هلندی زبانی آسان و مورد نیاز

 
هلندی زبانی آسان و مورد نیاز
قبل از اینکه زبان آموزی شروع به یادگیری زبان هلندی کند ، اغلب در ذهن خود میپرسد که آیا یادگیری هلندی آسان است یا خیر. جواب ما همیشه این است: بله ، هینطور هم است! در این مقاله سپانو دلایلی را آورده که به شما نشان میدهد یادگیری زبان هلندی آسان و پراهمیت است.

در دنیای جهانی‌شده‌ و بهم مرتبط امروزی، دانستن زبان‌های مختلف و استقبال از فرهنگ‌های دیگر عملا ضروری است. ما با مردم مختلفی از اطراف جهان در ارتباطیم، با آنها تجارت می‌کنیم، رابطه برقرار کرده و فرهنگ آنها را تجربه می‌کنیم تا دانش‌مان را گسترش دهیم. تمام اینها دلایل خوبی برای یادگیری زبان‌های دیگر است.افراد چندزبانه برتری‌های ویژه‌ای نسبت به افراد تک‌زبانه دارند. این برتری و مزایا شما را ملزم می‌کند تصمیم بگیرید اسپانیایی، چینی، پرتغالی، هلندی یا هر زبان دیگری که دوست دارید یا برایتان مفید است را بیاموزید.

زبان هلندی (Dutch) یکی از زبان هایی است که ریشه آن به زبان های ژرمنی بر می گردد که خود از تیره زبان های هندواروپایی می باشد. این زبان به عنوان زبان رسمی کشور هلند، بلژیک (فلامز)، آرویا، سورینام، سنت مارین و همچنین یکی از زبان های کشور بلژیک و چند کشور دیگر نیز میباشد . زبان هلندی زبان مادری بیش تر از ۲۵ میلیون نفر در دنیاست و به عنوان یکی از زبان های رسمی در اتحادیه اروپا شناخته شده که در بیش از ۴۰ کشور دنیا تدریس می شود. از این رو یادگیری زبان هلندی برای عده بسیار زیادی ضروری می باشد.

 

در این مقاله به شما میگوییم که چرا باید زبان هلندی را یاد بگیرید.

هلندی از همان خانواده انگلیسی و آلمانی است

زبان آموزان انگلیسی اغلب می گویند هلندی ساده ترین زبان برای یادگیری است. این امر منطقی است زیرا هلندی بخشی از شاخه آلمانی مربوط به خانواده زبانهای هند و اروپایی است ، درست مانند انگلیسی. و اگر آن را با زبان دیگری از آن خانواده ، آلمانی ، مقایسه کنید ، میبینید که بسیار ساده تر است.

زبان هلندی از لحاظ ساختاری و قواعد صرفی با انگلیسی شباهت های زیادی دارد. به جز شباهت هایی که این زبان با زبان های ژرمنی غربی دارد، لغات های فرانسوی بسیاری هستند که این زبان به وام گرفته است. در اصل زبان هلندی به زبان آلمانی شباهت دارد و تعداد حروف این زبان ۲۷ عدد می باشد.

شما از قبل با کلمات هلندی آشناییت دارید

شاید شما متوجه آن نشده باشید اما احتمالاً قبلاً کمی هلندی صحبت کرده اید. بسیاری از کلمات انگلیسی در ابتدا در هلند مورد استفاده قرار می گرفتند. استعمارگران هلندی جزو اولین مهاجرانی بودند که در قرن هفدهم در آمریکا پا گذاشتند و البته آنها هر روز کلمات هلندی را با خود به همراه داشتند.

امروز می توانید بیش از 1500 کلمه را در یک فرهنگ لغت انگلیسی پیدا کنید که به زبان انگلیسی نیست. همچنین می توانید کلماتی را به زبانهای دیگر مانند فرانسه ، آلمانی ، اسپانیایی پیدا کنید که منشأ آنها به زبان هلندی بازمیگردد.

نکاتی در مورد زبان هلندی:

ترتیب کلمات در جملات هلندی اهمیت ندارد و همانند زبان روسی می توان از هر ترتیبی برای ارائه جملات استفاده کرد

لغات مشترک بسیار زیادی در زبان هلندی و لاتین وجود دارد

افعال در زبان هلندی دارای دو وجه مختلف هستند

بیشتر از ۹۵ درصد کلمات و لغاتی که در زبان هلندی نوشته می شوند به همان شکل نیز خوانده می شوند

در زبان هلندی بر خلاف بسیاری از زبان های مطرح دنیا حروف تعریف وجود ندارند

این زبان تنها دارای ۵ زمان گرامری است که همین امر می تواند یادگیری آن را آسان تر کند

زبان هلندی دارای ترتیب واژه ای V2 می باشد یعنی اینکه در عبارات اصلی جمله، فعل در مکان دوم قرار می گیرد

هلندی دری به سوی زبانهای دیگر است

زبان هلندی نمی ترسد از اینکه کلمات یا اصطلاحات خارجی را بپذیرد. کلمات فرانسوی ، آلمانی و به ویژه انگلیسی ، به راحتی راه مکالمه روزمره خود را در زبان هلندی پیدا می کنند.

به این مثال ها دقت کنید تا راحت تر منظور ما را متوجه بشید:

De manager die op de intensive care werkt denkt graag out-of-the-box
(The manager who works in intensive care, likes to think out of the box)

Ik heb een badhairday, dus ik heb minder kans op een one night stand
(I am having a bad hair day, so I don’t have much chance of a one night stand)

در سالهای اخیر ما شاهد بسیاری از اسامی انگلیسی در افعال هلندی بوده ایم.

Ik whatsapp je.  (I will send you a message on Whatsapp)

Zullen we gamen? (Do you want to play a computer game?)

Ik heb gisteren genetflixt.  (I watched Netflix yesterday)

ممکن است تعجب کنید اما به طرز گفتن این جملات نگاه کنید.

ik heb genordicwalkt (I have been Nordic walking)

Ik heb je foto op facebook geliket. (I liked your photo on facebook.)

کلمه هلندی skaten نیز وجود دارد. کلمه ای که در اصل از کلمه هلندی schaatsen آمده است ، سپس به یک کلمه انگلیسی "skate" تبدیل شد و بعداً به عنوان اسکیت استفاده شد.

مردم هلند بیشتر شما را تحویل میگیرند وقتی ببینند شما سعی در صحبت کردن به زبان هلندی هستید.

زبان هلندی یکی از بزرگترین و مهمترین زبان های جهان است و این کاملا واضح است. مردم هلند از این که یک خارجی سعی در ارتباط برقرار کردن با آن ها به زبان خودشان است لذت برده و شمارا حسابی تحویل میگیرند. وقتی به آن ها بگویید:

 

"Wilt u Nederlands spreken, want ik leer Nederlands"

"آیا می خواهید هلندی صحبت کنیم ، زیرا من میخواهم هلندی را یاد بگیرم"

 

مردم هلند خوشحال شده و با شما هلندی صحبت می کنند.

بلافاصله شروع به یادگیری کنید

با واژگان اساسی ، گرامر و عبارات کلیدی می توانید یک مکالمه اساسی را شروع کنید و سپانو به شما قول میدهد ، هرچه این کار را زودتر و جدی تر انجام دهید ، آسان تر می شود. اگر بتوانید زبان هلندی را به صورت روزانه تمرین کنید یا در دوره های ویژه ای که آموزشگاه زبان های خارجه سپانو رشت برای شما زبان آموزان عزیز برگذار کرده شرکت کنید، خواهید دید که در کمترین زمان ممکن صلاحیت شما در زبان هلندی به صورت شگفت انگیزی افزایش میابد.

از اشتباه کردن نترسید

لازم نیست از اشتباه کردن هراس داشته باشید. مردم هلند شل و ول صحبت می کنند و همچنین اشتباه می کنند. در واقع ، شما هرگز با فردی که هلندی کامل صحبت می کند ، ملاقات نخواهید کرد. زیرا وقتی صحبت می کنید ، اطلاعاتی را که می خواهید منتقل کنید به یک جمله کاملاً ساختار یافته در ذهن شما شکل نمی گیرد. بنابراین به راحتی میتوانید منظور خود را به طرف مقابل برسانید.

لازم نیست تلفظ شما کامل باشد

نحوه تلفظ شما لازم نیست بی نقص باشد ، زیرا تلفظ مناسب در این زبان وجود ندارد. تقریباً هر فرد هلندی متفاوت صحبت می کند  و شاید جالب است بدانید که لهجه و لهجه های زیادی وجود دارد. این بدان معناست که مردم هلند به صداهای مختلف r و g عادت دارند.

زبان هلندی در بسیاری از مناطق مختلف پیدا میشود

همه ما با تکرار لیستی از اصطلاحات تکراری و یادگیری لغات نامربوط،  یک زبان را در مدرسه آموخته ایم. لازم نیست اینگونه باشد می توانید موسیقی هلندی و کتابهای هلندی را پیدا کنید که مخصوص افرادی هستند که هلندی را یاد می گیرند ، و فیلم های هلندی نیز وجود دارد که همیشه می توانید زیرنویس های هلندی را انتخاب کنید. هرچه یادگیری زبان هلندی سرگرم کننده ترباشد ، آسانتر است.

شغل و تجارت در کشور هلند

هلند یکی از کشورهای صنعتی به حساب می آید و از نظر شغل و تجرات می تواند گزینه بسیار خوبی برای بعضی افراد باشد و همچنین دانستن زبان هلندی در داخل کشور خودمان ایران نیز می تواند تضمین کننده یک شغل مناسب و تدریس باشد.

تدریس خصوصی زبان نیز یکی از بهترین راه ها برای کسب نتیجه مطلوب و یادگیری زبان جدید و هم چنین یک شغل خوب و پردرآمد می باشد. تدریس خصوصی هر چند هزینه های بالاتری نسبت به سایر شیوه های آموزش دارد اما قطعا نتایج بهتری نیز به همراه دارد آموزشگاه زبان های خارجه سپانو رشت به عنوان یکی از آموزشگاه های زبان های خارجه که دارای سابقه ای درخشان می باشد به صورت تضمین کلاس های خصوصی آموزش زبان هلندی را برای زبان آموزان عزیز برگزار می کند.

مهاجرت و ادامه تحصیل در کشور هلند

مهاجرت و یا ادامه تحصیل در دانشگاه های هلند و بلژیک یکی دیگر از اهدافی است که اغلب مردم زبان هلندی را یاد می گیرند چرا که این کشور جزء کشورهای مرفه و صنعتی اروپا به حساب می آید و محل مناسبی برای تحصیل و زندگی می باشد.

گردشگری در کشور هلند

افراد زیادی هستند که تمایل دارند کشورهای مختلف را از نزدیک ببیند و با فرهنگ های مختلف آشنایی پیدا کنند کشورهای هلندی زبان زیادی هم هستند که همواره به دلیل جاذبه های گردشگری زیادی که دارند مقصد محبوب گردشگران هستند بنابراین یادگیری زبان هلندی از این نظر هم می تواند کمک زیادی به مردم بکند و هم میتواند واقعا جذاب باشد.

 

آموزشگاه زبان های خارجه سپانو رشت با برگزاری کلاس های آموزشی زبان های غیر انگلیسی دارای یکی از برترین رتبه های آموزشی در سطح رشت و گیلان میباشد. این مرکز آموزشی برگزار کننده دوره های تخصصی زبان هلندی میباشد. از مهم ترین ویژگی های این آموزشگاه می توان به شهریه های مناسب، اخذ آزمون های تعیین سطح، تدریس خصوصی ، استفاده از جدیدترین و به روزترین متدهای آموزشی، بهره گیری از اسایتید مجرب و با سابقه خانم و آقا و همچنین برنامه ریزی کلاس ها و دوره ها بر اساس برنامه های زبان آموزان اشاره کرد که این موسسه را از سایر آموزشگاه های دیگر متمایز کرده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دوره های زبان هلندی  و آمادگی برای آزمون زبان هلندی و زبان های دیگر وارد سایت سپانو شده و یا با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

*با کارشناسان ما ما تماس بگیرین، تا مشاوره‌های لازم رو دریافت کنین*

www.sepano-ac.ir

www.sepano.org.ir

www.sepano.net

کانال تلگرام سپانو http://www.telegram.me/sepanoec

صفحه اینستاگرام سپانو https://www.instagram.com/sepanola/

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید