همه ما استعداد آموزش زبان را داریم

 
همه ما استعداد آموزش زبان را داریم
بسیاری از افراد در طول سالهای تحصیلی خود با مشکلاتی در یادگیری زبان انگلیسی رو به رو می شوند و حتی تصور می کنند در زمینه یادگیری زبان انگلیسی هیچ استعدادی ندارند. شاید شما هم به این حرف برخورده باشید که برخی دارای استعداد یادگیری زبان هستند و انگار زبان آموزی در خون آنها ست. با تلاش بسیار کمی از قسمت قابل توجهی از رقبای خود جلو می افتند و می توانند پیشرفت به نسبت بهتری نسبت به افراد هم سطح و هم سن خود داشته باشند. خوشبختانه برای این افراد و متاسفانه برای کسانی که در نگاه اول از این نعمت بی بهره اند این پیش فرض تا حد خیلی زیادی درست است. اما همیشه تنها استعداد جواب گوی نیاز های افراد نیست.

گلایه بسیاری از افرادی که در حال یادگیری زبان انگلیسی هستند این است که هیچ استعدادی در این زمینه دارند. این در حالیست که برخی معتقدند یادگیری زبان انگلیسی یک مهارت اکتسابی است و بیش از استعداد  به تلاش زبان آموز بستگی دارد.اما نظر کدام یک درست است؟

جالب است بدانید نتایج برخی از پژوهش ها نشان می دهد ژنتیک انسان  به عنوان یک مهره رمز آلود در یادگیری زبان موثر است. درواقع برخی از افراد فاکتورهای ژنتیکی قدرتمندی برای یادگیری زبان انگلیسی و دیگر زبان های رایج دارند. این موضوع به این معناست که این افراد برای یادگیری زبان انگلیسی مستعد تر هستند. اما استناد به این نتایج به معنای این نیست که اگر فردی حائز چنین ویژگی هایی نبود نمی تواند زبان بیاموزد.

تمرین، تمرین و باز هم تمرین

 

حتما بارها شنیده اید که زبان فرار است و برای یادگیری زبان انگلیسی باید تا جایی که می توانید تمرین کنید. این موضوع یک حقیقت تجربی است. درواقع عدم تمرین بین کلاس های زبان یا وقفه در آموزش می تواند زحمات چندین ماهه یا چند ساله شما را به راحتی بر باد دهد. پشتکار و تمرین برای یادگیری زبان دو عنصر اساسی و مهم تلقی می شوند.

 

 استعداد یادگیری زبان

 

 شاید شما هم به این حرف برخورده باشید که برخی دارای استعداد یادگیری زبان هستند و انگار زبان آموزی در خون آنها ست. با تلاش بسیار کمی از قسمت قابل توجهی از رقبای خود جلو می افتند و می توانند پیشرفت به نسبت بهتری نسبت به افراد هم سطح و هم سن خود داشته باشند. خوشبختانه برای این افراد و متاسفانه برای کسانی که در نگاه اول از این نعمت بی بهره اند این پیش فرض تا حد خیلی زیادی درست است. اما همیشه تنها استعداد جواب گوی نیاز های افراد نیست. جالب است بدانید :
همه ما دارای استعداد زبان آموزی هستیم و هیچ کس از این نعمت بی بهره نیست. اما سطح این استعداد متفاوت است و افراد در طول زندگیشان روش های تفوتی را برای زبان آموزی در نظر می گیرند. این Strategy ها نقش بسیار مهمی در یادگیری دارند. در یکی از تخصصی ترین بحث های این حوزه به دو نکته اشاره می شود :

  • Attitude : نگرش شما نسبت به فرآیند زبان آموزی است و در برخی جاها می توان آن را معادل استعداد دانست.
  • Aptitude : به پشتکار و تلاش زبان آموز در این روند گفته می شود.

جالب این است که برای زبان آموزی داشتن هر دو فاکتور مهم است. استعداد شما به همان اندازه تلاش شما تاثیر گذار است. درست است که در ابتدا کسانی که استعداد زیادی دارند موفق ترند اما در بلند مدت کسانی که به تمرین بیشتری می پردازند و توانایی های خود را بیشتر می کنند موفق ترند. دانشمندان معمولا بین این دو فاکتور نقش Aptitude را موثر تر می دانند. به عقیده آنها داشتن یک نگرش خوب بعث میشود که شما زود دلسرد نشوید اما داشتن یک Aptitude مناسب باعث می شود که شما روند یادگیریتان را ادامه دهید و مطمئن باشید در انتها شما موفق خواهید شد.
پس برای یادگیری زبان مثبت فکر کنید و کمی تلاش کنید.!

 

استعداد های مورد نیاز آموزش زبان و راه های کسب آن

 

۱- منطقی فکر کردن. این از موارد مشکل اما احتمالاً ضروری‌ترین است. اینکه به نظر می‌رسد یادگیری زبان‌ها مختص آن‌هایی است که جنبه‌ی ذهنی مرتبط با علوم انسانی دارند، یک افسانه است. شما باید جملات را در ذهن خود با استفاده از منطق دستور زبان بسازید. به علاوه یک شیوه‌ی تفکر قیاسی، همزمان که قوانین گرامری عمومی را برای مثال‌های انفرادی به کار می‌برید، باعث موفقیت‌تان می‌شود. من افرادی را می‌شناسم که در دوران مدرسه‌ی خود برنده‌ی مسابقات زبانی شدند و اما نهایتاً وارد دپارتمان‌های ریاضی یا IT شدند. پس نیمه‌ی چب مغز خود را در حالت آماده‌باش نگاه دارید.

۲. آگاهی آوایی. این توانایی شناسایی صداهای تکی و دستکاری آن‌ها است. افرادی که این توانایی را دارند نه تنها در صحبت کردن به زبان‌های مختلف بلکه در یادگیری لهجه‌های متنوع هم خوب هستند.

۳. ظرفیت فوق العاده زیاد ذهن. این تعجب آور نیست، درست است؟ بعضی از متخصصان می‌گویند که شما باید روزی ۱۰ لغت خارجی یاد بگیرید تا ذهن خود را تازه نگه دارید نه این که یک زبان جدید چالش برانگیز را بیاموزید.

۴- مهارت‌های تقلیدی. یک بازیگر خوب بودن به شما کمک می‌کند که تمامی موانعی را که در صحبت کردن به زبانی خارجی دارید، حذف کنید. چون ما اساساً وقتی در زبانی متفاوت ارتباط برقرار می‌کنیم، نقش شخصی دیگر از فرهنگ و ملیتی دیگر را می‌پذیریم. جای تعجب ندارد که برخی بازیگران در زبان‌های بسیار روان هستند. اجازه دهید ویگو مورتنسن از الان به بعد الگوی شما باشد.

ما بیش از این شما را با علوم رسمی آزار نمی‌دهیم. اگر هیچ استعداد خاصی از فهرست بالا پیدا نکردید، همچنان می‌توانید ببینید ستاره‌ی شما در طالع‌بینی چه شانس‌هایی به شما می‌دهد (حالا لازم نیست این حرف را خیلی جدی بگیرید، فقط داشتم با شما شوخی می‌کردم. به یاد داشته باشید که هیچ توجیهی برای تنبلی‌تان وجود ندارد! و هرگز برای یادگیری زبانی جدید دیر نیست.)

 محیط یادگیری زبان انگلیسی

 

محیطی که در آن به یادگیری زبان انگلیسی مشغول هستید در رشد شما بسیار مهم است. اگر در کشوری دو زبانه زندگی کنید یا همزمان با دوستانتان برای یادگیری زبان انگلیسی ثبت نام کنید، بسیار سریع تر زبان را می آموزید.

 

  

 

بهترین آموزشگاه زبان رشت

بهترین را با کیفیت و نتایج بسنجیم تا به میزان و متر مناسبی بابت سنجش این سوال که بهترین آموزشگاه زبان رشت کجاست ؟ برسیم و  پاسخ مناسبی بدهیم.
برای این مسئله باید به این موضوع فکر کنیم ، آموزشگاه زبانی که در رشت صرفا شهرت دارد در مقایسه با موسسه زبانی که گمنام است بهتر است یا نه؟ یا موسسه زبانی که ناشناخته و چراغ خاموش حرکت می کند آیا برتر از آموزشگاه زبانی با شهرت کشوری است. خوب هیچ کدام از این مسائل نمی تواند به خودی خود دلیل خوبی برای انتخاب بهترین موسسه زبان در گیلان باشد بلکه باید به سوابق، اساتید، کتابها، روش های آموزشی و روشهای مدیریتی و کیفیت مکان و خدمات ارائه شده در آن موسسه  اندیشید. و البته نتایجی که بر اثر جمع این موارد به دست می آید را به دقت بررسی کنیم.

موسسه زبان سپانو تنها آموزشگاه بومی در استان گیلان و شهر رشت می باشد که دارای گواهی نامه ایزو 9001:2015 از موسسه دی ای اس از انگلستان می باشد و این به معنی تضمین  کیفیت آموزش و تضمین کیفیت خدمات رسانی در بالاترین سطح می باشد.
آلمانی در رشت : در آزمون گوته آلمانی آموزشگاه زبان سپانو بیشترین تعداد زبان آموز و قبولی را در طی چند سال اخیر داشته به طوری که افتخار ما آموزش بالغ بر  1300 نفر زبان آموز در این دوره ها با موفقیت 100% می باشد.

آیلتس در رشت  : در زمینه آیلتس و تافل بالاترین نمره کسب شده در موسسه نمره 9 می باشد و 98% از زبان آموزان در آیلتس موفق به کسب نمره بالای 6.5 شده اند.
فرانسوی در رشت : مهاجرت به کبک را با نام سپانو در رشت می شناسند و این نشان از موفقیت شاگردان سپانو در آزمون های مختلف فرانسوی می باشد.
طبق نظر سنجی های مکرر و با شرکت بیش از 2500 نفر سپانو نمره 98 را از صد در درصد رضایت و رغبت کسب نمود و این نشان از بهترین کیفیت آموزش زبان در رشت دارد.
با احترام به همه موسسات و آموزشگاه های زبان در گیلان و اساتید کلاس های خصوصی و عمومی در رشت باید خاطر نشان کرد که سپانو یکی از بهترین ها در گیلان است و می کوشد تا برای ارتقائ سطح علمی و آموزشی در استان گیلان و شهر رشت بهترین ها که همانا در خور شئان همشهریان و هم استانی ها و حتی مهمانان ما باشد را فراهم کند.

کارت ویزیت سپانو

www.sepano-ac.ir

www.sepano.org.ir

www.sepano.net

کانال تلگرام سپانو : http://www.telegram.me/sepanoec

صفحه اینستاگرام سپانو : https://www.instagram.com/sepanola/

 

 

 

 

 

 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید