چرا باید زبان چینی یاد بگیریم؟

 
چرا باید زبان چینی یاد بگیریم؟
آموزشگاه زبان های خارجه سپانو اهمیت یادگیری زبان چینی و هم چنین امتیاز هایی که یک شخص مسلط به زبان چینی در محیط کار و دنیای امروز دارد را بارها برای زبان آموزان شرح و توضیح داده است. امروز به چند مورد از مهم ترین موارد آن اشاره می کنیم.

همانگونه که در همه وب سایت ها می خوانید، زبان چینی دومین زبان پرگویش دنیاست. اما این تنها دلیل یادگیری و اهمیت این زبان نیست. در ادمه مطلب به شما می گوییم که یادگیری زبان چینی چه اهمیتی دارد و هر چیزی در باره آن نیاز دارید را برای شما روشن می کنیم.

اهمیت یادگیری زبان چینی چیست؟

 

 

۱- چینی زبانی است که بیش ترین گویشور را دارد

اگر شما در سنگاپور زندگی می کنید، یادگیری زبان چینی مهم است. سنگاپور یکی از کشورهایی است که در حکمِ گسترشِ مِلک سریع ترین شکوفایی را دارد، و بیش ترین توسعه دهنده ها اهل چین هستند. چرا زبانی را یاد نگیرید که آن ها بهتر متوجه می شوند؟

۲- چینی زبان جهانگردی و تجاری است

هر روز، ما به طور مدام با محصولاتی روبه رو می شویم که در چین ساخته شده اند. در واقع، بازار چین تمام جهان را گرفته است. اگر شما به دنبال این هستید تا به بهترین محصولاتِ چین دسترسی پیدا کنید، چرا زبان چینی یاد نگیرید؟ دوماً، گردشگران زیادی در سنگاپور هستند که اهل چین هستند. اگر شما در صنعت جهانگردی به فعالیت مشغول هستید، صحبت و فهم مقداری از زبان بومی آن ها همیشه چیز خوبی است.

۳- برای فهم فرهنگ و تاریخ چین

 

اگر شما به یادگیری و دانش بیش تر درباره ی فرهنگ و تاریخ چین علاقه دارید، باید اصول زبان را بیاموزید. به محض این که شما آن را انجام دادید، قادر خواهید بود تا بیش تر با تاریخ چینی ارتباط پیدا کنید و ارتباطات بهتری را با مردمی با پس زمینه ی چینی داشته باشید.

۴- حالتی از تمرین برای مغز است

بر مبنای تعدادی از تحقیقات، یادگیری زبان چینی از آن قسمت از مغز بهره می برد که معمولاً موقع یادگیریِ هر زبان دیگری استفاده نمی شود. از آن جا که چینی به دلیل اصوات و کاراکترهایش زبان سختی است، شما در مقایسه با یادگیری هر زبان دیگری بیش تر از مغز خود استفاده خواهید کرد. گفته می شود مردمی که زبان ماندارین را می آموزند از هر دو لوب گیجگاهی راست و چپ استفاده می کنند در حالی که گویشوران انگلیسی فقط از آخری استفاده می کنند. اگر برنامه ی شما یادگیری زبان نوشتاری چینی است، تشخیص بصری و مهارت های محرکی خود را به خوبی تقویت خواهید کرد. این باعث می شود تا ذهن شما در طول روز بهتر کار کند، و همیشه تیزبین و هشیار باشید. در مجموع گفته می شود که مردم دو زبانه در مقایسه با آن هایی که فقط به یک زبان صحبت می کنند در چند کاره بودن بهتر هستند.

احتمالا شما هم خبرهای اینچنینی را شنیده اید:

چینی؛ اولویت آمریکایی‌ها در یادگیری زبان خارجی

نهضت زبان آموزی چینی در ایران ایجاد شود

در جای جای دنیا، اقتصاد قدرتمند چین، اثر خود را اعمال می کند. همه راجب آینده اقتصادی و سلطه چین بر دنیای اقتصاد صحبت می کنند. و این یک واقعیت اجتناب ناپذیر است! اما این موضوع در ایران از اهمیت دوچندان برخوردار است. نه تنها بخاطر روابط قدرتمند ما با شرق، بلکه روابط تجاری ایران و چین بیش از ده میلیارد دلار در سال است و در حال حاضر ده‌ها پروژه‌ مختلف در زمینه پتروشیمی، کارخانه فولاد، کارخانه آلومنیوم و راه‌سازی و غیره نیز در ایران با چینی‌ها در دست انجام است و ایران با هیچ کشوری چنین سطح روابط تجاری نداشته است. برقراری روابط تجاری و در کنار آن روابط تکنولوژیک در چند سال اخیر ایران با چین که در آینده نیز توسعه پیدا خواهد کرد، نیازمند افرادی در داخل ایران هست که شناخت کاملی از کشوری که در حال تجارت و انتقال تکنولوژی و اجرای پروژه‌ها با آن‌ها است، داشته باشند. بنابراین یادگیری زبان چینی برای ایرانیان به یک اولویت تبدیل ‌شده تا علاوه بر سهولت کاری، سود بیشتری را در رابطه با چین کسب کنند.

 

ضمنا دولت چین شروع به تبدیل زبان این کشور به زبان دوم دنیا کرده استمسئولان چینی با دادن بورسیه تحصیلی به ۴۰ هزار دانشجو از ۱۸۲ کشور جهان در سال ۲۰۱۵ که بیش از ۸۰ درصد آنها به زبان چینی درس می‌خوانند، خیز بلندی را برای رساندن زبان چینی به دومین زبان مطرح دنیا برداشته است. همچنین این کشور با تاسیس موسسه‌ای به نام کنفسیوس (Confucius) که در داخل و خارج از چین به فعالیت مشغول است، قصد گسترش زبان چینی در جهان را دارد. نزدیک به ۵۰۰ موسسه کنفسیوس در بیش از ۱۳۰ کشور دایر شده که به آموزش زبان چینی مشغول‌اند و نزدیک به ۴ میلیون نفر در دنیا در حال یادگیری زبان چینی هستند.

پس بطور خلاصه باید بگوییم که زبان چینی، زبان آینده است و زبان اقتصاد آینده است! و نکته بسیار مهم در مورد مزیت ها و ویژگی های یادگیری این زبان برای کسانی میخواهند به این وسیله شغلی داشته باشند و یا بخواهند در کشور چین تجارت کنند.

 

زبان چینی یک زبان نوپا در کشورمان است. به لحاظ دانشگاهی در ایران به جز دانشگاه شهید بهشتی که رشته آموزش زبان چینی و مکالمه زبان چینی را دارد و دانشگاه تهران که چند ترمی زبان چینی رابعنوان زبان دوم رشته های دیگر برگزار می کرد، کلاسهای آموزش مکالمه زبان چینی تا همین چند وقت پیش فقط در سطح شهر تهران بود ،آنهم به تعداد انگشتان دست هم نمی رسید اما این روزها استقبال شرکتهای تجاری، صاحبان کسب وکار کوچک ، دانشجویان و جوانان ازیادگیری این زبان بیشتر از پیش شده است و آموزشگاه هایی نیز در پی همین امر به تشکیل کلاسهای زبان چینی روی آورده اند.شرکت های ایرانی که با شرکت ها و کارخانجات چینی ، قرارداد تجاری دارند برغم اینکه به زبان انگلیسی تسلط کامل دارند اما مجبور هستند حتما مترجم زبان چینی نیز داشته باشند ،چرا که بندرت شرکتهای چینی قادر به مکالمه زبان انگلیسی هستند پس چرا این کسب و کار جدید و پرسود را بدست مردم چین می سپاریم؟

 

 

نکات جالب و قابل تامل

آمریکا با اینکه ۹۶درصد زبان مادریشان است، و انگلیسی هنوز برای خیلی ها یک زبان بین المللی محسوب می شود در فروشگاهها ،ادارات ،مدارس ،مهد کودک ها و غیره به آموزش زبان چینی می پردازند.

اگر دقت کنید متوجه می شوید که بسیاری کالاهایی که از چین به تمام کشورهای دنیا صادر می شود دارای دستورالعمل و دفتر چه راهنما به زبان چینی است و فاقد راهنمایی به زبان انگلیسی است؟ (نمونه اش گوشی های محبوب هوشمند شیائومی)

درصد کمی از مردم چین سعی در یادگیری زبان انگلیسی دارند. 

جورج بوش در زمان ریاست جمهوری خود تدریس زبان چینی را لازم دانست.

شهروندان آمریکایی و اروپایی حاضر هستند که با حقوق کم در چین کار کنند ولی در عوض زبان چینی یاد بگیرند.

مدیر گروه زبان شناسی دانشگاه آکسفورد زبان چینی را به عنوان مفید ترین زبان در آینده جهت آموختن معرفی می نماید.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا بر آموزش سالانه زبان چینی توسط صد هزار آمریکایی تاکید کرد.

در کشورهای درحال توسعه سالانه هزاران دانشجو به آموختن زبان چینی علاقه مند می شوند.

دولت آمریکا با پرداخت هزینه های بسیار مدرسان چینی را به آمریکا دعوت می کند.

جالب است بدانید، بیش از ۵۰ درصد صفحات اینترنت به زبان چینی می باشد.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل  اعلام کرد که: اعزام دانشجویان ایرانی به دانشگاه های چینی باید با شتاب بیشتری انجام شود.

و موضوعاتی از این دست که از نکات جالب در بحث یادگیری زبان چینی هستند.

 

پس همانطور که خواندید یادگیری زبان چینی در عصر امروزه اهمیت بالایی داره اما نگران نباشید چون آموزشگاه زبان های خارجه سپانو دوره های ویژه ای برای یادگیری زبان چینی تدوین کرده و همچنین مشاورین آموزشگاه در تمامی این مراحل همراه و درکنار شما خوبان ، خواهند بود.جهت کسب اطلاع از روز و ساعت دوره های چینی می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.همانطور که مستحضرید این دوره ها در موسسه سپانو با کیفیتی بسیار ایده آل و استاندارد در حال ارایه و برگزاری میباشد.برای دریافت اطلاعات بیشتر از این دوره و دوره های دیگر زبان ها وارد سایت سپانو شوید. آموزشگاه زبان های خارجه سپانو  پیشرو در آموزش زبان های غیر انگلیسی آماده ارائه خدمت به شما زبان آموزان عزیز میباشد.

 

www.sepano-ac.ir

www.sepano.org.ir

www.sepano.net

کانال تلگرام سپانوhttp://www.telegram.me/sepanoec

صفحه اینستاگرام سپانوhttps://www.instagram.com/sepanola/

 

 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید