اخذ تابعیت و اقامت از طریق نسب یا اصل خون در استرالیا

 
امروز رفتن به کشور های اروپای جهت تحصیل و ادامه زندگی یکی از بهترین گزینه ی پیش رو هر فرد می باشد ، آموزشگاه زبان سپانو در شت تنها آموزشگاه در شمال کشور می باشد که در امر آموزش تمامی زبان ها از جمله آموزش زبان آلمانی ، آموزش زبان ترکی ، آموزش زبان روسی ، آموزش زبان فرانسوی فعالیت دارد و همچنین با داشتن کارنامه درخشان و قبولی زبان آموزان در امتحانات بیت المللی یکی از برترین ها می باشد ، سپانو با بیش از 300 کیس موفق در آموزن ها می تواند شما را برای رسیدن به هدفتان همراهی کند کیفیت عالی و به روز ترین متدها آموزشی و کادر مجرب از ما تلاش و کوشش از شما ، قبولی آزمون آیلتس ، قبولی آزمون گوته ، داشتن دوره های مختلف در زبان های مختلف با توجه به نیاز هر زبان آموز

اخذ تابعیت و اقامت از طریق نسب یا اصل خون در استرالیا

اخذ تابعیت و اقامت استرالیا از طریق اصل خون بر اساس زمان تولد و همچنین ثبت تولد امکان‌پذیر بوده و دارای شرایط ذیل می‌باشد:

– طفلی که در خاک استرالیا متولد شده و در زمان تقاضای تابعیت استرالیا یکی از والدین وی تابعیت استرالیا را داشته باشد وی می‌تواند برای کسب تابعیت این کشور اقدام نموده مشروط بر آنکه تقاضای وی قبل از سن هجده سالگی باشد. چنانچه در زمان طفولیت شخص، والدین این طفل فوت نمایند شخصی که قانوناً قیم آن طفل است می‌تواند با نیابت از طفل تقاضای تحصیل تابعیت نماید.

هرگاه یکی از والدین طفل از طریق تقاضا، تابعیت استرالیا را به دست آورده باشد در صورتی می‌توانند برای فرزندانشان اقدام نمایند که حداقل بیشتر از دو سال در استرالیا اقامت قانونی داشته باشند.

افراد بزرگسال زمانی می‌توانند برای کسب تابعیت از طریق نسب اقدام کنند که در خارج از استرالیا بین 26 ژانویه 1949 تا 15 ژانویه 1974 از والدین استرالیایی به دنیا آمده باشند.

اخذ تابعیت و اقامت استرالیا از طریق تقاضا

کسانی می‌توانند تابعیت یا شهروندی در استرالیا را از طریق تقاضا کسب نمایند که دارای شرایط زیر باشند:

اولاً: کسانی که دارای اقامت دائم در استرالیا بوده و بیشتر از هجده سال سن داشته باشند. همچنین دارای حسن اخلاق، تسلط بر زبان انگلیسی و اقامت مداوم در استرالیا داشته باشند.

ثانیاً: در مدت 5 سال حداقل 2 سال در استرالیا اقامت داشته باشد که دوازده ماه آن باید در دو سال قبل از ارائه مدارکش به دولت استرالیا باشد.

ثالثاً: کسانی که از طرف اتباع استرالیایی به عنوان فرزندخواندگی پذیرفته می‌شوند در صورتی می‌توانند تابعیت استرالیا را تحصیل نمایند که خارجی بوده، کمتر از هجده سال سن داشته باشند و همچنین حداقل یکی از پدر یا مادرخوانده وی استرالیایی باشد. همان طور که ملاحظه می فرمایید، فرزند خواندگی در استرالیا از راه های اخذ اقامت و تابعیت در استرالیا می باشد.

بر اساس قانون جدید تابعیت و اقامت استرالیا که در سال 2007 به تصویب رسیده است مقرر گردیده کسانی که از اول جولای 2007 به عنوان مقیم دایم درآمده باشند می‌بایستی به صورت قانونی اقامت در استرالیا داشته باشند همچنین به مدت چهار سال قبل از تقاضای تابعیت در استرالیا اقامت داشته باشند. علاوه بر شرایط فوق بایستی دارای شرایط زیر نیز باشند.

حداقل به مدت 12 ماه قبل از تقاضا در استرالیا به عنوان مقیم دایم حضور داشته باشند، یعنی اقامت دائم استرالیا را داشته باشند.

بیشتر از 12 ماه در استرالیا غیبت نداشته، همچنین قبل از تقاضا که می‌بایستی 12 ماه حضور داشته باشد نباید در طول این 12 ماه بیش از 3 سال غیبت داشته باشد؛

تا 4 سال قبل از تقاضا، نباید به هیچ وجه در این کشور به صورت غیر قانونی حضور داشته باشد؛

آگاهی و آشنایی کامل به حقوق و تکالیف شهروندی استرالیا داشته باشد مگر برای کسانی که بیشتر از 60 سال سن داشته باشند؛

تسلط بر زبان انگلیسی داشته باشد مگر برای افراد بالای 60 سال؛

قصد اقامت در استرالیا را داشته باشد.

لازم به یادآوری است افرادی که سن آن‌ها کمتر از 18 سال بوده به تبعیت از والدین خود می‌توانند اخذ تابعیت و اقامت استرالیا را داشته باشند.

موارد استثنا در اخذ تابعیت و اقامت استرالیا

در مورد بعضی افراد شرایط فوق مستثنی شده است که عبارتند از:

  • فرزندان کسانی که تبعه سابق استرالیا بوده‌اند؛
  • سربازان سابق ارتش استرالیا؛
  • اطفالی که از طرف اتباع استرالیا به فرزندخواندگی در استرالیا پذیرفته شده باشند؛
  • همسر و افراد تحت تکفل اتباع استرالیا؛
  • کسانی که در خاک استرالیا به دنیا آمده باشند و تابعیت کشور دیگری را نداشته باشند.
  • منبع : .estahbanaty
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید