بهترین و بدترین کشورها از نگاه مهاجرها

 
بهترین و بدترین کشورها از نگاه مهاجرها
همه‌ی ما به دنبال زندگی بهتر و سطح رفاه بیشتر هستیم و دلیل اصلی مهاجرت در همه جای دنیا هم بهبود شرایط زندگیه؛ پس خیلی مهمه آمار معتبری از بهترین و بدترین کشورهای دنیا برای مهاجرت اطلاع داشته باشیم و تو برنامه‌ریزیمون برای مهاجرت از این آمار استفاده کنیم.

موسسه‌ی InterNations از سال 2014، زندگی مهاجرین در کشورهای مختلف رو به طور دقیقی تحت نظر داره. در آخرین آمارگیری این موسسه، 12500 نفر از 166 ملیت متفاوت که در 188 کشور مختلف زندگی می‌کردن، شرکت داشتن و کشور دومشون رو با 40 فاکتور مختلف مربوط به راحتی و انطباق در محیط جدید بررسی کردن.

بهترین‌ها

 
1.بحرین

این کشور از رتبه‌ی قبلی خودش در این فهرست، یعنی رتبه‌ی نوزدهم، تونسته به صدر فهرست محبوب‌ترین کشورهای جهان برای مهاجران برسه. یکی از دلایل اصلی اول شدن بحرین در این فهرست از دید مهاجرها، راحتی تطابق زندگی خودشون با زندگی در این کشور بود. شرکت‌کننده‌های نظرسنجی از ملیت، دین و نژادهای مختلف، اظهار کردن که به محض ورودشون به بحرین، حس می‌کردن تو خونه‌ی خودشون هستن. این کشور کوچیک شاه‌نشین عرب، در فهرست بهترین کشورهای دنیا برای کارِ خارجی‌ها رتبه‌‌ی سوم رو داره و همینطور از نظر رفاه (سطح زندگی با توجه به درآمد) رتبه‌ی دوم رو کسب کرده.
به دلیل زیاد بودن نیروی کار خارجی در این کشور، در خیلی از شرکت‌های بحرین، زبان انگلیسی زبان متداولی هست و خارجی‌ها مشکل زیادی ندارن؛ اما اگه می‌خواین این کشور رو برای زندگی انتخاب کنین، لازمه روی زبان عربیتون کار کنین. (سپانو برای علاقمندانی که می‌خوان زبان عربی رو یاد بگیرن دوره‌های ویژه‌ای رو در تدوین کرده)

بحرین بهترین کشور برای مهاجرها

2.کاستاریکا

طبق نتایج نظرسنجی، کاستاریکا بهترین کشور از نظر برخورد با مهاجرهاست. این کشور زیبای استوایی در آمریکای جنوبی، تونسته در شاخص میزان صمیمت و احساس راحتی مردمش با مهاجر‌ها، که یکی از معیارهای مهم رده‌بندی کشورهاست، رتبه‌ی اول رو بدست بیاره. 19 درصد شرکت‌کننده‌ها گفتن که حلقه‌ی دوستانشون در کشور جدید رو عمدتاً خود کاستاریکایی‌ها تشکیل میدن؛ این میزان پذیرش، حتی تو بهترین کشورهای اروپایی هم به ندرت برای مهاجرین پیش میاد. 48درصد افراد اعلام کردن که هرگز حاضر نیستن این کشور رو ترک کنن.
زبان رسمی این کشور اسپانیاییه، از اونجایی که این کشور توریستی هم محسوب میشه، می‌تونین افرادی رو پیدا کنین که انگلیسی حرف بزنن، اما اگه میخواین حس کنین تو خونه‌ی خودتون هستین بهترین راه یادگیری زبان اسپانیاییه. (برای اطلاع از دورهای اسپانیایی در سپانو، اینجا کلیک کنید)


3.مکزیک

مکزیک، کشوری که از زمان شروع آمار‌های InterNations جزو پنج کشور برتر فهرست بوده. کسایی که به این کشور مهاجرت می‌کنن، طبق آمارها، جزو خوشحال‌ترین مهاجرهای دنیان. همینطور نظرسنجی‌ها نشون داده که کشور مکزیک، در پذیرش مهاجرها، پیدا کردن دوست و مهمان‌نوازی هم جزو بهترین‌هاست.
زبان رسمی و اداری این کشور هم مثل کاستاریکا، زبان اسپانیاییه.

مکزیک

4.تایوان

رتبه‌ی چهارم این فهرست کشور تایوانه که طبق نتایج آماری، تو کیفیت زندگی و تو زمینه‌ی بهداشت و سلامت، حرف زیادی برای گفتن داره. 87 درصد افراد اعلام کردن که از هزینه‌های درمانی این کشور خیلی راضی هستن و در بین کشور‌های شرق آسیایی، تایوان ارزون‌ترین خدمات درمانی و بهداشتی رو ارائه میده. سیستم حمل و نقل قوی تایوان هم جزو مزیت‌های این کشوره و علاوه بر این، تایوان از نظر امکانات تفریحی هم تونسته بیش از 80 درصد مهاجر‌ها رو راضی کنه.
زبان رسمی تایوانی ها زبان ماندارین یا چینی استاندارده. در آموزشگاه سپانو، برای زبان چینی دوره‌های ویژه‌ای تدوین کردیم تا علاقمندان به مهاجرت یا تجارت، بتونن از این دوره‌ها استفاده کنن.



5.پرتغال

کشور پرتغال از شگفتی‌های نتایج این نظرسنجی بود. این کشور تونسته از رتبه‌ی 28ام بهترین کشورهای جهان برای مهاجران، خودش رو به رتبه‌ی 5ام برسونه. یکی از نکات جالب نتایج نظرسنجی از مهاجرین ساکن پرتغال، این بود که همه‌ی اونها از آب و هوای این کشور رضایت داشتن و هیچ نکته‌ی منفی‌ای در این مورد مطرح نشده بود. کشور پرتغال با تامین کیفیت مطلوب زندگی برای مهاجرها، آپشن‌های تفریحی متعدد و سطح بالای رضایت و خوشحالی مهاجرها تونسته به رده‌ی پنجم فهرست ما برسه.
زبان رسمی کشور پرتغال، زبان پرتغالیه که از زبان‌های لاتین یا رومی‌تبار محسوب میشه.

کشور پرتغال

6.نیوزلند

نظرسنجی‌ها نشون داده تعداد زیادی از افرادی که به نیوزلند مهاجرت کردن، خیلی راحت تونستن خودشون رو با لایف‌استایل یا همون سبک زندگی مردم نیوزلند تطبیق بدن. مردم نیوزلند نسبت به مهاجرها به شدت مهمان‌نواز هستن و رفتار دوستانه‌ای با مردم مهاجر-صرف نظر از دین و نژادشون- دارن. از نظر مهاجرها مردم نیوزلند از نظر فرهنگی به هیچ وجه سخت‌گیر نیستن و زندگی آرومی دارن. نکته‌ای که باعث شده رتبه‌ی نیوزلند بهتر از ششمی نشه، هزینه‌های زندگی در این کشوره. 30درصد مهاجرها گفتن که درآمدشون به زحمت کفاف هزینه‌های روزمره رو میده.
زبان انگلیسی و زبان مائوری (زبان بومی‌های نیوزلند) هر دو به عنوان زبان‌های رسمی نیوزلند ثبت شدن، و زبان انگلیسی زبان رایجه این کشوره و همه باهاتون به این زبان صحبت می‌کنن. اگه می‌خواین زبان انگلیسی رو یاد بگیرین از طریق این لینک میتونین در مورد دوره‌های انگلیسی که در سپانو برگزار میشه اطلاعات بیشتری کسب کنین.

بدترین‌ها

 
60.ایتالیا
احتمالاً توقع نداشتین این کشور رویایی و رومانتیک جزو بدترین کشورها برای مهاجرت باشه. اما نظام اداری عجیب و پیچیده‌ی این کشور-به خصوص سیستم مالیات ایتالیا- و چشم‌انداز شغلی بد باعث شده تا ایتالیا در این جایگاه بد قرار بگیره. بیشتر از نیمی از مهاجرهایی که در ایتالیا زندگی میکنن احساس بدی نسبت به آینده‌ی شغلیشون دارن و 38درصد گفتن که امنیت شغلی ندارن.
زبان رسمی کشور ایتالیا زبان ایتالیاییه و با اینکه دانشگاه‌های این کشور در برخی مقاطع کورس‌هایی به زبان انگلیسی ارائه میدن، در ادارات و محیط‌های کاری مثل زندگی مردم عادی، از زبان انگلیسی استفاده نمیشه. (ما در موسسه سپانو، دوره‌هایی برای آموزش این زبان شیرین و زیبا به علاقمندان در نظر گرفتیم)

کشور ایتالیا
61.عربستان سعودی
عربستان یکی از کشورهاییه که انطباق با محیط و زندگی مردمش برای مهاجرهایی که وارد این کشور میشن، خیلی سخته. در نتایج آمارها 38درصد گفته بودن اصلاً این کشور رو مثل خونه‌ی خودشون نمیدونن و 16درصد گفته بودن فکر نمیکنن هرگز در این کشور احساس راحتی کنن. این سختی ها البته به لطف مزایای مالی این کشور که تقریباً توش نرخ مالیاتی وجود نداره تا حدودی تلطیف شده و 22درصد مهاجرهای این کشور گفتن درآمدشون خیلی بیشتر از مخارج روزانه‌شونه.
زبان رسمی عربستان سعودی زبان عربیه.

 
62.برزیل:
برزیل با اینکه یکی از مهمان‌نواز‌ترین کشور‌ها در برخورد با مهاجرهاست و 86درصد افراد گفتن برزیلی‌ها خیلی خیلی رفتار خونگرم و دوستانه‌‌ای دارن، در رده‌ی 62ام این فهرست جا گرفته. مشکلی که مهاجرهای این کشور ابرازش کردن بحران اقتصادی، فساد سیاسی و عدم وجود امنیت در این کشور بوده. همین عوامل باعث شده تا فرصت‌های شغلی کمی در این کشور وجود داشته باشه و 32درصد مهاجرهای این کشور گفتن از چشم‌انداز شغلیشون رضایت ندارن.
برزیل تنها کشور در قاره‌ی آمریکاست که مردمش به زبان پرتغالی صحبت می‌کنن.

کشور برزیل
63.نیجریه
با وجود این که نیجریه نسبت به سال‌های قبل از نظر وضعیت مالی رشد داشته و تقریبا یک سوم خارجی‌هایی که در این کشور ساکنن از این پیشرفت‌ها ابراز رضایت کردن، سطح کیفیت پایین زندگی در این کشور باعث شده با این رتبه برسه. نیجریه در زمینه‌هایی مثل حمل و نقل، سلامت و درمان و امنیت، در پایین‌ترین رتبه قرار گرفته.

زبان رسمی نیجریه، انگلیسیه.

64.کویت
کویت به دلیل پیشرفت‌هایی که در زمینه‌ی فرصت‌های شغلی ایجاد کرده، تونسته در آخرین آمار یک پله صعود داشته باشه و خودش رو به رتبه‌ی 64ام برسونه. با این حال فقط فرصت‌های خوب شغلی نیستن که در این رده‌بندی تاثیر دارن. خارجی‌هایی که ساکن کویت هستن از کیفیت پایین زندگی رضایت ندارن و همین باعث شده تا این کشور نتایج بدی در زمینه‌ی تفریح و میزان شادی و رضایت از زندگی داشته باشه.
زبان رسمی کشور کویت زبان عربیه.


65.یونان
عدم امنیت مالی و تقریباً نبودِ هیچ فرصت شغلی باعث شده یونان بدترین رتبه رو در این فهرست به خودش اختصاص بده. از بین 65 کشوری که به طور کامل بررسی شدن، کشور یونان از نظر وضعیت کار و امنیت شغلی در آخرین رده قرار گرفت و 50درصد خارجی‌هایی که به این کشور مهاجرت کردن گفتن درآمدشون برای پوشش هزینه‌های روزمره کافی نیست. عدم امنیت اقتصادی مسئله باعث شده به طور کلی امنیت عمومی تا حدی دچار اختلال شه و افرادی که به این کشور زیبای مدیترانه‌ای مهاجرت کردن رو تا این حد ناراضی کنه.
زبان رسمی کشور یونان، زبان یونانیه.


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید