چگونه دایره لغات خود را افزایش دهیم؟

 
چگونه دایره لغات خود را افزایش دهیم؟
آیا به دنبال نکاتی برای بهبود واژگان خود هستید؟ چرا دانش و استفاده از کلمات را گسترش می دهید؟ این که آیا شما سعی در تقویت و گسترش واژگان خود برای مدرسه امتحان، یا رشد شخصی دارید خوب است ، نکته اصلی تعهد به یادگیری منظم کلمات جدید است. یعنی طبق برنامه و هدفی که تعیین کرده اید پیش بروید ، بدون وقفه و دل سردی. شما قادر خواهید بود به صورت واضح تر و مختصر به برقراری ارتباط (صحبت و نوشتن) بپردازید ، مردم شما را راحت تر درک می کنند ، و درک (و واقعیت) این را که شما یک فرد باهوش هستید را افزایش می دهید. علاوه بر این ، یادگیری کلمات جدید یک فعالیت سرگرم کننده است که حتی می توانید با افراد اطراف خود نیز انجام دهید. دوست ، عضو خانواده یا همکار خود را به چالش بکشید تا کلمات جدید را با هم بیاموزید. در این مقاله چند راه که به بهبود واژگان و یادگیری کلمات جدید به شما کمک میکند را مورد بررسی قرار میدهیم.

مشخص کردن هدف اولین و مهم ترین کار

اطمینان حاصل کنید که هدفی را که انتخاب کرده اید درست است. برای رسیدن به موفقیت, استخدام شدن در یک کار بهتر, مهاجرت به یک کشور انگلیسی زبان و یا حتی سفر کردن به این نوع کشورها باید زبان انگلیسی را بلد باشیم. فقط باید هدف خود را انتخاب کنیم و به نسبت آن تلاش کنیم. هرچه هدف بزرگ تر و والاتر به همان نسبت تلاش هم باید بیشتر باشد. سردرگمی در یادگیری  موفقیت را کاهش میدهد. وقتی هدف را تعیین میکنید باید به آن بچسبید تا زمانی که به مقصد برسید.

مطالعه ، مطالعه و فقط مطالعه!

 

هرچه بیشتر بخوانید - به ویژه رمان ها و آثار ادبی ، مجله ها و روزنامه ها و.... کلمات بیشتری در معرض دید شما قرار می گیرند. همانطور که کلمات جدید را می خوانید و میبینید ، از ترکیب تلاش برای استخراج معنی از متن جمله و همچنین جستجوی تعریف در فرهنگ لغت استفاده کنید.حتی اگر سطح شما خیلی بالا نباشد، می توانید چیزهایی را برای سطح خودتان انتخاب و شروع کنید. اگر چیزی که میخوانید بالاتر از سطح شما باشد، دلسرد میشوید.بهتر است کتابها یا کمیکهای کودکان را امتحان کنید ممکن است تعجب کنید و احساس بدی بگیرید، اما تصاویر و ساختارهای ساده به شما در درک کلماتی که هنوز مطالعه نکرده اید کمک زیادی میکنند.

همیشه یک فرهنگ لغت خوب در کنار خود داشته باشید

از نسخه هایی استفاده کنید که کار با آن ها راحت و در عین حال در نوع خود بهترین باشند. کتاب ، نرم افزار یا به صورت آنلاین از همه آن ها برای پیشرفت خود استفاده کنید. هنگامی که یک کلمه جدید را کشف کردید ، آن را در فرهنگ لغت جستجو کنید تا هم تلفظ و هم معنی آن را به دست آورد. بعد به کتاب مراجعه کرده و کلمات و عبارات مشابه  و متضاد آنها (به ترتیب مترادف و متضاد)  را پیدا کرده و تفاوت های میان کلمات را بیاموزید.

لیست لغات مخصوص خود را بسازید

این یک ایده خوب است که لیستی از واژه های جدید کشف شده را نگه دارید تا بتوانید هرروز به لیست مراجعه کرده و به آرامی آنها را در بین کارهای روزمره خود تمرین کنید. بعلاوه ، نگه داشتن یک لیست از کلمات جدید می تواند تاثیر مثبتی در یادگیری کلمات بیشتر داشته باشد، به ویژه هنگامی که شما ببینید که چگونه بسیاری از کلمات لیست را آموخته اید.

روزی حداقل یک کلمه بیاموزید

استفاده از یک تقویم روزانه یا یک وب سایت ، یا ایجاد لیست واژگان خود برای یادگیری ، تکنیک عالی است که بسیاری از افراد برای یادگیری کلمات جدید استفاده می کنند. این روش ممکن است برای بعضی از افراد بسیار سفت و سخت باشد ، بنابراین اگر میخواهید از این روش استفاده کنید ، باید آن را جدی بگیرید و روزی حداقل یک کلمه جدید یاد بگیرید.

از ریشه شروع کنید

یکی از قدرتمندترین ابزارها برای یادگیری کلمات جدید و رمزگشایی معنای سایر کلمات جدید ، مطالعه ریشه های لاتین و یونانی است. عناصر لاتین و یونانی (پیشوندها ، ریشه ها و پسوندها) بخش مهمی از زبان انگلیسی و ابزاری عالی برای یادگیری کلمات جدید است.

بازی کنید

بازی های کلمه ای که شما را به چالش می کشند و به شما در کشف معانی جدید و کلمات جدید کمک می کنند ابزاری عالی و سرگرم کننده برای تلاش و گسترش واژگان شما هستند.

 آموزشگاه زبان های خارجه سپانو چند تا از بهترین و ساده ترین بازی هارو برای بهبود زبان شما زبان آموزان عزیز در این مقاله آورده است که در ادامه میتوانید به صورت آنلاین هم بازی کنید و هم مهارت زبان خود را بهبود ببخشید.

 Crossword Puzzles

 

بازی Crossword Puzzle بازی شناخته شده و معروفی است که همه آن را می‌شناسیم و با قوانین آن آشنا هستیم. در این بازی‌ها، سرنخ‌هایی به فرد داده می‌شود تا کلمه را حدس بزند. هر کمک، ما را به حدس درست کلمه نزدیک می‌کند و کلمات در ستون‌های افقی یا عمودی نوشته می‌شوند که همدیگر را قطع می‌کنند.

یک نمونه از راهنمایی و جواب درست می‌تواند این باشد: The plural form of person که می‌شود People.

لینک بازی Crossword Puzzles بصورت آنلاین

مزیت های جدول کلمات

جدول کلمات به شما کمک می‌کند دایره لغتتان را گسترش دهید، چرا که اغلب راهنمایی‌ها، مترادف کلمات هستند یا کلماتی هستند که معانی مشابه دارند. با دانستن کلمات جدیدتر و بیشتر، بهتر می‌توانید منظورتان را بیان کنید.

باید این نکته را یادآور شویم که جدول کلمات یکی از محبوب‌ترین بازی‌ها بین انگلیسی زبان‌هاست. به همین دلیل بعضی از پازل‌ها یا جدول کلمات به شدت چالش برانگیز هستند. گاهی ممکن است فکر کنید این جدول‌ها بسیار سخت هستند و کم کم بیخیال بازی کردن شوید. اما یادتان باشد، جدول‌هایی هم هستند که برای کسانی طراحی شده‌اند که دانش کمتری دارند؛ بهتر است اول به سراغ آن‌ها بروید و بعد از اینکه کمی حرفه‌ای‌تر شدید، جدول‌های سخت‌تر را انتخاب کنید.

برای اینکه از یک جدول کلمات بیشترین استفاده را ببرید، باید به این نکات توجه کنید: 1) جدولی را انتخاب کنید که مناسب سطح زبان شماست، 2) جدولی را انتخاب کنید که درباره یک موضوع خاص باشد و 3) کلمات جدیدی که معنی آن‌ها را نمی‌دانید یا برایتان دشوار است در یک دفتر بنویسید و هرروز آن‌ها را مرور کنید.

Free Rice

 

سایت Free Rice برای آموزش زبان انگلیسی ایده‌ی خیرخواهانه و خلاقانه‌ دارد. شما کلمات مختلف زبان انگلیسی را می‌آموزید. تلفظ و معنی آنها یاد می‌گیرید و هر بار که به یکی از سوالات سایت، پاسخ درست دادید و مشخص شد که در یادگیری زبان انگلیسی پیشرفت داشته‌اید،‌ به یک فقیر چند دانه برنج داده می‌شود.این افراد فقیر توسط برنامه‌ی غذای (سازمان ملل متحد World Food Program  یا WFP انتخاب می‌شوند). بنگلادش، کامبوج، اوگاندا و نپال، نمونه کشورهایی هستند که از این برنج‌ها بهره مند شده‌اند.هزینه برنج‌ها هم از طریق نمایش بنر‌های تبلیغاتی در وب‌سایتِ Free Rice تامین می‌شود.یکی از نکات جالب در استراتژی تبلیغات Free Rice این است که اگر به سوالات پاسخ ندهید و صرفاً از سایت بازدید کنید، تبلیغی برای شما نمایش داده نخواهد شد. اما اگر پرسشی را به درستی پاسخ داید، ضمن نمایش تعداد برنج‌هایی که هدیه داده می‌شوند، بنر تبلیغی شرکتی که هزینه این برنج‌ها را تأمین کرده نیز نشان داده خواهد شد.هنگام بازدید از این سایت، همواره امتیاز شما (شاخصی از تعداد برنج‌های هدیه داده شده) برایتان نمایش داده می‌شود.

لینک بازی Free Rice بصورت آنلاین

با یه تیر دو نشان بزنید، هم تفریح کنید هم بیاموزید

در گفتگوها شرکت کنید

 

صحبت کردن با افراد دیگر می تواند به شما در یادگیری و کشف کلمات جدید کمک کند. اگر دوستانی دارید که آنها هم انگلیسی می‌خوانند و حتی انگلیسی زبان اول‌شان نیست، می‌توانید با صحبت کردن به زبان انگلیسی، به یکدیگر کمک کنید. با این کار، هم از یکدیگر یاد می‌گیرید و هم در محیطی بدون استرس انگلیسی می‌آموزید.

صبور باشید

 

صرف‌نظر از همه‌ی راهکارها، باید صبر داشته باشید. یاد گرفتن یک زبان، فرایندی است که می‌تواند حتی سال‌ها طول بکشد. اگر از خودتان خسته شوید، ممکن است بخواهید یادگیری را کنار بگذارید که قطعا بدترین نتیجه‌ای است که می‌توانید به دست آورید. پس خیلی به خودتان سخت نگیرید. بالاخره یاد خواهید گرفت. باید به خودتان اعتماد کنید.

بهترین کار برای تقویت روحیه، بررسی میزان پیشرفت‌تان است. پس همان دفترچه‌ی لغات را همیشه همراه داشته باشید و همواره آن را مرور کنید تا ببینید چقدر کلمات جدید یاد گرفته‌اید و بعدا می‌بینید که بسیاری از کلماتی که روزی برای‌تان دشوار بودند، الان به سادگی در مکالمات‌تان استفاده می‌شوند. این یادآوری، انگیزه‌ی شما را بیشتر خواهد کرد.

 

 

www.sepano-ac.ir

www.sepano.org.ir

www.sepano.net

کانال تلگرام سپانو http://www.telegram.me/sepanoec

صفحه اینستاگرام سپانو https://www.instagram.com/sepanola/

 

 

 

 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید