باید ها و نباید های آزمون ماک آیلتس

 
باید ها و نباید های آزمون ماک آیلتس
به ازمون های ازمایشی که مانند آزمون های اصلی شبیه سازی و طراحی میشوند ،آزمون ماک گفته میشود. به افرادی که قصد شرکت در ازمون ایلتس را دارند جهت آشنایی بیشتر و بهتر و بالا رفتن عملکرد و در نتیجه کسب نمره بهتر توصیه میشود ، حتما در چند آزمون ماک که از سمت موسسات معتبر برگزار میشود شرکت کنند .آموزشگاه زبان سپانو آموزش و آزمون ماک آیلتس را به بهترین شکل انجام می دهد تا شما همه چیز را بدانید حتی نکات بسیار کوچک. باید ها و نباید های آزمون آیلتس در این بخش می تواند برایتان بسیار مفید باشند.

 

میدونید ما بعد از سالها به تجربه دریافته ایم که در نظر گرفتن نکاتی که در ادامه آمده است میتوانید تاثیر بسزایی در موفقیت شما در امتحان داشته باشد. پیشنهاد میکنم که مطلب زیر را مرور کنید و بکار ببندید. امیدواریم که مرور نکات زیر به موفقیت شما کمک کنه.

پس به این باید ها و نباید های آزمون آیلتس توجه کنید.

 

 

  به آسانی کلماتی مثل won, too, tree را اشتباه نگیرید

بخش‌های ریدینگ، لیسنینگ و رایتینگ آزمون آیلتس همگی نیازمند املای صحیح هستند. چون هر اشتباهی که می‌کنید خود را با خطر کاهش نمره مواجه می‌سازید.

  فقط بله یا خیر جواب ندهید

بگذارید جریان یابد. احتمالاً سابقه‌ی هزاران ساعت تمرین زبان انگلیسی را دارید. وقتی تمرین اسپیکینگ یا رایتینگ را می‌کنید مهم است که این را به امتحان گیرنده نشان دهید. در قسمت مصاحبه‌ی مهاجرین در فرودگاه که نیستید. امتحان گیرنده از شما می‌خواهد تا آنجا که ممکن است مهارت زبانی نشان دهید. اگر به او به اندازه‌ی کافی برای نمره دادن، زبان نشان ندهید، نمره از دست خواهید داد.

بخش اسپیکینگ (Speaking) آزمون آیلتس یا مصاحبه 3 سه بخش دارد:

بخش 1: پاسخ به سوالات مصاحبه کننده راجع به موضوعات عمومی مثل کار، زادگاه محل زندگی و... (حدودا 5 دقیقه)

بخش 2: تاپیک کارد (2 دقیقه صحبت در مورد موضوعی خاص مثلا یک اثر هنری اولین باری که به زبان انگلیسی با یک خارجی حرف زدید یک حادثه خوشحال کننده و...)

بخش 3: پاسخ به سوالات مصاحبه کننده که به نوعی به موضوع تاپیک کارد مرتبط است.(حدودا5  دقیقه)
در مجموع 15 دقیقه

برای بهبود بخش اسپیکینگ آموزشگاه زبان های خارجه سپانو دوره های ویژه ای را برگذار نموده است دوره هایی برای همه کسانی که می خواهند بهترین باشند (فری دیسکاشن (Free Discussion )) که میتوانید از طریق سایت سپانو از آن ها اطلاعات کسب کنید و همچنین میتوانید در سایت سپانو بخوانید :

14 روش باور نکردنی برای بهبود  speaking

  خودتان باشید

آزمون آیلتس زبان شما را امتیازبندی می‌کند نه نظر شما را. اگر نظرتان را درباره‌ی امتحان رایتینگ یا اسپیکینگ خواستند، باید اظهار نظر کنید. این حقیقتی است که اگر صحبت موضوعی باشد که از آن لذت می‌بریم یا با آن راحت هستیم، بیشتر و بهتر صحبت خواهیم کرد. اگر احساس می‌کنید دوست دارید درباره‌ی توله سگ مورد علاقه‌ی خود در لباس رسمی صحبت کنید، پس این کار را انجام دهید.

   تقلید نکنید

ممکن است وسوسه‌انگیز به نظر برسد اما فقط بگویید؛ نه. از کتاب امتحانی برای حرفه‌ای‌تر کردن رایتینگ یا اسپیکینگ خود کپی نکنید. ممتحنین آزمون آیلتس این کلک را به خوبی بلد هستند و این کار هیچ نمره‌ای برایتان دربر نخواهد داشت. به حداقل‌رسانی زبان مستقیم از سؤالات، بازنویسی و استفاده از مترادف‌ها در اینجا خیلی مهم هستند.

  برنامه باید ادامه داشته باشد

آیلتس به سنجش فصیح بودن می‌پردازد. همچنین آزمونی زمانبندی شده است. چقدر سریع می‌توانید زبانی مؤثر تولید کنید؟ باید این را در خلال آزمون نشان دهید. اگر با پرسشی روبرو شدید که پاسخ آن را نمی دانستید، ادامه دهید. انرژی خود را در پرسش‌هایی بگذارید که می‌توانید با روانی جواب دهید.

   تک‌تک لغات یک سؤال را بخوانید

یک راه متداول برای از دست دادن نمره در رایتینگ اینست که از موضوع منحرف شوید. سؤال را درک کنید، زمان کوتاهی را به این اختصاص دهید که می‌خواهید چه بنویسید و متمرکز بمانید.

 

یک سوال همیشگی و کمتر پاسخ شده زبان آموزان آیلتس و تافل در بخش رایتینگ writing یا مهارت نوشتاری آنست که زبان آموزان چطور باید اعداد را در رایتینگ(writing) هایشان بنویسند. به این معنی که چه زمانی باید اعداد بصورت عددی(برای مثال 9) نوشته شود و چه زمانی باید آن ها را بصورت حروف(برای مثال نه) نوشت؟ در زیر شما را با 7 قانون برای به عدد یا حروف نوشتن اعداد آشنا میکنیم.

1- اعداد کوچک را به حروف بنویسید

اعداد کوچک، یعنی اعداد کمتر از 10 را به حروف بنویسید. این یک قانون مهم و کلی است و در همه جا به ویژه در نوشتارهای رسمی و نیمه رسمی باید آن را رعایت کنید.

2- از ویرگول استفاده کنید

در زبان انگلیسی برای ساده تر خوانده شدن اعداد بزرگ از ویرگول استفاده میشود. ویرگول جدا کننده هزارگان است. بنابراین اگر میخواهید عدد 571951 را بنویسید باید آن را بصورت 571,951 بنویسید تا ساده تر خوانده شود. در قاره اروپای بجز انگلستان(Continental Europe) برای این جداسازی از نقطه استفاده میشود.

3- عدد اول جمله را با حروف بنویسید

اگر میخواهید جمله را با عدد آغاز کنید باید آن را به شکل حروف بنویسید. برای مثال بنویسید:

four years ago” و نه

4 years ago

4- عدد سده(قرن) ها و دهه ها را با حروف بنویسید

برای مثال بنویسید

the Eighties or nineteenth century

5- درصد ها و دستور پخت خوراک ها

در نوشتار های روزانه میتوانید از اعداد به شکل عددی در نوشتن استفاده کنید اما در نوشته های رسمی و غیر دوستانه باید اعداد را به حروف بنویسید.

6- عدد تقریبی/تخمینی را با حروف بنویسید

 اگر یک عدد گرد شده است یا یک براورد و تخمین است باید آن را بصورت حروف بنویسید. اعداد گرد شده بالای میلیون یک عدد و یک کلمه نوشتاری خواهد بود. برای مثال عدد 400,000,000 را بصورت زیر بنویسید:

400 million

در برخی زبان ها حتی اعداد بزرگ تنها بصورت عددی و کامل نوشته میشود.

یکی از دو عدد پشت هم را به حروف بنویسید

زمانی که دو عدد باید پشت سر هم نوشته شوند حالتی به وجود می آید که برای بسیاری اشتباه بر انگیز خواهد بود. به نمونه زیر نگاه کنید:

“7 13-year-olds”

بنابراین باید یکی از این دو عدد به حروف نوشته شود. برای اینکار بهتر است عدد کوچکتر که حرف های کمتری دارد را انتخاب کنید. بنابراین شکل درست عبارت بالا اینگونه خواهد بود:

“seven 13-year-olds”

7- اعداد ترتیبی و پیوسته نویسی

اعداد ترتیبی مثل اول، دوم، سوم و…. را بهتر است با حروف بنویسید. برای مثال بجای

“She was my 1st true love”

باید بنویسید

 “She was my first true love”.

همچنین پیوسته نویسی به این معناست که یک قانون را در سراسر نوشته خود به کار ببرید و پیوسته در تمامی متن یک شکل نوشتاری را حفظ کنید. اگر به عدد مینویسید تماما به عدد  اگر به حروف مینویسید تماما به حروف. برای مثال:

My teacher has 23 beginning students, she also has 18 advanced students

نه آنکه

 My teacher has 23 beginning students, she also has eighteen advanced students

 

 

و در آخر کار چند نکته میماند که دانستن آن ها ضرری ندارد:

کارهایی که باید انجام داد:

از قبل برنامه ریزی کنید. برنامه ریزی برای گرفتن نمره دلخواه شما ضروری است. برنامه ریزی کنید و سپس آن را انجام دهید.

برای امتحان امادگی کامل پیدا کنید. از ابزار و کلاسهای آمادگی (مانند امتحان آزمایشی و یا وبسایتهای کمک آموزشی) حداکثر استفاده را ببرید. به خاطر داشته باشید که امادگی بیشتر به شما اعتماد به نفس بالاتری میدهد.

موسسه ای  که ماک را برگزار میکنه باید بسیار حرفه  ای و کار بلد باشه  پس هر جایی آزمون ماک ندهید  چون ممکنه ازمون استاندارد  نباشه و نمره خوبی نگیرید و  از نظر روحی  دچار حس بد و یا حتی شکست روحی  بشوید که ای وای این همه خواندم و هیچی  بلد نیستم. چون درجه سختی سوال ها  و کلا فورمت سوالها باید طبق استاندارد  خود ایلتس باشد که متاسفانه خیلی از موسسات این موضوع را رعایت نمیکنند مثلا سوالها را خیلی سخت میدهند تا نمره خوبی نگیرید  تا مجبور به شرکت در کلاسهای آن موسسه  خاص بشوید. پس حتما   قبل از انتخاب مکان آموزشی خوب  تحقیق و بررسی کنید.

هر چهار مهارت آزمون آیلتس یعنی مهارت های Speaking, Writing, Listening, Reading طبق روال آزمون آیلتس واقعی برگزار می شود. زمانبندی آزمون ماک آیلتس آموزشگاه زبان های خارجه سپانو نیز دقیقا با زمانبندی آیلتس منطبق است . زبان آموزان می توانند زمانی در آزمون شرکت کنند که با برنامه خود منطبق باشد و به همین دلیل از نظر برگزاری و شرکت در آزمون انعطاف پذیری بالایی وجود دارد.

 

از روزی که ثبت نام میکنید تا پایان امتحان, حتما ایمیل خود را برای اطلاعات امتحان چک کنید. گاهی اوقات ایمیل ها به قسمت Spam و یا Promotion میروند.

مکان امتحان را از قبل پیدا کنید و ببینید بهترین راه رسیدن به محل امتحان چیست و با چه وسیله نقلیه ای راحت تر میتوان به آنجا رسید.

در روز آزمون کتبی بهتر است ۴۵ دقیقه قبل از بسته شدن در ورودی , در محل حضور داشته باشید. حضور زودهنگام از استرس امتحان می کاهد.

کارهایی که نباید انجام داد:

ثبت نام آزمون را به آخرین لحظه موکول نکنید. همیشه انتخابهای شما در آخرین لحظه محدود و در اغلب اوقات نامطلوب است.

دیر به جلسه امتحان نرسید. بر طبق قوانین IELTS از ورود افرادی که دیر برسند جلوگیری خواهد شد.

پاسخ سوالها رو حفظ نکنید. سوالها مانند هم نیستند برای همین روش پاسخ را یاد بگیرید و از حفظ کردن جوابها پرهیز کنید.

نگران عقیده امتحان گیرنده در مورد پاسخ امتحان مکالمه خود نباشید. چیزی که مهم است روش پاسخ و استدلال شماست و نه موافقت امتحان گیرنده.

در امتحان مکالمه دستپاچه نشوید و تند و مغشوش صحبت نکنید. اگر برای پاسخ حضور ذهن ندارید از قوه تخیل خود استفاده کنید.

بیش از حد نگران گذشت وقت نباشید. با حوصله به سوالها پاسخ دهید و نگذارید استرس از دست دادن زمان به شما غلبه کند.

 

حتما قبل از امتحان اصلی در یک امتحان آزمایشی شرکت کرده و مهارت خود را محک بزنید تا برای امتحان اصلی با ذهنی آماده تر وارد میدون بشید.

 

حال ما چند دلیل طلائی برای شرکت در آزمون آزمایشی آیلتس به شما خواهیم گفت:

با سوالات واقعی آزمون اصلی آشنا میشوید.
در شرایط زمانی آزمون خود را محک میزنید.
تکنیک های یادگرفته را مورد آزمون قرار می دهید.
چند ساعت نشستنِ مداوم بر روی صندلی ،بدون   بلند شدن ، نیاز به تمرین دارد.
از لحاظ روانی با شرایط آزمون سازگار می‌شوید.
پیش‌بینی نسبی از نمره خود خواهید داشت.
چالشهای پیش بینی نشده و احتمالی را مدیریت می‌کنید.
عموما آزمون ها به همراه تحلیل و مشاوره هستند که اطلاعات خوبی می دهند.
با تسکهای مختلف هر مهارت آشنا می‌شوید.
پاسخهای خود را می‌توانید با پاسخهای درست مقایسه کنید.

همه اینا به یک هدف ختم میشوند: کسب نمره بهتر  در ازمون اصلی

 در آموزشگاه زبان های خارجه سپانو که  برگزار کننده دوره های آموزش آیلتس در رشت  می باشد آزمون ماک آیلتس با همکاری خانه آیلتس آفرینش معتبرترین مرکز تخصصی آیلتس در کشور برگزار می شود و این آزمون برای زبان آموزان به صورت آزمون ماک آیلتس رایگان برگزار می شود. برگزاری آزمون ماک آیلتس که به صورت کاملا شبیه به آزمون واقعی برگزار شود و با تقریب بسیار بالا نمره نزدیک به نمره آزمون واقعی باشد بسیار مشکل است اما در آزمون های آموزشگاه زبان های خارجه سپانو این کار به بهترین شکل ممکن انجام می شود.

پس آیا برای MOCK آمادگی دارید؟ در این صورت روی رزرو آزمون ماک کلیک کرده و فرم مربوطه را برای آموزشگاه زبان های خارجه سپانو ارسال کنید و نوع آزمون آیلتس یعنی آیلتس جنرال و آکادمیک را انتخاب کنید. بعد از آن باید در سایت شماره تماس و ایمیل خود را وارد نمایید. مشاورین آموزشگاه برای این مراحل تمام راهنمایی های لازم را به شما ارائه می دهند.

 برای  کسب اطلاعات بیشتر بر روی لینک های زیر کلیک کنید.

 

 

www.sepano-ac.ir

www.sepano.org.ir

 www.sepano.net

https://www.afarinesh.org/rasht 

کانال تلگرام سپانو http://www.telegram.me/sepanoec

صفحه اینستاگرام سپانو https://www.instagram.com/sepanola/

 

 

 

 

 

 

 

 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید