30 تا از بهترین دانشگاه های جهان برای تحصیل (قسمت پایانی)

 
30 تا از بهترین دانشگاه های جهان برای تحصیل (قسمت پایانی)
قطعا برای هر کسی داشتن تحصیلات دانشگاهی اهمیت دارد و اگر قرار به تحصیل در خارج از کشور باشد هر کسی دوست دارد در یکی از بهترین دانشگاه های جهان تحصیل کند. انتخاب دانشگاه مناسب از میان انبوه دانشگاه‌ها، مسئله‌ی مهمی است و باید عوامل مختلفی از جمله هزینه‌، شهریه، شرایط پذیرش، ، زندگی دانشجویی، مکان اقامت، اعتبار و … را در نظر بگیرید. در این مقاله بهترین دانشگاه های جهان که تحصیل در آن‌ها آرزوی هرکسی است را به شما معرفی خواهیم کرد.

رتبه‌بندی‌های گوناگونی برای سنجش بهترین دانشگاه های جهان وجود دارد. در این رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان برای سال تحصیلی ۲۰۱۸-۲۰۱۹ بررسی شده‌اند. بسیاری از استادان، نویسندگان، پژوهشگران و کارشناسان وب عقیده دارند، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی می‌توانند بسیاری از رتبه‌بندی‌ها را دور بزنند. یعنی وقتی شاخص رتبه‌بندی شناسایی شد، دانشگاه‌ها سعی می‌کنند خود را در آن شاخص خاص (مثل تعداد مقالات) ارتقاء دهند، درحالی‌که چنین بهبودی ممکن است هیچ تأثیری در بهبود کیفیت آموزش و پژوهش نداشته باشد.

در این رتبه‌بندی فهرستی از رشته‌های هر دانشگاه به‌عنوان نمونه انتخاب می‌شود. سپس افراد تأثیرگذار در هر رشته شناسایی می‌شوند. در پایان، جایگاه این افراد در دانشگاه و همچنین دانشگاهی که مدرک‌شان را از آن گرفته‌اند، مشخص می‌شود. به‌عبارتی رتبه‌بندی بر مبنای پژوهشگران و شخصیت‌های کلیدی هر دانشگاه و با تمرکز بر تأثیر امکانات دانشگاهی بر رشته‌های تحصیلی انجام می‌شود.

 

 

۲۱. دانشگاه مینه سوتا (University of Minnesota Twin Cities)

 

دانشگاه مینه‌سوتا در سال  ۱۸۵۱  تأسیس  شده است ، یکی از معتبرترین دانشگاه‌های دولتی ایالات متحده آمریکا  بوده و در ایالت  مینه سوتا واقع است.  دانشگاه مینه سوتا در امتداد دو شهر کشیده شده است. مینیاپولیس و سنت پل کهبه عنوان شهرهای دوقلو شناخته شده اند. . دانشگاه مینه سوتا در هر دو شهر پردیسی در اختیار دارد هر چند که پردیس مینیاپولیس محوطه اصلی دانشگاه محسوب میشوداین دانشگاه از ۱۹ دانشکده اصلی تشکیل شده و به غیر از پردیس اصلی درشهرهای دوقلو دارای ۴۴ پردیس دیگر در شهرهای کروکستون، دلوث، روچستر و موریس نیز می‌باشد. این دانشگاه ششمین دانشگاه بزرگ ایالات متحده از لحاظ تعداد دانشجویان است.تاکنون ۱۵ نفر از اساتید و ۸ نفر از دانش‌آموختگان این دانشگاه موفق به کسب جایزه نوبل شده‌اند. این دانشگاه یکی از تاثیرگذارترین دانشگاه‌ها در توسعه علم اقتصاد می‌باشد.اساتید و فارغ التحصیلان دانشگاه تاکنون ۲ بار موفق به دریافت  جایزه پولیتزر و ۲۴ بار موفق به کسب جایزه نوبل شده‌اند که از این میان ۹ عنوان به اقتصاد، ۶ عنوان به فیزیک، ۴ عنوان به پزشکی، ۳۳ عنوان به شیمی و همچنین به ادبیات و صلح هر کدام یک عنوان تعلق گرفته است .تیمهای ورزشی مردان و زنان دانشگاه شامل تیمهایفوتبال ، بسکتبال ، هاکی روی یخ و کشتی  و سایر رشته‌ها مجموعاً Minnesota Golden Gophers نامیده می‌شوند. این تیمها دارای ورزشگاه‌های خانگی متعددی از جمله ورزشگاههوبرت هامفری  و استادیوم TCF Bank Stadium می‌باشند.موسسه فناوری واقع در دانشگاه مینه سوتا تنها مرکز تحقیقاتی در جهان است که مجهز به یک آبشار طبیعی به منظور مطالعه مکانیک سیالات و یافتن راه حل های پایدار انرژی مورد بهره برداری قرار میگیرد. این مرکز تحقیقاتی یکی از 16 مرکز مطالعاتی است که دامنه پژوهش آن ها از تکنولوژی های دیجیتال تا زمین شناسی گسترده شده است.

از دانش‌آموختگان صاحبنام این دانشگاه می‌توان به  یانی( آهنگساز و پیانیست شهیر یونانی),والتر موندیل ( معاون جیمی کارتر ۴۲امین رئیس جمهور آمریکا),هنری فوندا( بازیگر سرشناس آمریکایی و برنده جایزه اسکار سال ۱۹۸۰),کریستیان بارناردجراح نخستین عمل پیوند قلب بر روی انسان),جمشید دلشادشهردار سابق بورلی هیلز  کالیفرنیا و نخستین شهردار ایرانی‌تبار در آمریکا),توماس استگز(رئیس هیئت مدیره شرکت والت دیزنی)  اشاره کرد. 

۲۲. دانشگاه کالیفرنیا در سن‌ دیگو (University of California at San Diego)

 

دانشگاه کالیفرنیا، سن دیه گو (University of California, San Diego یا UC San Diego  یا UCSD) یک دانشگاه پژوهشی عمومی است که در محله لاجولا  سن دیه گو کلیفرنیا قرار دارد. این دانشگاه در زمینی به مساحت ۸۶۶ هکتار نزدیک ساحل اقیانوس آرام قرار دارد و محوطه اصلی اش در زمین ۴۶۶ هکتاری واقع است. دانشگاه سن دیه گو کالیفرنیا که در سال ۱۹۶۰ نزدیک موسسه اقیانوس شناسی اسکریپس قرار داشت، هفتمین محوطه دانشگاه از ۱۰ دانشگاه قدیمی کالیفرنیا است و بیش از ۲۰۰ گرایش در دوره کارشناسی و تحصیلات تکمیلی ارائه می کند. حدود ۲۲۷۰۰ دانشجوی آن در مقطع کارشناسی و ۶۳۰۰ نفر هم در تحصیلات تکمیلی مشغول تحصیل هستند.

دانشگاه سن دیه گو یکی از دانشگاه های لیگ آیوی عمومی است که برترین دانشگاه های پژوهشی آمریکا را شناسایی می کند. دانشگاه سن دیه گو، یک موسسه کاملا معتبر پژوهشی است که بر اساس رتبه بندی آکادمیک دانشگاه های جهان، در رتبه ۱۴ قرار دارد.

هیات علمی، پژوهشگران و فارغ التحصیلان سن دیه گو تا کنون ۲۰ جایزه نوبل، هشت مدال ملی علوم آمریکا، هشت کمک هزینه مک آرتور، دو جایزه پولیتزر، و سه مدال فیلدز برنده شده اند. علاوه بر این، از بین هیات علمی کنونی، ۲۹ نفر به عنوان اعضای آکادمی ملی مهندسی، ۷۰ نفر در آکادمی ملی علوم، ۴۵ نفر در موسسه داروسازی، و ۱۱۰ نفر در آکادمی هنر و علوم آمریکا انتخاب شده اند.

۲۳. دانشگاه سوربن پاریس (Sorbonne)

در بزرگ‌ترین مؤسسه‌ی آموزشی فرانسه امکان تحصیل در رشته‌های ادبیات، زبان، مطالعه‌ی تمدن، هنر، علوم انسانی فراهم است. دانشگاه سوربن که در همان مکان کهن اولیه‌اش قرار دارد، در گذر زمان به بخش‌های دیگر پاریس گسترده شده است. زمانی سوربن یکی از ۵ دانشگاه برتر دنیا بود.

۲۴. دانشگاه نورث وسترن (Northwestern University)

 دانشگاه در یک حومه زیبا و سرسبز شمال شیکاگو قرار دارد.  نورث وسترن یکی از موسسات علمی تراز اول آمریکا است، و تا کنون تعداد زیادی برندگان جوایز مهم در ژورنالیزم، مهندسی و اقتصاد، فارغ التحصیلان این دانشگاه بوده اند. از دانش آموختگان گذشته  دانشگاه می توان  دیوید شویمر را نام برد. (البته بستگی دارد که این را نقطه قوت یا ضعف دانشگاه به حساب آوریم؟ ). علاوه بر شهرتش بعنوان یک موسسه عالی آموزشی، نورت وسترن به طور معمول نشریه معتبر U.S.News  و World Report  را بعنوان بهترین برنامه دوره کارشناسی خود چاپ و منتشر میکند . همچنین دانشکده مدیریت کلوگ آن یکی  از بهترین مدارس مدیریت و کارآفرینی درآمریکا محسوب میشود. نرث وسترن  دارای 19 تیم ورزشی  بین دانشگاهی در آمریکاست، و تیم بسکتبال آن بنام وایلد کتس در فصل ورزشی سال 2004 – 2005 قهرمان بین دانشگاهی و برنده جام NCAA شد.

گرچه دانشگاه برای رشته های مختلف مانند کارآفرینی  business، علم حکومت، حقوق، علوم، و آموزش و پرورش شهرت دارد،اما  شهرت  اصلی  برای رشته ژورنالیزم و روزنامه نگاری است. در این زمینه لااقل از یک چیز میتوان مطمئن بود، آنها بهترین نشریات دانشجویی را منتشر میکنند.

25. دانشگاه مک گیل (McGill University)

 

دانشگاه مک‌گیل (McGill University) در شهر مونترئال کانادا واقع شده است. این دانشگاه در سال ۱۸۲۱ به نام جیمز مک‌گیل تاجر معروف اسکاتلندی تأسیس شد. داشتن 300 ساختمان و شهرت جهانی مک گیل را به دانشگاهی بزرگ، کهن و ممتاز در سطح جهانی تبدیل کرده است. دانشگاه مک گیل همواره در رتبه بندی های معتبر جهانی در میان بهترین دانشگاههای جهان قرار می گیرد. این دانشگاه بیش از 300 برنامه درسی را در 111 دانشکده به دانشجویان ارائه می دهد. مک گیل بیشترین تعداد دانشجویان PhD را در بین دیگر دانشگاه های تحقیقاتی کانادایی به خود اختصاص داده است.

جذب دانشجویان ممتاز از تما نقاط دنیا هم چون آمریکا و اروپا و حتی خود کانادا نیز به نقاط قوت این دانشگاه می افزاید. داشتن بیش از ۲۰۰ هزار دانش آموخته و استاد با ملیت های گوناگون، مک‌گیل را به یکی از شناخته شده ترین دانشگاه ها در زمینه های مختلف علوم تبدیل کرده است.

۲۶. دانشگاه عبری بیت المقدس (Hebrew University of Jerusalem)

 

این دانشگاه به‌عنوان یکی از نخستین دانشگاه‌های پژوهشی دنیا، برنامه‌های آموزشی معتبری در رشته‌های پزشکی، ریاضی، علوم رایانه، کسب‌وکار و اقتصاد دارد. همچنین از مراکز پژوهشی پیشرو در زمینه‌ی یکپارچه‌سازی مهندسی و زیست‌شناسی است.

۲۷. دانشگاه واشینگتن (University of Washington)

 دانشگاه واشنگتن (Washington University) ( به اختصار UW یا  U-Dub ) از بهترین دانشگاه های تحقیقاتی در سیاتل است.دانشگاه واشنگتن در سال 1861در "سیاتل"واشنگتن تاسیس شد و بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاه غرب آمریکا به شمار می آید.از جمله دلایل پیشرفت دانشگاه واشنگتن می توان واقع شدن در بزرگترین  شهر شمالی اقیانوس آرام - سیاتل -را نام برد, سیاتل شهری که در دنیا به  شهر مایکروسافت و آمازون شهرت دارد . فراوانی نسبی شغل های مرتبط با حوزه ی IT  و تکنولوژی از ویژگی های مهم سیاتل است. از دیگر ویژگی های این شهر می توان به سکونت ایرانیان زیادی در سیاتل اشاره کرد.   UW شامل سه دانشگاه اصلی است که بزرگ ترین آنها در مجاورت شهر سیاتل و دو دانشگاه دیگر در شهرهای تاکوما (Tacoma) و باتل (Bothell)قرار دارند. همچنین یکی از قدیمی ترین های ساحل غربی می باشد.این دانشگاه عضو انجمن دانشگاه های آمریکا بوده و در میان  انواع نشریات بین المللی در بین 15 دانشگاه برتر جهان قرار دارد.دانشگاه واشنگتن شامل بیش از 500 ساختمان است. تیم های صاحب نام    NCAA Division I Pac-12 Conference متعلق به این دانشگاه می باشند.دارایی دانشگاه  تقریبا 3 میلیون دلار بوده و دانشجویانی از بیش از 100 ملت جهان در این دانشگاه مشغول به تحصیل می باشند.

۲۸. دانشگاه تگزاس در آستین (The University of Texas at Austin)

 

دانشگاه تگزاس در آستین یا دانشگاه تگزاس یا UT ، یک دانشگاه تحقیقاتی است که در شهر آستین ، در تگزاس آمریکا واقع می باشد. دانشگاه تگزاس مهمترین موسسه در سیستم دانشگاهی تگزاس می باشد ، که در سال 1883 تاسیس شده است .دانشگاه اصلی ، در400 متری  Texas state capitol (ساختمان های دولتی در تگزاس) در شهر آستین واقع می باشد . دانشگاه در پاییز 2010 ، از نظر تعداد بیشترین ثبت نام ، رتبه 5 را در کشور بدست آورد . دارای بیشترین پذیرش از سال 1997 تا سال 2003 .

دانشگاه تگزاس یکی از 8 دانشگاه Public Ivy Institution  است و در سال 1929 ، به انجمن دانشگاه های آمریکا پیوسته است .

دانشگاه ، یک مرکز مهم برای تحقیقات علمی می باشد و در سال تحصیلی 2010-2009 هزینه تحقیقات آن بیش از 640 میلیون دلار بوده است . دانشگاه  UT ، دارای 7 موزه و 17 کتابخانه شامل : Lyndon Baines Johnson Library and Museum و Blanton Museum of Art می باشد و موسسات کمک تحقیقاتی را مثل : J.J. Pickle Research Campus و Mc Donald Observatory اداره می کند .

در میان استادان این دانشگاه ، برندگان جوایز : نوبل Pulitzer Prize و Wolf Prize و National Medal of Science را می توان نام برد .

دانشگاه برنده 4 NCAA Division I (بالاترین سطح ورزشی بین کالجی) بوده و در ورزش های زنان و مردان ،‌ بیش از هر دانشگاه دیگری که عضو کنفرانس 12 است ، مدعی می باشد .

تیم های ورزشی فعلی و قبلی دانشگاه UT ، برنده 117 مدال المپیک ، شامل 14 مدال در المپیک بیجینگ (چین) در سال 2008 می باشند . دانشگاه ، توسط نشریهSports Illustrated به عنوان بهترین کالج ورزشی آمریکا در سال 2002 شناخته شد .

همه چیز در تگزاس بزرگتر است! و همینطور در مورد دانشگاه تگزاس در آستین که بزرگترین دانشگاه واقع در ایالت تگزاس بشمار می آید. این دانشگاه بیش از 90 کلوب و موسسه برای دانشجویان در اختیار دارد. برج بلند واقع در پردیس دانشگاه که توسط کارل جی اکهارت پسر (Carl J. Eckhart, Jr.)، از فارغ التحصیلان دانشکده مهندسی کاکرل (Cockrell)، در سال 1937 ساخته شده، بعد از هر موفقیت تیم های ورزشی این دانشگاه به رنگ نارنجی درآمده و در صورت قهرمانی تیم آنها شکل “#1” بر روی آن درخشیده میشود. دانشجویان سال اول میتوانند در مرکز شهر آستین که حدود یک چهارم مایل از دانشگاه فاصله دارد، زندگی کرده و مجبور به گذراندن اوقات خود در محوطه دانشگاه نیستند. شهر پر جنب و جوش آستین به موسیقی اش، غذایش، فضای بازش و شب های زیبایش معروف بوده و دانشجویان با کارت دانشجویی میتوانند از سیستم حمل و نقل اتوبوسرانی بصورت رایگان استفاده کنند.

۲۹. دانشگاه بریتیش کلمبیا (University of British Columbia)

 

این دانشگاه معتبر در ونکوور کانادا یکی از بهترین دانشگاه های جهان است که تاکنون برنده‌ی ۷ نوبل، دارنده‌ی ۶۵ مدال المپیک و دریافت‌کننده‌ی ۷۰ بورسیه‌ی رُدز را تربیت کرده است. دانشگاه بریتیش کلمبیا دارای برنامه‌های باکیفیت آموزشی در رشته‌های پزشکی، علوم اجتماعی، کشاورزی، کسب‌وکار و اقتصاد است.

۳۰. کالج سلطنتی لندن (King’s College London)

 

این دانشگاه عمومی در سال ۱۸۲۸ بنا شد. در میان دانش‌آموختگان آن، ۱۲ برنده‌ی نوبل، پژوهشگران همکار در کشف دی‌ان‌ای، پیشگامان لقاح مصنوعی، همسان‌سازی و پژوهشگران اصلی فناوری رادار، رادیو، تلویزیون و تلفن همراه وجود دارند.

 

برای اپلای در دانشگاه های مختلف دنیا با چه سطحی از نمره زبان در آزمون های تافل و IELTS موفق می شویم؟ از کجا بفهمیم نمره ما مناسب نیست و باید آن را بهبود دهیم؟

 نمره زبان انگلیسی از مهمترین الزامات برای دریافت پذیرش تحصیلی دانشگاه‌های خارجی است و در رابطه با اهمیت نمره زبان، باید گفت که نداشتن حداقل‌های مورد نیاز دانشگاه برای نمره زبان، به طور خودکار منجر به رد درخواست اپلای شما خواهد شد. این نمره می‌تواند از طریق شرکت در یکی از آزمون‌های تافل (TOEFL iBT) یا آیلتس (IELTS) به دست آید، که هر دوی آن‌ها آزمون‌های مطرح بین المللی برای سنجش زبان انگلیسی هستند. بنابراین پیش از اپلای در یک دانشگاه، لازم است با مراجعه به وب سایت آن دانشگاه از حداقل‌های مورد نیاز (Minimum Requirements) در هر یک از این آزمون‌ها مطلع شوید.

گرفتن نمره قبولی در آزمون‌های تافل (TOEFL iBT) و آیلتس (IELTS) گشاینده قفل دانشکده های معتبر در جهان میباشد بنابراین   آموزشگاه زبان های خارجی سپانو در نظر دارد با برگذاری دوره های آزمون‌ تافل  و آزمون‌ آیلتس شما زبان آموزان عزیز را در راحت تر شکستن این قفل یاری کند. برای دریافت اطاعات بیشتر درمورد دوره ها و آموزش زبان های دیگر آموزشگاه سپانو بر روی لینك های زیر کلیک کنید.

 

www.sepano-ac.ir

www.sepano.org.ir

www.sepano.net

کانال تلگرام سپانوhttp://www.telegram.me/sepanoec

صفحه اینستاگرام سپانوhttps://www.instagram.com/sepanola/

 

 

 

 

 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید