چگونه مهارت شنیداری خود را در زبان انگلیسی تقویت کنیم؟

 
بهترین آموزشگاه زبان رشت بهترین را با کیفیت و نتایج بسنجیم تا به میزان و متر مناسبی بابت سنجش این سوال که بهترین آموزشگاه زبان رشت کجاست ؟ برسیم و پاسخ مناسبی بدهیم. برای این مسئله باید به این موضوع فکر کنیم ، آموزشگاه زبانی که در رشت صرفا شهرت دارد در مقایسه با موسسه زبانی که گمنام است بهتر است یا نه؟ یا موسسه زبانی که ناشناخته و چراغ خاموش حرکت می کند آیا برتر از آموزشگاه زبانی با شهرت کشوری است. خوب هیچ کدام از این مسائل نمی تواند به خودی خود دلیل خوبی برای انتخاب بهترین موسسه زبان در گیلان باشد بلکه باید به سوابق، اساتید، کتابها، روش های آموزشی و روشهای مدیریتی و کیفیت مکان و خدمات ارائه شده در آن موسسه اندیشید. و البته نتایجی که بر اثر جمع این موارد به دست می آید را به دقت بررسی کنیم. موسسه زبان سپانو تنها آموزشگاه بومی در استان گیلان و شهر رشت می باشد که دارای گواهی نامه ایزو 9001:2015 از موسسه دی ای اس از انگلستان می باشد و این به معنی تضمین کیفیت آموزش و تضمین کیفیت خدمات رسانی در بالاترین سطح می باشد. آلمانی در رشت : در آزمون گوته آلمانی آموزشگاه زبان سپانو بیشترین تعداد زبان آموز و قبولی را در طی چند سال اخیر داشته به طوری که افتخار ما آموزش بالغ بر 1300 نفر زبان آموز در این دوره ها با موفقیت 100% می باشد. آیلتس در رشت : در زمینه آیلتس و تافل بالاترین نمره کسب شده در موسسه نمره 9 می باشد و 98% از زبان آموزان در آیلتس موفق به کسب نمره بالای 6.5 شده اند. فرانسوی در رشت : مهاجرت به کبک را با نام سپانو در رشت می شناسند و این نشان از موفقیت شاگردان سپانو در آزمون های مختلف فرانسوی می باشد. طبق نظر سنجی های مکرر و با شرکت بیش از 2500 نفر سپانو نمره 98 را از صد در درصد رضایت و رغبت کسب نمود و این نشان از بهترین کیفیت آموزش زبان در رشت دارد. با احترام به همه موسسات و آموزشگاه های زبان در گیلان و اساتید کلاس های خصوصی و عمومی در رشت باید خاطر نشان کرد که سپانو یکی از بهترین ها در گیلان است و می کوشد تا برای ارتقائ سطح علمی و آموزشی در استان گیلان و شهر رشت بهترین ها که همانا در خور شئان همشهریان و هم استانی ها و حتی مهمانان ما باشد را فراهم کند.

آموزشگاه زبان سپانو

به منظور تقویت مهارت شنیداری خود به نکات زیر توجه نمایید:

1. قبل از هر چیز، خود را کودکی فرض کنید که تازه متولد شده است. همانطور که کودکان قبل از اینکه قادر به صحبت کردن باشند فقط گوش می کنند شما نیز باید وقت زیادی را صرف تمرین شنیدن کنید . به بیان دیگر انتظار نداشته باشید که در مدت کوتاهی بتوانید در این زمینه مهارت کامل را کسب کنید. یک کودک برای اینکه شروع به حرف زدن کند زمان زیادی را صرفاً به شنیدن گذرانده است، پس شما نیز باید در این راه صبور و سختکوش باشید.

2. برای شروع، به مکالمات کوتاه انگلیسی با کلمات و عبارات ساده گوش کنید.  به مرور زمان که بر مهارت شما افزوده می گردد، طول مکالمات و میزان دشواری کلمات و عبارات بکار رفته در آن را افزایش دهید. (سخنرانیها، کنفرانس ها و غیره که در آنها کلمات و عبارات آکادمیک و مرسوم تری دیده می شود نیز برای شما قابل توجه و مفید خواهد بود)

3. تمرین شنیداری را بطور منظم انجام دهید تا به آن عادت کنید. فراموش نکنید که ما 2 گوش و یک زبان داریم و این یعنی که باید دو برابر بیشتر از آنچه حرف می زنیم بشنویم.

4.سعی کنید چیزی که گوینده به آن اشاره دارد را حدس بزنید، در اینصورت شما یک شنونده فعال خواهید بود. گاهی لازم است خود را به جای گوینده بگذارید، در نتیجه به راحتی می توانید پیام را درک کنید.

5. زمانی که خود را آماده صحبت یافتید، با گروهی از دوستانتان شروع به مکالمه در مورد موضوعات دلخواه نمایید. سعی کنید نقش مورد بحث را بازی کنید و برای رساندن منظور خود به دوستان و یا درک آنچه آنها می گویند، از بکارگیری زبان مادری پرهیز کنید.

6. در هر یک از مراحل یادگیری ، بیشتر به مطالبی گوش کنید که برایتان لذت بخش بوده و یا اطلاعاتی در مورد آن دارید ، به این ترتیب شما می توانید بدون هیچ احساس خستگی مطالب انگلیسی را به مدت طولانی گوش کنید.

7. به موضوعات متنوعی شامل اخبار، فیلم، آهنگ، مستندات، سخنرانی ها، مکالمات و ... در شکلهای مختلف (رسمی و غیر رسمی)گوش کنید. به این ترتیب،  توانایی شما در ایجاد ارتباط در موقعیت های مختلف زندگی تان مطلوب تر خواهد شد.

8. در گفتگوی حضوری، به نحوه ی ارتباطی غیر کلامی مخاطب از جمله حرکت دست و حالت صورت، و یا ارتباط چشمی و غیره به خوبی توجه کنید. به خاطر داشته باشید که " چشم نیز همانند زبان با انسان حرف می زند".

9. اگر معنی کلمات یا عباراتی را نمی دانید جای نگرانی نیست. با در نظر گرفتن مفهوم کلی آنچه گوش می دهید  می توانید آن را حدس زده و ابهامات موجود را به سادگی برطرف کنید .

10. از دیکشنری های سخنگو و مناسب همراه با علائم آوایی مانند آکسفورد، لانگمن، کمبریج و غیره که مفهوم  درست کلمات، عبارات و جمله های احتمالی را به شما می دهد،کمک بگیرید.

منبع : لنگوئج تایز
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید