آیلتس رشت : پاسخ به سوال هایلایت کردن کلمات غلط (HIGHLIGHT INCORRECT WORDS)

 
برای آموزش زبان انگلیسی و حتی زبان های غیر انگلیسی آموزشگاه زبان سپانو در شمال کشور بهترین است چون ما اعتقاد داریم برای هر نیاز یک دوره با برنامه ریزی دقیق وجود دارد ، تیم مجرب و خبره برای آموزش ، بالای 300 کیس موفق در آزمون های بین المللی ، استفاده از بروز ترین کتاب های دنیا برای آموزش زبان ، محیط گرم و دوستانه، آموزش زبان های غیر انگلیسی ، آمادگی آزمون آیلتس ، آمادگی آزمون تافل ، آزمون IELTS ، گرفتن نمره بالا در آیلتس از ما تلاش کوشش از شما،آموزش آیلتس ، کلاس آیلتس در رشت

در  بخش لیسنینگ آزمون پی تی ای آکادمیک

سؤالات هایلایت کردن کلمات غلط، یکی از ساده ترین انواع سوالات لیسنینگ آزمون پی تی ای آکادمیک هستند. در این بخش، شما می بایست پس از گوش دادن به یک فایل صوتی، بر اساس محتوای فایل کلمات غلط را در متنی که در اختیار دارید انتخاب نمایید. تعدادی از کلمات موجود در متن با کلمات موجود در فایل صوتی هماهنگ نیستند. بنابراین وظیفه اصلی شما تشخیص و انتخاب این کلمات است. توجه داشته باشید که فایل صوتی تنها یک بار پخش می شود و این کار به صورت کاملا اتوماتیک و خودکار صورت می پذیرد. هر فایل صوتی بین ۱۵ تا ۵۰ ثانیه به طول می انجامد و همچنین هر سوال حاوی حداکثر ۴-۵ کلمه غلط می باشد.

تعداد سوالات

۲-۳

نمره دهی

متناظر با نمره دهی کل بخش لیسنینگ

نمره منفی

دارد

زمان پاسخگویی

پیش از شروع پخش فایل صوتی شما ۱۰ ثانیه زمان دارید. هیچ محدودیتی برای پاسخگویی به سوالات وجود ندارد. تذکر: به زمان کلی بخش لیسنینگ توجه داشته باشید.

ظاهرا، تا زمانی که شما توانایی فهم فایل صوتی و دنبال کردن محتوای آن در متن ارائه شده را دارید، قادر خواهید بود که کلمات نادرست را انتخاب نمایید. بنابراین، علاوه بر مهرت لیسنینگ، مهارت خواندن نیز در این بخش تاحدودی مورد سنجش واقع می شود. توجه داشته باشید که به هیچ عنوان نباید زمان خود را به انتخاب کلمه ای دشوار و یا کلمه ای که از پاسخ آن مطمئن نیستید، هدر دهید.

روش پاسخگویی به سوالات سوالات هایلایت کردن کلمات غلط:

  • از 10 ثانیه پیش از شروع پخش فایل صوتی نهایت استفاده را ببرید. در این زمان کوتاه، سعی نمایید، تا حد امکان، تعدادی از کلماتی را که به خوبی در متن جای نمی گیرند و احتمالا نادرست هستند را تشخیص دهید. به علاوه در این مدت کوتاه، می بایست آشنایی حداقلی با موضوع پیدا کنید.
  • پس از پایان شمارش معکوس، فایل صوتی، همانطور که پیشتر ذکر شد، به صورت اتوماتیک پخش خواهد شد. شما پس از شروع فایل صوتی، همزمان با پخش آن، باید شروع به انتخاب کلمات نادرست نمایید. پس از پایان پخش فایل صوتی، وظیفه شما نهایی کردن پاسخ هایتان است.
  • تذکر: زمان بخش لیسنینگ به صورت کلی محاسبه می شود و برای پاسخگویی به سوالات به صورت تکی، هیچ محدودیت زمانی وجود ندارد. بنابراین، باید به مدیریت زمان موجود نهایت توجه را داشته باشید. اگر در پاسخگویی به یکی از سوالات، برای مثال، هایلایت کردن کلمات نادرست، زمان زیادی را صرف کنید، ممکن است، در نهایت، زمان کافی برای پاسخگویی به سوالات نوشتن املا را نداشته باشید.
  • در هنگام پخش فایل صوتی، بر اساس سرعت پخش فایل و بیان کلمات از سوی گوینده، سعی کنید که متن را دنبال نمایید و بر هر کلمه ای که به نظر متفاوت از کلمه ایست که گوینده بیان داشته کلیک نمایید.
  • ازآنجاکه تنها یک کلیک برای انتخاب کلمه مورد نظر کافی است، بنابراین زمان خود را صرف کلیک های ممتد نکنید. پس از کلیک کردن بر روی کلمات مورد نظر، کلمات با رنگ زرد هایلایت می شوند.
  • اگر تعدادی از کلمات را در هنگام پخش فایل از دست دادید، به هیچ عنوان به عقب برنگردید و تا اتمام پخش فایل سعی نمایید متن را دنبال کنید. در غیر این صورت، ممکن است کلمات بعدی را نیز از دست دهید.
  • در این بخش از آزمون، بهتر است از یادداشت برداری صرف نظر کنید.

Highlight Incorrect Words

نکات کلیدی:

  1. نشانگر خود را در ابتدای متن قرار دهید.
    • آمادگی پیش از شروع پخش فایل صوتی بسیار حائز اهمیت می باشد. بنابراین، شما باید نشانگر خود را بر روی اولین کلمه قرار داده و به هنگام شنیدن کلمات، بر روی کلمات نادرست سریعا کلیک نمایید.
  2. خیلی فکر نکنید.
    • در هنگام شنیدن کلمات به هنگام پخش فایل صوتی، شما زمان زیادی برای فکر کردن ندارید. در صورت احساس تشخیص هر تفاوتی بلافاصله کلمه را انتخاب نمایید. هنگام پخش فایل صوتی، زمان کافی برای نهایی کردن پاسخهایتان ندارید.
  3. متن را، بر اساس فایل صوتی، دنبال کنید.
    • هدف اول شما دنبال کردن متن بر اساس فایل صوتی است. اگر در میانه پخش فایل صوتی متوجه شدید که از پخش عقب مانده‌اید، بلافاصله با قسمت در حال پخش توجه نمایید. اگر از پخش فایل صوتی عقب بمانید، ممکن است تمام کلمات را از دست دهید.
  4. تصادفی کلیک نکنید.
    • اگر از پاسخی مطمئن نیستید، آنرا انتخاب ننمایید. از آنجایی که برای این بخش از آزمون نمره منفی در نظر گرفته شده است، نباید به صورت رندوم و تصادفی بر روی کلمات کلیک نمایید.
    • منبع : aryamcollege.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید