبان باید اجتناب شود). این امر باعث می شود تا مغز در تمرکز و فیلتر کردن اطلاعات بسیار تمرین کند.

در اصل ، یک فرد دو زبانه بهتر می تواند روی کارهایی که انجام می دهد  از جمله مطالعه ، خواندن یا نوشتن - تمرکز کند و هرگونه سر و صدا یا حواس پرتی را مسدود کند.

بهبود توانایی انجام چند کار در یک لحظه

توانایی شما در انجام چند کار مربوط به تمرکز شماست. مطالعه ای نشان داد که به دلیل اینکه دو زبانه ها حافظه کاری بهتری دارند ، می توانند توجه خود را معطوف کنند و چیزی نمی تواند حواس آنها را پرت کند ، آنها می توانند به سرعت و به راحتی کارهای خود را انجام دهند.

صحبت کردن به دو زبان و جابجایی بین آنها باعث می شود شما در انجام کارهای دیگر نیز تمرکز خود را حفظ کرده و بهتر شوید.

تشخیص تفاوت میان زبان های دیگر

فواید یادگیری زبانهای مختلف می تواند از همان ابتدای صحبت کودک شروع شود. یک روانشناس دریافت که نوزادانی که در خانواده های دو زبانه پرورش می یابند ، حتی اگر با آن زبانها آشنا نباشند ، قادر به تشخیص زبان های مختلف هستند.

به عنوان مثال ، کودک بزرگ شده در خانه ای که اسپانیایی و آلمانی در آن صحبت می شود ، می تواند تفاوت بین یک زوج متفاوت ، مانند انگلیسی و فرانسوی را نیز بیان کند. اساساً قرار گرفتن در معرض دو زبان در اوایل به حساسیت ادراکی شخص نسبت به چیزهای ناآشنا کمک می کند.

آنچه این حساسیت ادراکی می تواند معنی داشته باشد این است که نوزادانی که با دو زبان بزرگ شده اند ، یادگیری زبان های دیگر برای آن ها آسان تر خواهد شد ، در نتیجه توانایی تشخیص آسان صداهای مختلف را دارند. 

اگر دوست دارید فرزند شما به صورت چند زبانه بزرگ شود ، آنها را زود با یک زبان دوم آشنا کنید. آموزشگاه زبان های خارجه سپانو رشت دوره های ویژه ای برای کودکان در نظر گرفته که میتوانید با کیک بر روی آموزش زبان کودکان اطلاعات مورد نیاز را از این دوره کسب کنید.

توانایی های شناختی بهتر

افراد دو زبانه توانایی های شناختی بهتری نسبت به تک زبانه ها دارند. تحقیقات نشان می دهد که به طور خاص ، افراد دو زبانه در آزمون های خواندن ، تسلط کلامی و نمره بهتری دارند ، که بدون شک دو زبانه بودن آنها کمک می کند تا دانش آموزان بهتری باشند.

جالب اینجاست که مهم نیست فرد در چه سنی زبان خارجی را بیاموزد ، بنابراین حتی یک بزرگسال  در حال یادگیری ، از مهارتهای بهبود گفته شده بهره مند میشود.

زبان مادری شما نیز بهبود میابد

با یادگیری یک زبان جدید ، زبان مادر نیز می تواند بهبود یابد. با یادگیری زبان دوم ، دانش شما در مورد دستور زبان بهبود می یابد. این آگاهی زبانی سپس به زبان اول شما منتقل می شود.

مغزی قوی تر و بزرگتر

 

اگرچه  مانند یک شوخی به نظر میرسد، اما یادگیری یک زبان خارجی جدید می تواند در واقع اندازه مغز شما را افزایش دهد. گروهی از دانشمندان سوئدی یک مطالعه MRI انجام دادند که نشان داد قسمتهای خاصی از مغز در افرادی که یک زبان خارجی جدید را یاد گرفته اند بزرگتر است.

در این مطالعه ، دو گروه از افراد تحت اسکن مغزی قرار گرفتند. یک گروه به مدت سه ماه دوره زبان فشرده را گذراندند و گروه دیگر ، دوره های فشرده ای را در موضوعی دیگر انجام دادند که یادگیری زبان نبود. آنچه دانشمندان دریافتند این است که قسمت های خاصی از مغز گروه اول بزرگتر از گروه دوم بود.

تأخیر در زوال عقل

 

با توجه به تمام مزایای ذکر شده در این مقاله ، جای تعجب نیست که یادگیری یک زبان خارجی مغز شما را برای مدت طولانی سالم نگه می دارد. دانشمندان در بزرگترین مطالعه به بررسی تأثیرات دو زبانه بودن و زوال عقل پرداختند و دریافتند که افرادی که می توانند بیش از یک زبان صحبت کنند  پنج سال دیرتر از افراد چندزبانه دچار زوال عقل می شوند. صحبت کردن بیش از یک زبان تمرین مداوم را برای مغز شما فراهم می کند و فعال نگه داشتن مغز شما راهی برای تأخیر در بروز زوال عقل است.

 در این زمینه نیز آموزشگاه زبان های خارجه سپانو رشت دوره های ویژه ای برای نوجوانان و بزرگسالان در نظر گرفته که میتوانید با کیک بر روی آموزش زبان نوجوانان و آموزش زبان بزرگسالان اطلاعات مورد نیاز را از این دوره ها کسب کنید.

درسترسی آسان به آموزش زبان های خارجی

یادگیری زبانها سرگرم کنندست ، اما برای یادگیری آنها به تلاش نیاز داریم. خوشبختانه ، دسترسی به زبانها به لطف کلاس های آموزشی و اینترنت آسان شده است.

با این حال ، شما باید در کلاس های  مناسب ثبت نام  کنید و زمان خود را بهینه سرمایه گذاری کنید. آموزشگاه زبان های خارجه سپانو رشت به شما کمک می کند تا زبان را به صورت کامل یاد بگیرید. برای اطلاع از دوره های تمامی زبان های سپانو بر روی  آموزشگاه زبان های خارجه سپانو رشت کلیک کنید.

 

 

www.sepano-ac.ir

www.sepano.org.ir

www.sepano.net

کانال تلگرام سپانو http://www.telegram.me/sepanoec

صفحه اینستاگرام سپانو https://www.instagram.com/sepanola/

 

 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید