تابعیت و اقامت در فرانسه

 
امروز رفتن به کشور های اروپای جهت تحصیل و ادامه زندگی یکی از بهترین گزینه ی پیش رو هر فرد می باشد ، آموزشگاه زبان سپانو در شت تنها آموزشگاه در شمال کشور می باشد که در امر آموزش تمامی زبان ها از جمله آموزش زبان آلمانی ، آموزش زبان ترکی ، آموزش زبان روسی ، آموزش زبان فرانسوی فعالیت دارد و همچنین با داشتن کارنامه درخشان و قبولی زبان آموزان در امتحانات بیت المللی یکی از برترین ها می باشد ، سپانو با بیش از 300 کیس موفق در آموزن ها می تواند شما را برای رسیدن به هدفتان همراهی کند کیفیت عالی و به روز ترین متدها آموزشی و کادر مجرب از ما تلاش و کوشش از شما ، قبولی آزمون آیلتس ، قبولی آزمون گوته ، داشتن دوره های مختلف در زبان های مختلف با توجه به نیاز هر زبان آموز

تولد فرزند در خاک فرانسه

با تولد نوزاد یا بچه دار شدن خود کودک اقامت و تابعیت در فرانسه را کسب می کند. به اطفالی که در خاک فرانسه و کشورهای تحت حمایت آن، از پدر و یا مادری که وی نیز در فرانسه متولد شده باشد تابعیت و اقامت در فرانسه اعطا می گردد.

اما اطفالی که در خاک فرانسه از والدین خارجی متولد گردند تحت شرایط زیر تابعیت و اقامت در فرانسه تحصیل خواهد شد:

  1. در صورتی که شخص بدون تابعیت باشد.
  2. در صورتی که به هجده سالگی تمام رسیده باشد و از یازده سالگی به مدت پنج سال در فرانسه اقامت داشته باشد؛
  3. در سن شانزده سالگی از طریق تقاضا (توسط خود شخص) از دولت فرانسه، مشروط بر آنکه مقیم فرانسه باشد؛
  4. در سن سیزده سالگی براساس تقاضای والدین طفل، مشروط بر اینکه مقیم فرانسه باشد؛
  5. اگر طفلی از والدینی که تبعه کشورهایی باشند که قبل از استقلال، تحت حاکمیت فرانسه بوده اند متولد گردد تابعیت و اقامت در فرانسه را تحصیل خواهد نمود؛
  6. چنانچه طفلی در خاک فرانسه قبل از اول ژانویه 1994 متولد گردد؛
  7. چنانچه طفل بعد از اول ژانویه 1994 در فرانسه متولد گردد، در سن هجده سالگی می تواند برای تحصیل تابعیت و اقامت در فرانسه اقدام نماید.

لازم به توضیح است که براساس قانون تابعیت و اقامت در فرانسه چنانچه طفلی از پدر یا مادر فرانسوی در خارج از فرانسه متولد گردد وی می تواند در شش ماه تا یکسال قبل از رسیدن به سن هجده سالگی (سن رشد) برای تحصیل تابعیت و اقامت در فرانسه اقدام نماید.

از طریق تقاضا (درخواست تابعیت)

اشخاص بالای هجده سال در صورتی می توانند تقاضای تابعیت و اقامت در فرانسه را بنمایند که دارای شرایط زیر باشند:

  1. بعد از پنج سال اقامت (زندگی کردن) مداوم در فرانسه، چنانچه متقاضی متأهل و دارای فرزند باشد حتماً می بایستی با خانواده اش در آنجا اقامت داشته باشد؛
  2. لازم است متقاضی درآمد اولیه ای در فرانسه طی پنج سال قبل داشته باشد؛
  3. متقاضیانی که تبعه اتحادیه اروپا (منطقه اقتصادی اروپا) نمی باشند باید اجازه اقامت از دولت فرانسه داشته باشند.

شرط اقامت برای افراد زیر مستثنی می باشد:

برای دانشجویانی که دو سال به طور موفق آمیز در یکی از دانشگاه های فرانسه تحصیل کرده باشند مدت زمان به دو سال کاهش می یابد.

برای افراد زیر شرط اقامت به طور کامل زائل می شود:

  1. برای اتباع کشورهایی که زبان فرانسوی بعنوان زبان رسمی یا زبان مادری آن ها محسوب می شود همچنین اتباع کشورهایی که به مدت پنج سال در مدرسه زبان فرانسوی می خوانند؛
  2. برای پناهندگان؛
  3. کسانی که در خدمت ارتش فرانسه بوده یا هستند؛

تابعیت و اقامت در فرانسه به کسانی داده می شود که با جامعه فرانسه و آداب و رسوم آن ها در آمیخته شده باشند و حقوق و تکالیف خود را انجام دهند. علاوه بر شرایط فوق باید متقاضی تحصیل تابعیت و اقامت در فرانسه وفاداری خود را به نظام نشان بدهند.

تحصیل تابعیت از طریق ازدواج

از 26 نوامبر 2003، هرگاه شخص بیگانه در فرانسه با تبعه فرانسوی ازدواج نماید بعد از 2 سال می تواند براساس تقاضا، تابعیت و اقامت در فرانسه را تحصیل نماید. ضمناً لازم است که وی یکسال در فرانسه اقامت داشته باشند.

لازم به توضیح است که در سال 2006 قانون تغییر یافته و زمان لازم برای تقاضا به چهار سال ارتقاء یافت.

حقوق و تکالیف اتباع فرانسه

براساس قوانین جدید و مدرن فرانسه، حقوق و تکالیف کسانی که تابعیت و اقامت در فرانسه را کسب می نمایند مانند دیگر کشورهای اتحادیه اروپایی از کلیه حقوق و وظایف بهره مند خواهند شد.

تا سال 1971 خارجیانی که تابعیت و اقامت در فرانسه را تحصیل می نمودند تا پنج سال پس از کسب تابعیت، حق رأی نداشتند اما پس از نهم ژانویه 1973 قانون به خارجیان اجازه داد تا بتوانند رأی بدهند و نیازی به گذشت پنج سال نیست.

همچنین کسانی که تابعیت و اقامت در فرانسه را تحصیل می نمایند، حق فعالیت های سیاسی و اجتماعی را دارا می باشند. در نهایت باید اضافه نمود که همه ی کسانی که تابعیت و اقامت در فرانسه را تحصیل می نمایند مانند اتباع اصلی از کلیه حقوق سیاسی و اجتماعی و غیره برخوردار خواهند شد.

تابعیت مضاعف

در مقررات تابعیت و اقامت در فرانسه، از سال 1972 تابعیت مضاعف اجازه داده شده است مگر در مورد کشورهایی که در کنوانسیون اروپایی تابعیت، شرکت داشته و آن را امضاء نموده اند. همچنین برای اتباع هندی استثناء وجود دارد.

از دست دادن تابعیت و اقامت در فرانسه

موارد سلب تابعیت عبارتند از:

  1. چنانچه تبعه فرانسوی به خدمت نظامی یا اجتماعی کشور خارجی درآید؛
  2. هرگاه تبعه فرانسه بدون اطلاع دولت فرانسه به خدمت نظامی در کشور دیگر گمارده شود و پس از احضار دولت فرانسه مبتنی بر ترک خدمت اقدام ننماید.

اگر شما هم خواهان تابعیت و اقامت در فرانسه هستید وکلای مجرب ما در موسسه توسعه گران مهر واقع در شیراز که از معتبرترین موسسه مهاجرت کشور می باشد میتوانند شما را یاری دهند و یا به سایت سفارت فرانسه مراجعه کنید. امید است که این مطلب توانسته باشد اطلاعات مفیدی در اختیار شما خواننده گرامی قرار دهد.

مطلب فوق با کوشش همکاران ما در موسسه حقوقی توسعه گران مهر شیراز جمع آوری شده است، جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید بامشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید. امید است که مطلب فوق توانسته باشد، هر چند مختصر کمکی به اطلاعاتی شما در زمینه تابعیت و اقامت در فرانسه کرده باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر قوانین جدید مهاجرت به فرانسه می توانید به وب سایت اخذ تابعیت و اقامت فرانسه مراجعه نمایید و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شرایط اخذ تابعیت و نحوه مهاجرت از روش های دیگر مثل ثبت شرکت و سرمایه گذاری، مهاجرت تحصیلی و اقامت بعد از تحصیل می توانید با مشاورین موسسه مهاجرت تماس حاصل فرمایید و توسط مشاوره کارشناسان حقوق بین الملل و وکیل مهاجرت با این مسائل آشنا شوید.

در نهایت موسسه حقوقی اعزام دانشجو به فرانسه برگزیده اصطهباناتی از بهترین موسسات حقوقی کشور پاسخگوی تلفنی و حضوری شما دوست و هموطن عزیز در دفاتر تهران و شیراز در کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا و اقامت با گارانتی و تضمین کامل می باشد.

مطلب فوق به قلم استاد دکتر حسین آل کجباف تهیه و از طرف انتشارات جنگل منتشر شده است.

منبع : estahbanaty

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید