غول زبان انگلیسیتو شکست بده!

 
غول زبان انگلیسیتو شکست بده!
وقتی میگن مهاجرت، اولین مانع عظیم و غول آسای جلومون، زبان میشه. حتی برای کسانی که از بچگی هم زبان می خوندن، مقوله یادگیری زبان و از اون مهمتر قبولی در امتحانات زبانه. از زبان انگلیسی برای خودمون غول نسازیم و این تصورات را رها کنیم تا بتوانیم به واقعیت ها و موفقیت ها برسیم.در این مقاله به نکاتی که به موفقیت در یادگیری زبان کمک میکند اشاره میکنیم.

 مشخص کردن هدف اولین و مهم ترین کار.

اطمینان حاصل کنید که هدفی را که انتخاب کرده اید درست است. برای رسیدن به موفقیت, استخدام شدن در یک کار بهتر, مهاجرت به یک کشور انگلیسی زبان و یا حتی سفر کردن به این نوع کشورها باید زبان انگلیسی را بلد باشیم. فقط باید هدف خود را انتخاب کنیم و به نسبت آن تلاش کنیم. هرچه هدف بزرگ تر و والاتر به همان نسبت تلاش هم باید بیشتر باشد. سردرگمی در یادگیری  موفقیت را کاهش میدهد. وقتی هدف را تعیین میکنید باید به آن بچسبید تا زمانی که به مقصد برسید.

 دوره های زبان انگلیسی را که برای نیاز های شما مناسب است انتخاب کنید.

انتخاب دوره مناسب تاثیر زیادی در یادگیری زبان آموز دارد. هر کدام از ما به دلیل و با هدفی یادگیری و آموختن زبان انگلیسی را شروع میکنیم. به محض اینکه تنظیمات مناسب و ابزار مناسب برای یادگیری را پیدا کنید،یادگیری زبان انگلیسی آسان و سرگرم کننده خواهد بود.

دوره های مختلفی برای آموختن زبان انگلیسی وجود دارند که هریک بسته به هدف ما کمک میکنند تا زبان انگلیسی را بطور کامل یادبگیریم. مانند:

کلاسهای فوق فشرده (Super Intensive Courses (SIC

کلاس های آموزش مکالمه زبان فوق فشرده ، مناسب برای اقشار محترم زیر میباشد :

افرادی که قصد مهاجرت دارند.

کسانی که میخواهند در مدت زمان بسیار کوتاهی زبان انگلیسی را یاد بگیرند.
قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارند.

زمان زیادی برای مطالعه بیشتر خارج از کلاس داشته و میخواهند دائم در معرض زبان انگلیسی قرار بگیرند.

دانشجویان عزیز.

شاغلین و کارمندان.

داوطلبین آزمون آیلتس.

متقاضیان آزمون تافل.

متقاضیان کلیه آزمون های تخصصی زبان انگلیسی.

یا کلیه افرادی که زمان برایشان در اولویت است.

میزان پیشرفت در این دوره ها بسیار بیشتر از انواع  دیگر کلاس هاست. بنابراین اگر نیاز به کلاس فوق فشرده دارید، کلاسهای فوق فشرده آموزشگاه  زبان های خارجه  سپانو را از دست ندهید.

کلاسهای فشرده (Intensive Courses)

روزی را تصور کنید که از خواب بیدار می‌شوید و می‌توانید به راحتی انگلیسی صحبت کنید .این مسئله همه چیز را تغییر می‌دهد. ناگهان احساس می‌کنید رها شده‌اید؛ قدرت و انعطاف‌پذیری بیشتری دارید. می‌توانید قدم به دنیای جدیدی از فرصت‌ها بگذارید. می‌توانید به کشورهای مختلف سفر کنید، رئیس خود را تحت تاثیر قرار بدهید، یا حتی به آمریکا مهاجرت کنید و در آنجا مدرک بگیرید. فرصت‌های نامحدودی به دست می‌آورید و هیچ چیز نمی‌تواند مانع‌تان شود! گاهی اوقات، زبان آموزان فکر می‌کنند چقدر عالی می‌شد اگر یک شبه می‌توانستند زبان انگلیسی را به راحتی و روانی صحبت کنند. اما واقعیت چیز دیگری است. ممکن است یادگیری زبان انگلیسی هر روز جذاب باشد و از آن لذت ببرید، اما باز هم گاهی پیش آمده از پیشرفت ناامید شده باشید. حتی ممکن است با خودتان فکر کرده باشید «چرا سریع‌تر یاد نمی‌گیرم؟»، «چرا نمی توانم راحت صحبت کنم؟»

بعد از این سوال‌ها احتمالا تصمیم می‌گیرید دوره‌های فشرده آموزشگاه  زبان های خارجه  سپانورا انتخاب کنید؛ دوره‌هایی که تضمین می‌کنند زبان انگلیسی را سریع‌تر و بهتر یاد بگیرید.

این دوره ها مناسب افرادی هستند که:

قصد دارند در مدت زمان کوتاهی زبان انگلیسی را یاد بگیرند.
زمان کافی برای مطالعه بیشتر خارج از کلاس دارند.
میخواهند مدت زمان بیشتری در معرض زبان انگلیسی قرار بگیرند.

میزان پیشرفت در این دوره ها به نسبت سایر انواع کلاس ها بیشتر بوده و راندمان کلاسی بالا است.

کلاسهای ترمیک (Regular Courses)

در دوره آموزش ترمیک زبان معمولا کتاب هایی با کار بر روی هرچهار مهارت اصلی انتخاب می شوند. این کتاب ها در آموزشگاه های معتبر زبان از انتشارات بزرگ دنیا همچون آکسفورد ، longman ، کمبریج و … می باشند.

این دوره ها مناسب افرادی هستند که:

قصد دارند زبان انگلیسی را در مدت زمان طولانی تر و با سرعت مناسب یاد بگیرند.

مشغول درس مدرسه و دانشگاه بوده و فرصت مطالعه حجم مطالب کمتری را دارند.

مدت زمان طولانی در کلاس برایشان خسته کننده است.

میزان پیشرفت در این دوره ها مناسب بوده و اگر با مطالعه مطالب خارج از کلاس همراه باشد، یادگیری عمیقتری اتفاق خواهد افتاد.

برای اطلاع از این دوره ها و همچنین دوره های دیگر آموزشگاه  زبان های خارجه سپانو وارد سایت سپانو شوید.

مسئولیت پذیر باشید.

یادگیری یک فرآیند است که نیاز به زمان و فداکاری دارد. به یاد داشته باشید که تمرین کوتاه و پایدار برای ذهن خیلی بهتر از دوره های طولانی و نامنظم است، بنابراین شما نیازی به تمرین تمام روز ندارید  فقط چند دقیقه در روز را به تمرین اختصاص داده و خواندن ، گوش دادن به موسیقی و تمرینات را انجام دهید. سعی کنید تا به یک عادت روزمره تبدیل شود.

مطالعه ، مطالعه و فقط مطالعه!

حتی اگر سطح شما خیلی پایه باشد، می توانید چیزهایی را برای سطح خودتان انتخاب و شروع کنید. اگر چیزی که میخوانید بالاتر از سطح شما باشد، دلسرد خواهید شد. کتابها یا کمیکهای کودکان را امتحان کنید ممکن است تعجب کنید و احساس بدی بگیرید، اما تصاویر و ساختارهای ساده به شما در درک کلماتی که هنوز مطالعه نکرده اید کمک زیادی میکنند.

فیلم همراه با زیرنویس تماشا کنید.

همه عاشق تماشای فیلم هستند. تماشای فیلم همراه با زیرنویس یا تماشای فیلمی به زبان انگلیسی که شما قبلا آن را به زبان مادری خود تماشا کرده اید یک ایده فوق العاده برای یادگیری زبان میباشد. ژانرهای مورد علاقه خود را پیدا کنید و آن را به زبان انگلیسی تماشا کنید. راه خوب و سرگرم کننده ای برای یادگیری زبان انگلیسیه ، مگه نه؟

همیشه و هرجا به زبان انگلیسی گوش دهید.

بسیار مهم است که علاوه بر مهارت های گفتاری خود ، مهارت های شنیداری خود را هم بهبود دهید. حتی اگر شما خیلی علاقه مند به موسیقی نیستید، گوش دادن به آهنگ ها یا ویدیوهای موسیقی زبان انگلیسی به شما کمک خواهد کرد که کلمات و عبارات جدیدی را که می توانید بعدا استفاده کنید، شناسایی و یاد بگیرید. چت های Voiced همچنین می توانند به شما در افزایش مهارت های گوش دادن و صحبت کردن کمک کنند. نگران نباشید اگر همه چیزهایی را که می شنوید یا میخوانید را درک نکنید، فقط خوب گوش دهید.

هنگام یادگیری زبان انگلیسی از آن استفاده کنید: از اشتباه نترسید.

همیشه از انگلیسی استفاده کنید. حتی اگر نمی دانید چطور باید جمله ای را بگوئید، سعی نکنید به طور مستقیم ترجمه کنید، استراتژی دیگری برای برقراری ارتباط با آنچه که می خواهید بگویید پیدا کنید. این یک راه بسیار ساده است، از تخیل خود برای غلبه بر مشکلات استفاده کنید. از عبارات ساده استفاده کنید. بعضی مواقع با جملات کوتاه و ساده راحت تر می شود ارتباط برقرار کرد و به شما کمک می کنند تا آنچه را که منظورتان است به طرف مقابل برسانید.

تمرین ، تمرین و فقط  تمرین!

"تمرین شما را کامل میکند" از کوچکترین زمان هم برای تمرین استفاده کنید. تنها راه رسیدن به موفقیت در زبان و هرچیز دیگری تنها تمرین است. شما نمیتوانید بدون رانندگی در ماشین رانندگی یاد بگیرید! درست مثل اینکه نمی توانید بدون صحبت کردن و تمرین زبان انگلیسی یاد بگیرید!

از منابع مختلف استفاده کنید.

اینترنت، فیلم، روزنامه ها، مجلات، نرم افزارها، بازی ها، کتاب ها و ..... به شما تنوع بیشتری می دهند و از واژگان و ساختار بیشتری بهره میبرید. این دقیقا همان چیزی است که شما برای شروع به تسلط بر یک زبان باید در معرض آن قرار بگیرید.

انتخاب یک آموزشگاه خوب مهم ترین فاکتور!

بسیاری از ما به نحوی درگیر یادگیری زبان هستیم. ممکن است زبان انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی و یا زبان دیگری را برای یادگیری انتخاب کرده‌ و در حال ادامهٔ تحصیل در آن حوزه باشیم. هرکدام نیز روش منحصر به‌ فرد خود را برای فرا گرفتن این زبان پیش رو گرفته‌ایم.برخی مطالعه به‌صورت خود خوان یا Self Study را در دستور کار خود قرار داده‌ایم و برخی نیز از نرم‌ افزارها و روش‌های دیگر بهره می‌بریم؛ اما اغلب ما می‌دانیم که کلاس درس و حضور در یک آموزشگاه زبان خوب می‌تواند تاثیر فراوانی در یادگیری داشته باشد.آموزشگاه زبان خوب کدام است؟ این سوال بسیار کوتاه و ساده به نظر می‌آید، اما جواب به آن چندان ساده نیست. خیلی از ما تجربه رفتن به آموزشگاه های زبان مختلف را داشته‌ایم: گاهی اوقات از ابتدا ناراضی بودیم، گاهی هم یکی دو ترم کلاس رفتیم و بعد از آن از استاد خوشمان نیامد!  در بعضی آموزشگاه ها استادها خوب بودند اما فضای موسسه زبان چندان چنگی به دل نمی‌زد.آموزشگاه زبان  در کشور ما فراوان است، اما شناخت و انتخاب آموزشگاه زبان خوب  می‌تواند تاثیر فراوانی در یادگیری داشته باشد.آرام بودن محیط آموزشگاه در حین تدریس نیز از موارد مهم و ضروری است، آموزشگاه اگر نتواند آرامش شما را در هنگام مطالعه و یادگیری فراهم کند قطعاً نمی‌تواند بازده آموزشی خوبی برای شما داشته باشد.

آموزشگاه زبان های خارجه سپانو یک محیط زیبا با دکوراسیون متفاوت و اساتید مجرب و متد یادگیری خوب  نسبت به آموزشگاه ها  یا مدارس بی کیفیت را فراهم کرده  تا آرامش محیط و یادگیری با کیفیت مانع ایجاد استرس برای زبان آموزان باشد.

شما نیز نظرات ، پیشنهادات و انتقادات خود را برای ما ارسال کنید تا با استفاده از آن ها به پیشرفت هرچه بهتره آموزشگاه زبان های خارجه سپانو کمک کنید.

 

*منتظر شما دوستان در آموزشکاه زبان های خارجه سپانو رشت هستیم  *

www.sepano-ac.ir

www.sepano.org.ir

www.sepano.net

کانال تلگرام سپانو http://www.telegram.me/sepanoec

صفحه اینستاگرام سپانو

https://www.instagram.com/sepanola/

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید