مزایای یادگیری زبان دوم

 
مزایای یادگیری زبان دوم
بهترین آموزشگاه زبان در رشت. در سراسر دنیا کودکان بسیاری با دو زبان بزرگ می شود. گاهی دو زبانه بودن ضرورت دارد، چون ممکن است والدین کودک کاملاً بر زبانی که در اجتماع آنها صحبت می شود تسلط نداشته باشند. بنابراین، کودک یک زبان در خانه و یک زبان در مدرسه یاد می گیرد. گاهی هم دو زبانه بودن یک انتخاب است و والدین می خواهند که فرزندشان زبان دیگری هم یاد بگیرد، حتی اگر خودشان زبان دومی بلد نباشند. زبان دوم مزایای زیادی می تواند داشته باشد.

چرا باید زبانی به غیر از زبان مادری آموخت؟

 مزایای یادگیری زبان دوم

صحبت به یک زبان خارجی کارکرد مغز شما را تقویت می کند و این کار را با به چالش کشیدن مغز در شناختن، انتقال معنا، و برقراری ارتباط به سیستم های زبانی مختلف انجام می دهد. این مهارت همچنین توانایی شما را در انتقال معنا در تمرین های حل مساله ی دیگر تقویت می کند.شاگردانی که زبان های خارجی مطالعه می کنند در مقایسه با هم کلاسی های یک زبانه ی خود تمایل دارند تا نمره ی بهتری را در امتحانات استاندارد شده کسب کنند، به خصوص در طبقه بندی ریاضی، خواندن، و لغات.

ا فراد دو زبانه، به خصوص بچه ها، در تغییر بین دو سیستم گفتاری، نوشتاری، و ساختار مهارت دارند. طبق تحقیق انجام شده در دانشگاه ایالت پنسیلوانیا، این مهارت “شعبده” از آن ها افراد چند کاره ی خوبی می سازد، چون می توانند به راحتی بین ساختارهای مختلف تغییر جهت دهند. در یک تحقیق، شرکت کنندگان موقع انجام همزمان کارهای جداگانه و گیج کننده از یک شبیه ساز رانندگی استفاده کردند. نتیجه ی تحقیق این شد که افرادی که به بیش از یک زبان صحبت می کنند در رانندگی خود مرتکب خطاهای کم تری می شوند.

همچنین تحقیقات متعددی درباره ی این موضوع انجام شده اند، و نتایج ثابت هستند. برای بزرگسالان یک زبانه، سن میانگین در اولین نشانه های زوال عقل، ۷۱٫۴ است. برای بزرگسالانی که به دو یا چند زبان صحبت می کنند، سن میانگین برای آن اولین نشانه های زوال عقل، ۷۵٫۵ است. تحقیقات عواملی مانند سطح تحصیلی، سطح حقوق، جنسیت، و سلامت فیزیکی را در نظر گرفتند، اما نتایج ثابت بودند.یادگیری یک زبان خارجی فراتر از فقط ارتقای رزومه ی خود یا به کار آمدن آن در سفر است. این باعث می شود تا شما باهوش تر، قاطع تر و حتی در انگلیسی بهتر باشید.

"مغز افراد دو زبانه در مقایسه با گویشوران یک زبانه به طور متفاوتی عمل می کند، و این تفاوت ها مزایای فکری متعددی را ارائه می کنند."

حافظه ی شما تقویت می شود

افراد فرهیخته اغلب مغز را به یک ماهیچه شبیه می دانند چون با تمرین، بهتر کار می کند. یادگیری یک زبان شامل حفظ قوانین و لغات است، که به قوی شدن آن “ماهیچه ی” فکری کمک می کند. این تمرین حافظه ی کلی را تقویت می کند، که یعنی گویشوران چند زبانه در به یاد داشتن لیست ها یا ترتیب ها بهتر هستند. تحقیقات نشان می دهند که دو زبانه ها در حفظ لیست های خرید، اسامی، و مسیرها بهتر هستند.

 تحقیقی از دانشگاه Pompeu Fabra اسپانیا آشکار ساخت که افراد چند زبانه در مشاهده ی اطراف خود بهتر هستند. آن ها در تمرکز روی اطلاعات مرتبط و خارج کردن مسائل غیر مرتبط مهارت بیش تری دارند. آن ها همچنین در مشخص کردن اطلاعات گمراه کننده بهتر هستند. آیا این مساله که شرلوک هولمز و هرکول پوآرو چند زبانه های ماهری هستند هیچ شگفت آور نیست؟

طبق تحقیقی که در دانشگاه شیکاگو انجام شد، دو زبانه ها تمایل دارند تا تصمیمات منطقی بیش تری بگیرند. لغات هر زبان شامل معانی ظریف و دقیق است، و این تمایل ها می تواند به طور ناخودآگاه روی قضاوت شما اثر بگذارد. دو زبانه ها بعد از این که چند بار در زبان دوم فکر کردند و متوجه شدند که آیا نتیجه گیری های آغازین خود همچنان پابرجا است نسبت به انتخاب هایشان  اعتماد به نفس بیش تری دارند.

انگلیسی خود را تقویت می کنید

یادگیری یک زبان خارجی تمرکز شما را به مکانیک زبان معطوف می کند: گرامر، صرف، و ساختار جمله. این باعث می شود تا شما از زبان، و روش هایی که می تواند سازمان دهی و دستکاری شود آگاهی بیش تری داشته باشید. این مهارت ها می توانند از شما یک پیام رسان موثرتر و ویراستار و نویسنده ی باهوش تری بسازند. گویشوران زبان همچنین گوش خود را برای لیسنینگ بیش تر تقویت می کنند، چون آن ها در تشخیص معنا از صداهای مجزا ماهر هستند.

اما مزایای یادگیری زبان دوم چه مواردی است؟

تحقیقات فیزیولوژیکی دریافتند که صحبت به دو یا چند زبان سرمایه ای عالی برای فرایند شناختی است.

در ادامه مزایای یادگیری یک زبان خارجی آورده شده است. خیلی از این نشانه ها  فقط در مردمی مشخص هستند که به طور مرتب به چند زبان صحبت می کنند.

 

مزایای دو زبانه بودن کودک

 

مزایای دو زبانه بودن

•   کودکان دو زبانه بهتر می توانند توجه خود را به اطلاعات مربوطه معطوف کنند و کمتر حواسشان پرت می شود.

•   افراد دو زبانه خلاقیت بیشتری دارند و در حل مسائل پیچیده بهتر از افراد تک زبانه هستند.

•   اثرات پیری بر مغز در میان بزرگسالان دو زبانه کمتر است.

•   افراد دو زبانه دسترسی بیشتری به افراد و منابع دارند.

•   در کشور ما، نرخ اشتغال برای افراد مسلط به انگلیسی یا چند زبانه ، بالاتر  از افراد تک زبانه است

 

 

بهترین آموزشگاه زبان رشت

بهترین را با کیفیت و نتایج بسنجیم تا به میزان و متر مناسبی بابت سنجش این سوال که بهترین آموزشگاه زبان رشت کجاست ؟ برسیم و  پاسخ مناسبی بدهیم.
برای این مسئله باید به این موضوع فکر کنیم ، آموزشگاه زبانی که در رشت صرفا شهرت دارد در مقایسه با موسسه زبانی که گمنام است بهتر است یا نه؟ یا موسسه زبانی که ناشناخته و چراغ خاموش حرکت می کند آیا برتر از آموزشگاه زبانی با شهرت کشوری است. خوب هیچ کدام از این مسائل نمی تواند به خودی خود دلیل خوبی برای انتخاب بهترین موسسه زبان در گیلان باشد بلکه باید به سوابق، اساتید، کتابها، روش های آموزشی و روشهای مدیریتی و کیفیت مکان و خدمات ارائه شده در آن موسسه  اندیشید. و البته نتایجی که بر اثر جمع این موارد به دست می آید را به دقت بررسی کنیم.

موسسه زبان سپانو تنها آموزشگاه بومی در استان گیلان و شهر رشت می باشد که دارای گواهی نامه ایزو 9001:2015 از موسسه دی ای اس از انگلستان می باشد و این به معنی تضمین  کیفیت آموزش و تضمین کیفیت خدمات رسانی در بالاترین سطح می باشد.
آلمانی در رشت : در آزمون گوته آلمانی آموزشگاه زبان سپانو بیشترین تعداد زبان آموز و قبولی را در طی چند سال اخیر داشته به طوری که افتخار ما آموزش بالغ بر  1300 نفر زبان آموز در این دوره ها با موفقیت 100% می باشد.

آیلتس در رشت  : در زمینه آیلتس و تافل بالاترین نمره کسب شده در موسسه نمره 9 می باشد و 98% از زبان آموزان در آیلتس موفق به کسب نمره بالای 6.5 شده اند.
فرانسوی در رشت : مهاجرت به کبک را با نام سپانو در رشت می شناسند و این نشان از موفقیت شاگردان سپانو در آزمون های مختلف فرانسوی می باشد.
طبق نظر سنجی های مکرر و با شرکت بیش از 2500 نفر سپانو نمره 98 را از صد در درصد رضایت و رغبت کسب نمود و این نشان از بهترین کیفیت آموزش زبان در رشت دارد.
با احترام به همه موسسات و آموزشگاه های زبان در گیلان و اساتید کلاس های خصوصی و عمومی در رشت باید خاطر نشان کرد که سپانو یکی از بهترین ها در گیلان است و می کوشد تا برای ارتقائ سطح علمی و آموزشی در استان گیلان و شهر رشت بهترین ها که همانا در خور شئان همشهریان و هم استانی ها و حتی مهمانان ما باشد را فراهم کند.

کارت ویزیت سپانو

 

 

www.sepano-ac.ir

www.sepano.org.ir

www.sepano.net

کانال تلگرام سپانو : http://www.telegram.me/sepanoec

صفحه اینستاگرام سپانو : https://www.instagram.com/sepanola/

 

 

 

 

 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید