8 کشور غیر انگلیسی زبان که به راحتی با شما انگلیسی صحبت می‌کنند

 
8 کشور غیر انگلیسی زبان که به راحتی با شما انگلیسی صحبت می‌کنند
در حالیکه بیشتر افراد از سنین کم یادگیری زبان انگلیسی را به عنوان زبان دوم شروع می‌کنند، ممکن است هنگام مهاجرت یا سفر، در مقصد انتخابی زبان انگلیسی، زبانِ اول نباشد. در این لیست کشور‌هایی را بررسی می‌کنیم که انگلیسی، زبان مادریشان نیست اما آن را تقریباً به خوبی زبان مادری حرف می‌زنند و در آخر نگاهی هم به رتبه ی ایران در این فهرست می‌اندازیم.

در حالت کلی بیشتر ما ایرانی‌ها، انگلیسی را به عنوان زبان دوم یاد می‌گیریم اما در مواردی مثل مهاجرت یا ادامه‌ی تحصیل، ممکن است زبان انگلیسی، زبانِ اول کشور مقصد ما نباشد. این مسئله برای کسی که در یک کشور "تازه وارد" محسوب می شود کمی تنش و فشار روانی ایجاد می‌کند. البته جای نگرانی نیست؛ چون موسسه‌ی زبان سپانو در رشت با آموزش زبان‌های متنوع در کنار شماست :wink:؛ با این وجود، گاهی به دلیل محدودیت شدید زمانی، فرصتی برای یادگیری زبان جدید ندارید. پس بد نیست این‌جا با کمک بررسی هایی که EF EPI (استاندارد جهانی برای سنجش توانایی تکلّم زبان انگلیسی در یک کشور) در 80 کشور انجام داده، با کشورهایی آشنا شویم که مردمشان به راحتی و  بهتر از بقیه ی دنیا، انگلیسی صحبت می‌کنند. حتی شاید بخواهید این کشور‌ها را به لیست کشور‌های مورد نظرتان برای ادامه‌ی تحصیل یا مهاجرت اضافه کنید.

 

8 کشو‌ری که مردمش به انگلیسی مسلط‌ اند، اما انگلیسی زبان اول آن ها نیست:

8.آفریقای جنوبی

شاید با خودتان فکر کنید، "ولی زبان انگلیسی که زبان رسمی آفریقای جنوبی است!" بله، حق با شماست، در واقع زبان انگلیسی یکی از 11 زبان رسمی آفریقای جنوبی است. هر‌چند برای اکثر مردم آفریقای جنوبی، زبان انگلیسی زبان دوم به شمار می‌رود، در دنیای کار، این زبان حرف اول را می‌زند. در سال‌های اخیر استفاده از زبان انگلیسی در این کشور گسترده تر هم شده، چون دانشگاه‌های این کشور روی این زبان متمرکز‌تر شده‌اند.

7.لوگزامبورگ

لوگزامبورگ به دلیل موقعیت جغرافیایی خاصش و هم‌مرز بودن با فرانسه، آلمان و بلژیک در واقع کشوری سه‌زبانه محسوب می‌شود. با توجّه به آموزش انگلیسی در مدارس و استفاده از آن در بخش بانکی این کشور (به لطف تعداد بالای خارجی‌ها)، حرف زدن به این زبان در لوگزامبورگ کاملا شایع است.

6.فنلاند

فنلاند یکی از کشور‌هاییست که همیشه در این فهرست جای داشته. به دلیل کم کاربرد بودن زبان فنلاندی در اروپا، انگلیسی حرف زدن امتیاز کاری ایده‌آلی برای فنلاندی ها فراهم می کند؛ از این رو در فنلاند، آموزش زبان انگلیسی از سنین پایین، به طور جدی شروع می‌شود.

5.سنگاپور

یک کشور غیر‌اروپایی دیگر در این فهرست، سنگاپور، قطب تجارت جهانی است. پس از این‌که بریتانیایی‌ها در دوره‌ی استعماری، زبانشان را به این کشور تحمیل کردند، زبان انگلیسی به سرعت در جوامع محلی مالایی، چینی و هندی به عنوان یک زبان بین‌المللی پذیرفته شد. با وجود این که هر شخص در سنگاپور به طور روزانه از دو یا سه زبان استفاده می‌کند، در حال حاضر زبان انگلیسی محبوب‌ترین گزینه بین جوانان این کشور از نژاد‌های مختلف است.

4.نروژ

یک رابطه‌ی پنهان بین زبان انگلیسی و زبان‌های اسکاندیناوی وجود دارد:هر‌دوی آن‌ها زبان‌های هندو‌اروپایی هستند. یعنی تمامی آن ها از یک ریشه می‌آیند! به همین دلیل تعجبی ندارد که کلمات و ساختار‌های زبان نروژی تا حد زیادی مشابه انگلیسی باشند. همین مسئله هنگام یادگیری زبان انگلیسی یک مزیت بزرگ برای نروژی‌ها محسوب می‌شود. هر زمان گذرتان به "اسلو" افتاد، کاملاً خیالتان راحت باشد؛ زبان انگلیسی همه جا هست، از حرف زدنِ مردم تا فیلم‌ سینما‌ها!

3.دانمارک

دانمارک و همسایه‌اش سوئد، رقابت نزدیکی در رده‌بندی این فهرست دارند. (با توجه به این که هر‌دو زبان‌های اسکاندیناوی هستند باید دلیل این رتبه ی خوب را متوجه شده باشید.) در تمام دنیا تنها 5.5 میلیون نفر به زبان دانمارکی صحبت می‌کنند و ای زبان در سطح بین‌المللی ناشناخته است؛ به همین دلیل دانمارکی‌ها نه تنها زبان انگلیسی را بلدند، بلکه تسلّط آن‌ها بر این زبان به حدی است که فیلم‌ها و سریال های انگلیسی در این کشور دوبله نمی‌شوند.

2.سوئد

دلایل متعددی برای رتبه‌ی خوب کشور سوئد در این فهرست وجود دارد. مهم تر از همه این که ساختار جمله‌های سوئدی بسیار نزدیک به انگلیسی است. با توجه به کاربرد این زبان در بسیاری از محیط های کاری، انگلیسی حرف زدن روزمره‌ی مردم سوئد به زبان انگلیسی یک پدیده‌ی عادی است. ضمناً علاوه بر مزیّتی که برای کشور‌های اسکاندیناوی ذکر کردیم، سوئدی‌ها عاشق مسافرتند. همین مسئله علاوه بر تاثیر زیاد روی تسلط آن‌ها به انگلیسی، احتمالاً یکی از دلایل رفتار خوب سوئدی ها در برخورد با مهاجران است.

 هلندی ها انگلیسی را بهتر از مردم بقیه ی کشورهای غیر انگلیسی زبان، حرف می زنند. ،

1.هلند

چه کسانی انگلیسی را به عنوان زبان دوم عالی حرف می‌زنند؟ هلندی‌ها! با سطح رضایت و استاندارد‌های بالای زندگی، هلندی‌ها اهمیت خیلی زیادی برای تسلط به زبان انگلیسی قائلند. همین باعث شده آن‌ها در صدر فهرست ما قرار بگیرند. مردم این کشور حتی در جواب جمله‌های دست و پا شکسته‌ و تلاشتان برای هلندی حرف زدن، برای راحتی شما و پیش بردنِ مکالمه، به انگلیسی جوابتان را می‌دهند. این نکته را فراموش نکنید که زبان هلندی با ریشه‌ی ژرمنی، مشابهت های زیادی به انگلیسی دارد. به حدی که یاد گرفتن هلندی هم یکی از آسان ترین گزینه ها برای انگلیسی زبان هاست.

فهرست کامل رتبه‌بندی کشور‌ها از این‌جا قابل دسترسی است، اما اگر کنجکاوید رتبه‌ی ایران را در این فهرست پیدا کنید، متاسفانه خبر‌های خوبی برایتان نداریم. کشور ما در این لیست در گروهی قرار گرفته که شاخص EPI در آن‌ها بسیار کم ارزیابی شده. ایران در این لیست رتبه‌ی 66‌ام از بین 80 کشور را به خود اختصاص داده!

 


Nastaran aminzadeh
۱۳۹۸/۰۳/۰۵
5
0
1

خیلی خوب و مفید بود 👍


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید